Постанова
від 16.01.2023 по справі 607/291/23
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.01.2023 Справа №607/291/23

Суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області Дуда О.О., розглянувши матеріали адміністративної справи, які надійшли від Головного управління ДПС у Тернопільській області про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 українця, громадянина України, працюючого на посаді бухгалтер Тернопільського обласного загону місцевої пожежної охорони, проживаючого за адресою АДРЕСА_1 РНОКПП НОМЕР_1

за ч.1 ст.163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №1019/19-00-24-07-01-2 від 26.12.2022 року, при проведенні звірки поданої звітності за ІІІ квартал 2022 року Тернопільський обласний загін місцевої пожежної охорони в м.Тернополі по вул. Л.Українки,6 головний бухгалтер ОСОБА_1 , вчинив правопорушення, а саме: несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян за ІІІ квартал 2022 року, граничний термін подання припав на 09.11.2022, чим порушено 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 та пункт 51.1 статті 51, підпункту "б" 176.2 пункту 176.2 статті 176 Податкового кодексу України від 02.12.10р. №2755- IV із змінами та доповненнями, пункт 1 розділу ІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2020 №773 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.12.2020 за №1304/35587, відповідальність за що передбачена ч.1 ст.163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

ОСОБА_1 у судовомузасіданні винуу вчиненніадміністративного правопорушеннязаперечив.Вказав,що небуло подановчасно відомостіпро доходигромадян заІІІ квартал2022року узв`язкуіз ліквідацієюТернопільського обласногозагону місцевоїпожежної охоронита зтехнічних причину зв`язкуіз відсутністюелектронного ключау керівника.При цьому,на часрозгляду справи,вказані відомостібуло подано.Також вказав,що протокол про адміністративне правопорушення від 26.12.2022 року складався за його відсутності та про час та місце складання протоколу йому не було відомо.

З`ясувавши обставини справи, оцінивши зібрані у справі докази, заслухавши пояснення ОСОБА_1 , вважаю, що в його діях відсутні ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4КУпАП з наступних підстав.

У відповідності до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

За ст.245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

При цьому, відповідно до ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

У відповідності до ст.280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ч.1ст.163-4 КУпАП, адміністративна відповідальність, передбачена цією статтею, настає за неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.

Розпорядженням Тернопільської обласної військової адміністрації від 01.08.2022 року №467/01.02-01, зокрема, ліквідовано Тернопільський обласний загін місцевої пожежної охорони (код ЄДРПОУ 26428735).

Враховуючи доводи особи, яка притягається до адміністративної відповідальності про те, що відомості про доходи громадян за ІІІ квартал 2022 року не було подано вчасно у зв`язку із ліквідацією Тернопільського обласного загону місцевої пожежної охорони та з технічних причин у зв`язку із тимчасовою відсутністю електронного ключа у керівника, суд приходить до висновку, що доказами по справі не підтверджуються склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП, у діяннях ОСОБА_1 .

Крім цього, відповідно до ст.256 КУпАП, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання. При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Водночас, протокол про адміністративне правопорушення №1019/19-00-24-07-01-2 від 26.12.2022 року складався за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, а у матеріалах справи наявні лише корінець повідомлення про час та місце складання протоколу про адміністративне правопорушення, на якому немає відомостей про його отримання ОСОБА_1 та квитанція "Укрпошти" від 19.12.2022 року про направлення поштового повідомлення.

У матеріалах справи відсутні докази отримання ОСОБА_1 повідомлення про час та місце складання вказаного протоколу, та у судовому засіданні ОСОБА_1 заперечив отримання такого повідомлення.

Таким чином, процедура складання протоколу про адміністративне правопорушення від 26.12.2022 року не відповідає у повному обсязі вимогам ст.256 КУпАП.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення.

За даних обставин, вважаю, що провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності слід закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу правопорушення.

Керуючись ст. ст. 9, 247, 251, 252, 256, 283, 284, 287, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд, -

П О С Т А Н ОВ И В:

Провадження усправі стосовно ОСОБА_1 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-4 КУпАП закрити у зв`язку з наявністю обставин, передбачених п. 1 ст. 247 КУпАП, тобто відсутності в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 32 цього Кодексу, а також постанов, прийнятих за результатами розгляду справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 185-3 цього Кодексу.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

Суддя Дуда О.О.

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення16.01.2023
Оприлюднено09.02.2023
Номер документу108826982
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи

Судовий реєстр по справі —607/291/23

Постанова від 16.01.2023

Адмінправопорушення

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Дуда О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні