Рішення
від 07.02.2023 по справі 904/3532/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.02.2023м. ДніпроСправа № 904/3532/22

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СТП ЕНЕРДЖИ", м. Дніпро

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "БУДЗВ`ЯЗОК", м. Дніпро

про стягнення заборгованості за договором поставки

Суддя Красота О.І.

Без участі представників сторін

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СТП ЕНЕРДЖИ" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "БУДЗВ`ЯЗОК" і просить суд стягнути заборгованість за поставлений товар у розмірі 697 828,16 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням Відповідачем умов Договору поставки № 21/08/20-1 від 21.08.2020 в частині повної та своєчасної оплати поставленого товару.

Ухвалою суду від 24.10.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.

08.12.2022 від Позивача надійшло клопотання про вирішення справи за наявними матеріалами, оскільки Відповідач не передавав йому копію відзиву на позов, а також не подавав відзив до суду.

Відповідач відзив на позов, а також докази повної оплати до суду не надав, ухвалу суду від 24.10.2022 про відкриття провадження у справі направлено на його електронну пошту, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 52), що підтверджується довідкою про доставку електронного листа (а.с. 50), у зв`язку з чим, керуючись ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України, справа вирішується за наявними в ній матеріалами.

Відповідно до ч. 5 ст. 252 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше.

Справа відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод розглядалась протягом розумного строку.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд, -

ВСТАНОВИВ:

21.08.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СТП ЕНЕРДЖИ" (далі Позивач, Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "БУДЗВ`ЯЗОК" (далі Відповідач, Покупець) укладено Договір поставки № 21/08/20-1 (далі - Договір).

Згідно з п. 1.1 Договору в порядку та на умовах, визначених Договором, Постачальник зобов`язується передавати у власність Покупця товари електротехнічного призначення в асортименті (далі товар), а Покупець зобов`язується приймати ці товари і оплачувати їх.

Відповідно до п. 2.1 Договору Постачальник постачає Покупцю товари окремими партіями таким чином.

Покупець, у відповідності до положень розділу 6 Договору, електронною поштою подає Постачальнику заявку, в якій вказує артикул, найменування і кількість бажаного товару.

Отримавши таку заявку, Постачальник здійснює її обробку, після чого направляє на електронну адресу Покупця повідомлення про можливість виконання заявки, орієнтовного терміну поставки та ціни товару.

Після узгодження сторонами номенклатури, кількості та ціни товару, на таку окрему партію товару сторони складають окрему Специфікацію, яка повинна містити відомості про номенклатуру, ціну, кількість товару, а також інші умови за угодою сторін. Такі Специфікації є невід`ємними частинами Договору.

Пунктом 2.2 Договору передбачено, що строк поставки партії товару становить до 30 днів від дня отримання Постачальником від Покупця 100% попередньої оплати за цю партію товару, якщо інше не визначено сторонами у Специфікації на таку партію товару.

За умовами п. 2.3 Договору товар постачається на умовах ЕХW в розумінні Інкотермс-2010, що застосовується тільки в тій частині, яка може бути застосована для внутрідержавної поставки.

Місце поставки склад Покупця, що знаходиться за адресою: м. Дніпро; якщо інше не визначено сторонами у Специфікації.

Відповідно до п. 2.4 Договору перед отриманням товару Покупець зобов`язаний передати Постачальнику оригінал доручення на отримання товару, завірений підписом уповноваженої особи Покупця та печаткою Покупця. Доручення на отримання товару повинне містити інформацію про конкретне найменування та кількість одиниць товару, що постачається. У разі ненадання Покупцем оригіналу доручення на отримання товару, завіреного підписом уповноваженої особи Покупця та печаткою Покупця.

Згідно з п. 2.5 Договору право власності на товар переходить від Постачальника до Покупця в момент підписання сторонами накладної.

Пунктом 2.7 Договору передбачено, що повернення товару робиться виключно за погодженням сторін.

За умовами п. 3.1 Договору кількість товару зазначається у Специфікаціях і накладних.

Відповідно до п. 5.2 Договору оплата партії товару здійснюється на умовах 100% передплати, якщо інше не визначено сторонами у Специфікаціях.

Пунктом 5.3 Договору передбачено, що у разі виникнення заборгованості за поставлений товар погашення боргу здійснюється незалежно від призначення платежу у такому порядку:

- у першу чергу сплачуються заборгованість за поставлений товар згідно, починаючи з накладної з найменшою датою поставки, а також штрафи і неустойки;

- у другу чергу оплачуються чергові поточні платежі за аналогічною послідовністю.

За умовами п. 5.5 Договору протягом дії Договору Постачальник має право надати Покупцю, з метою подальшого підписання, проект акту звірки взаєморозрахунків, який Покупець зобов`язаний підписати та скріпити печаткою (якщо він її використовує) протягом 3 днів від дати його отримання від Постачальника і надіслати на адресу Постачальника другий екземпляр такого акту або в такий самий строк надати письмові мотивовані зауваження щодо змісту отриманого акту. Якщо Покупець не виконає свій обов`язок з підписання та надання акту і не надасть у встановлені строки зауваження, такий акт буде вважатись погодженим сторонами, а суми розрахунків (заборгованостей) підтвердженими.

Відповідно до п. 10.1 Договору Договір набуває чинності в момент його підписання сторонами та діє до 31.12.2020.

За умовами 10.2 Договору у випадку, якщо сторона за десять днів до закінчення строку Договору не повідомить іншу про припинення його дії, він вважається продовженим на цих же умовах на наступний календарний рік. Ця умова може бути застосована кожний календарний рік.

Специфікацією № 3 від 18.03.2021 до Договору (далі - Специфікація № 3) сторони узгодили номенклатуру партії товару, його кількість, ціну, суму, строк та умови поставки, умови оплати.

Так, загальна сума складає 1 236 116,42 грн.; строк поставки: Постачальник протягом 5 календарних днів з моменту отримання письмової заявки Покупця поставляє останньому товар у відповідності до наданої заявки; умови поставки: DAP, за адресою: м. Дніпро.

Умови оплати: Покупець має сплатити Постачальнику попередню оплату в розмірі 65% вартості партії товару, інші 35% протягом 30-35 календарних днів від дати отримання цієї партії товару.

За Специфікацією № 3 Позивач поставив Відповідачу товар на суму 628 512,97 грн., що підтверджується видатковою накладною № 264 від 30.06.2021, яка підписана сторонами без будь-яких зауважень і заперечень (а.с. 13).

За вказану поставку Відповідач розрахувався частково, а саме:

- платіжним дорученням № 281 від 24.03.2021 на суму 189 727,43 грн.;

- шляхом заліку на суму 157 486,51 грн. переплати за вже поставлений за Специфікаціями №№ 1, 2 товар, яка існувала на той час, згідно з листом Відповідача про залік за № 0917/21-07 від 17.09.2021;

- платіжним дорученням № 1046 від 21.10.2021 на суму 61 649,47 грн.;

- платіжним дорученням № 1193 від 24.12.2021 на суму 72 137,60 грн. (а.с. 14-18).

Тобто, сума боргу з оплати товару, отриманого за Специфікацією № 3 згідно з видатковою накладною № 264 від 30.06.2021, складає 147 511,96 грн.

Специфікацією № 3-1 від 22.03.2021 до Договору (далі - Специфікація № 3-1) сторони узгодили номенклатуру партії товару, його кількість, ціну, суму, строк та умови поставки, умови оплати.

Так, загальна сума складає 389 774,53 грн.; строк поставки: Постачальник протягом 5 календарних днів з моменту отримання письмової заявки Покупця поставляє останньому товар у відповідності до наданої заявки; умови поставки: DAP, за адресою: м. Дніпро.

Умови оплати: Покупець має сплатити Постачальнику попередню оплату в розмірі 30% вартості партії товару, інші 70% протягом 30-35 календарних днів від дати отримання цієї партії товару.

За Специфікацією № 3-1 Позивач поставив Відповідачу товар на загальну суму 362 768,48 грн., що підтверджується видатковими накладними № 317 від 23.07.2021 на суму 44 382,54 грн., № 319 від 27.07.2021 на суму 318 385,94 грн., які підписані сторонами без будь-яких зауважень і заперечень (а.с. 20, 21).

За вказані поставки Відповідач розрахувався частково, а саме:

- платіжним дорученням № 278 від 24.03.2021 на суму 116 932,36 грн., що підтверджується випискою з банківського рахунку (а.с. 22).

Також, 25.10.2021 частина отриманого товару на суму 7 501,68 грн. була повернена, про що сторони склали Повернення постачальнику № 1 від 25.10.2021 (а.с. 23).

Тобто, сума боргу з оплати товару, отриманого за Специфікацією № 3-1 згідно з видатковими накладними № 317 від 23.07.2021, № 319 від 27.07.2021, складає 238 334,44 грн.

Специфікацією № 3-2 від 23.03.2021 до Договору (далі - Специфікація № 3-2) сторони узгодили номенклатуру партії товару, його кількість, ціну, суму, строк та умови поставки, умови оплати.

Так, загальна сума складає 373 876,88 грн.; строк поставки: Постачальник протягом 5 календарних днів з моменту отримання письмової заявки Покупця поставляє останньому товар у відповідності до наданої заявки; умови поставки: DAP, за адресою: м. Дніпро.

Умови оплати: Покупець має сплатити Постачальнику попередню оплату в розмірі 30% вартості партії товару, інші 70% протягом 30-35 календарних днів від дати отримання цієї партії товару.

За Специфікацією № 3-2 Позивач поставив Відповідачу товар на загальну суму 374 168,92 грн., що підтверджується видатковими накладними № 272 від 06.07.2021 на суму 325 953,35 грн., № 284 від 13.07.2021 на суму 48 215,57 грн., які підписані сторонами без будь-яких зауважень і заперечень (а.с. 25, 26).

За вказані поставки Відповідач розрахувався частково, а саме:

- платіжним дорученням № 275 від 24.03.2021 на суму 112 163,06 грн., що підтверджується випискою з банківського рахунку (а.с. 27).

Також, 25.10.2021 частина отриманого товару на суму 4 876,09 грн. була повернена, про що сторони склали Повернення постачальнику № 2 від 25.10.2021 (а.с. 28).

Тобто, сума боргу з оплати товару, отриманого за Специфікацією № 3-2 згідно з видатковими накладними № 272 від 06.07.2021, № 284 від 13.07.2021, складає 257 129,77 грн.

Специфікацією № 4 від 16.09.2021 до Договору (далі - Специфікація № 4) сторони узгодили номенклатуру партії товару, його кількість, ціну, суму, строк та умови поставки, умови оплати.

Так, загальна сума складає 370 560,00 грн.; строк поставки: Постачальник протягом 5 календарних днів з моменту отримання письмової заявки Покупця поставляє останньому товар у відповідності до наданої заявки; умови поставки: DAP, за адресою: м. Дніпро.

Умови оплати: Покупець має сплатити Постачальнику попередню оплату в розмірі 65% вартості партії товару, інші 35% протягом 30-35 календарних днів від дати отримання цієї партії товару.

За Специфікацією № 4 Позивач поставив Відповідачу товар на загальну суму 354 852,00 грн., що підтверджується видатковими накладними № 516 від 29.09.2021 на суму 129 360,00 грн., № 538 від 05.10.2021 на суму 73 920,00 грн., № 644 від 09.11.2021 на суму 21 252,00 грн., № 669 від 15.11.2021 на суму 130 320,00 грн., які підписані сторонами без будь-яких зауважень і заперечень (а.с. 30-33).

За вказані поставки Відповідач розрахувався частково, а саме:

- платіжним дорученням № 68 від 28.01.2022 на суму 300 000,00 грн., що підтверджується випискою з банківського рахунку (а.с. 34, 35).

Тобто, сума боргу з оплати товару, отриманого за Специфікацією № 4 згідно з видатковими накладними № 516 від 29.09.2021, № 538 від 05.10.2021, № 644 від 09.11.2021, № 669 від 15.11.2021, складає 54 852,00 грн.

Таким чином, загальна сума боргу Відповідача перед Позивачем за поставлений товар складає 697 828,16 грн.

Листом за № 0801/22-01 від 01.08.2022 Відповідач визнав борг у розмірі 697 828,16 грн. та посилався на настання у його контрагента обставин непереборної сили, просив це врахувати (а.с. 36).

Листом за № 0831/22-01 від 31.08.2022 Відповідач визнав борг у розмірі 697 828,16 грн. та додав підписаний Акт звірки взаєморозрахунків станом на 31.01.2022 (а.с. 37, 38).

20.09.2022 сторони підписали Акт звірки взаєморозрахунків за період з 01.01.2022 по 20.09.2022 за Договором, яким підтвердили заборгованість Відповідача у розмірі 697 828,16 грн. (а.с. 41).

Позивач направив Відповідачу претензію № 1 від 04.02.2022 щодо неоплати заборгованості за Специфікацією № 3 (а.с. 39, 40).

У відповіді на цю претензію Відповідач листом за № 0921/22-01 від 21.09.2022 визнав борг у розмірі 697 828,16 грн., а також заявив про готовність додатково оплатити претензійні вимоги в сумі 60 000,00 грн. до 28.02.2023 (а.с. 42),

Однак Відповідач не розрахувався з Позивачем за поставлений товар у розмірі 697 828,16 грн., що і є причиною виникнення спору.

Ухвалюючи рішення, господарський суд виходив з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистими, сімейними, домашніми або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

Згідно з ч. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Відповідно до ст. 692 Цивільного кодексу України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. Покупець зобов`язаний сплатити продавцеві повну ціну переданого товару.

Згідно з ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим до виконання.

За приписів ч. 1 ст. 625 Цивільного кодексу України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання.

Згідно зі ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Враховуючи умови Специфікацій № 3, № 3-1, № 3-2, № 4 до Договору, строк оплати поставленого товару настав:

- за видатковою накладною № 264 від 30.06.2021 (Специфікація № 3) - 04.08.2021;

- за видатковою накладною № 317 від 23.07.2021 (Специфікація № 3-1) - 27.08.2021;

- за видатковою накладною № 319 від 27.07.2021 (Специфікація № 3-1) - 31.08.2021;

- за видатковою накладною № 272 від 06.07.2021 (Специфікація № 3-2) - 10.08.2021;

- за видатковою накладною № 284 від 13.07.2021 (Специфікація № 3-2) - 17.08.2021;

- за видатковою накладною № 516 від 29.09.2021 (Специфікація № 4) - 03.11.2021;

- за видатковою накладною № 538 від 05.10.2021 (Специфікація № 4) - 09.11.2021;

- за видатковою накладною № 644 від 09.11.2021 (Специфікація № 4) - 14.12.2021;

- за видатковою накладною № 669 від 15.11.2021 (Специфікація № 4) - 20.12.2021.

Як встановлено судом вище, Відповідач частково розрахувався з Позивачем за поставлений товар, а також частина отриманого товару була повернена.

У зв`язку з цим заборгованість, яка лишилась несплаченою Відповідачем, складає 697 828,16 грн., що підтверджується матеріалами справи, у т.ч. Актом звірки взаєморозрахунків за період з 01.01.2022 по 20.09.2022 (а.с. 41).

З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Відповідача основного боргу у розмірі 697 828,16 грн.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір за подання позовної заяви покладається на Відповідача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-79, 86, 129, ч. 9 ст. 165, ст.ст. 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване підприємство "БУДЗВ`ЯЗОК" (49010, м. Дніпро, вул. Полігонна, 27, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 32651036) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СТП ЕНЕРДЖИ" (49069, м. Дніпро, вул. М. Грушевського, 87А, кв. 15, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 43441503) основний борг у розмірі 697 828,16 грн., судовий збір у розмірі 10 467,42 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Центрального апеляційного господарського суду.

Суддя О.І. Красота

Повне рішення складено

07.02.2023

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення07.02.2023
Оприлюднено09.02.2023
Номер документу108847010
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —904/3532/22

Ухвала від 10.05.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 10.05.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Судовий наказ від 09.03.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Рішення від 07.02.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 24.10.2022

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні