Постанова
від 07.02.2023 по справі 461/7122/22
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/7122/22

Провадження №3/461/174/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 лютого 2023 року м. Львів.

Суддя Галицького районного суду м. Львова Юрків О.Р.,

за участі представника митниці Лубоцького Б.І., захисника особи, що притягується до адміністративної відповідальності - адвоката Бабій І.М., розглянувши справу про адміністративне правопорушення,-

ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), керівника компанії - ARBAT TRADE Sp.z.o.o.(ul. Wybrzeze Kosciuszkowskie 31/33, 00-379 Warsaw-Centrum, Poland),

за ч.1 ст. 483 МК України,-

ВСТАНОВИВ:

05.12.2022 року о 18 год. 08 хв. у зону митного контролю пункту пропуску "Рава- Руська-Хребенне" митного поста "Рава-Руська" Львівської митниці в напрямку «в`їзд в Україну» заїхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_1 / НОМЕР_2 під керуванням ОСОБА_3 (паспорт НОМЕР_3 ) водія ТОВ «РП-ТРАНС» (79058, м. Львів, вул. Окуневського 3/147), який здійснював переміщення товарів у митному режимі «імпорт» за митною декларацією типу IM EE №UA209000/2022/757064 від 05.12.2022, згідно якої переміщувався товар: «Овочі свіжі-цибуля ріпчаста не насінева виду Allium сера L. grupa сера - 22000 кг» на адресу ТОВ "ВЕДЖЕТ КОРП" (код ЄДРПОУ 44856916) вагою нетто 20000 кг, загальною вагою брутто 22770 кг та вартістю 9900 USD (згідно курсу НБУ - 362029,14 грн.). Як підставу для переміщення даного товару водієм до митного контролю були подані документи: міжнародна товаро-транспортна накладна (CMR) від 02.12.2022 № б/н, рахунок-фактура (Invoice) від 02.12.2022 № ЕХ/07/12/2022 та митна декларація країни відправлення від 05.12.2022. Згідно з цими документами на митну територію України переміщується товар «Овочі свіжі-цибуля ріпчаста ненасінева виду Allium сера L. grupa сера-22000 кг. Маркування відправника» вагою нетто 20000 кг, загальною вагою брутто 22770 кг. Кількість вантажних місць - 22 палети, кількість мішків - 2200 шт. Загальна фактурна вартість товару становить 9900 USD, одержувач та покупець - ТОВ "ВЕДЖЕТ КОРП" (код ЄДРПОУ 44856916), продавець, відправник - компанія ARBAT TRADE Sp.z.o.o.(ul. Wybrzeze Kosciuszkowskie 31/33, 00-379 Warsaw-Centrum, Poland).

Під час здійснення митного контролю, а саме проведення митного огляду (Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №UA209060/2022/010219 від 06.12.2022) шляхом перерахунку встановлено, що в транспортному засобі на 22 палетах переміщується 2310 мішків цибулі по 10 кг кожен, загальною вагою нетто 23100 кг, що на 110 мішків та 1100 кг більше, ніж заявлено в товаросупровідних документах. Тобто, було виявлено 110 мішків цибулі ріпчастої загальною вагою нетто 1100 кілограм, відомості про яку не зазначено у ТСД та попередній митній декларації типу IM EE №UA209000/2022/757064 від 05.12.2022 року.

У ході проведеної перевірки встановлено, що вказаний товар ввозився в Україну в митному режимі імпорт відповідно до зовнішньоекономічного контракту №1110/1 від 10 листопада 2022 року підписаного між компанією «ARBAT TRADE Sp.z.o.o.» в особі директора ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ), що діє на підставі статуту, з одного боку і ТОВ "ВЕДЖЕТ КОРП" (код ЄДРПОУ 44856916) в особі директора ОСОБА_4 , що діє на підставі статуту з іншого боку, а як підставу для його пропуску на митну територію України подано товаросупровідні документи: міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) від 02.12.2022 № б/н, рахунок - фактура (Invoice) від 02.12.2022 № ЕХ/07/12/2022, виписані компанією «ARBAT TRADE Sp.z.o.o.» в особі директора ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ).

На письмовий запит Львівської митниці до директора компанії «ARBAT TRADE Sp.z.o.o.» ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ) від 06.12.2022 №7.4/20- 02/14/23944, отримано відповідь (вх. № 42093/14-20 від 07.12.2022 року) з копіями документів, які є ідентичними поданим до митного контролю водієм фірми перевізника, що підтверджують факт завантаження автомобіля товаром - цибуля, вагою нетто лише 22000 кг. З метою документування митного правопорушення, Львівською митницею 07.12.2022 листом №7.4/20- 02/14/24034, викликався директор компанії «ARBAT TRADE Sp.z.o.o.» ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ) з повідомленням про виявлені невідповідності щодо переміщуваного товару, а також про необхідність прибути до 14 год. 00 хв. 08.12.2022 в управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці (м. Львів, вул. Городоцька, 369). На виклик митниці директор компанії «ARBAT TRADE Sp.z.o.o.» ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ) не прибув, жодної інформації не надав.

Вартість товару «цибуля ріпчаста» вагою нетто 1100 кілограм, становить 495 USD, що згідно курсу НБУ станом на 05.12.2022 становить 18106, 00 гривень.

Предмети правопорушення, вилучено на підставі ст. 511 МК України та передано на склад митниці.

Таким чином, директор компанії «ARBAT TRADE Sp.z.o.o.» ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ) вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів документів, що місять неправдиві відомості щодо ваги товарів та їх кількості. Зазначені дії містять ознаки порушення митних правил, передбаченого ст.483 ч.1 МК України.

Дії ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачене ч.1 ст. 483 МК України.

Захисник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - адвокат Бабій І.М. у судовому засіданні зазначила, що ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ) вину та факт вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, визнає повністю, щиро розкаюється, просить не застосовувати суворого стягнення.

Представник Львівської митниці Державної митної служби України зазначив, що у діях ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) наявний склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст. 483 МК України, та просив визнати його винним і визначити міру стягнення передбачену законодавством.

Заслухавши думку представника митниці та захисника особи, що притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходжу до такого висновку.

Положеннями п. 3 ч. 1ст. 8 МК Українивизначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Згідно зст. 486 Митного кодексу України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.

Відповідно до вимогст. 489 МК Українипри розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Дії ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачена ч. 1ст. 483 МК України.

Відповідальність за ч. 1ст. 483 МК Українинастає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Факт вчинення митного правопорушення підтверджується: даними, що містяться в протоколі про порушення митних правил №1346/20900/22 від 08.12.2022 року; актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 05.12.2022 року; міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) від 02.12.2022 № б/н; рахунком - фактурою (Invoice) від 02.12.2022 № ЕХ/07/12/2022; зовнішньоекономічним контрактом №1110/1 від 10.11.2022 року, попередньою митною декларацією типу ІМ ЕЕ № UA209000/2022/757064 від 05.12.2022 року та іншими матеріалами справи, які знаходяться у об?єктивному взаємозв?язку між собою, нічим не спростовані, доповнюються та уточнюються іншими доказами.

Відповідно до положеньст. 4 Митного кодексу України, митне оформлення - це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення (п.23).

Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання нормМитного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п.24)

Митні правила - встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем, або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом та іншими законами України (п.28).

Товари - це будь-які рухомі речі, у т.ч. ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Відповідно до ч. 1ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ч. 1ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відтак, винність ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) підтверджена належними, допустимими та достовірними доказами. Ці докази є достатніми, оскільки, як окремо, так і в сукупності, у повній мірі доводять його винуватість у вчинені адміністративного правопорушення. З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність вини ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, яка виразилась у тому, що ним, як директором та представником ARBAT TRADE Sp.z.o.o., яке є продавцем та відправником товару, який наділений відповідними повноваженнями посадової особи на оформлення та підписання відповідних документів, у товаросупровідних документах визначено неправдиві відомості щодо ваги товарів та їх кількості.

Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств (ст. 459 Митного кодексу України).

Відповідно до п. 43 ч. 1ст. 4 Митного кодексу Українипосадові особи підприємств - це керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Враховуючи наведене, суд вважає, що саме ОСОБА_5 ( ОСОБА_2 ), як директор ARBAT TRADE Sp.z.o.o., яке є продавцем та відправником товару, є суб`єктом даного адміністративного правопорушення.

Дії ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) слід кваліфікувати за ч. 1ст. 483 МК України, оскільки норма вказаної статті передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, але і за подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) судом не встановлено.

Враховуючи обставини та характер вчиненого адміністративного правопорушення, особу, що притягується до адміністративної відповідальності, вважаю необхідним ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) визнати винним у скоєнні адміністративного правопорушення за ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 100% вартості товарів, що були предметом порушення митних правил та конфіскації даного товару.

Крім того, відповідно дост. 40-1 КУпАПтаЗакону України «Про судовий збір»з ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) слід стягнути в користь держави судовий збір у розмірі 536,80 гривень.

Окрім того, на підставі ч.1 ст.519 МК України та розрахунку витрат на зберігання на складі митниці, з правопорушника слід стягнути суму витрат за зберігання, яка складає 5792,46 грн.

Керуючись ст.ст.483,519, 526 МК України, ст.ст.40-1,283 КУпАП,Законом України «Про судовий збір», суд , -

ПОСТАНОВИВ :

ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення 18106,00 грн. штрафу.

Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №1346/20900/22 від 08.12.2022 року - конфіскувати в дохід держави.

Стягнути з ОСОБА_6 ( ОСОБА_2 ) на користь Львівської митниці Державної митної служби України 5792,46 грн. витрат за зберігання товару на складі митниці.

Стягнути з ОСОБА_1 ( ОСОБА_2 ) на користь держави 536,80 грн. судового збору.

Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя О.Р. Юрків.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення07.02.2023
Оприлюднено10.02.2023
Номер документу108868447
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/7122/22

Постанова від 07.02.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Юрків О. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні