Рішення
від 03.02.2023 по справі 365/603/22
ЗГУРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 365/603/22

Номер провадження: 2/365/60/23

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

03 лютого 2023 року смт Згурівка

Згурівський районний суд Київської області в складі:

головуючого - судді ХИЖНОГО Р.В.

за участю секретаря судового засідання НОСОВОЇ О.О.

прокурора ХУДЯКОВОЇ М.Ю.

відповідача ОСОБА_1

представника відповідача Згурівської селищної ради МОКРОНОСА В.І.

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду № 1 в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом заступника керівника Броварської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Згурівської територіальної громади Київської області до Згурівської селищної ради, ОСОБА_2 , про визнання незаконним та скасування рішення, скасування рішення про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно, -

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Броварської окружної прокуратури Шайтанова М. звернулася до суду із вищевказаною позовною заявою, яку обґрунтовує тим, що під час здійснення прокуратурою представницьких повноважень було встановлено порушення вимог земельного законодавства. Так, розпорядженням голови Згурівської районної державної адміністрації від 23.10.2018 року № 419 відповідачу ОСОБА_2 надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка перебувала у колективній власності КСП «Красненське» орієнтовною площею 3,00 га (під господарськими будівлями та дворами) і розташована за межами Красненської сільської ради Згурівського району Київської області. В подальшому, рішенням Красненської сільської ради Згурівського району Київської області від 23.07.2019 року № 346-34-VII затверджено технічну документацію із землеустрою щодо (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованої на території Красненської сільської ради Згурівського району Київської області та передано у власність відповідача ОСОБА_2 земельну ділянку з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024, площе 3,2002 га.

Після чого, на підставі вказаного рішення 23.12.2019 у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно здійснено державну реєстрацію права власності на земельну ділянку за відповідачем ОСОБА_2 .

Водночас, набуття права власності на земельну ділянку відбулось всупереч вимогам земельного законодавства. Так, ст. 121 Земельного кодексу України не передбачає передачу у приватну власність громадян земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Крім того, відповідно до ст. 1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» визначено коло осіб, які мають право на земельну частку (пай).

Стаття 2 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» визначає, що основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай) є сертифікат на право на земельну частку (пай). Документами, що посвідчують право на земельну частку (пай) також є свідоцтво про право на спадщину; посвідчені у встановленому законом порядку договору купівлі-продажу, дарування, міни, до яких додається сертифікат на право на земельну частку (пай); рішення суду про визнання права на земельну частку (пай). Будь-якого із перелічених вище документів відповідачем до заяви додано не було.

Технічна документація із землеустрою, яка затверджена рішенням Красненської сільської ради, що стало підставою для передачі у приватну власність спірної земельної ділянки, відсутня.

Така технічна документація до територіального відділу Держгеокадастру не передавалась.

Красненська сільська рада не мала достатніх законних підстав передавати спірну земельну ділянку у приватну власність відповідачу, у звязку з чим прийняте нею рішення підлягає визнанню недійсним та скасуванню в судовому порядку.

Спірна земельна ділянка є частиною земельної ділянки, на яку мається Державний акт на право колективної власності серії КВ від 27.12.1995 року КСП «Красненське». До передачі її у приватну власність в силу п. 21 Перехідний положень Земельного кодексу України, вона відносилась до земель комунальної власності Згурівської селищної територіальної громади. Вказане підтверджується інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Таким чином, у даному випадку порушено інтереси вказаної територіальної громади, яку позбавлено право вільно нею володіти, користуватися і розпоряджатися.

Враховуючи вищевикладене, заступник керівника Броварської окружної прокуратури просить визнати незаконним та скасувати рішення Красненської сільської ради Згурівського району Київської області від 23.07.2019 року № 346-34VII «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у власність гр. ОСОБА_2 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованої на території Красненської сільської ради, Згурівського району, Київської області»; скасувати рішення про державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024, індексний номер - 50519784 від 27.12.2019); стягнути з відповідачів судовий збір на користь Київської обласної прокуратури.

В підготовчому судовому засідання прокурор Худякова М.Ю. позовні вимоги підтримала повністю, посилаючись на обґрунтування, викладене в позовній заяві. Відповідач ОСОБА_2 та представник відповідача Згурівської селищної ради Мокронос В.І. позовні вимоги визнали повністю, наслідки визнання позову їм зрозумілі.

На підставі ч. 3 ст. 200 ЦПК України суд вважає за можливе за результатами підготовчого провадження ухвалити рішення, враховуючи визнання позову відповідачами.

Відповідно ч. 4 ст. 206 ЦПК України суд ухвалює рішення про задоволення позову, враховуючи визнання відповідачами позову за наявності для того законних підстав.

Оцінюючи добуті в судовому засіданні докази, враховуючи визнання позову відповідачами, яке прийняте судом, як таке, що не суперечить закону та не порушує права, свободи чи інтереси інших осіб, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення повністю.

Дослідженими в ході судового розгляду письмовими доказами встановлено, що розпорядженням голови Згурівської районної державної адміністрації від 23.10.2018 року № 419 відповідачу ОСОБА_2 з метою передання в оренду земельної ділянки надано дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою щодо (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка перебувала у колективній власності КСП «Красненське» орієнтовною площею 3,00 га (під господарськими будівлями та дворами) і розташована за межами населеного пункту в адміністративно-територіальних межах Красненської сільської ради Згурівського району Київської області (а.с. 10 - копія заяви ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою, а.с. 11- 12 копія Розпорядження, а.с.13 копія витягу з протоколу № 9 комісії Згурівської районної державної адміністрації з питань дотримання земельного законодавства, а.с. 15 копія реєстраційно-контрольної картки, а.с. 16 копія повідомлення виконкому Красненської сільської ради про відсутність заперечень щодо передачі земельної ділянки в оренду ОСОБА_2 ).

Спірна земельна ділянка є частиною земельної ділянки, на яку мається Державний акт на право колективної власності серії КВ від 27.12.1995 року КСП «Красненське» (а.с. 18-22 копія Державного акту, а.с. 17 - копія викопіювання з проекту формування території і встановлення меж Красненської сільської ради та Згурівського району Київської області щодо місця розташування земельної ділянки).

До передачі земельної ділянки у приватну власність в силу п. 21 Перехідний положень Земельного кодексу України, вказана земельна ділянка відноситься до земель комунальної власності Згурівської селищної територіальної громади (а.с. 40-44 копія витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку).

На тридцять четвертій сесії Красненської сільської ради Згурівського району Київської області 23.07.2019 року погоджено питання затвердження технічної документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки в оренду ОСОБА_2 площами 1,3349 га та 0,6651 га для ведення фермерського господарства та вирішено прийняти рішення № 346 Красненської сільської ради (а.с.30-35 копії протоколу та результатів поіменного голосування, а.с. 45 копія заяви ОСОБА_2 про затвердження технічної документації щодо відведення земельної ділянки).

Натомість рішенням Красненської сільської ради Згурівського району Київської області від 23.07.2019 року № 346-34-VII затверджено технічну документацію із землеустрою щодо (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованої на території Красненської сільської ради Згурівського району Київської області та передано у власність відповідача ОСОБА_2 земельну ділянку з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024, площе 3,2002 га (а.с.29 копія Рішення).

23.12.2019 року у Державному реєстрі речових право на нерухоме майно зареєстровано право власності ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024, номер запису про право власності 34917060, рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер - 50519784 від 27.12.2019 року (а.с.49 - витяг з Державного реєстру речових право на нерухоме майно).

ТОВ «Азимут-5» не виготовлявся проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та передачу у приватну власність ОСОБА_2 земельну ділянку площею 3,2002 га з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024. На вказану земельну ділянку ТОВ «Азимут-5» у 2019 році була розроблена технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) (а.с.28 копія повідомлення ТОВ «Азимут-5»).

У Згурівському архівному секторі архівного відділу Броварської районної державної адміністрації технічна документація щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та/або проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 3,2002 га з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024 у власність ОСОБА_2 відсутня (а.с.36 копія повідомлення).

Документи, що стосуються відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_2 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 3,2002 га з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024 у Згурівській селищній раді відсутні (а.с. 37, 38, 39 копії повідомлень).

Накази «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою» та «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність» на ОСОБА_2 . Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області не приймалися (а.с.48 копія повідомлення).

Погоджуючись із представництвом прокурором інтересів держави в даній справі, суд виходить з наступного.

Відповідно дост. 131-1 Конституції Українина прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 23Закону України «Про прокуратуру»передбачено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно ч. 4ст. 56 ЦПК Українивизначено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Виключність випадку звернення прокурора з даною позовною заявою зумовлена потребою захистити інтереси держави, оскільки внаслідок прийняття рішення Красненської сільської ради Згурівського району Київської області від 23.07.2019 року № 346-34-VII, із комунальної власності незаконно вибула земельна ділянка для ведення товарного сільськогосподарського виробництва площею 3,2002 га з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024.

Територіальна громада не є самостійно зареєстрованою юридичною особою, а тому позбавлена права на самостійне звернення до суду за захистом порушених прав.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про наявність у прокурора права на звернення до суду із відповідним позовом в інтересах держави.

З урахуванням того, що спірна земельна ділянка знаходиться в адміністративних межах Згурівської селищної ради, її власником є саме Згурівська територіальна громада.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 715-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територіальних громад Київської області" до Згурівської територіальної громади Броварського району Київської області з адміністративним центром в смт Згурівка увійшла, зокрема і Красненська сільська рада.

Відповідно до ч. 10 ст. 1 Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» у Київській області утворено Броварський район (з адміністративним центром у місті Бровари) у складі територій, в тому числі Згурівської селищної територіальної громади.

Згідно ч. 10 ст. 3 Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-ІХ, Згурівський район ліквідовано.

Відповідно до рішення Згурівської селищної ради Броварського району Київської області «Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання до Згурівської селищної ради» № 20-01-VIII від 01.12.2020 Згурівська селищна рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Красненської сільської ради.

З огляду на вищевикладене, Згурівська селищна рада є належним відповідачем у справі.

Статтями13та14 Конституції Українипередбачено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності українського народу, від його імені права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

В силуч.2ст.78 Земельного кодексу України право власності на землю набувається та реалізується на підставіКонституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Статтею 80 Земельного кодексу України визначені суб`єкти права власності на землю.

Суб`єктами права власності на землю є:

а) громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності;

б) територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності;

в) держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.

Громадяни Українинабувають правовласностіназемельніділянки напідставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності (ст. 81 ЗК України).

Згідно ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі:

а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян;

б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду цільового призначення.

Відповідно до ч. 1 ст. 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району .

Стаття 1 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» визначає, що право на земельну частку (пай) мають:

-колишні члени колективних сільськогосподарських підприємств, сільськогосподарських кооперативів, сільськогосподарських акціонерних товариств, у тому числі створених на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які отримали сертифікати на право на земельну частку (пай) у встановленому законодавством порядку;

-громадяни - спадкоємці права на земельну частку (пай), посвідченого сертифікатом;

-громадяни та юридичні особи України, які відповідно до законодавства України набули право на земельну частку (пай);

-громадяни України, евакуйовані із зони відчуження, відселені із зони безумовного (обов`язкового) або зони гарантованого добровільного відселення, а також громадяни України, що самостійно переселилися з територій, які зазнали радіоактивного забруднення, і які на момент евакуації, відселення або самостійного переселення були членами колективних або інших сільськогосподарських підприємств, а також пенсіонери з їх числа, які проживають у сільській місцевості.

Право особи на земельну частку (пай) може бути встановлено в судовому порядку.

Стаття 2 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» визначає, що основним документом, що посвідчує право на земельну частку (пай), є сертифікат на право на земельну частку (пай), виданий районною (міською) державною адміністрацією.

Документами,що посвідчуютьправо наземельну частку(пай),також є: свідоцтвопро правона спадщину; посвідченіу встановленомузаконом порядкудоговори купівлі-продажу,дарування,міни,до якихдодається сертифікатна правона земельнучастку (пай); рішення суду про визнання права на земельну частку (пай).

Документом, що посвідчує право на земельну частку (пай) громадян України, зазначених вабзаці п`ятомучастини першої статті 1 цього Закону, є трудова книжка члена колективного або іншого сільськогосподарського підприємства (за наявності) чи нотаріально засвідчена виписка з неї (за наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Стаття 3 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» визначає, що підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради.

Особи, власники сертифікатів на право на земельну частку (пай), які виявили бажання одержати належну їм земельну частку (пай) в натурі (на місцевості), подають до відповідної сільської, селищної, міської ради заяву про виділення їм земельної частки (паю) в натурі (на місцевості).

Земельна частка (пай) виділяється її власнику в натурі (на місцевості), як правило, однією земельною ділянкою. За бажанням власника земельної частки (паю) йому можуть бути виділені в натурі (на місцевості) дві земельні ділянки з різним складом сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сінокоси або пасовища).

У разі подання заяв про виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) більшістю власників земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства відповідна сільська, селищна, міська рада приймає рішення про розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Стаття 5 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» визначає повноваження сільських, селищних, міських ради щодо виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) .

Відповідно до ч. 1 ст. 393 Цивільного кодексу України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

Відповідно до п. «г» ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 1 ст. 155 Земельного кодексу України уразі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

Згідно ч.ч. 1, 2 ст. 321 Цивільного кодексу України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Статті 317, 319 Цивільного кодексу України визначають, що власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.

Відповідно до ст.1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична та юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальним принципами міжнародного права.

Основною метою цієї статті є попередження свавільного захоплення власності, конфіскації, експропріації та інших порушень безперешкодного користування своїм майном. При цьому в своїх рішеннях Європейський суд з прав людини постійно вказує на необхідність дотримання справедливої рівноваги між інтересами суспільства та необхідністю дотримання фундаментальних прав окремої людини (наприклад, рішення у справі «Спорронг і Льоннрот проти Швеції», «Новоселецький проти України» та «Федоренко проти України»). Необхідність забезпечення такої рівноваги відображено в структурі статті 1. Зокрема, необхідно щоб була дотримана обґрунтована пропорційність між застосованими заходами та переслідуваною метою, якої намагаються досягти шляхом позбавлення особи її власності. Таким чином, особу може бути позбавлено її власності лише в інтересах суспільства, на умовах, передбачених законом і загальним принципами міжнародного права, а при вирішенні питання про можливість позбавлення особи власності мусить бути дотримано справедливої рівноваги між інтересами суспільства та правами власника.

Згідно ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно дост.126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно доЗакону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Згідно ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до ч. 3 ст. 26 Закону України«Про державнуреєстрацію речовихправ нанерухоме майнота їхобтяжень» у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому пунктом 1частини сьомої статті 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що прийнявши рішення від 23.07.2019 року № 346-34-VII Красненська сільська рада Згурівського району Київської області розпорядилась не належним їй майном, а саме майном, що перебуває в комунальній власності Згурівської селищної територіальної громади. Крім того, вказаним рішення земельна ділянка була передана у власність особі, яка взагалі не мала права на отримання такої земельної ділянки у власність. Набуття відповідачем ОСОБА_2 права власності відбулось всупереч вимогам земельного законодавства. З огляду на це таке рішення Красненської сільської ради є незаконним та має бути скасованим.

Суд вважає за необхідне визнати незаконним та скасувати рішення Красненської сільської ради Згурівського району Київської області від 23.07.2019 року № 346-34VII «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у власність гр. ОСОБА_2 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованої на території Красненської сільської ради, Згурівського району, Київської області».

Враховуючи те, що на підставі вказаного незаконного рішення, відповідачем ОСОБА_2 було проведено державну реєстрацію права власності, суд вважає за необхідне скасувати державну реєстрацію права власності відповідача на спірну земельну ділянку шляхом скасування рішення про державну реєстрацію права власності.

Суд вважає за необхідне скасувати рішення про державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024, індексний номер - 50519784 від 27.12.2019).

На підставі ч. 1 ст. 142 ЦПК України, враховуючи визнання позову відповідачами до початку розгляду справи по суті, повернути Київській обласній прокуратурі з державного бюджету 50 % судового збору, сплаченого при поданні позову, у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) гривня 00 копійок.

Іншу частину судового збору розподілити пропорційно між відповідачами та стягнути із ОСОБА_2 на користьКиївської обласної прокуратури судовий збір у розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок) гривень 50 копійок, стягнути із Згурівської селищної ради на користьКиївської обласної прокуратури (судовий збір у розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок) гривень 50 копійок.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.22,84,116,121,122,125,126,152 ЗК України,ст.ст. 317,319,321,393 ЦК України, ст.ст.141,142,198,200,206,263-265,273 ЦПК України,-

У Х В А Л И В:

Позов заступника керівника Броварської окружної прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Згурівської територіальної громади Київської області до Згурівської селищної ради, ОСОБА_2 , про визнання незаконним та скасування рішення, скасування рішення про державну реєстрацію права власності на нерухоме майно - задовольнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати рішення Красненської сільської ради Згурівського району Київської області від 23.07.2019 року № 346-34VII «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у власність гр. ОСОБА_2 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованої на території Красненської сільської ради, Згурівського району, Київської області».

Скасувати рішення про державну реєстрацію права власності ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_1 ) на земельну ділянку з кадастровим номером 3221983000:03:003:0024, індексний номер - 50519784 від 27.12.2019).

Стягнути із ОСОБА_2 на користьКиївської обласної прокуратури (отримувач: Київська обласна прокуратура, код ЄДРПОУ 02909996, банк отримувача Державна казначейська служба України м. Київ, МФО 820172, рахунок отримувача UA028201720343190001000015641) сплачений судовий збір у розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок) гривень 50 копійок.

Стягнути із Згурівської селищної ради на користьКиївської обласної прокуратури (отримувач: Київська обласна прокуратура, код ЄДРПОУ 02909996, банк отримувача Державна казначейська служба України м. Київ, МФО 820172, рахунок отримувача UA028201720343190001000015641) сплачений судовий збір у розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок) гривень 50 копійок.

На підставі ст. 142 ЦПК України повернутиКиївській обласній прокуратурі з державного бюджету 50 % судового збору, сплаченого при поданні позову, у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) гривня 00 копійок, що був сплачений згідно платіжного доручення № 2746 від 26 грудня 2022 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляд.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Київського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного судового рішення.

Повне рішення суду складено 09 лютого 2023 року.

Учасники справи:

Київська обласна прокуратура, адреса: бульвар Лесі Українки 27/2, місто Київ, 01014, код ЄДРПОУ 02909996.

Броварська окружнапрокуратура,адреса:вулиця Київська,будинок 137,місто Бровари Київської області, 07401.

Відповідач Згурівська селищна рада, адреса: вулиця Українська, будинок 10, смт. Згурівка Броварського району Київської області, 07601, код ЄДРПОУ 04360296

Відповідач ОСОБА_2 , адреса: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .

ГОЛОВУЮЧИЙ Р.В. ХИЖНИЙ

СудЗгурівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення03.02.2023
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу108883442
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них:

Судовий реєстр по справі —365/603/22

Рішення від 03.02.2023

Цивільне

Згурівський районний суд Київської області

Хижний Р. В.

Рішення від 03.02.2023

Цивільне

Згурівський районний суд Київської області

Хижний Р. В.

Ухвала від 03.01.2023

Цивільне

Згурівський районний суд Київської області

Хижний Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні