Ухвала
від 01.02.2023 по справі 405/461/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КІРОВОГРАДА

Справа № 405/461/23

провадження № 1-кс/405/347/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.02.2023 м. Кропивницький

слідчий суддя Ленінського районного суду м. Кіровограда ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 слідчого ОСОБА_3 розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду у м. Кропивницькому клопотання старшого слідчого в ОВС ВРЗЗС СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 про проведення обшуку, у кримінальному провадженні № 42023120000000001 від 03.01.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 272 КК України,

ВСТАНОВИВ:

старший слідчий в ОВС ВРЗЗС СУ ГУНП в Кіровоградській області ОСОБА_3 за погодженням з прокурором Кропивницької окружної прокуратури ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді з клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , комплекс будівель (навіс, вбиральня, водогін, водосховище, закритий навіс, ємності, естакада, ганок, огорожа), об`єкти нежитлової нерухомості, на праві спільної часткової приватної власності належить ОСОБА_5 (1/2) та ОСОБА_6 (1/2) та де здійснює свою господарську діяльність ФОП ОСОБА_6 , з метою відшукання і вилучення речей та документів, які містять відомості про обставини кримінального правопорушення та підтверджують факт протиправної діяльності пов`язаної з незаконним виготовленням та збутом паливно-мастильних матеріалів, зокрема:

- нафти, компонентів нафтопродуктів, паливно-мастильних матеріалів, сировини та обладнання, електронно-обчислювальних приладів, електронних носіїв інформації, печаток та штампів, грошових коштів здобутих злочинним шляхом, документів про їх походження та обіг, а саме:

- документів, що підтверджують облік нафтопродуктів придбаних (реалізованих) в розрізі маркувань, в тому числі акти/протоколи проведених інвентаризацій нафтопродуктів інші документи підтверджуючі облік та списання ПММ, об`єми;

- завірені копії наказів (контрактів) на призначення директора, заступників, головного бухгалтера, головного інженера, головного технолога, технологів, бухгалтерів, осіб відповідальних за фінансового-господарську діяльність за період 2022-2023 років, а також осіб, які відповідальні за проведення фінансово-господарських відносин із вищевказаними суб`єктами господарювання, які відображали у бухгалтерському та податковому обліках проведені операції з можливістю їх вилучити.

- нафти, компонентів нафтопродуктів, паливно-мастильних матеріалів, сировини та обладнання, електронно-обчислювальних приладів, електронних носіїв інформації, печаток та штампів, грошових коштів здобутих злочинним шляхом, документів про їх походження та обіг, а саме:

- документів, що підтверджують облік нафтопродуктів придбаних (реалізованих) в розрізі маркувань, в тому числі акти/протоколи проведених інвентаризацій нафтопродуктів інші документи підтверджуючі облік та списання ПММ, об`єми;

- зразків паливно-мастильних матеріалів, які зберігаються у ємностях.

В обгрунтування клопотання слідчий вказав, що слідчим управлінням ГУНП в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023120000000001 від 03.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 272 КК України.

На території Кіровоградської області виявлено автозаправні станції, якій здійснюють зберігання пального без отримання дозвільних документів та з порушенням вимог пожежної та техногенної безпеки, що створює небезпеку для життя людей та може призвести до тяжких наслідків.

Проведеними заходами встановлено, що на території області незаконно функціонує 6 автозаправних станцій, які здійснюють зберігають пальне без отримання відповідних ліцензій до дозволів ДСНС в Кіровоградській області та Управління Держпраці в Кіровоградській області.

Так, до переліку автозаправних станцій, які здійснюють незаконне зберігання та експлуатацію об`єктів на території Кіровоградської області ввійшли:

1.АЗС розміщена за адресою: АДРЕСА_1 використовується ФОП ОСОБА_6 ;

Під час проведення відпрацювання, спільно з співробітниками Головного управління ДСНС у Кіровоградській області здійснено огляд об`єктів, АЗС, складів паливно-мастильних матеріалів, за результатами проведення яких отримано висновки, відповідно до яких встановлено, що за вказаними адресами, здійснюється експлуатація об`єктів з реалізації, зберігання нафтопродуктів, з порушеннями вимог пожежної та техногенної безпеки та може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (пожежі), що у свою чергу буде загрожувати життю та здоров`ю, як працюючого персоналу так і людям, які можуть знаходитись поряд з небезпечним об`єктом.

Відповідно до інформації отриманої від вищевказаних Управління Держпраці в Кіровоградській області вищевказаними суб`єктами не отримувались дозволи на проведення робіт підвищеної небезпеки, а відповідно до ст. 21 Закону України «Про охорону праці» роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання.

Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107.

Відповідно до п. 14 вказаної Постанови роботодавець, який отримав дозвіл і має намір виконувати роботи підвищеної небезпеки та/або експлуатувати (застосовувати) машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки (у тому числі відокремленим підрозділом), повинен письмово повідомити про це територіальний орган Держпраці за місцем виконання таких робіт та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устаткування не пізніше ніж за десять робочих днів до початку їх виконання та/або експлуатації (застосування) з наданням копії дозволу.

Таким чином, вищезазначені службові особи та фізичні особи підприємці умисними діями вчинюють порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою на підприємстві, будучи особами, які зобов`язані їх дотримувати, здійснюють порушення які можуть спричинити загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків.

Крім того, відповідно до офіційних відповідей ГУ ДСНС Кіровоградської області було встановлено, що ними, 15.12.2022 року спільно з працівниками УСР в Кіровоградській області ДСР НПУ було проведено обстеження вище описаної АЗС, як об`єкту з реалізації нафтопродуктів та встановлено:

-АЗС розміщена за адресою: АДРЕСА_1 використовується ФОП ОСОБА_6 на даному об`єкті наявне освітлення в операторській, на табло роздавальних колонок та наявні плями на підлозі від залишків нафтопродуктів, крім того виявлено ряд порушень вимог правил пожежної та техногенної безпеки. На підставі вищевикладеного, експлуатація вказаного об`єкта, на якому обертаються небезпечні речовини, з порушеннями вимог пожежної та техногенної безпеки може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (пожежі), що у свою чергу буде загрожувати життю та здоров`ю як працюючого персоналу, так і людям, які можуть знаходитись поряд з небезпечним об`єктом.

Відповідно до інформації з ДСНС в Кіровоградській області встановлено, що об`єкт розташований за адресою: АДРЕСА_1 фактично здійснює діяльність з реалізації паливно-мастильних матеріалів.

Так, вказаною АЗС здійснюється реалізація паливно-мастильних матеріалів за готівку, без ліцензії на право роздрібної-торгівлі пальним, чим порушують Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (далі - Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним.

Слідчий в клопотанні стверджує, що з метою відшукання речових доказів, які містять відомості про обставини кримінального правопорушення та підтверджують факт протиправної діяльності пов`язаної з незаконним виготовленням паливно-мастильних матеріалів, виникла необхідність у проведенні обшуку за адресою:

АДРЕСА_1 , де розташований комплекс споруд і пристосувань для приймання, зберігання, перевантаження з одного виду транспорту на інший і відпускання нафти і нафтопродуктів та здійснює свою господарську діяльність ФОП ОСОБА_6 (останньому видавалась ліцензія на зайняття господарською діяльністю пов`язаною з нафтопродуктами) з метою підтвердження фактів експлуатації об`єктів підвищеної небезпеки та відшукання документів, які підтверджують експлуатацію.

У судовому засіданні слідчий клопотання підтримав та просив задовольнити.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, заслухавши доводи слідчого, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, приходить до наступних висновків.

Слідчий суддя встановив, що слідчим управлінням ГУНП в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023120000000001 від 03.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 272 КК України (а.к. 4 - витяг з ЄРДР).

Під час досудового розслідування допитано свідка, який показав, що 15.12.2022 він як провідний спеціаліст здійсним спільно з працівниками УСР в Кіровоградській області здійснено виїзд на АЗС, що розташована за адресою: Кіровоградська область, м. Бобринець, вул. Незалежності, 2. У ході обстеження свідком як спеціалістом виявлено ряд недоліків на вказані АЗС які на його думку в подальшому можуть становити загрозу життю та здоров`ю людини. Встановлено, що на зазначені АЗС відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, відсутні первинні засоби, пожежогасіння, пожежний щит не доукомплектований первинними засобами пожежогасіння, не надано акт наявності блискавкозахисту, відсутні плакати, що містять обов`язки водія під час заправлення автотранспорту, розлиті нафтопродукти, що не засипані піском, не проведено ідентифікацію об`єкта як об`єкт підвищеної небезпеки, що в подальшому не дає можливості визначити небезпечність та наслідки а разі виникнення надзвичайної ситуації. Додав, що експлуатація та в подальшому реалізація ПММ за адресою: АДРЕСА_1 може призвести до виникнення надзвичайної ситуації (пожежі), що в свою чергу буде загрожувати життю та здоров`ю як працюючого персоналу, так і людям які можуть знаходиться поряд з небезпечним об`єктом. Крім того, на момент перевірки, вказана АЗС здійснювала свою господарську діяльність, а саме відпуск нафтопродуктів через паливно-роздавальні колонки (а.к. 20-23).

Крім того, з протоколу допиту свідка від 30.01.2023 року вбачається, що АЗС за адресою: АДРЕСА_1 низька якість пального (а. к. 26-27).

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 17.01.2023 встановлено, що комплекс будівель (навіс, вбиральня, водогін, водосховище, закритий навіс, ємності, естакада, ганок, огорожа), об`єкти нежитлової нерухомості за адресою: АДРЕСА_1 на праві спільної часткової приватної власності належить ОСОБА_5 (1/2) та ОСОБА_6 (1/2) (а.к. 14-19).

Згідно з ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Частиною 5 статті 234 КПК України визначено, що слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що:

1) було вчинено кримінальне правопорушення;

2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування;

3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду;

4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи;

5) за встановлених обставино бшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій (ч.2 ст. 93 КПК України).

На даний час проводяться слідчі та процесуальні дії, спрямовані на збирання доказів, а тому обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей, які мають доказове значення у кримінальному провадженні.

Крім того, потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи осіб, про який йдеться в клопотанні, оскільки слідчий довів, що існує наявність достатніх відомостей, які вказують на можливість досягнення мети обшуку, що забезпечить швидке та неупереджене проведення досудового розслідування та встановлення істини у справі.

Відповідно до ч.1 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

На думку слідчого судді, органом досудового розслідування надано достатньо доказів, які б давали змогу переконатися в тому, що речі та документи, які планується відшукати можуть знаходитися у комплексі будівель, який слідчий просить піддати обшуку.

За даним клопотанням відзначається наявність достатніх підстав вважати, що вчинено кримінальне правопорушення, зазначені в клопотанні речі та документи, які планується відшукати, мають значення для кримінального провадження, відомості, які містяться в них, можуть бути доказами під час судового розгляду, у зв`язку з чим, слід визнати наявність передбачених законом підстав для надання дозволу на проведення обшуку у вказаному комплексі будівель та для задоволення клопотання.

Керуючись ст. ст. 233-235, 369-372 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Надати дозвіл на проникнення до приміщення, з метою проведення обшуку за адресою: АДРЕСА_1 , комплекс будівель (навіс, вбиральня, водогін, водосховище, закритий навіс, ємності, естакада, ганок, огорожа), об`єкти нежитлової нерухомості, на праві спільної часткової приватної власності належить ОСОБА_5 (1/2) та ОСОБА_6 (1/2) та де здійснює свою господарську діяльність ФОП ОСОБА_6 , задля відшукання речей та документів, які містять відомості про обставини кримінального правопорушення та підтверджують факт протиправної діяльності пов`язаної з незаконним виготовленням та збутом паливно-мастильних матеріалів, зокрема:

- нафти, компонентів нафтопродуктів, паливно-мастильних матеріалів, сировини та обладнання, електронно-обчислювальних приладів, електронних носіїв інформації, печаток та штампів, грошових коштів здобутих злочинним шляхом, документів про їх походження та обіг, а саме:

- документів, що підтверджують облік нафтопродуктів придбаних (реалізованих) в розрізі маркувань, в тому числі акти/протоколи проведених інвентаризацій нафтопродуктів інші документи підтверджуючі облік та списання ПММ, об`єми;

- завірених копій наказів (контрактів) на призначення директора, заступників, головного бухгалтера, головного інженера, головного технолога, технологів, бухгалтерів, осіб відповідальних за фінансового-господарську діяльність за період 2022-2023 років, а також осіб, які відповідальні за проведення фінансово-господарських відносин із вищевказаними суб`єктами господарювання, які відображали у бухгалтерському та податковому обліках проведені операції з можливістю їх вилучити.

- нафти, компонентів нафтопродуктів, паливно-мастильних матеріалів, сировини та обладнання, електронно-обчислювальних приладів, електронних носіїв інформації, печаток та штампів, грошових коштів здобутих злочинним шляхом, документів про їх походження та обіг, а саме:

- документів, що підтверджують облік нафтопродуктів придбаних (реалізованих) в розрізі маркувань, в тому числі акти/протоколи проведених інвентаризацій нафтопродуктів інші документи підтверджуючі облік та списання ПММ, об`єми;

- зразків паливно-мастильних матеріалів, які зберігаються у ємностях.

Строк дії ухвали до 01.03.2023 року.

Ухвала не оскаржується.

Слідчий суддя ОСОБА_7

СудЛенінський районний суд м.Кіровограда
Дата ухвалення рішення01.02.2023
Оприлюднено12.02.2024
Номер документу108888952
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —405/461/23

Ухвала від 17.03.2023

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 01.02.2023

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 01.02.2023

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 24.01.2023

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

Ухвала від 24.01.2023

Кримінальне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Плохотніченко Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні