Справа № 569/10978/22
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2023 року м. Рівне
Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Яковлєв Д.В.., розглянувши матеріали, які надійшли з Рівненської митниці Держмитслужби ДМС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , керівник ТОВ «Вуден Вест», за ч. 1 ст. 483 КУпАП,
В С Т А Н О В И В:
26.03.2022 року керівником Товариства з обмеженою відповідальністю «Вуден Вест» ОСОБА_1 на митний пост «Сарни» Рівненської митниці подано митну декларацію типу ЕК10АА №UA204060/2022/003629 з метою експорту з митної території України товару «пиломатеріали обрізні соснові ґатунок ІІІ, свіжого розпилу в кількості 28,954 м3, розмірами 25-100*100-200*4000-6000 мм.», загальною вартістю 220232,06 грн.
До митного контролю вищезазначеного товару митним органам України подано наступні документи: рахунок-фактуру №21 від 24.03.2022 року та сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій РВ№888365 від 24.03.2022 року.
Товар експортувався ТОВ «Вуден Вест» (код ЄДРПОУ 43658730) на виконання контракту №190721 від 19.07.2021 року, укладеного з компанією «MODERNUS S.A». (Cahul, str. Stefan cel Mare, 64, Moldova).
За результатом аналізу товаросупровідних документів поданих до митного оформлення за даною митною декларацією встановлено, що ТОВ «Вуден Вест» (код ЄДРПОУ 43658730) до Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства, з метою отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, подано разом з іншими документами товарно-транспортну накладну №2235 від 05.12.2019 року на закупівлю ФОП ОСОБА_2 лісоматеріалів у Спеціалізованого виробничого сільськогосподарського колективу «Селянський ліс» (код ЄДРПОУ 31148641, м.Костопіль, вул. Бурового, 17А, Рівненської області).
На підставі поданих документів Рівненським обласним управлінням лісового та мисливського господарства ТОВ «Вуден Вест» був виданий сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій РВ№888365 від 24.03.2022 року на товар пиломатеріали обрізні соснові в кількості 28,954 м3.
12.04.2022 року в Рівненську митницю надійшов лист УСБ України в Рівненській області №5/1/4-113з від 11.04.2022 року з матеріалами перевірки стосовно законності проведення зовнішньоекономічних операцій ТОВ «Вуден Вест» (код ЄДРПОУ 43658730) зокрема за митною декларацією №UA204060/2022/003629.
В процесі аналізу документів долучених до вищезазначеного листа встановлено, що СВСК «Селінський ліс» (код ЄДРПОУ 31148641, м.Костопіль, вул. Бурового, 17А, Рівненської області) листом №92 від 01.04.2022 року повідомлено УСБУ в Рівненській області про те, що підприємством видавалась товарно-транспортна накладна №2235 від 31.12.2019 року, покупець ОСОБА_3 , на продукцію дров`яна деревина в об`ємі 0,81 м.куб, та тарний кряж в об`ємі 0,1 м.куб.
Крім того, відповідно до інформації та документів наданих Рівненським обласним Управління лісового та мисливського господарства (лист №02-321 від 07.04.2022 року) для УСБ України в Рівненській області встановлено, що ТОВ «Вуден Вест» (код ЄДРПОУ 43658730) під час отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій РВ№888365 від 24.03.2022 року, було надано товарно-транспортну накладну №2235 від 05.12.2019 року на закупівлю ФОП ОСОБА_2 лісоматеріалів круглих соснових у Спеціалізованого виробничого сільськогосподарського колективу «Селянський ліс» (код ЄДРПОУ 31148641, м.Костопіль, вул. Бурового, 17А, Рівненської області) в кількості 14,98 м.куб.
Зазначене суперечить інформації що міститься в товарно-транспортній накладній наданій до Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій РВ№888365 від 24.03.2022 року.
Отже, документ (товарно-транспортна накладна №2235 від 05.12.2019 року на закупівлю ФОП ОСОБА_2 лісоматеріалів) надана ТОВ «Вуден Вест» до Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства не могли бути підставою для отримання сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій РВ№888365 від 24.03.2022 року.
Відповідно до ч.4 ст. 3 Закону України «Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів» від 08.09.05 № 2860-IV право експорту партії лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів, має суб`єкт підприємницької діяльності, що отримав сертифікат про походження на партію лісоматеріалів, зазначену у відповідному сертифікаті.
Відповідно до пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2005 р. N1260 «Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій», експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.
Таким чином, директор ТОВ «Вуден Вест» ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів за митною декларацією типу ЕК10АА №UA204060/2022/003629 від 26.03.2022 року, на загальну суму 220232,06 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу України як підстави для переміщення товарів документів (сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій РВ№888365 від 24.03.2022 року), отриманого незаконним шляхом.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил передбачені ч. 1 ст. 483 МК України.
Захисник ОСОБА_1 - адвокат Дремлюга Ю.С. підтримав подані ОСОБА_1 письмові пояснення на складений протокол та просив закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України за відсутністю складу порушення митних правил.
Представник Рівненської митниці Пастушенко Н.А. матеріали про порушення митних правил підтримала і просила застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією статті, за якою кваліфіковані його дії.
Заслухавши представника Рівненської митниці Пастушенко Н.А. та захисника ОСОБА_1 - адвоката Дремлюги Ю.С., суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст.ст. 245, 280 КУпАП одним з завдань провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.
Статтею 489 МК Українив становлено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати чи було вчинено адміністративнеправопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності,а також інші обставини, які мають значення для справи.
Диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих витрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
За змістом даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватись в т.ч. шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані.
Так, підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів, тощо.
Відповідно до абзацу 2 пункту 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року № 8, підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Як вбачається зі складеного відносно ОСОБА_1 протоколу №0063/20400/22 про порушення митних правил від 30 червня 2022 року, наявність в її діях ознак порушення митних правил, передбачених ч. 1ст. 483 МК України, а саме вчинення дій, спрямованих на переміщення товару тобто з поданням митному органу України як підстави для переміщення товарів документів (сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій РВ№888365 від 24.03.2022 року), отриманого незаконним шляхом.
Під час розгляду справи було надано оригінал ТТН № 2235 від 05.12.2019 року (специфікація накладна на відпуск лісоматеріалів необроблених № 901 від 05.12.2019 до ТТН № 2235), який підписаний з обох сторін уповноваженими особами та скріплені відповідними печатками сторін.
Разом з тим, в матеріалах провадження відносно ОСОБА_1 відсутні будь-які відомості, щодо підроблення ТТН № 2235 від 05.12.2019, яка стала підставою для видачі сертифікату про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій РВ№888365 від 24.03.2022 року, чи інформацію, що документи містять внесені неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ним посвідчуються.
За змістом вимог ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справи, має право винести постанову про проведення додаткової перевірки.
Оскільки названі вище недоліки не можуть бути усунуті при розгляді справи, то справу слід повернути до митного органу для проведення додаткової перевірки.
Під час додаткової перевірки необхідно перевірити вказані обставини, оскільки результати їх перевірки можуть вплинути на висновок щодо встановлення наявності чи відсутності в діях ОСОБА_1 складу інкримінованого правопорушення.
На підставі наведеного та керуючись ст. 6 ЄКПЛ, ст. 294 КУпАП, суд
П О С Т А Н О В И В :
Справу про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у відношенні ОСОБА_1 , повернути до Рівненської митниці Держмитслужби ДМС України для проведення додаткової перевірки.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справ протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Рівненського міського суду Д.В. Яковлєв
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2023 |
Оприлюднено | 13.02.2023 |
Номер документу | 108897949 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Рівненський міський суд Рівненської області
Яковлєв Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні