Постанова
від 10.02.2023 по справі 456/4535/22
СТРИЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 456/4535/22

Провадження № 3/456/193/2023

ПОСТАНОВА

іменем України

10 лютого 2023 року місто Стрий Львівської області

Суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області Микитин В.Я., розглянувши справу за матеріалами, котрі надійшли від Стрийського районного управління поліції Головного управління національної поліції у Львівській області, про притягнення до адміністративної відповідальності

неповнолітнього ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, уродженця м. Луганськ, жителя АДРЕСА_1 , учня десятого класу Комунального закладу Львівської обласної ради «ПІДГІРЦІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА» (код ЄДРПОУ: 22390316), раніше протягом року до адміністративної відповідальності не притягався,

за ч.1ст.175-1 КУпАП, -

в с т а н о в и в:

Неповнолітній ОСОБА_1 , перебуваючи 12.12.2022 року близько 10:00 год. на території Комунального закладу Львівської обласної ради «ПІДГІРЦІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА», що знаходиться по вул. Стрийська, 6, у с. Підгірці Стрийського району Львівської області, викурював сигарету торгівельної марки «LM LOFT-4».

Судові засідання у цій справі про адміністративне правопорушення призначалися суддею двічі, а саме на 02.02.2023 року о 09:45 год. та на 10.02.2023 року о 09:45 год. у залі судових засідань у приміщенні Стрийського міськрайонного суду Львівської області, що за адресою: вул. Т. Шевченка, 89, м. Стрий, Львівська область.

Неповнолітній ОСОБА_1 , будучи двічі належно та завчасно повідомленим про місце, дату та час розгляду цієї справи про адміністративне правопорушення, у жодне із судових засідань не з`явився, про поважні причини своєї неявки кожного разу суддю не повідомляв. Крім того, інформація про розгляд цієї справи про притягнення неповнолітнього ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 175-1 КУпАП кожного разу розміщувалася на офіційному вебпорталі «Судова влада України» цього місцевого суду у розділі «Інформація для громадян з найменуванням ГРОМАДЯНАМ (https://stm.lv.court.gov.ua).

Також, в силу ч. 2 ст. 268 КУпАП, при розгляді справи про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 175-1 КУпАП, присутність особи, який притягається до адміністративної відповідальності, не є обов`язковою, а тому суддя на підставі ч. 1 ст. 268 КУпАП України вважав за доцільне розглядати дану справу за відсутності неповнолітнього ОСОБА_1 .. При цьому, така позиція судді узгоджується з рішенням Європейського Суду з прав людини від 08.11.2005 року у справі «Смірнова проти України» (заява № 36665/02), котре набуло статусу остаточного та відповідно до якого в силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, у першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи, є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції. У своїх багатьох рішеннях Європейський суд з прав людини також наголошує, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Суддя, дослідивши матеріали цієї справи про адміністративне правопорушення, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин цієї справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, дійшов такого висновку.

Так, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність (ст. 9 КУпАП). Тобто адміністративне правопорушення це вчинок, який має форму або дії, або бездіяльності. Проте, щоб вчинок можна було кваліфікувати як адміністративне правопорушення, він повинен мати сукупність юридичних ознак, що визначають склад правопорушення, а саме: об`єктивну сторону, об`єкт, суб`єктивну сторону (внутрішня сторона діяння, елементами якої є вина, мотив і мета) і суб`єкт. Наявність усіх ознак правопорушення є єдиною підставою для притягнення правопорушника до відповідальності. Якщо відсутня хоча б одна з ознак правопорушення, особа не може бути притягнута до відповідальності.

Згідно вимогст. 245 КУпАП, серед ряду завдань провадження у справах про адміністративні правопорушення є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом.

Відповідно до статей 251, 252 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, котрі мають значення для правильного вирішення справи. Висновок про наявність чи відсутність у діях особи адміністративного правопорушення має бути зроблений на підставі всебічного, повного і об`єктивного дослідження усіх обставин справи в їх сукупності.

У відповідності з положеннями ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

За змістом ч. 1 ст. 175-1 КУпАП адміністративна відповідальність настає у разі куріння тютюнових виробів у місцях, де це заборонено законом, а також в інших місцях, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради, що тягне за собою попередження або накладення штрафу від трьох до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частин 1-4, 7 ст. 13 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров`я населення» реалізація (продаж) тютюнових виробів, електронних сигарет, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння особам, які не досягли 18-річного віку, а також реалізація (продаж) тютюнових виробів в упаковках, що містять менш як 20 сигарет або цигарок, чи поштучно (крім сигар) забороняється. Законом можуть встановлюватися інші обмеження щодо реалізації (продажу) тютюнових виробів, електронних сигарет, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння. Забороняється куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кальянів: 1) у ліфтах і таксофонах; 2) у приміщеннях та на території закладів охорони здоров`я; 3) у приміщеннях та на території навчальних закладів; 4) на дитячих майданчиках; 5) у приміщеннях та на території спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд та закладів фізичної культури і спорту; 6) у під`їздах житлових будинків; 7) у підземних переходах; 8) у транспорті загального користування, що використовується для перевезення пасажирів; 9) у приміщеннях закладів ресторанного господарства; 10) у приміщеннях об`єктів культурного призначення; 11) у приміщеннях органів державної влади та органів місцевого самоврядування, інших державних установ; 12) на стаціонарно обладнаних зупинках маршрутних транспортних засобів. Забороняється, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів: 1) у приміщеннях підприємств, установ та організацій усіх форм власності; 2) у приміщеннях готелів та аналогічних засобів розміщення громадян; 3) у приміщеннях гуртожитків; 4) в аеропортах та на вокзалах.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів цієї справи про адміністративне правопорушення, неповнолітня особа, який притягається до адміністративної відповідальності, викурюючи сигарети на території навчального закладу, наведених вище вимог законодавства не дотримався, так як його вина у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 175-1 КУпАП, у розумінні наведених вище приписів статей 245, 251-252 КУпАП, доведена належними та допустимими доказами, зокрема такими:

- протоколом про адміністративне правопорушення серії ВАВ № 780159, котрий складений 22.12.2022 року інспектором Служби ювенальної превенції Стрийського районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Львівській області майором поліції Гладієм А.М. відносно неповнолітнього ОСОБА_1 у чіткій відповідності з вимогами ст. 256 КУпАП та містить необхідні у ньому відомості, зокрема щодо дати, часу, місця та способу вчинення самого адміністративного правопорушення;

- поясненнями неповнолітнього ОСОБА_1 , наданими ним 22.12.2022 року під час оформлення відносно нього даних матеріалів про адміністративне правопорушення, який повідомив, що дійсно 12.12.2022 року протягом дня він перебував на території Комунального закладуЛьвівської обласноїради «ПІДГІРЦІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА», що знаходиться по вул. Стрийська, 6, у с. Підгірці Стрийського району Львівської області, де вранці викурював сигарету, знаючи, що це робити заборонено;

- поясненнями заступниці директора Комунального закладуЛьвівської обласноїради «ПІДГІРЦІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА» ОСОБА_2 , наданими нею як свідком 22.12.2022 року під час оформлення відносно неповнолітнього учня ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , даних матеріалів про адміністративне правопорушення, яка повідомила, що вказаний учень є сиротою і проживає у згаданому навчальному закладі, на території котрого 12.12.2022 року вранці нею було виявлено факт викурювання вказаним учнем сигарет, про що було повідомлено у встановленому порядку компетентні органи.

Поряд зцим, всилу ст.13КУпАП,до осібвіком відшістнадцяти довісімнадцяти років,які вчинилиадміністративні правопорушення,застосовуються заходивпливу,передбаченістаттею 24-1цього Кодексу. У разі вчинення особами віком від шістнадцяти до вісімнадцяти років адміністративних правопорушень, передбаченихстаттями44,51,121-127,130,статтею 139,ч. 2 ст. 156,статтями 173,173-4,174,183-1,185,190-195цього Кодексу, вони підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах. З урахуванням характеру вчиненого правопорушення та особи правопорушника до зазначених осіб (за винятком осіб, які вчинили правопорушення, передбаченістаттею 185) можуть бути застосовані заходи впливу, передбаченістаттею 24-1 цього Кодексу.

У свою чергу, статтею 24-1 КУпАП регламентовано, що за вчинення адміністративних правопорушень до неповнолітніх у віці від шістнадцяти до вісімнадцяти років можуть бути застосовані такі заходи впливу: 1) зобов`язання публічно або в іншій формі попросити вибачення у потерпілого; 2) попередження; 3) догана або сувора догана; 4) передача неповнолітнього під нагляд батькам або особам, які їх замінюють, чи під нагляд педагогічному або трудовому колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання.

Суддею встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , станом на дату вчинення ним зазначеного вище адміністративного правопорушення виповнилося повних шістнадцять років, а, отже, таке правопорушення вчинене ним у віці від шістнадцяти до вісімнадцяти років.

Адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 175-1 КУпАП, згідно з ч. 2 ст. 13 КУпАП, не відноситься до переліку тих, на підставі, котрих неповнолітні особи несуть відповідальність на загальних підставах, а тому до неповнолітнього ОСОБА_1 слід застосувати захід впливу з числа регламентованих у ст. 24-1 КУпАП, - у вигляді попередження, що буде справедливим, відповідатиме характеру вчиненого правопорушення, особі порушника та ступеню його вини, необхідним і достатнім для його виховання та запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так й іншими особами.

Положеннями ст. 40-1 КУпАП передбачено, що у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується судовий збір особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Оскільки суддею винесено постанову про застосування до неповнолітнього ОСОБА_1 заходу впливу, а не про накладення на нього адміністративного стягнення, то передбачений ст. 40-1 КУпАП судовий збір до сплати ним не підлягає.

На підставі викладеного та керуючись статтями 13, 24-1, 40-1, 175-1, 221, 245, 251-252, 268, 276, 279-280, 283-285 КУпАП, суддя, -

п о с т а н о в и в:

Неповнолітнього ОСОБА_1 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1ст.175-1 КУпАП, та застосувати щодо нього захід впливу у вигляді попередження.

Оскільки дана постанова про застосування заходу впливу у вигляді попередження винесена за відсутності неповнолітнього ОСОБА_1 , то цю постанову, виходячи з положень ч. 2 ст. 306 КУпАП, слід виконати у спосіб вручення її копії у порядку і строки, передбаченістаттею 285КУпАП, особі, до якої застосовано такий захід впливу.

Зокрема, копію постанови протягом трьох днів слід вручити під розписку або вислати неповнолітній особі, щодо якої її винесено , про що зробити відповідну відмітку у справі.

Крім того, копію цієї постанови, після набрання нею законної сили, слід скерувати Комунальному закладуЛьвівської обласноїради «ПІДГІРЦІВСЬКАСПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА»,-для відомата вжиттюзаходів запобіганнявчиненню неповнолітнімучнем ОСОБА_1 нових правопорушень.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Стрийський міськрайонний суд Львівської області протягом десятиднів здня їївинесення. Уразі пропускузазначеного строкуз поважнихпричин цейстрок зазаявою особи,щодо якоївинесено постанову,може бутипоновлено органом(посадовоюособою),правомочним розглядатискаргу.

Постанова набирає законної сили з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, а у випадку такого оскарження з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу, за наслідками розгляду справи по суті.

Суддя Володимир МИКИТИН

СудСтрийський міськрайонний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення10.02.2023
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу108906992
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку Куріння тютюнових виробів у заборонених місцях

Судовий реєстр по справі —456/4535/22

Постанова від 10.02.2023

Адмінправопорушення

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Микитин В. Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні