Ухвала
від 06.02.2023 по справі 520/5773/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

про залучення співвідповідачів

06 лютого 2023 року № 520/5773/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бадюкова Ю.В., розглянувши питання про залучення співвідповідачів у адміністративній справі за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про визнання протиправним і скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) звернувся до суду з позовом до Департаменту економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації (м. Харків, м. Свободи, 5, Держпром, 3 під., 8 поверх), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), з вимогою визнати протиправним і скасувати рішення Конкурсного комітету Департаменту економіки та міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом конкурсу від 23 травня 2019 року з перевезення пасажирів на міжміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Харківської області, у частині визнання ФОП ОСОБА_2 переможцем конкурсу на маршруті Кегичівка (АС) Харків (АС-1) через Старовірівку (рейси №1550/1549, 1556ф/1555ф, 1558/1557, 1560ф/1559 (об`єкт конкурсу № 18)).

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 16 грудня 2019 року, адміністративний позов задоволено.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12 січня 2023 року касаційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 задоволено частково.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2019 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 16 грудня 2019 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Харківського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 06.02.2023 р. прийнято адміністративну справу до розгляду.

Розглянувши питання щодо необхідності залучення співвідповідачів, суд встановив наступне.

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначено Законом України від 05 квітня 2001 року № 2344-III "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон №2344-III).

Відповідно до ч. 3 ст. 35 Закону №2344-III перевезення пасажирів автобусами в режимі регулярних пасажирських перевезень здійснюють автомобільні перевізники на автобусних маршрутах загального користування на договірних умовах із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

Частиною дев`ятою статті 44 Закону №2344-III визначено, що для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2008 року №1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок №1081).

Пунктом 2 Порядку № 1081 визначено, що конкурсний комітет - це постійний або тимчасовий орган, утворений організатором для розгляду конкурсних пропозицій та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу. Організатор це орган виконавчої влади, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, який самостійно або із залученням робочого органу проводить конкурс.

Пунктом 4 Порядку №1081 встановлено, що Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні держадміністрації - є організатором на автобусному маршруті загального користування на міжміському і приміському маршрутах, які не виходять за межі території Автономної Республіки Крим, області (внутрішньообласний маршрут), у тому числі, які проходять від м. Києва до населених пунктів Київської області та від м. Севастополя до населених пунктів Автономної Республіки Крим;

Згідно з пунктами 8, 49 Порядку №1081 рішення про переможця конкурсу приймається конкурсним комітетом. Рішення конкурсного комітету обов`язкове для виконання організатором, крім випадків, передбачених пунктом 54 цього Порядку.

Аналіз частини дев`ятої статті 44 Закону №2344-III у взаємозв`язку з вимогами Порядку №1081 дає підстави для висновку, що конкурсний комітет - це постійний або тимчасовий орган, що утворюється розпорядчим актом організатора для визначення переможця конкурсу, до складу якого входить рівна кількість представників від організатора, Укртрансбезпеки, Національної поліції, а також громадських організацій.

Рішення про результати конкурсу оформляється протоколом, який підписується головуючим, секретарем та присутніми членами конкурсного комітету і подається організатору перевезень протягом п`яти робочих днів.

Організатор перевезень протягом десяти робочих днів від дати надходження протоколу конкурсного комітету опрацьовує матеріали проведеного конкурсу з перевезення пасажирів та у разі відсутності зауважень до порядку проведення конкурсу приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу, а також того, хто зайняв друге місце у разі проведення конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах.

Визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється на підставі конкурсу, для проведення якого організатори органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет.

Аналіз частини дев`ятої статті 44 Закону № 2344-III, у взаємозв`язку з вимогами Порядку № 1081, дає підстави для висновку, що конкурсний комітет це постійний або тимчасовий орган, що утворюється розпорядчим актом організатора для підготовки та проведення конкурсу, до складу якого входять представники від організатора, Укртрансбезпеки, Національної поліції, а також громадських організацій.

У межах процедури конкурсу конкурсний комітет розглядає пропозиції перевізників-претендентів, визначає з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів переможця та подає пропозиції організатору перевезень, який на підставі цієї пропозиції приймає рішення окремо за кожним об`єктом щодо переможця чи переможців конкурсу.

Таким чином, обласна державна адміністрація як організатор конкурсу на перевезення пасажирів на відповідному маршруті та утворений нею конкурсний комітет є окремими суб`єктами владних повноважень, що в межах процедури конкурсу наділені самостійною компетенцією.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12 січня 2023 року у зазначеній справі встановлено наступне:

«Суд зазначає, що предметом позову є рішення Конкурсного комітету Департаменту економіки та міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації, оформлене протоколом конкурсу від 23.05.2019, про визнання переможцем конкурсу на маршруті «Кегичівка (АС) Харків (АС-1) через Старовірівку» (об`єкт конкурсу №18) ФОП ОСОБА_2 .

Проте як відповідача зазначений конкурсний комітет позивач у позові не зазначив.

Натомість відповідачем у справі позивач визначив Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської ОДА, рішення, дії або бездіяльність якого позивач у поданому до суду позові не оскаржує.

Суд також зазначає, що відповідно до Положення про Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської ОДА, затвердженого рішенням Харківської ОДА від 17 травня 2018 року №332, Департамент є структурним підрозділом обласної державної адміністрації.

Відповідно до пункту 1 Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 року №887, структурний підрозділ місцевої держадміністрації утворюється головою місцевої держадміністрації, входить до її складу і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на цей підрозділ завдань.

Водночас чи має Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської ОДА адміністративну процесуальну дієздатність у контексті зазначених норм положення суди попередніх інстанцій також не з`ясовували.

Суд зазначає, що з положень 48 КАС України випливає, що встановлення особи, якій належить право вимоги за позовом та особи, яка з урахуванням його предмету, має відповідати за позовом, є процесуальним обов`язком суду.

Вирішуючи спір, суд першої інстанції особливостей правового статусу конкурсного комітету, якого стосуються вимоги позивача, не досліджував, у зв`язку з чим помилково розглянув справу за відсутності у ній особи, яка повинна відповідати за адміністративним позовом.»

Отже, Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації як організатор конкурсу на перевезення пасажирів на відповідному маршруті та утворений нею конкурсний комітет є окремими суб`єктами владних повноважень, що в межах процедури конкурсу наділені самостійною компетенцією.

Також суд зазначає, що Розпорядженням голови обласної державної адміністрації №74 від 16.02.2015 «Про організацію пасажирських перевезень на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області», організація пасажирських на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території району, але не виходять за межі території області покладена на Департамент економіки і міжнародних відносин Харківської обласної державної адміністрації.

Так, відповідно до ч.ч. 3, 5 ст. 48 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України), якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.

Таким чином, враховуючи вище викладені норми законодавства та з`ясовані судом обставини, а також оцінивши докази наявні в матеріалах справи, суд приходить до висновку про необхідність залучити Конкурсний комітет та Харківську обласну державну адміністрацію у якості співвідповідачів у справі.

На підставі викладеного, керуючись 48, 165, 243, 256 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Залучити в якості співвідповідача у справі №520/5773/19 - Конкурсний комітет з визначення автомобільних перевізників на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Харківської області (м. Харків, м. Свободи, 5, Держпром, 3 під., 8 поверх).

Залучити в якості співвідповідача у справі №520/5773/19 - Харківську обласну державну адміністрацію (61002, м. Харків, вул. Сумська, 64).

Запропонувати співвідповідачам, у разі невизнання адміністративного позову, подати до суду відзив на позов разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення (в разі неможливості їх подання - зазначити докази, які не можуть бути подані разом з відзивом із зазначенням причин їх неподання) та документами, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів позивачу - у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали, відповідно до вимог ст.162 КАС України.

Роз`яснити співвідповідачам, що вони мають права та обов`язки, визначені статтями 44, 45, 47, 131 Кодексу адміністративного судочинства України.

Адміністративна справа розглядається суддею одноособово відповідно до статті 32 Кодексу адміністративного судочинства України в порядку спрощеного провадження відповідно до статті 262 КАС України.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі знаходиться за посиланням: http://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2023
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу108913137
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —520/5773/19

Ухвала від 21.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Постанова від 12.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 11.01.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Єгупенко В.В.

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні