Рішення
від 10.02.2023 по справі 911/2537/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" лютого 2023 р. м. Київ

Справа № 911/2537/22

Господарський суд Київської області у складі:

судді Ейвазової А.Р.,

розглянувши у спрощеному провадженні справу за позовом Акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Київської міської філії Акціонерного товариства «Укртелеком» до Відділу соціального захисту та соціального забезпечення населення Гребінківської селищної ради про стягнення 27935,03грн, без виклику представників сторін,

ВСТАНОВИВ:

Акціонерне товариство Укртелеком (далі АТ «Укртелеком) в особі Київської міської філії Акціонерного товариства «Укртелеком» (далі Київська міська філія АТ «Укртелеком») звернулось до Господарського суду Київської області з позовом до Відділу соціального захисту та соціального забезпечення населення Гребінківської селищної ради про стягнення 27 935,03грн, з яких: 21 173,84грн основний борг; 818,99грн 3 % річних з 02.06.2021 по 29.11.2022; 5 942,20грн - втрати від інфляції з червня 2021 року по жовтень 2022 року.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на не відшкодування відповідачем витрат на надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах в період з 01.01.2021 по 31.12.2022 пільговим категоріям громадян, фінансування яких має здійснюватись за рахунок коштів місцевого бюджету (а.с.1-4).

Ухвалою Господарського суду Київської області від 12.12.2022 відкрито провадження у даній справі за відповідним позовом, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, а також встановлено строки для подання учасниками заяв по суті (а.с.94-95).

Як вбачається з довідки від 13.12.2022, копія відповідної ухвали у паперовій формі сторонам не направлена у зв`язку із відсутністю фінансування (а.с.96); ухвала 13.12.2022 о 12:35 доставлена до електронного кабінету представника позивача (а.с.97); відомостей про реєстрацію офіційної електронної адреси відповідача в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі суд на час прийняття відповідної ухвали не мав, тому ухвала направлена на адресу електронної скриньки відповідача (а.с.98). При цьому, у подальшому копія ухвали направлена відповідачу 21.12.2022 (а.с.95, зворот) поштовим відправленням №0103282761460, яке вручено відповідачу 28.12.2022 (а.с.100).

В силу п.п.2,3 ч.6 ст.242 ГПК України днем вручення судового рішення є:

-день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи;

-день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення.

При цьому, як установлено ч.7 ст.242 ГПК України, якщо копію судового рішення вручено представникові, вважається, що його вручено й особі, яку він представляє.

Ухвала суду, за змістом п.1 ч.1 ст.232 ГПК України, є видом судового рішення.

З урахуванням зазначеного, відповідна ухвала вважається врученою: позивачу 13.12.2022; відповідачу 28.12.2022.

В силу ч.1 ст.251 ГПК України у справі, яка розглядається у спрощеному провадженні, відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

У встановлений строк до 12.01.2023 включно відзив на позов до суду не находив; клопотань про поновлення відповідного строку суд до прийняття рішення у справі не отримав.

Клопотань про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін у строк, визначений ч.7 ст.252 ГПК України, до суду не надходило.

Відповідно до ч.1 ст.118 ГПК України право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку.

Дослідивши зібрані у справі докази, суд встановив наступні обставини.

Позивач у справі АТ «Укртелеком» є оператором із надання телекомунікаційних послуг споживачам, що вбачається з реєстру постачальників електронних телекомунікаційних мереж та послуг Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв`язку та здійснює надання телекомунікаційних послуг, у т.ч. фізичним особам, які мають пільги з оплати таких послуг відповідно до чинного законодавства.

Київська міська філія АТ «Укртелеком» є структурних підрозділом відповідного товариства, що не має статусу юридичної особи та здійснює свою діяльність на підставі Положення про Київську міську філію АТ «Укртелеком», затвердженого рішенням наглядової ради АТ «Укртелеком» від 28.04.2021, оформленого протоколом №915 (а.с.86-87). В силу п.п. 2.1, 2.2 Положення, філія: здійснює від імені товариства частину його функцій, у т.ч. функції представництва і захисту інтересів товариства; здійснює діяльність від імені товариства; усі права та обов`язки, що виникають внаслідок діяльності філії, отримує та несе товариство.

У період з січня по грудень 2021 року позивач в особі філії Кіївська міська філія АТ «Укртелеком» здійснював надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах фізичним особам, що проживають на території сіл, селищ Гребінківської територіальної громади (смт. Гребінки, с. Соколівка, с. Ксаверівка), і які мають пільги на оплату відповідних послуг згідно із Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та внесені до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, положення про який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 №117.

Так, відповідно до розрахунків видатків на відшкодування витрат, пов`язаних із наданням пільг, позивачем надано телекомунікаційні послуги відповідним особам на пільгових умовах, вартість яких має бути відшкодована у загальному розмірі 21173,84грн, а саме у період: січень-квітень 2021 року 8513,29грн; травень 2021 року 1632,70грн, червень 2021 року 1738,06грн, липень 2021 року 1887,97грн, серпень 2021 року 1691,54грн, вересень 2021 року 1641,53грн, жовтень 2021 року 1541,69грн, листопад 2021 року -1513,89грн, грудень 2021 року 1013,17грн (а.с.9-12, 17-18, 24-25, 32-33, 39-40, 46-47, 54-55, 62-63, 69-70).

Відповідні розрахунки разом з актами звіряння розрахунків за відповідні періоди (а.с.8,16,23,31,38,45,53,61,68) позивачем в особі Київської міської філії АТ «Укртелеком» направлені відповідачу разом з листами від 06.05.2021 №82і250/58-1141, 04.06.2021 №82і250/58-1461, 06.07.2021 №82і250/58-1825, 06.08.2021 №82і250/58-3006, 06.09.2021 №82і250/58-2381, 06.10.2021 №82і250/58-2693, 06.11.2021 №82і250/58-2936, 06.12.2021 №82і250/58-3436 (а.с.7,15,22,30,37,44,52,60), як свідчать описи вкладення у рекомендовані відправлення №№0500389444459, 0500395541369, 0505003372710, 0505011830697, 0509019146337, 0505027925833, 0505037515749, 0505047661077, 0505056036657 (а.с.14,19,26,34,41,48,56, 64, 71), а саме за період надання послуг:

- січень-квітень 2021 року 21.05.2021, вручено 25.05.2021 (а.с.14);

-травень 2021 року 11.06.2021;

-червень 2021 року 16.07.2021;

-липень 2021 року 26.08.2021, вручено 31.08.2021 (а.с.35);

-серпень 2021 року 16.09.2021, вручено 18.09.2021 (а.с.42);

-вересень 2021 року 12.10.2021;

-жовтень 2021 року 12.11.2021;

- листопад 2021 року - 14.12.2021;

- грудень 2021 року 19.01.2022, вручено 25.01.2022 (а.с.72)

Деякі з відповідних рекомендованих листів направлені з повідомленням про вручення та щодо їх вручення у підтвердження позивачем надані повідомлення про вручення з відміткою про отримання (а.с.14,35,42,72).

У зазначених листах позивач просив відповідача звірити розрахунки та підписати акт звірки розрахунків, повідомити про розбіжності.

Окрім того, як стверджує позивач, надаючи докази направлення, ним направлялись списки пільговиків на електронну адресу відповідача (а.с.29,36,43,51,59,66,73).

Як стверджує позивач, ним не отримано від відповідача інформації про розбіжності у списках чи розрахунках, однак, акти звіряння розрахунків відповідач не підписав.

Також, з долучених до позовної заяви матеріалів вбачається, що позивач у квітні 2021 року звертався до відповідача з пропозицією щодо укладення договору про відшкодування витрат за надання телекомунікаційних послуг пільговим категоріям громадян на 2021 рік (а.с.76,77). Доказів укладення відповідного договору сторонами не надано.

Про розміри абонентської плати за користування телефонним апаратом позивач поставив до відома відповідача листами від 04.06.2021 №82і250/58-1545, 01.12.2021 №82/250/58-3660 (а.с.79,81), про направлення яких свідчать описи вкладення у рекомендовані листи №№0500395541369,0505047661077 (а.с.80, зворот; 81, зворот).

18.05.2022 позивач в особі Київської міської філії АТ «Укртелеком» звернувся до відповідача з претензією за вих. №11/42 та просив відшкодувати витрати, понесені на надання відповідних послуг на пільгових умовах у спірний період (а.с.74); направлення претензії підтверджується фіскальним чеком щодо прийняття поштового відправлення №1750003931890 (а.с.74, зворот), яке, як свідчить інформація з сайту АТ «Укрпошта» вручено 24.05.2022 (а.с.75).

Предметом спору у даній справі є наявність у відповідача обов`язку відшкодувати витрати на надання послуг зв`язку пільговим категоріям населення у спірний період, а також застосування до відповідача відповідальності, встановленої чинним законодавством за порушення відповідного грошового зобов`язання.

Заявлені вимоги суд вважає обґрунтованими з наступних підстав.

Відповідно до ст.19 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» (у редакції, чинній у період надання послуг на пільгових умовах позивачем) визначено, що виключно законами України визначаються пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних послуг і послуг зв`язку та критерії їх надання.

Вказаною нормою визначено, що державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

Відповідні пільги на послуги зв`язку, які надані у спірний період позивачем на пільгових умовах, для відповідних категорій громадян визначені рядом Законів України, а саме: «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Позивач, як оператор відповідних послуг, як визначено ч.3 ст. 63 Закону України «Про телекомунікації», в редакції чинній на момент надання відповідних послуг, мав надавати телекомунікаційні послуги споживачам, які мають установлені законодавством України пільги з їх оплати, відповідно до законодавства України, тобто з урахуванням встановлених пільг.

Так, п.63 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2021 №295, установлені законами пільги з оплати послуг надаються споживачеві відповідно до законодавства за місцем його проживання з дня пред`явлення ним документа, що підтверджує право на пільги.

Видатки на надання таких пільг є видатками місцевих бюджетів, оскільки п.204 ч.1 ст.91 БК України унормовано, що до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки на пільги з послуг зв`язку, інші передбачені законодавством пільги, що надаються: ветеранам війни; особам, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"; особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною; постраждалим учасникам Революції Гідності; особам, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; вдовам (вдівцям) та батькам померлих (загиблих) осіб, які мають особливі трудові заслуги перед Батьківщиною; ветеранам праці; жертвам нацистських переслідувань; ветеранам військової служби; ветеранам органів внутрішніх справ; ветеранам Національної поліції; ветеранам податкової міліції; ветеранам державної пожежної охорони; ветеранам Державної кримінально-виконавчої служби; ветеранам служби цивільного захисту; ветеранам Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України; вдовам (вдівцям) померлих (загиблих) ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції, ветеранів податкової міліції, ветеранів державної пожежної охорони, ветеранів Державної кримінально-виконавчої служби, ветеранів служби цивільного захисту та ветеранів Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України; особам, звільненим з військової служби, які стали особами з інвалідністю під час проходження військової служби; особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю та особам, які супроводжують осіб з інвалідністю I групи або дітей з інвалідністю (не більше одного супроводжуючого); реабілітованим громадянам, які стали особами з інвалідністю внаслідок репресій або є пенсіонерами; громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; дружинам (чоловікам) та опікунам (на час опікунства) дітей померлих громадян, смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою; багатодітним сім`ям, дитячим будинкам сімейного типу та прийомним сім`ям, в яких не менше року проживають відповідно троє або більше дітей, а також сім`ям (крім багатодітних сімей), в яких не менше року проживають троє і більше дітей, враховуючи тих, над якими встановлено опіку чи піклування.

Внаслідок проведення адміністративно-територіальної реформи в Україні, метою якої є децентралізація, здійснено передачу від органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування значної частини повноважень, ресурсів та відповідальності, що також призвело до внесення змін до бюджетного законодавства.

Так, Законами України від 17.09.2020 №907-Х та від 15.12.2020 №1081-ІХ внесено зміни до БК України, внаслідок яких з 01.01.2021 розмежовано склад доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад (ст. 64 БК України) та склад доходів загального фонду районних бюджетів (ст. 641 БК України), що призвело до отримання територіальними громадами фінансової незалежності від районів та перехід до безпосередніх міжбюджетних відносин з державним бюджетом.

Як визначено Концепцією реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, яка затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 01.04.2014 №333-р, формування критеріїв для адміністративно-територіальних одиниць різного рівня адміністративно-територіального устрою держави здійснюється з урахуванням того, що адміністративно-територіальний устрій складається з трьох рівнів: базового, районного та регіонального. При цьому. до адміністративно-територіальної одиниці базового рівня віднесено громаду.

До одного із принципів бюджетної системи України, як визначено п.7 ч.1 ст.7 БК України, віднесено принцип субсидіарності, відповідно до якого розподіл видів видатків між державним бюджетом та місцевими бюджетами, а також між місцевими бюджетами ґрунтується на необхідності максимально можливого наближення надання публічних послуг до їх безпосереднього споживача.

Забезпечення надання публічних послуг жителям територіальної громади покладається на представницький орган місцевого самоврядування територіальної громади відповідну раду.

Виходячи із змісту положень Закону України «Про добровільне об`єднання територіальних громад» представницьким органом місцевого самоврядування об`єднаної територіальної громади є сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі об`єднаної територіальної громади.

Згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 №715-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Київської області» до складу Гребінківської територіальної громади увійшли: Гребінківська, Вільшансько-Новоселицька, Дослідницька, Ксаверівська, Лосятинська, Пінчуківська, Саливонківська, Соколівська, Тростинсько-Новоселицька територіальні громади, а адміністративним центром відповідної територіальної громади визначено смт. Гребінки Васильківського району. Представницьким органом Гребінківської територіальної громади є Гребінківьска селищна рада.

У подальшому відповідно до постанови Верховної Ради України від 07.07.2020 «Про утворення та ліквідацію районів», Васильківський район ліквідований і Гребінківська територіальна громада увійшла до Білоцерківського району Київської області.

Як визначено ч.1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в України, сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. При цьому, ч.2 ст.60 вказаного Закону установлено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, зокрема, на доходи місцевих бюджетів, інші кошти.

Відповідно до ч.1 ст.61 Закону органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно складають та схвалюють прогнози відповідних місцевих бюджетів, розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з БК України. При цьому, ст.62 Закону визначено, що держава: фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економним, ефективним витрачанням коштів та належним їх обліком; гарантує органам місцевого самоврядування доходну базу, достатню для забезпечення населення послугами на рівні мінімальних соціальних потреб.

Згідно ч.1 ст.64 Закону видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються відповідними рішеннями про місцевий бюджет.

В силу ст.20 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»:

-надання державних соціальних гарантій здійснюється за рахунок бюджетів усіх рівнів, коштів підприємств, установ і організацій та соціальних фондів на засадах адресності та цільового використання;

-державні соціальні гарантії та державні соціальні стандарти і нормативи є основою для розрахунку видатків на соціальні цілі та формування на їх основі бюджетів усіх рівнів та соціальних фондів, міжбюджетних відносин, розробки загальнодержавних і місцевих програм економічного і соціального розвитку;

-розробка та виконання Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів здійснюються на основі пріоритетності фінансування видатків для забезпечення надання державних соціальних гарантій.

Відповідно до п.23 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

В силу п.3 ч.2 ст.22 БК України за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Як визначено ст.16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

Отже, саме Гребінківська селищна рада мала затвердити та забезпечити здійснення видатків на відшкодування, зокрема, АТ «Укртелеком» витрат, пов`язаних із наданням громадянам пільг з оплати послуг зв`язку, оскільки такі витрати за вищевказаними нормами БК віднесені до видатків місцевих бюджетів.

При цьому, відповідач у справі Відділ соціального захисту та соціального забезпечення населення Гребінківської селищної ради створений на підставі рішенням Гребінківської селищної ради від 22.12.2020 №48-3-VIII з метою належної організації роботи Гребінківської селищної ради з дітьми на підставі ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Відповідним рішенням затверджено Положення про Відділ соціального захисту та соціального забезпечення Гребінківської селищної ради Білоцерківського району Київської області, який наділений статусом юридичної особи в сфері публічного права.

В силу п.1.3 Положення, відділ забезпечує на території Гребінківської селищної територіальної громади реалізацію державної політики, зокрема, з питань соціальної підтримки та надання соціальних послуг вразливим верствам населення, зокрема особам похилого віку, з інвалідністю, дітям-сиротам, дітям позбавлених батьківського піклування, ветеранам війни та учасникам антитерористичної операції, громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, сім`ям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, малозабезпеченим, внутрішньо переміщеним особам, іншим категоріям осіб, які згідно із законодавством України мають право на пільги та отримання житлових субсидій.

Отже, враховуючи покладення відповідних функцій Гребінківською селищною радою на відповідача у справі, є обґрунтованим звернення з відповідним позовом саме до такого органу Гребінківської селищної ради. При цьому, відсутність договору з відповідачем щодо відшкодування витрат на надання відповідних послуг на пільгових умовах не звільняє від здійснення відшкодування відповідних витрат, оскільки зобов`язання у відповідних відносинах виникають в силу вищевказаних законодавчих актів.

За вказаних обставин, суд вважає обґрунтованими вимоги позивача про стягнення з відповідача 21 173,84грн основного боргу. При цьому, суд враховує, що відповідач у справі не виконав відповідне зобов`язання щодо відшкодування витрат позивача протягом семи днів з моменту звернення позивача до відповідача з відповідною вимогою.

Так, як визначено ч.1 ст.509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Зобов`язання, як установлено ч.2 такої статті, виникають з підстав, встановлених ст.11 ЦК України, ч.3 якої визначено, що цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.

Відповідно до ч.2 ст.530 ЦК України: якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час; боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Також, є обґрунтованими вимоги позивача про стягнення з відповідача 818,99грн 3 % річних з 02.06.2021 по 29.11.2022 та 5 942,20грн - втрат від інфляції, нарахованих з 02.06.2021 по жовтень 2022 року.

Так, зобов`язання з відшкодування витрат, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах, є грошовим.

В силу ч.1 ст.610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно ч.2 ст.625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Оскільки у строк, встановлений ч.2 ст.530 ЦК України, - протягом 7 днів з дня отримання вимоги зобов`язання не виконано відповідачем, позивач набув права вимагати сплати боргу з урахуванням втрат від інфляції та 3% річних, нарахованих за період прострочення.

Враховуючи, що розрахунок відповідних вимог позивачем здійснено вірно з урахуванням розміру основного боргу, періоду прострочення певного періодичного платежу, офіційного розміру інфляції та встановленого ч.2 ст.625 ЦК України розміру процентів, а також арифметично правильно, заявлені у відповідній частині вимоги підлягають задоволенню у повному розмірі.

Перевіряючи розрахунок, суд враховував дати отримання вимог листів позивача відповідно до повідомлень про вручення, долучених до позовної заяви, а у тому випадку, коли такі листи направлялись рекомендованим листом, а повідомлення про вручення не надані враховуючи дані позивача, зазначені в розрахунку, що відповідають нормативним термінам доставки відправлень, визначених АТ «Укрпошта» (враховуючи закінчення строку зберігання інформації про такі відправлення 6 місяців та неможливості перевірити відповідну інформацію на сайті АТ «Укрпошта»), а також зважаючи на те, що відповідачем не доведено шляхом подання доказів, що відповідні листи, які містять вимогу про оплату, отримані пізніше.

Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати по оплаті позову судовим збором у розмірі 2481грн, враховуючи задоволення заявлених вимог у повному обсязі, суд покладає на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 129, 232-233, 237-238, 240, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Відділу соціального захисту та соціального забезпечення населення Гребінківської селищної ради (ідентифікаційний код 44138035; 08662, Київська область, Білоцерківьский район, смт. Гребінки (з), пр.Науки, 2) на користь Акціонерного товариства «Укртелеком» (ідентифікаційний код 2156076; 01033, м. Кив, вул. Антоновича, 40) 21 173,84грн основного боргу, 818,99грн 3 % річних, 5 942,20грн - втрат від інфляції з червня 2021 року по жовтень 2022 року, а також 2 481грн в рахунок відшкодування витрат, понесених на оплату позову судовим збором.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення у порядку, встановленому ст.257 ГПК України.

Суддя А.Р. Ейвазова

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення10.02.2023
Оприлюднено14.02.2023
Номер документу108926536
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —911/2537/22

Ухвала від 17.02.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

Рішення від 10.02.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

Ухвала від 12.12.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Ейвазова А.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні