Справа № 362/855/23
Провадження № 1-кс/362/179/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 лютого 2023 року слідчий суддя Васильківського міськрайонного суду Київської області - ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Василькові Київської області клопотання прокурора Васильківського відділу Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про арешт майна,-
в с т а н о в и в :
До Васильківського міськрайонного суду Київської області надійшло клопотання прокурора Васильківського відділу Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 про накладення арешту на документи та речі, вилучені під час обшуку від 09.02.2023 на підставі ухвали слідчого судді Васильківського міськрайонного суду Київської області від 07.02.2023 під час проведення обшуку в будівлі Феодосіївської сільської ради Київської області (код ЄДРПОУ 04362148) за адресою: Київська область, Обухівський район, с. Ходосівка, вул. Мирного Панаса, 2.
Клопотання мотивовано наступним.
Васильківським відділом Обухівської окружної прокуратури Київської області, здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42023112340000019 від 31.01.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
Так, встановлено, що до УСР в Київський області ДСР НП України надійшло колективне звернення від ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 бійців ДФТГ Феодосіївської громади щодо закупівлі неякісного товару (військової форми) за завищеними цінами, службовими особами Феодосіївської ОТГ за попередньою змовою групою осіб з ФОП « ОСОБА_7 ».
26.12.2022 укладено договір про закупівлю військової форми на загальну суму 3455600 грн. Отримавши зазначену форму Добровольче формування Феодосіївської територіальної громади виявили низьку якість товару та перевіривши ціни за аналогічним товаром на ринку побачили значне завищення цін.
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 473 веб-порталом Уповноваженого органу визначено інформаційно-телекомунікаційну систему «Prozorro» за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua, а відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу - Державне підприємство «Прозорро» (ЄДРПОУ 02426097).
Вивченням даних веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель встановлено, що 09.12.2022 опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів за № UA-2022-12-09-007197-a, яким передбачено закупівлю Виконавчим комітетом Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області (код ЄДРПОУ 43997288) (далі Замовник) товару (код ДК 021:2015:35810000-5 індивідуальне обмундирування), строк надання послуг до 25.12.2022, з очікуваною вартістю закупівлі 3 755 800,00 UAH без ПДВ.
Тендерна документація для учасників процедури відкритих торгів на вищевказану закупівлю затверджена рішенням уповноваженої особи - Виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області від 09 грудня 2022 року № 35 (далі тендерна документація).
Згідно даних реєстру отриманих тендерних пропозицій на участь в процедурі закупівлі подано одна тендерна пропозиція, а саме: ФОП " ОСОБА_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), з остаточною пропозицією 3 755 800,00 UAH без ПДВ.
Відповідно до ст. 3 Закону, одним із принципів здійснення державних закупівель є об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
За змістом ч. 4 ст. 28 Закону після оцінки пропозицій Замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, Замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною.
Відповідно до протоколу розгляду тендерних пропозицій уповноваженої особи з питань публічних закупівель Замовника № 44 від 19.12.2022, переможцем торгів визнано ФОП " ОСОБА_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), тендерна пропозиція якої визнанна найбільш економічно вигідною та відповідає кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації.
На підставі даного рішення уповноваженої особи з питань публічних закупівель сторонами 26.12.2022 укладено договір №26/12 (далі Договір закупівлі) на суму 3 755 800,00 UAH без ПДВ, який опубліковано 26.12.2022.
На підставі даного рішення уповноваженої особи з питань публічних закупівель сторонами 26.12.2022 укладено договір №26/12 (далі Договір закупівлі) на суму 3 755 800,00 UAH без ПДВ, який опубліковано 26.12.2022.
У подальшому 29.12.2022 змінили ціну договору та уклади Додаткову угоду №1 до договору про закупівлю 26/12 від 26.12.2022 на суму 3 425 600,00 грн. без ПДВ, та 30.12.2022 відповідно трансакції № 248594114 перерахували на рахунок ФОП " ОСОБА_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) суму 3 425 600,00 грн.
Втім, вивченням документів, наданих учасником ФОП " ОСОБА_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) у складі тендерної пропозиції, встановлено, що вони не відповідають вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон).
Відповідно до ст. 22 Закону визначено, що тендерна документація повинна містити, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до ст. 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Частиною 2 статті 16 Закону визначено наступний перелік кваліфікаційних критеріїв, які замовник може встановити:
наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Однак, ФОП " ОСОБА_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) взагалі не надало ніяких документів, а саме: наявність обладнання та матеріально-технічної бази, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, на підставі яких можливо було встановити чи дійсно вищезазначений приватний підприємець зможе поставити товар відповідно до ч. 1 додатку №1 до тендерної документації.
Однак, згідно інформації з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань ФОП " ОСОБА_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) зареєстрована в приватному будинку за адресою: АДРЕСА_1 , що згідно інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно за вказаною адресою знаходиться приватний будинок, ніяких промислових потужностей або складів не має за вказаною адресою, навіть не має відповідних КВЕДів для здійснення зазначеної діяльності.
Таким чином, ФОП " ОСОБА_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) не відповідає зазначеному кваліфікаційному критерію, визначеному у тендерній документації Замовника.
З вище зазначеного можливо зробити висновок, що у ФОП " ОСОБА_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) немає необхідного досвіду у виконанні аналогічних договорів поставки військової фрми, необхідної для виконання замовлення, що є предметом закупівлі, тому ставиться під сумнів якість товару, яка поставилась та взагалі спроможність зазначеного підприємства виконати зазначені роботи у повному обсязі.
Відповідно до п. 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V. «Оцінка тендерної пропозиції» - тендерна пропозиція відхиляється замовником у разі якщо учасник, зокрема не відповідає кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 30 Закону - Замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критерію, установленому статтею 16 Закону.
Таким чином, тендерна пропозиція ФОП " ОСОБА_7 " не відповідає вимогам тендерної документації та ст. 16 Закону та у відповідності зі ст. 30 Закону, підлягала відхиленню.
Наведене вище свідчить про те, що Замовником безпідставно визнано пропозицію ФОП " ОСОБА_7 " такою, що відповідає кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної документації та у подальшому укладено договір підряду, тим самим Замовник порушив інтереси держави щодо ефективного та прозорого здійснення закупівель та унеможливив раціональне та ефективне використання державних коштів, що здатне спричинити істотної шкоди інтересам держави.
Вищезазначені факти можуть свідчити про порушення принципів проведення публічних закупівель відповідно до ст. 3 Закону, таких як - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
У преамбулі Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що цей Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Точне та неухильне дотримання і виконання вимог законодавства одне з основних умов нормального функціонування підприємств усіх форм власності, організацій, установ та держави в цілому.
Наслідком допущених порушень при здійсненні процедури закупівлі стало унеможливлення досягнення мети визначеної Законом «Про публічні закупівлі».
Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження перспективногоплану формування територій громад Київської області» від 20 травня 2020 року №600-р створено Феодосіївську територіальну громаду Обухівського району Київської області є правонаступником Ходосіївської сільської ради.
Також, вищезазначене підтверджується допитами свідків, які є учасниками ДФТГ Ходосіївської сільської ради та вказують на те, що поставлений зимовий одяг взагалі не придатний для носіння та закуплений по завищеним цінам ніж це можливо купити в роздріб. Придбану форму їм показазували в приміщенні Центру культури та мистецтв Феодосіївської сільської ради за адресою: Київська область, Обухівський район, с. Ходосівка, вул. Соборна, 2, де вона зберігається.
Відповідно до договору про закупівлю №26/12 від 26.12.2022 замовником є Виконавчий комітет Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області (код ЄДРПОУ 43997288), який розташований за адресою: Київська область, Обухівський район, с. Ходосівка, вул. Мирного Панаса, 2 та постачальник ФОП " ОСОБА_7 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 .
У подальшому, 08.02.2023 прокурором Васильківського відділу Обухівської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 призначено товарознавчу експертизу щодо закупленої військової форми, та 10.02.2023 призначено почеркознавчу експертизу.
10.02.2023 на підставі ухвали слідчого судді Васильківського міськрайонного суду Київської області, справа від 07.02.2023 справа 362/684/23, проведено обшук проведено обшук в будівлі сільської ради за адресою: АДРЕСА_2 , яка знаходяться у власності Феодосіївської сільської ради Київської області (код ЄДРПОУ 04362148).
10.02.2023 прокурором Васильківського відділу Обухівської окружної прокуратури Київської області винесено постанову про визнання речовими доказами вилучене під час проведення обшуку в будівлі сільської ради за адресою: Київська область, Обухівський район, с. Ходосівка, вул. Мирного Панаса, 2, яка знаходяться у власності Феодосіївської сільської ради Київської області (код ЄДРПОУ 04362148).
Заслухавши прокурора, який підтримав клопотання, вивчивши матеріали клопотання, оглянувши матеріали кримінального провадження, вважаю, що клопотання підлягає до задоволення з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Одним із заходів забезпечення кримінального провадження являється арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України). При застосуванні заходів забезпечення кримінального провадження слідчий суддя повинен діяти у відповідності до вимог КПК України та судовою процедурою гарантувати дотримання прав, свобод та законних інтересів осіб, а також умов, за яких жодна особа не була б піддана необґрунтованому процесуальному обмеженню.
Згідно ч. 3 ст. 170 КПК України, арешт може бути накладено на нерухоме і рухоме майно, майнові права інтелектуальної власності, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковому вигляді, цінні папери, корпоративні права, які перебувають у власності підозрюваного, обвинуваченого або осіб, які в силу закону несуть цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями підозрюваного, обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, i перебувають у нього або в інших фізичних, або юридичних осіб з метою забезпечення можливої конфіскації майна або цивільного позову.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Статтею 64-2 КПК України, яка внесена в КПК України законом України № 1019-VIII від 18.02.2016 р., встановлено, що третьою особою, щодо майна якої вирішується питання про арешт, може бути будь-яка фізична або юридична особа. які виникають з моменту звернення прокурора до суду із клопотанням про арешт майна, та мають права та обов`язки, передбачені цим Кодексом для підозрюваного, обвинуваченого, в частині, що стосується арешту майна.
Відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Враховуючи те, що вищевказані документи містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, що відповідає п. 2 ч. 2 ст. 167 КПК України, необхідні для проведення експертизи та наразі є тимчасово вилученим майном, а також з метою повного, всебічного та неупередженого проведення досудового розслідування, збереження доказів щодо вчинення особою кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, клопотання підлягає задоволенню.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст.131,132,159-166,170,172,173,376 КПК України-
У Х В А Л И В:
Клопотаннязадовольнити.
Накласти арешт на документи та речі, вилучені під час обшуку від 09.02.2023 на підставі ухвали слідчого судді Васильківського міськрайонного суду Київської області від 07.02.2023 під час проведення обшуку в будівлі Феодосіївської сільської ради Київської області (код ЄДРПОУ 04362148) за адресою: Київська область, Обухівський район, с. Ходосівка, вул. Мирного Панаса, 2, а саме:
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №353 на 1арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №397 на 1арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №Р/38 на 1арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №293 на 1арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №86 на 1арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №243 на 1арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №114 на 1арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №2440 на 1арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №С/34 на 1 арк.;
- чернетка лист від виконавчого комітету Феодосіївської сільської ради до ДФТГ «Територіальна оборона Феодосіївської громади» на 1 арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №121 на 1 арк.;
- лист від 11.01.23 за №001-02/02 від ДФТГ «Територіальна оборона Феодосіївської громади» до голови Феодосіївської сільської ради на 1 арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №315 на 1 арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №313 на 1 арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №304 на 1 арк.;
- лист з резолюцією сільського голови та підписом ОСОБА_8 до документу №218 на 1 арк.
- копія договору поставки №11/11-22 від 11.11.2022 між ТОВ «ТД СПЕЦОДЯГ» та ФОП ОСОБА_7 на 9 арк.;
- копія договору №1т/0710-22 про закупівлю товарів за публічні кошти від 07.10.2022 між КП «Муніціпальна безпека» Вишневої міської ради Бучанського району Київської області та ФОП ОСОБА_7 з специфікацією та листом відгуком на 13 арк.;
- договір про закупівлю 26/12 від 26.12.2022 та додаток №1 до договору 26/12 від 26.12.2022 на 9арк.;
- звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2022-12-09-007197-a на 3 арк.;
- додаткову угоду №1 від 29.12.2022 до договору про закупівлю 26/12 від 26.12.2022 на 1 арк.;
- повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю на 2 арк.;
- дефектний акт до договору про закупівлю 26/12 від 26 грудня 2022 року на 1 арк.;
- видаткова накладна на №125 від 29.12.2022 відвантажувач ФОП ОСОБА_7 та отримувач виконавчий комітет Феодосіївської сільської ради Обухівського району Київської області на 1 арк.;
- копія платіжного доручення №2 від 30.12.2022 на 1 арк.;
- копія реєстру бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів від 29.12.2022 №84 на 1 арк.;
- копія реєстру бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів від 30.12.2022 №84 на 1 арк.;
- копія реєстру фінансових зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 29.12.2022 №147 на 1 арк.
- відтиски печатки на 5 арк. на кожному із листі зроблено 12 відтисків.
- печатка Іванковичівська сільська рада ідентифікаційним код 04359270;
- печатка Рославичівська сільська рада ідентифікаційним код 23236124;
- печатка Ходосівська сільська рада ідентифікаційним код 04362148;
- печатка Гвоздівська сільська рада ідентифікаційним код 04359212;
- печатка Лісниківська сільська рада ідентифікаційним код 19419813;
- печатка Хотівська сільська рада ідентифікаційним код 04362154;
- копія акту про зберігання печаток від сільських рад на 1 арк.;
- копія листа від 15.11.2022 за №002/2/6 на 1 арк.;
- копія листа від 09.12.2022 за №001/12/2 на 1 арк.;
- копія листа від 03.11.2022 за №001/16/6 на 2 арк.;
- копія постанови від 15.11.2020 №19-2 про реєстрацію обраного голови Феодосіївської сільської ради ОСОБА_8 на 1 арк.;
- копія розпорядження від 30.03.2021 за №62 К «про надання права першого та другого підписів платіжних, розрахункових та інших документів фінансового характеру» на 1 арк.;
- копія рішення від 24.11.2020 про підсумки виборів Феодосіївської сільського голови від 25.10.2020 на 1 арк.;
- копія розпорядження від 24.11.2020 №1-к про початок повноважень Феодосіївської сільського голови на 1 арк.
Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Київського апеляційного суду.
Якщо ухвалуслідчого судді було постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання копії судового рішення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Васильківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2023 |
Оприлюднено | 15.02.2023 |
Номер документу | 108941165 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Васильківський міськрайонний суд Київської області
Ковбель М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні