Постанова
від 08.02.2023 по справі 201/8624/22
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Єдиний унікальний номер судової справи 201/8624/22

Номер провадження 3/201/955/2023

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2023 року суддя Жовтневого районного суду міста Дніпропетровська Ополинська І.Г., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області ДПС України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , керівника ТОВ «НВП ЕЛАСТ» (код ЄДРПОУ 33806902),

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-2 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

У провадження Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська надійшла справа про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч. 1ст. 163-2 КУпАП.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення у відношенні ОСОБА_1 вважаю, що дана справа підлягає направленню на дооформлення до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області ДПС України, з наступних підстав.

Згідно зіст. 278 КУпАПорган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення, повинен перевірити правильність складання протоколу та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

Положеннями ст. 280 КУпАП передбачено, що необхідною умовою для притягнення особи до адміністративної відповідальності є встановлення на підставі належних та допустимих доказів факту вчинення певного діяння такою особою та наявність в діянні цієї особи, що є суб`єктом правопорушення, всіх обов`язкових ознак складу певного адміністративного правопорушення.

Вимогами ч. 1 ст. 256 КУпАП передбачено, що у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол про адміністративне правопорушення є офіційним документом і до нього висуваються певні вимоги. Обов`язок щодо належного складання протоколу про адміністративне правопорушення та надання доказів на підтвердження викладених в протоколі відомостей, покладається на особу, яка його складає та не може бути перекладено на суд.

Однак, всупереч зазначеному в протоколі про адміністративне правопорушення № 13342/04-36-04-07/33806902 від 05.10.2022 не вказана адреса проживання ОСОБА_1 , його дата народження. При цьому звертаю увагу на те, що для ідентифікації особи, яка вчинила правопорушення, недостатньо зазначення прізвища, ім`я та по батькові, а необхідні також інші додаткові дані про таку особу. Адже однакові прізвище, ім`я та по батькові можуть мати різні особи.

Відповідно до роз`яснень п.12 Пленуму Вищого Спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17 жовтня 2014 року № 11 «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення», нормиКУпАПне забороняють повернення протоколу про адміністративне правопорушення, складеного не уповноваженою на те посадовою особою, або без додержання вимогстатті 256 цього КУпАПвмотивованою постановою суду для належного оформлення.

Так, у абз. 5 п. 24 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 14 від 23.12.2005 р. «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті», визнано правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу для належного оформлення.

Крім того, протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 не підписаний особою, відносно якої складено протокол, відсутні її пояснення, згідно з ч. 3 ст.256 КУпАПне роз`яснено права та обов`язки, передбаченіст. 268 КУпАП.

З матеріалів справи про адміністративне правопорушення вбачається, що ОСОБА_1 08.09.2022 викликався посадовими особами до Соборного відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області на 09.30 годину 03.10.2022 року. Однак, доказів того, що ОСОБА_1 отримав повідомлення про виклик, а відтак був належним чином повідомленим про необхідність явки до Соборного відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області, матеріали справи не місять.

Постановами Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 03.11.2022 року та 27.12.2022 року справу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП було повернуто до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області ДПС України для належного оформлення, однак станом на 07.02.2023 року недоліки усунені не були та справа була знову направлена в такому ж вигляді до Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська.

Крім того, вважаю за необхідне звернути увагу посадових осіб Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області ДПС України на те, що не зазначення дати народження особи стосовно якої складено протокол про адміністративне правопорушення, унеможливлює його розгляд суддею, оскільки суддя позбавлений об`єктивної можливості, щонайменш, встановити особу громадянина відносно якого складено протокол про адміністративне правопорушення.

Необхідно також зазначити, що при повторному направленні справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП посадовими особами Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області ДПС України безпідставно було вилучено з матеріалів справи про адміністративне правопорушення оригінали постанов Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 03.11.2022 року та 27.12.2022 року, якими справу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП було повернуто до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області ДПС України, що взагалі є неприпустимим.

З огляду на те, що складення та оформлення даної справи про адміністративне правопорушення виконано не належним чином, а зазначені вище недоліки не можуть бути усунені в суді, вважаю за необхідне повернути дану справу до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області ДПС України для оформлення належним чином.

При цьому звертаю увагу на те, що будь-які виправлення, які вносяться до протоколу про адміністративне правопорушення повинні бути засвідчені відповідно до вимог чинного законодавства та здійснюватися в присутності особи, відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 256, 283, 284, 299 КУпАП,

ПОСТАНОВИВ:

Справу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП повернути до Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області ДПС України для належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя І.Г. Ополинська

Дата ухвалення рішення08.02.2023
Оприлюднено15.02.2023
Номер документу108944430
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —201/8624/22

Постанова від 11.04.2023

Адмінправопорушення

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ополинська І. Г.

Постанова від 08.02.2023

Адмінправопорушення

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ополинська І. Г.

Постанова від 08.02.2023

Адмінправопорушення

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ополинська І. Г.

Постанова від 03.11.2022

Адмінправопорушення

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Ополинська І. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні