ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
20.07.10 Справа №2а-6523/10/8/0170
(17:21 год.) м. Сімферополь
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Кушнової А.О., при секретар і Суконновій Г.В.,розглянувши у відкритому судовому засід анні адміністративну справу за позовом
Приватного підприємства "І нтекс-Крим"
до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АР Кр им
про спонукання до виконанн я певних дій
за участю представників ст орін:
від позивача: Крутих Вікт ор Васильович, директор, па спорт НОМЕР_1;
від відповідача: не з'явив ся,
Обставини справи: ПП "Інтек с-Крим" звернулось до Окружно го адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим з а дміністративним позовом про зобов'язання відповідача за реєструвати ПП "Інтекс-Крим" я к платника ПДВ.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 21.05.10р. було відкрито проваджен ня у справі та призначено спр аву до судового розгляду.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що Державна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим незаконно відмовляє по зивачу у реєстрації його у як ості платника ПДВ, мотивуючи це тим, що позивач не знаходи ться за адресою: АДРЕСА_1.
У судовому засіданні 20.07.2010р. п озивач просив суд задовольни ти позовні вимоги у повному о бсязі.
Відповідач не забезпечив я вку свого представника у суд ове засідання 20.07.10 р., хоча про ч ас, дату та місце судового роз гляду був сповіщений належни м чином та завчасно, про причи ни не явки не повідомив, надіс лав на адресу суду заперечен ня проти позову, де зазначив, щ о підставою для відмови пози вачу у реєстрації його у якос ті платника ПДВ стала розбіж ність при проведенні аналізу фактичного місцезнаходженн я платника податку за юридич ною адресою з даними реєстра ційної картки та даними свід оцтва про державну реєстраці ю. Згідно повідомлення про ві дсутність юридичної особи за місцезнаходженням № 39/29-0 від 22.0 2.2010 р. та акту перевірки достов ірності юридичної адреси № 369/ 15-2 від 18.12.2009р., за адресою АДРЕС А_1, позивач не знаходиться. П равова позиція відповідача викладена у письмових запере ченнях на адміністративний п озов (а.с.17).
Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши пояснення пр едставника позивача, досліди вши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство "Інт екс-Крим" зареєстровано у яко сті юридичної особи 20.10.09 р. вик онавчим комітетом Сімферопо льської міської ради, що підт верджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію юридично ї особи серії А01 №612402, витягом з Єдиного державного реєстру ю ридичних осіб та фізичних ос і-підприємців серії АГ № 948447, к од ЄДРПОУ 36693478 (а.с.5,6) та 21.10.09 р. узято на облік в органах державної податкової служби за № 61408, що п ідтверджується відповідною довідкою ДПІ у м. Сімферополі від 21.10.09 № 2135/29-0 (а.с.7).
Судом встановлено, що позив ач двічі звертався до ДПІ в м. Сімферополі із заявою про ре єстрацію ПП "Інтекс-Крим" у як ості платника податків на до дану вартість. Відповідачем були розглянуті заяви позива ча та надані відповіді від 23.12 .09 р. та 15.01.10 р., зі змісту яких вбач ається, що ДПІ в м. Сімферополі відмовило позивачу в реєстр ації платника ПДВ, посилаючи сь на п.9, 14.1 Положення про Реєст р платників податку на додан у вартість (із змінами та допо вненнями), затвердженого нак азом ДПА України №79 від 01.03.00р., пп . "ґ" п. 9.8 ст. 9 Закону України "Про п одаток на додану вартість", п.3 ст.9 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців» від 15.05.03. №755 - ІV, у яких заз начила, що ДПІ в м. Сімферополі було проведено перевірку мі сця знаходження позивача та встановлено, що за юридичною адресою позивач не знаходит ься, що унеможливлює реєстра цію позивача в якості платни ка ПДВ.
Не погодившись з таким ріше ннями позивач звернувся до с уду з адміністративним позов ом.
Проаналізувавши мате ріали справи, оцінивши доказ и по справі у їх сукупності, су д приходить до висновку про т е, що позовні вимоги підлягаю ть задоволенню, виходячи з на ступного.
Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміні стративного судочинства є за хист прав, свобод та інтересі в фізичних осіб, прав та інтер есів юридичних осіб у сфері п ублічно-правових відносин ві д порушень з боку органів дер жавної влади, органів місцев ого самоврядування, їхніх по садових і службових осіб, інш их суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавс тва, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб'єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до п. 1 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори фізичних ч и юридичних осіб із суб'єкт ом владних повноважень щодо оскарження його рішень (норм ативно-правових актів чи пра вових актів індивідуальної д ії), дій чи бездіяльності.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб'єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб'єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Згідно із частинами 1,3 статт і 4 Закону України “Про держав ну податкову службу в Україн і” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ (із зміна ми та доповненнями) Державна податкова адміністрація Укр аїни є центральним органом в иконавчої влади. Державні по даткові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Сев астополя), районах у містах, мі жрайонні та об'єднані держав ні податкові інспекції підпо рядковуються відповідним де ржавним податковим адмініст раціям в Автономній Республі ці Крим, областях, містах Києв і та Севастополі. Відповідно до Положення про Державну по даткову адміністрацію Украї ни, затвердженого Указом Пре зидента України від 13.07.2000 № 886/2000 Д ержавна податкова адміністр ація України є центральним о рганом виконавчої влади зі с пеціальним статусом.
Виходячи з системного анал ізу вищевикладених норм, суд приходить до висновку про те , що Державна податкова інспе кція в м. Сімферополі АРК є тер иторіальним органом виконав чої влади, яка у правовідноси нах з фізичними особами-підп риємцями реалізує владні упр авлінські функції, через що н алежить до суб'єктів владних повноважень в розумінні пп.7 п .1 ст.3 КАС України.
Отже, даний спір є публічно- правовим та підлягає розгляд у в порядку адміністративног о судочинства.
Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд керувався критеріями, закріпленими у ч астині 3 статті 2 КАС України, я кі певною мірою відображають принципи адміністративної п роцедури, які повинні дотрим уватися при реалізації дискр еційних повноважень владног о суб'єкта.
Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5)доб росовісно; 6) розсудливо; 7) з дот риманням принципу рівності п еред законом, запобігаючи не справедливій дискримінації ; 8) пропорційно, зокрема з дотр иманням необхідного балансу між будь-якими несприятливи ми наслідками для прав, свобо д та інтересів особи і цілями , на досягнення яких спрямова не це рішення (дія); 9) з урахуван ням права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.
Стаття 19 Конституції Україн и зобов'язує орган влади ді яти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, пере дбачені Конституцією та зако нами України.
Отже “на підставі” означає , що суб'єкт владних повнова жень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конст итуцією та законами України та зобов'язаний діяти на ви конання закону, за умов та об ставин, визначених ним.
“У межах повноважень” озна чає, що суб'єкт владних повнов ажень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов 'язків, встановлених закона ми.
“У спосіб” означає, що суб'є кт владних повноважень зобов 'язаний дотримуватися вста новленої законом процедури в чинення дії, і повинен обират и лише встановлені законом с пособи правомірної поведінк и при реалізації своїх владн их повноважень.
Суд з'ясовує, чи використа не повноваження, надане суб' єкту владних повноважень, з н алежною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотиво вані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупереджено сті до особи, стосовно якої вч иняється дія; добросовісно, т обто щиро, правдиво, чесно; роз судливо, тобто доцільно з точ ки зору законів логіки і зага льноприйнятих моральних ста ндартів; з дотриманням принц ипу рівності перед законом, з апобігаючи несправедливій д искримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорці йно та адекватно; досягнення розумного балансу між публі чними інтересами та інтереса ми конкретної особи.
Закон України “Про податок на додану вартість” N 168/97-ВР від 03.04.1997 (із змінами та доповнення ми) визначає платників подат ку на додану вартість, об'єкт и, базу та ставки оподаткуван ня, перелік оподатковуваних та звільнених від оподаткува ння операцій, особливості оп одаткування експортних та ім портних операцій, поняття по даткової накладної, порядок обліку, звітування та внес ення податку до бюджету.
Відповідно до п 2.2. ст. 2 Закону № 168 платником податку є будь-я ка особа, яка за своїм доброві льним рішенням зареєструвал ася платником податку.
Статтею 9 Закону № 168 закріпле ний порядок реєстрації осіб як платників податку на дода ну вартість, де визначено, що ц ентральний податковий орган веде реєстр платників подат ку (п.9.1.). З метою реєстрації у як ості платника ПДВ, особа, що ба жає зареєструватися повинна надіслати заяву про реєстра цію на адресу податкового ор гану з повідомленням про вру чення або вручити особисто п редставником такої особи слу жбовій особі податкового орг ану. Податковий орган зобов'я заний видати заявнику (відпр авити поштою) свідоцтво про п одаткову реєстрацію такої ос оби протягом десяти днів від дня отримання реєстраційної заяви (п.9.5.). Заява про реєстрац ію має бути подана (надіслана ) податковому органу:
а) особами, що підлягають ре єстрації згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Зако ну, не пізніше двадцятого кал ендарного дня з моменту дося гнення суми оподатковуваних операцій, визначеної зазнач еним пунктом;
б) особами, які підлягають п одатковій реєстрації у зв'яз ку із здійсненням ними опера цій, визначених у підпунктах 2.3.2-2.3.4 пункту 2.3 та пункті 2.4 статт і 2 цього Закону, не пізніше ні ж за двадцять календарних дн ів до початку здійснення так их операцій;
в) особами, що прийняли добр овільне рішення про реєстрац ію платниками податку, не піз ніше двадцяти календарних дн ів до початку податкового пе ріоду, з якого такі особи вваж атимуться платниками цього п одатку та матимуть право на п одатковий кредит і виписку п одаткових накладних.
Форми заяви про реєстрацію та свідоцтва про реєстрацію визначаються центральним по датковим органом (п.9.6.).
Пунктом 9.8 ст.9 Закону № 168 визн ачено, що реєстрація діє до д ати її анулювання, яка відбув ається у випадку, якщо особа, з ареєстрована як платник пода тку, не надає податковому орг ану декларації з цього подат ку протягом дванадцяти послі довних податкових місяців аб о подає таку декларацію (пода тковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність опо датковуваних поставок протя гом такого періоду, а також у в ипадках, визначених законода вством стосовно порядку реєс трації суб'єктів господарюва ння (пп. "г" п. 9.8 ст. 9 Закону №168).
Що стосується посилання ві дповідача як на підставу від мови реєстрації позивача у я кості платника ПДВ на підста ві того, що позивач не знаходи ться за юридичною адресою, су д зазначає наступне.
Згідно з вимогами ст. 93 Цивіл ьного кодексу України місцез находженням юридичної особи є адреса її органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи або закону виступають від її імені.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців" N 755-IV від 15.05.20 03 із змінами та доповненнями ( далі Закон № 755), місцезнаходже ння юридичної особи - адреса о ргану або особи, які відповід но до установчих документів юридичної особи чи закону ви ступають від її імені (далі - в иконавчий орган).
В свою чергу Законом № 755 закр іплений порядок державної ре єстрації юридичних осіб, від повідно до якого юридична ос оба повинна повідомити про з міну її місцезнаходження.
Так відповідно до п.3 ст. 9 Зак ону № 755 у бланку свідоцтва про державну реєстрацію юридичн ої особи зазначаються: найме нування юридичної особи;іден тифікаційний код Єдиного дер жавного реєстру підприємств і організацій України;місце знаходження юридичної особи ; місце проведення державної реєстрації; дата проведення державної реєстрації та ном ер запису в Єдиному державно му реєстрі; прізвище та ініці али державного реєстратора; підстава, дата та номер запис у в Єдиному державному реєст рі про заміну свідоцтва про д ержавну реєстрацію (у разі пр оведення заміни свідоцтва).
Ч.6 ст.9 Закону № 755 встановлен о, що заміна свідоцтва про дер жавну реєстрацію проводитьс я у разі: внесення змін до уста новчих документів юридичної особи, якщо ці зміни пов'язані із зміною найменування юрид ичної особи; внесення змін до відомостей про юридичну осо бу, якщо ці зміни пов'язані із зміною місцезнаходження юри дичної особи; втрати або пошк одження свідоцтва про держав ну реєстрацію.
Згідно з п. 5 ст. 17 Закону № 755 в Є диному державному реєстрі мі стяться також відомості про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням, про відсутність підтвердження в ідомостей про юридичну особу , а також відомості про зарезе рвовані найменування юридич них осіб.
Статтею 19 Закону № 755 закріпл ений порядок внесення змін д о відомостей про юридичну ос обу, які містяться в Єдиному д ержавному реєстрі.
З положень пункту 12 вказано ї норми вбачається, що у разі н адходження державному реєст ратору від органу державної податкової служби повідомле ння встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочи х днів з дати надходження заз наченого повідомлення юриди чній особі повідомлення щодо необхідності подання держав ному реєстратору реєстрацій ної картки. У разі неподання ю ридичною особою протягом міс яця з дати надходження їй від повідного повідомлення реєс траційної картки про підтвер дження відомостей про юридич ну особу державний реєстрато р повинен внести до Єдиного д ержавного реєстру запис про відсутність підтвердження з азначених відомостей. Якщо д ержавному реєстратору повер нуто рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язк у про відсутність юридичної особи за зазначеною адресою, державний реєстратор повине н внести до Єдиного державно го реєстру запис про відсутн ість юридичної особи за її мі сцезнаходженням (п. 14 ст. 19 Зако ну “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”).
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 19 лютого 1998 року №80, зареєстров аним в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 року за N172/261 2 затверджений Порядок облік у платників податків, зборів (обов'язкових платежів) (далі - Порядок).
Згідно з п. 11.2. Порядку, підроз діли органу державної податк ової служби стосовно платник ів податків, якими не подано в зазначені терміни звіти, дек ларації, у порядку, передбаче ному законодавством, самості йно визначають суму податков ого зобов'язання, проводять р оботу з узгодження податково го зобов'язання та інші заход и; стосовно платників податк ів, які мають податковий борг , у порядку, передбаченому зак онодавством, здійснюють захо ди із скорочення податкового боргу з використанням права податкової застави, адмініс тративного арешту активів, с тягнення та інші заходи.
У рамках проведення цих зах одів, а також при призначенні чи проведенні документально ї перевірки платника податкі в чи при виконанні інших служ бових обов'язків працівникам и органів державної податков ої служби здійснюється або м оже здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця про живання) платника податків. З а наслідками перевірки склад ається акт перевірки місцезн аходження платника податків . Якщо встановлено відсутніс ть платника податків за його місцезнаходженням (місцем п роживання), то проводиться ро бота із з'ясування фактичног о місця розташування (місцез находження) платника податкі в, відповідальних та афілійо ваних осіб. Якщо підрозділам и податкової міліції підтвер джено відсутність за місцезн аходженням юридичної особи, яка включена до Єдиного держ авного реєстру, то підрозділ и з обліку платників податкі в до відповідного державного реєстратора (органу державн ої реєстрації) надсилають по відомлення про відсутність ю ридичної особи за місцезнахо дженням за формою N 18-ОПП (додат ок 17), як це передбачено п. 11.5 Пор ядку обліку.
Відповідачем в обґрунтува ння заперечень проти позову надані такі документи, які за твердженням відповідача св ідчать про відсутність позив ача за адресою місцезнаходже ння юридичної адреси:
- акт перевірки достовірнос ті юридичної адреси підрозді лом податкової міліції ДПІ в м. Сімферополі № 369/15-2 від 18.12.09 р., зі змісту якого вбачається, щ о за адресою АДРЕ СА_1 розташований дев'яти поверховий будинок, у кв. НО МЕР_2 якого мешкає директор ПП «Інтекс-Крим» Крутих В.В ., за цією адресою не знаходи ться виробниче обладнання, к вартира не виведена із житло вого фонду та фактично за ціє ю адресою господарська діяль ність не здійснюється (а.с.21);
- повідомлення ДПІ в м. Сімфе рополь про відсутність юриди чної особи за місцезнаходжен ням № 39/29-0 від 22.02.10 р. за формою № 18-О ПП та лист погодження про нап равлення повідомлення держа вному реєстратору № 50 від 22.02.10 р ., складений та підписаний пос адовими особами ДПІ в м. Сімфе рополь (а.с.23-24);
- довідка відділу податково ї міліції ДПІ в м. Сімферополі про встановлення фактичного місцезнаходження платника п одатків № 355/26-34 від 19.02.10 р. (а.с.25).
У той же час в матеріалах на явний витяг з Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців , виданий державним реєстрат ором Сімферопольської міськ ої ради за вих. № 11/01-05/1274 від 02.07.10 р., з і змісту якого вбачається, що ПП «Інтекс-Крим» розташован е за адресою: АДРЕСА_1 та у в итягу не має відомостей про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням (а.с.45-46) .
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01.03.2000 N79, зареєстрованим в Мініс терстві юстиції України 3 кві тня 2000 р. за N 208/4429, затверджене Пол оження про реєстрацію платни ків податку на додану вартіс ть (далі - Положення № 79), відпо відно до п. 1.1. якого визначаєт ься порядок реєстрації платн иків податку на додану варті сть; анулювання реєстрації п латників податку на додану в артість; ведення реєстру пла тників податку на додану вар тість (далі - Реєстр); присвоєн ня індивідуального податко вого номера платника пода тку на додану вартість; оприл юднення даних з Реєстру; пере реєстрації платників податк у на додану вартість та замін и свідоцтв про реєстрацію пл атників податку на додану ва ртість; ведення документації при реєстрації / анулюванні реєстрації платників податк у на додану вартість; засвідч ення копій свідоцтв про реє страцію платників податку на додану вартість.
Відповідно до п.7 Положення № 79 для реєстрації особи як пл атника податку на додану вар тість потрібно, щоб вона була взята на облік в органі держа вної податкової служби за її місцезнаходженням або місце м проживання відповідно до П орядку обліку платників пода тків, зборів (обов'язкових пла тежів), затвердженого наказо м Державної податкової адмін істрації України від 19 лютого 1998 року N 80, зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 1 6 березня 1998 року за N 172/2612 (у редакц ії наказу Державної податков ої адміністрації України від 17 листопада 1998 року N 552) , із зміна ми (далі - Порядок обліку).
Відповідно до п.9 Положення № 79 при реєстрації платника по датку на додану вартість обо в'язково проводиться перевір ка його реєстраційних даних з Єдиного банку даних про пла тників податку - юридичних ос іб або Реєстру фізичних осіб - платників податків (засновн ики, місцезнаходження, види д іяльності, підпорядкованіст ь, форма власності, організац ійно-правова форма).
Відповідно до п.13 Положення № 79 реєстрація платником пода тку на додану вартість здійс нюється за заявою особи, яка в ідповідає вимогам статті 2 За кону.
Реєстраційна заява платни ка податку на додану вартіст ь за формою N 1-ПДВ (додаток 1) нап равляється особою на адресу податкового органу з повідом ленням про вручення або вруч ається особисто представник ом такої особи службовій осо бі податкового органу:
а) особами, що підлягають ре єстрації згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону, - не пізніше двадцятого календар ного дня з моменту досягненн я суми оподатковуваних опера цій, визначеної зазначеним п ідпунктом Закону;
б) особами, які підлягають п одатковій реєстрації у зв'яз ку із здійсненням ними опера цій, визначених у підпунктах 2.3.2-2.3.4 пункту 2.3 та пункті 2.4 статт і 2 Закону, - не пізніше ніж за дв адцять календарних днів до п очатку здійснення таких опер ацій;
в) особами, що прийняли добр овільне рішення про реєстрац ію платниками податку, - не піз ніше двадцяти календарних дн ів до початку податкового пе ріоду, з якого такі особи вваж атимуться платниками цього п одатку та матимуть право на п одатковий кредит і виписку п одаткових накладних.
У заяві про реєстрацію зазн ачається причина (причини) ре єстрації платником податку, а також вказується один із сп особів отримання свідоцтва п ро податкову реєстрацію - пош тою або безпосередньо в пода тковому органі. Реєстраційну заяву обов'язково має бути пі дписано заявником (заявникам и) із зазначенням дати. Усі роз діли реєстраційної заяви під лягають заповненню.
Дані реєстраційної заяви м ають бути достовірними та ві дповідати відомостям Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців (далі - Єдиний державн ий реєстр).
З метою підтвердження дост овірності відомостей про осо бу, вказаних у реєстраційній заяві, до реєстраційної заяв и можуть бути додані копія св ідоцтва про державну реєстра цію заявника, виданого держа вним реєстратором, або оригі нал чи копія виписки із Єдино го державного реєстру.
Пунктом 13.1 Положення № 79 визн ачено, що якщо особа реєструє ться добровільно, то така осо ба може вказати у реєстрацій ній заяві дату, з якої така осо ба бажає бути зареєстрованою платником податку на додану вартість та яка настає не ран іше ніж через двадцять кален дарних днів після подання та кої заяви до органу державно ї податкової служби.
Пунктом 14.1 Положення № 79 вста новлено, що податковий орган відмовляє в реєстрації плат ником податку на додану варт ість та видачі Свідоцтва, якщ о заявник не підпадає під озн ачення платника податку згід но з пунктом 2 цього Положення або за наявності обставин, як і є підставою для анулювання реєстрації та визначені пун ктом 25 цього Положення.
З метою перевірки достовір ності даних про заявника под атковий орган може звернутис ь до державного реєстратора за отриманням витягу з Єдино го державного реєстру.
Якщо в заяві про реєстрацію не зазначені обов'язкові рек візити, надані недостовірні або неповні дані, її не скріпл ено печаткою заявника, не під писано самим платником подат ку (для фізичних осіб), відпові дальною особою платника пода тку (для юридичних осіб) чи осо бою, яка має документально пі дтверджене повноваження від платника податку щодо підпи су реєстраційної заяви, то в д есятиденний строк від дня от римання заяви податковий орг ан звертається до особи з пис ьмовою пропозицією надати но ву заяву про реєстрацію (із за значенням підстав неприйнят тя попередньої).
З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем відповідн о до вищенаведених положень було надано до ДПІ в м. Сімферо полі реєстраційну заяву, в як ій зазначені всі необхідні в ідомості, що підлягають обов 'язковому зазначенню у такі й заяві. Крім того позивачем б уло надано до реєстраційної заяви копію свідоцтва про де ржавну реєстрацію та зазначе но, що позивач реєструється з а своїм добровільним бажання м (а.с.18-20).
Оцінюючи зміст реєстрацій ної заяви, суд прийшов до висн овку, що вона є такою, що відпо відає вимогам, встановленим чинним законодавством та поз ивачем в ній зазначено всі не обхідні відомості для провед ення реєстрації платника ПДВ достовірно та в повному обся зі, а саме достовірно та у пов ному обсязі зазначені обов'я зкові реквізити, заява скріп лена печаткою заявника, підп исана відповідальною особо ю платника податку та інше. То бто позивачем добросовісно та у відповідності до вимог ч инного законодавства Україн и вчинено всі дії для реєстра ції його як платника податку на додану вартість.
Відповідачем було відмовл ено у реєстрації позивача пл атником ПДВ з підстав не знах одження позивача за юридично ю адресою.
Пунктом 25 Положення № 79 визна чені випадки, за яких відбува ється анулювання реєстрації платника ПДВ, які за змістом є ідентичними п. 9.8 ст. 9 Закону Ук раїни “Про податок на додану вартість”, серед яких зокрем а немає такої підстави для ан улювання платника податку ПД В як незнаходження платника податку за юридичною адресою .
Відповідач, відмовляючи у р еєстрації платника ПДВ, поси лався також на пп. "г" п. 9.8 ст. 9 Зак ону України “Про податок на д одану вартість” відповідно д о якого реєстрація діє до дат и її анулювання, яке відбуває ться у тому числі якщо особа, з ареєстрована як платник пода тку, не надає податковому орг ану декларації з цього подат ку протягом дванадцяти послі довних податкових місяців аб о подає таку декларацію (пода тковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність опо датковуваних поставок протя гом такого періоду, а також у в ипадках, визначених законода вством стосовно порядку реєс трації суб'єктів господарюва ння.
Пункт 25.2.1 Положення про реєс трацію платників податку на додану вартість встановлює, що органи державної податков ої служби здійснюють постійн ий моніторинг платників пода тку на додану вартість, які вк лючені до Реєстру, та приймаю ть рішення про анулювання ре єстрації відповідних платни ків податку на додану вартіс ть у разі існування підстав, в изначених у підпунктах "б" - "ґ " пункту 25 цього Положення. Такі рішення можуть бути прийнят і за наявності відповідних п ідтвердних документів (відом остей), у тому числі:
- повідомлення державного р еєстратора, відомостей з Єди ного державного реєстру, від омостей з ЄДРПОУ чи інших дер жавних реєстрів, якими підтв ерджується припинення (лікві дація) юридичної особи, припи нення підприємницької діяль ності фізичної особи - підпри ємця, представництва нерезид ента (підстава - підпункт "ґ" пу нкту 9.8 статті 9 Закону);
- судового рішення, повідомл ення державного реєстратора , відомостей з Єдиного держав ного реєстру щодо скасування державної реєстрації платни ка податку або визнання неді йсними змін до установчих до кументів (підстава - підпункт "ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону).
Аналізуючи зміст вищенаве дених норм, суд прийшов до вис новку, що законодавець встан овив порядок та підстави від мови органів ДПІ здійснювати реєстрацію платників ПДВ, се ред яких немає такої підстав и, як не знаходження за юридич ною адресою. Відсутність суб 'єкта господарювання за юри дичною адресою є підставою д ля заміни свідоцтва про держ авну реєстрацію. Крім того су дом встановлено у разі відсу тності юридичної особи за її місцезнаходженням, в Єдином у державному реєстрі містят ься про це відомості. Суд заз начає, що законодавцем не вст ановлено право чи обов'язок органів ДПС відмовляти у реє страції платника ПДВ у разі н езнаходження юридичної особ и за місцем реєстрації.
Судом в ході судового розгл яду досліджено витяг з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців, виданий державним реєстратором Сімферопольсь кої міської ради за вих. № 11/01-05/1274 від 02.07.10 р., зі змісту якого вбач ається, що ПП «Інтекс-Крим» ро зташоване за адресою: АДРЕС А_1 та у витягу немає відомос ті про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженн ям або припинення юридичної особи (а.с.45-46).
В матеріалах справи відсут ні докази того, що на момент пр ийняття відповідачем рішень про відмову у реєстрації поз ивача платником ПДВ в Єдином у державному реєстрі містил ись відомості про відсутніст ь юридичної особи приватного підприємства “Інтекс-Крим” за її місцезнаходженням або про відсутність підтверджен ня відомостей про дану юриди чну особу або про припинення юридичної особи.
Крім того з матеріалів спра ви вбачається, що за адресою АДРЕСА_1 мешкає директор ПП «Інтекс-Крим» Крутих В.В. та відповідно до письмового пояснення директора ПП «Інт екс-Крим» Крутих В.В. від 25. 06.10 р., встановлено, що позивач в еде господарську діяльність з ремонту та налагодженню пр омислового обладнання|облад нання| (автоматика казанів, о світлення, різне регулювання , встановленого|установленог о| на підприємствах замовник а), прилади для наладки регулю вання, якими користується пі дприємство, мають переносний вигляд, для здійснення діяль ності |вид|стаціонарного обс луговування не вимагається, на підприємстві працює 1 люди на, орендованих приміщень|по мешкань| підприємство не має (а.с.44).
Суд вважає висновки відпов ідача стосовно того, що позив ач не знаходиться за адресою місцезнаходження у зв'язку із тим, що за цією адресою зна ходиться квартира у багатопо верховому житловому будинку та за цією адресою відсутнє о бладнання і господарська дія льність за цією адресою не зд ійснюється, а отже і позивач н е знаходиться за такою адрес ою - не спроможними, адже відпо відачем не надано суду доказ ів того, що приватне підприєм ство не може бути зареєстров ане у квартирі багатоповерхо вого будинку, крім того відпо відачем не спростовані посил ання позивача на те, що облад нання, яким користується під приємство має переносний виг ляд та безпосередня діяльніс ть підприємства здійснюєтьс я на об'єктах замовників, ад же вона пов'язана з ремонто м та налагодженням промисло вого обладнання|обладнання|.
Суд зазначає, що чинним зако нодавством не пред'являють ся спеціальні вимоги до адре си чи місця, за якими здійснює ться реєстрація місцезнаход ження юридичної особи, відсу тні також і будь-які обмеженн я у реєстрі юридичної особи, з окрема у квартирі багатопове рхового будинку.
Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що, вка зуючи п. 3 ст. 9 Закону України “Про податок на додану варті сть”, як на підставу для відмо ви у реєстрації позивача пла тником податку на додану вар тість, відповідач діяв необґ рунтовано, без урахування фа ктичних обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення .
З урахуванням викладених н орм чинного законодавства Ук раїни, суд приходить до висно вку, що відсутність юридично ї особи за адресою місцезнах одження або неможливість вст ановити її місцезнаходження не може бути підставою для ві дмови у реєстрації платника податку на додану вартість.
Таким чином, ДПІ в м. Сімферо полі прийняла рішення, оформ лені листами «Про розгляд за яви про реєстрацію платника ПДВ» від 23.12.10 р. та 15.01.10 р., про відмо ву у реєстрації позивача пла тником податку на додану вар тість з підстав, які не встано влені ст. 9 Закону України “Про податок на додану вартість” необґрунтовано, з порушення м підстав, встановлених діюч им законодавством.
Відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, відповідно д о положень ч. 2 ст. 71 КАС України не надав суду належних доказ ів обґрунтування обставин, н а яких ґрунтуються його запе речення, і не довів правомірн ості прийнятих ним рішень що до відмови у реєстрації плат ником податку позивача.
Виходячи з викладеного суд не приймає до уваги доводи ві дповідача, з яких він просить відмовити у задоволенні поз ову.
За таких обставин, суд вважа є дії ДПІ в м. Сімферополі по в ідмові у реєстрації платник ом податків на додану вартіс ть приватного підприємства “ Інтекс-Крим” такими, що супер ечать чинному законодавству , а отже протиправними та вваж ає за необхідне зобов'язати ДПІ в м. Сімферополі зареєст рувати ПП «Інтекс-Крим» плат ником ПДВ.
Приймаючи до уваги те, що у в ідповідності до ч.2 ст. 11 КАС Укр аїни суд може вийти за межі по зовних вимог якщо це необхід но для повного захисту прав, с вобод та інтересів позивача, про захист яких він просить, с уд вважає можливим вийти за м ежі позовних вимог та визнат и протиправними дії ДПІ в м. Сі мферополі по відмові у реєст рації платником податків на додану вартість приватного п ідприємства “Інтекс-Крим”.
Відповідно до частини 1 ста тті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені суд ові витрати з Державного бюд жету України.
Під час судового засі дання оголошені вступна та р езолютивна частини постанов и. Постанова складена у повно му обсязі 26.07.10 р.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94,160-163 КАС України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов з адовольнити повністю.
2. Визнати протиправними ді ї ДПІ в м. Сімферополі по відмо ві у реєстрації платником по датків на додану вартість Пр иватного підприємства “Інте кс-Крим”.
3. Зобов'язати ДПІ в м. Сімф ерополі зареєструвати Прив атне підприємство “Інтекс-Кр им” (АРК, АДРЕСА_1, код ЄДРПО У 36693478) платником податку на дод ану вартість.
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь при ватного підприємства “Інтек с-Крим” (АРК, АДРЕСА_1, код Є ДРПОУ 36693478, інші відомості не ві домі) судовий збір у розмірі 3, 40 грн.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, поста нова набирає законної сили ч ерез 10 днів з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до статті 160 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни - з дня складення в повно му обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Постанова може бути оскарж ена в порядку і строки передб ачені ст. 186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2010 |
Оприлюднено | 30.08.2010 |
Номер документу | 10895376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні