КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
14 лютого 2023 року № 320/2234/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Тетіївської міської ради, про застосування заходів реагування,
в с т а н о в и в :
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівлі Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., м. Тетіїв, вул. Коцюбинського, буд.2, шляхом зобов`язання відповідача повністю зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.01.2020 №6.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2020, яке залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.06.2021, адміністративний позов задоволено повністю.
Застосовано захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., м. Тетіїв, вул. Коцюбинського, буд.2, шляхом зобов`язання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.12.2020 №91.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.09.2021 відмовлено у задоволенні заяви Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області про відстрочення виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 в адміністративній справі №320/2234/20.
08.06.2022 Київським окружним адміністративним судом був виданий виконавчий лист про застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., м. Тетіїв, вул. Коцюбинського, буд.2, шляхом зобов`язання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень.
Вказаний виконавчий лист був отриманий представником позивача безпосередньо в суді 28.09.2022.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.10.2022 поновлено пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа Київського окружного адміністративного суду від 08.06.2022 у справі №320/2234/20 про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., м.Тетіїв, вул.Коцюбинського, буд.2, шляхом зобов`язання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.12.2020 №91.
06.02.2023 на адресу суду від Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради надійшло клопотання про визнання вищевказаного виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню.
Обґрунтовуючи вказане клопотання, відповідач зазначив, що Комунальним закладом "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради добровільно виконало рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2020, усунуло порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що підтверджується відповідним актом позапланової перевірки.
У зв`язку з цим заявник вважає, що виконавчий лист має бути визнаний таким, що не підлягає виконанню внаслідок добровільного виконання боржником рішення суду.
Розглянувши вказану заяву, суд зазначає таке.
Відповідно до частини третьої статті 374 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає заяву в десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неявка стягувача і боржника не є перешкодою для розгляду заяви. До розгляду заяви суд має право своєю ухвалою зупинити виконання за виконавчим документом або заборонити приймати виконавчий документ до виконання.
Суд зазначає, що у зв`язку із розпочатою військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ.
У подальшому, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 22.05.2022 №2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 12.08.2022 №573/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 15.08.2022 №2500-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України від 07.11.2022 №757/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 16.11.2022 №2738-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Відповідно до рішення Ради Суддів України від 24.02.2022 "Щодо вжиття невідкладних заходів для забезпечення сталого функціонування судової влади в Україні в умовах припинення повноважень ВРП та воєнного стану у зв`язку зі збройною агресією Російської Федерації", рекомендовано, зокрема, особливості роботи суду визначати виходячи з поточної ситуації у відповідному регіоні; по можливості відкладати розгляд справ (за винятком не відкладних судових розглядів), зважаючи на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя; справи, які не є невідкладними, розглядаються лише за наявності письмової згоди на це усіх учасників судового провадження; процесуальні строки по можливості продовжуються щонайменше до закінчення воєнного стану.
Враховуючи встановлення на території України воєнного стану та недопущення створення можливої небезпеки для життя учасників справи, суд дійшов висновку про необхідність розгляду вищевказаної заяви у порядку письмового провадження.
Відповідно до частин першої та другої статті 374 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Суд визнає виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню повністю або частково, якщо його було видано помилково або якщо обов`язок боржника відсутній повністю чи частково у зв`язку з його припиненням, добровільним виконанням боржником чи іншою особою або з інших причин.
За змістом наведеної норми однією з підстав для визнання виконавчого документу таким, що не підлягає виконання є добровільне виконання обов`язку боржником.
Верховний Суд у постанові від 05.11.2020 у справі №752/2391/17 (2а-14/09) (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРС - 92691979) зазначив, що як випливає зі змісту узагальнення судової практики Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ Про практику розгляду судами процесуальних питань, пов`язаних із виконанням судових рішень у цивільних справах від 25 вересня 2015 року, наведені в статті 374 КАС України підстави для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, можна поділити на дві групи: матеріально-правові і процесуально-правові.
До матеріальних підстав відносяться випадки відсутності обов`язку боржника через його припинення, добровільне виконання боржником чи іншою особою.
Процесуальними підставами для визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, є обставини, що свідчать про помилкову видачу судом виконавчого листа, зокрема: видача виконавчого листа за рішенням, яке не набрало законної сили (крім тих, що підлягають негайному виконанню); коли виконавчий лист виданий помилково за рішенням, яке взагалі не підлягає примусовому виконанню; видача виконавчого листа на підставі ухвали суду про затвердження мирової угоди, яка не передбачала вжиття будь-яких примусових заходів або можливості її примусового виконання і, як наслідок, видачі виконавчого листа; помилкової видачі виконавчого листа, якщо вже після видачі виконавчого листа у справі рішення суду було скасоване; видачі виконавчого листа двічі з одного й того ж питання у разі віднайдення оригіналу виконавчого листа вже після видачі його дубліката; пред`явлення виконавчого листа до виконання вже після закінчення строку на пред`явлення цього листа до виконання.
Під іншими причинами, за роз`ясненнями згаданого узагальнення, слід розуміти випадки, коли в апеляційному чи касаційному порядку або ж у зв`язку з нововиявленими обставинами скасовано чи змінено рішення суду, а виконавчий лист ще не виконаний.
Як зазначено вище, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 застосовано захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., м.Тетіїв, вул. Коцюбинського, буд.2, шляхом зобов`язання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.12.2020 №91.
У вказаному судовому рішенні зазначено, що в акті від 15.12.2020 №91 Головним управлінням ДСНС у Київській області зафіксовані такі порушення у сфері техногеної та пожежної безпеки: 1) підпункт 2 пункту 2.1 глави 2 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні №1417 - об`єкт не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням; 2) пункт 1.2 глави 1 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні №1417 - об`єкт не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту"; 3) пункт 3.6 глави 3 розділу V Правил пожежної безпеки в Україні №1417 - об`єкт не забезпечений в достатній кількості первинними засобами пожежогасіння відповідного типу; 4) пункт 2 частини першої статті 20 Кодексу цивільного захисту України - працівників об`єкта не забезпечено засобами колективного та індивідуального захисту.
Судом встановлено, що посадовими особами Білоцерківського районного управління ГУ ДСНС у Київській області у період з 22.11.2021 по 23.11.2021 було проведено позапланову перевірку дотримання Комунальним закладом "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт від 23.11.2021 №2116.
У вказаному акті вказано про відсутність з боку відповідача порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Отже, матеріали справи свідчать про те, що відповідач добровільно виконав рішення Київського окружного адміністративного суду від 21.12.2020 ще до моменту видачі та отримання представником позивача відповідного виконавчого листа, що свідчить про припинення обов`язку боржника за рішенням суду.
Враховуючи вказане, суд вважає за необхідне визнати виконавчий лист Київського окружного адміністративного суду від 08.06.2022 про застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., м.Тетіїв, вул.Коцюбинського, буд.2, шляхом зобов`язання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.12.2020 №91, таким, що не підлягає виконанню.
Отже, клопотання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради слід задовольнити.
Керуючись статтями 243, 248, 377 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Клопотання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради про визнання виконавчого листа таким, що не підлягає виконанню, задовольнити.
2. Виконавчий лист Київського окружного адміністративного суду від 08.06.2022 про застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області за адресою: Київська обл., Тетіївський р-н., м. Тетіїв, вул. Коцюбинського, буд.2, шляхом зобов`язання Комунального закладу "Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "Оленка" Тетіївської міської ради Київської області зупинити експлуатацію вказаного об`єкта до повного усунення порушень, зазначених в акті від 15.12.2020 №91, визнати таким, що не підлягає виконанню.
3. Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2023 |
Оприлюднено | 16.02.2023 |
Номер документу | 108963673 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні