Справа № 560/9962/22
РІШЕННЯ
іменем України
14 лютого 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Старокостянтинівської міської ради, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Старокостянтинівської міської ради від 17 грудня 2021 №54п.419/8/VIII та зобов`язати повторно розглянути заяву щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що звернулась до Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області з заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення. Рішенням відповідача було відмовлено у задоволенні заяви у зв`язку з тим, що земельна ділянка відноситься до нерозподілених земельних ділянок, які належали колективним сільськогосподарським підприємствам, кооперативам, акціонерним товариствам на праві колективної власності. Вважає, що підстави відмови є протиправними.
У відзиві Старокостянтинівська міська рада просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що земельна ділянка має офіційного користувача, відтак прийняти рішення на користь позивача немає підстав. Посилається на те, що прийняте рішення відповідає вимогам законодавства України.
Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.
ОСОБА_1 звернулась до Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності орієнтовно площею 2,0 га зі зміною виду використання земельної ділянки розташованої на території Березненського старостинського округу Старокостянтинівської МТГ Хмельницької області кадастровий номер 6824280700:08:041:0002, з метою подальшої передачі у приватну власність.
Рішенням від 17 грудня 2021 №54п.419/8/VIII Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області позивачці відмовлено у наданні дозволу у зв`язку з тим, що вказана земельна ділянка відноситься до нерозподілених земельних ділянок, які належали колективним сільськогосподарським підприємствам, кооперативам, акціонерним товариствам на праві колективної власності.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Згідно з ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Частинами 6, 7 статті 118 ЗК України визначено, що громадяни зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.
У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.
До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Згідно з ч. 1 статті 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Таким чином, виключний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо надання земельної ділянки у власність визначений частиною сьомою статті 118 Земельного кодексу України.
Відповідно до наказу № 50- ОТГ від 24.12.2020 Старокостянтинівській міській раді Старокостянтинівської ОТГ у комунальну власність передані земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 3776,8193 га, які розташовані на території Старокостянтинівської міської ради Хмельницького району, серед яких земельна ділянка з кадастровим номером 6824280700:08:041:0002 площею 40,9784 га., стосовно якої позивач подала свою заяву.
Таким чином, відповідач має повноваження на вирішення питання про надання або відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення вказаної земельної ділянки або її частини.
Разом з тим, підстава для відмови, викладена у спірному рішенні, не відповідає ч. 7 статті 118 Земельного кодексу України, що передбачає виключний перелік підстав. Зі змісту рішення не вбачається, що відповідачем були встановлені обставини, які свідчать про невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Посилання на те, що земельна ділянка належить до нерозподілених земельних ділянок, що належали іншим особам на праві колективної власності, не означаєте, що місце розташування об`єкта не відповідає вимогам закону або іншим критеріям, вказаним у ч. 7 статті 118 Земельного кодексу України.
З огляду на це, у даному випадку вимоги Земельного кодексу України відповідачем дотримані не були, відтак рішення №54п.419/8/VIII від 17.12.2021 є необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вирішуючи позовні вимоги про зобов`язання повторно розглянути заяву позивача, суд враховує те, що указом Президента України від 24 лютого 2022 N 64/2022, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року N 2102-IX, з 24.02.2022 в Україні введений воєнний стан строком на 30 діб, строк дії якого надалі продовжувався, і який продовжує діяти станом на цей час.
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану" від 24 березня 2022 року N 2145-IX розділ X "Перехідні положення" Земельного кодексу України доповнений пунктом 27, відповідно до якого під час дії воєнного стану земельні відносини регулюються з урахуванням таких особливостей, зокрема: 5) безоплатна передача земель державної, комунальної власності у приватну власність, надання дозволів на розроблення документації із землеустрою з метою такої безоплатної передачі, розроблення такої документації забороняється.
Отже, для забезпечення ефективного захисту прав суд вважає можливим зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивачки щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою у місячний строк після закінчення/скасування в Україні воєнного стану. Оскільки відповідач не спростував доводи позивачки належними доказами, позов підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов - задоволити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Старокостянтинівської міської ради від 17 грудня 2021 №54п.419/8/VIII.
Зобов`язати Старокостянтинівську міську раду повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності (за рахунок земельної ділянки з кадастром номером 6824280700:08:041:0002) орієнтовною площею 2,00 га з метою подальшої передачі безоплатно у власність, у місячний строк після закінчення в Україні воєнного стану, та прийняти рішення відповідно до вимог статті 118 Земельного кодексу України в межах наданих повноважень з урахуванням висновків суду.
Стягнути на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 992 (дев`ятсот дев`яносто дві) грн. 40 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Старокостянтинівської міської ради.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 14 лютого 2023 року
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Старокостянтинівська міська рада Хмельницької області (вул. К. Острозького, буд. 41,Старокостянтинів,Хмельницька область,31100 , код ЄДРПОУ - 36027760)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2023 |
Оприлюднено | 16.02.2023 |
Номер документу | 108965558 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні