Рішення
від 13.02.2023 по справі 580/5298/22
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2023 року справа № 580/5298/22

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кульчицького С. О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СКАРЛЕТ-ЛТД" до Головного управління ДПС в Черкаській області, як відокремленого підрозділу ДПС України та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулося товариство з обмеженою відповідальністю "СКАРЛЕТ-ЛТД" (далі позивач) з позовом до Головного управління ДПС в Черкаській області, як відокремленого підрозділу ДПС України (далі відповідач 1) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення від 10.08.2022 №7189224/33878073 про відмову в реєстрації податкової накладної від 24.02.2022 №13435 в Єдиному реєстрі податкових накладних, ухвалене Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Черкаській області;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача від 24.02.2022 №13435 датою її подання на реєстрацію, а саме 01.06.2022.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що рішення комісії Головного управління ДПС у Черкаській області, яка приймає рішення №7189224/33878073 від 10.08.2022 про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації, є протиправним, оскільки відповідачами не взято до уваги надані позивачем документи, які підтверджують реальність здійснення господарської операції. Також вказує, що надіслана позивачу квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. При цьому, можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча загальний перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки та обов`язок визначення останніх покладається на контролюючий орган. Недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної прямо вказує на те, що рішення, яке прийнято на наступному етапі, тобто рішення комісії про відмову у реєстрації податкової накладної, теж не є законним.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 14.11.2022 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.

Відповідач 1 проти позовних вимог заперечив, надавши до суду 12.12.2022 відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що комісією Головного управління ДПС у Черкаській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, розглянуто повідомлення позивача щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, з яких встановлено, що позивачем не надано достатніх документів та пояснень для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН. Так, під час розгляду поданих документів спірне рішення про відмову в реєстрації податкової накладної прийняте Комісією у зв`язку з відсутністю повного переліку обов`язкових документів, а саме: відсутності копій первинних документів щодо: постачання вказаних ТМЦ - акти прийому-передачі, складські накладні, журнал обліку, журнал відвантаження; зберігання ТМЦ складські документи (інвентаризаційний опис), акти зберігання продукції, договори оренди чи документи на право власності на складські приміщення зазначені в поясненні ТОВ Скарлет ЛТД; транспортування ТМЦ - в поясненні ТОВ Скарлет - ЛТД зазначено що перевезення здійснюються найманим транспортом, таким чином не надано договори на перевезення, товарно-транспортні накладні, акти прийому передачі, довіреність; не надано документів, щодо здійснення навантажувальних та розвантажувальних робіт, яким чином та за чий рахунок надаються дані послуги; відсутні сертифікати якості на продукцію. Відтак, рішення ГУ ДПС у Черкаській області №7189224/33878073 від 10.08.2022 про відмову у реєстрації ПН/РК №13435 від 24.02.2022 прийнято відповідно до вимог чинного законодавства.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає про таке.

Суд встановив, що товариство з обмеженою відповідальністю СКАРЛЕТ-ЛТД зареєстроване як юридична особа 19.11.2005, є платником податку на додану вартість, який перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Черкаській області з основним видом діяльності є КВЕД 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення.

01.06.2020 між ТОВ СКАРЛЕТ-ЛТД, від імені якого діяв директор ОСОБА_1 , та ТОВ КАПРІ-ТРЕЙД», в особі комерційного директора Хмельницького Богдана Богдановича, укладено договір № 395 поставки товарів з відстрочкою платежу.

Відповідно до видаткової накладної № СК-0003532 від 24.02.2022 ТОВ СКАРЛЕТ-ЛТД здійснено поставку ТОВ КАПРІ-ТРЕЙД товару на суму 299 480,69 грн., ПДВ - 59 896,14 грн., а разом 359 376,83 грн.

24.02.2020 позивач склав податкову накладну № 13435 від 24.02.2022 на покупця ТОВ КАПРІ-ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 32268429) та направив її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрацію податкової накладної № 13435 від 24.02.2022 зупинено 01.06.2022, про що було повідомлено ТОВ СКАРЛЕТ-ЛТД в електронному кабінеті платника податків. Сума заблокованої податкової накладної складає - 359 376,83 грн., з яких сума податку на додану вартість - 59 896,14 грн. У графі підстави для зупинення податкової накладної зазначено: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація зазначених ПН/РК від 24.02.2022 № 13435 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 9613, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

02.08.2022 позивач подав повідомлення № 9 з письмовими поясненнями та копіями документів через електронний кабінет до Комісії Головного управління ДПС у Черкаській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, що підтверджується квитанцією № 2 від 03.08.2022.

10.08.2022 комісія Головного управління ДПС у Черкаській області прийняла рішення № 7189224/33878073, яким відмовила позивачу в реєстрації податкової накладної від 24.02.2022 №13435 у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документів, які не надано, підкреслити). В графі Додаткова інформація зазначено, що відсутні товарно-транспортні накладні на закупівлю та реалізацію ТМЦ.

Не погоджуючись з рішеннями Комісії Головного управління ДПС у Черкаській області позивач, скориставшись правом на адміністративне оскарження, 12.08.2022 подав скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 7189224/33878073 до комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних, про що свідчить квитанція № 2 від 12.08.2022.

06.09.2022 Комісія центрального рівня ДПС прийняла рішення №38333/33878073/2 за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, яким скаргу позивача залишено без задоволення, а рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 13435 від 24.02.2022 в ЄРПН - без змін, з підстав ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Вважаючи рішення регіональної комісії Головного управління ДПС у Черкаській області № 7189224/33878073 від 10.08.2022 необґрунтованим, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України).

У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено у Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі Порядок №1246).

У відповідності до п. 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

У силу вимог п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п. 192.1 ст. 192 та п. 201.10 ст. 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ст. 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 ст. 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктом 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктом 14 Порядку №1246 визначено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У відповідності до п. 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

З матеріалів справи вбачається, що підставою для зупинення реєстрації спірної податкової накладної стала невідповідність платника податку пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. У квитанції від 01.06.2022 №9058773504, якою повідомлено позивача про зупинення реєстрації податкової накладної запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН. Додатково зазначено: показник D=1.5760%, Р=400589.48.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок №520.

Відповідно до п. 2 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія контролюючого органу згідно з п. 44 Порядку №1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Отже, відповідні Комісії не обмежені переліком документів, що надаються платниками у разі зупинення реєстрації ПН.

Згідно з п.п.3, 4 Порядку №520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Виконання вказаної норми платником не полягає у формальному підході, а є орієнтиром для спростування платником виявлених автоматизованою системою моніторингу ознак ризиковості.

Відповідно до п.п. 10, 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку. Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що позивачем до контролюючого органу 02.08.2022 надіслано повідомлення № 9 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в яких зазначено, що реальність операцій підтверджується належним чином складеними первинними та іншими документами, а також достатньо матеріально-технічною базою.

Рішенням комісії Головного управління ДФС у Черкаській області від 10.08.2022 №7189224/33878073 відмовлено позивачеві у реєстрації податкової накладної від 24.02.2022 №13435 з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/робіт, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у томі числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. В графі Додаткова інформація зазначено, що відсутні товарно-транспортні накладні на закупівлю та реалізацію ТМЦ.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV (далі Закон №996-ХІV) господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи ( частина 1 статті 9 Закону №996-ХІV).

Згідно з частиною 2 статті 9 Закону №996-ХІV первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Суд зазначає, що підставою для відмови позивачу у реєстрації спірної податкової накладної є надання позивачем неповного переліку документів необхідних для розгляду питання прийняття контролюючи органом рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, зокрема, ненадання товарно-транспортні накладні на закупівлю та реалізацію ТМЦ, оскільки зміст документів, наданих позивачем до пояснень від 02.08.2022, не підтверджує реальності господарської операції між позивачем та ТОВ КАПРІ-ТРЕЙД.

Разом з тим, позивач до суду не надав пояснень, належних та допустимих доказів на підтвердження реальності господарської операції згідно договору поставки товарів з відстрочкою платежу від 01.06.2020 №395.

На підтвердження реальності здійснення господарської операції позивач надав до суду копії наступних документів:

- договору оренди об`єкта нерухомості від 01.06.2020 та акт приймання-передачі від 01.06.2020 до зазначеного договору, відповідно до яких позивач орендує офісні та складські приміщення;

- договору надання транспортних послуг від 04.01.2022, відповідно до якого позивачу були надані транспортні послуги;

- видаткової накладної № СК-0003532 від 24.02.2022, відповідно до якої підтверджується факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника ТОВ СКАРЛЕТ-ЛТД до покупця ТОВ КАПРІ-ТРЕЙД;

- договору поставки № 188 від 29.05.2020 між ТОВ фірма СВ (постачальник) та ТОВ СКАРЛЕТ-ЛТД (покупець), відповідно до якого постачальник зобов`язувався постачити покупцю товари побутової хімії, товари споживчого попиту, санітарно-гігієнічної групи та інші товари;

- видаткової накладної № 144 від 17.01.2022, відповідно до якої підтверджується факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника ТОВ ФІРМА СВ до покупця ТОВ СКАРЛЕТ-ЛТД;

- видаткової накладної № 334 від 31.01.2022, відповідно до якої підтверджується факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника ТОВ ФІРМА СВ до покупця ТОВ СКАРЛЕТ-ЛТД.

- договору про дистрибуцію № 981/20 від 01.06.2020 між ТОВ БЕЛЛА-ТРЕЙД (постачальник) та ТОВ СКАРЛЕТ-ЛТД (покупець), відповідно до якого постачальник зобов`язується передати покупцеві вироби TZMO, та додаткові угоди № 1, № 2 від 01.06.2020 та № 3 від 04.11.2021 до зазначеного договору про дистрибуцію;

- видаткової накладної № UT00109379 від 06.01.2022, № UT00111800 від 02.02.2022, № UT00112289 від 08.02.2022 та № UT00112813 від 14.02.2022, відповідно до якої підтверджується факт передачі товарно-матеріальних цінностей від постачальника ТОВ БЕЛЛА-ТРЕЙД до одержувача ТОВ СКАРЛЕТ-ЛТД.

Приймаючи рішення від 10.08.2022 №7189224/33878073 про відмову позивачу в реєстрації податкової накладної від 24.02.2022 №13435 Комісія Головного управління ДПС у Черкаській області в графі Додаткова інформація зазначила причину такої відмови відсутність товарно-транспортних накладних на закупівлю та реалізацію ТМЦ.

Наказом Міністерства транспорту України №363 від 14 жовтня 1997 року затверджені Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.

Відповідно до пункту 1 цих Правил товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2009 року №207 затверджено Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні. За змістом пунктів 1 та 2 вказаного Переліку наявність ТТН є обов`язковою у випадку здійснення перевезень на договірних умовах.

Таким чином, ТТН підтверджують факт надання послуг з перевезення товарів, документує рух матеріальних цінностей та є одним із доказів реальності здійснення господарської операції (Постанова Верховного Суду від 29.04.2021 у справі №810/3713/16).

При цьому, позивач, ні під час надання повідомлення щодо подання пояснень № 9 від 02.08.2022, ні під час розгляду цієї справи, не надав як податковому органу так і суду відповідні товарно-транспортних накладних на закупівлю та реалізацію ТМЦ.

Суд звертає увагу, що платник податків при виборі контрагента та укладенні з ним договорів має керуватись і належною обачністю, оскільки від цього залежить подальше фактичне виконання таких договорів, отримання прибутку та права на отримання певних преференцій, зокрема формування податкового кредиту з ПДВ. На підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, Товариство повинно мати відповідні первинні документи, які мають бути належно оформленими, містити всі необхідні реквізити, бути підписані уповноваженими особами та, які в сукупності з встановленими обставинами справи, зокрема і щодо можливостей здійснення господарюючими суб`єктами відповідних операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна, обсягу матеріальних та трудових ресурсів, економічно необхідних для виконання умов, обумовлених договорами, мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що і є підставою для формування платником податкового обліку.

За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що рішення комісії Головного управління ДПС у Черкаській області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 10.08.2022 №7189224/33878073 є правомірним.

Згідно з ч. 1-2 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, суд дійшов висновку про правомірность і обґрунтованість оскаржуваного рішення, а тому, відсутні підстави для його скасування, у зв`язку з чим у задоволенні позовних вимог належить відмовити повністю.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати у зв`язку із відмовою у задоволенні позову відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 14, 19, 76, 77, 139, 241-246, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2023
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу108965730
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —580/5298/22

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 12.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 13.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 31.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 13.02.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

Ухвала від 19.12.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

Ухвала від 14.11.2022

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні