Рішення
від 30.12.2021 по справі 202/5711/20
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 202/5711/20

Провадження № 2/932/4856/21

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 грудня 2021 року Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська у складі судді Кудрявцевої Т.О., розглянувши у приміщенні суду у м. Дніпрі, за правилами спрощеного позовного провадження, цивільну справу за позовом Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру нарахованих сум державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та на дітей одиноким матерям, -

В С Т А Н О В И В:

У вересні 2020 року позивач звернувся до Індустріального районного суду м. Дніпропетровська з вищевказаною позовною заявою.

В обґрунтування позовних вимог вказав, що на підставі заяви ОСОБА_1 від 20.01.2017 року їй була призначена державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям та державна соціальна допомога на дітей одиноким матерям за фактичним місцем проживання за адресою: АДРЕСА_1 . Механізм призначення та виплати державної допомоги на дітей одиноким матерям регламентує «Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги сім`ям з дітьми» затверджений Постановою КМУ від 27.12.2001 року №1751. Механізм призначення та виплати державної допомоги малозабезпеченим сім`ям регламентує «Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям» затверджений Постановою КМУ від 24.02.2003 року №250. Відповідно до Положення про проведення перевірок цільового використання бюджетних асигнувань передбачених для надання населенню субсидій та адресної соціальної допомоги, ними була проведена перевірка достовірності та повноти інформації про доходи наданої відповідачем при оформленні допомоги. Згідно даних ДФС України та довідки про доходи КП «Міськзеленбуд» ДМР від 25.09.2017 року №1124 ОСОБА_1 при оформлені державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, свідомо надала неповну інформацію про доходи, а саме у декларації про доходи не задекларувала дохід від підприємства КП «Міськзеленбуд» ДМР у 3 кварталі 2016 року 3589 грн. 94 коп., у 4 кварталі 2016 року 10621 грн. 01 коп. У зв`язку з прихованням обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги ОСОБА_2 були надміру виплачені бюджетні кошти в сумі 16749 грн. 40 коп. за період з 01.01.2017 року по 30.06.2017 року (державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям) та 3100 грн. 28 коп. за період з 01.01.2017 року по 30.06.2017 року (державна соціальна допомога на дітей одиноким матерям). У зв`язку з закінченням терміну виплати допомоги, залишок суми надміру виплачених коштів становить 11675 грн. 65 коп. (державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям) та 1219 грн. 08 коп. (державна соціальна допомога на дітей одиноким матерям) встановлено з 07.07.2020 року у місячний термін. Законодавство України покладає на заявників відповідальність за надані відомості, або не надання інформації про зміну обставин, що впливають на виплату допомоги. Таким чином, ОСОБА_1 під час звернення до управління з заявою від 20.01.2017 року свідомо надала управлінню завідомо неправдиві відомості та не повідомила про обставини, які впливають на призначення допомоги. Відповідач шляхом обману посадових осіб управління, заволоділа бюджетними коштами в розмірі 12894 грн. 73 коп., чим спричинила державі матеріальну шкоду на вказану суму. Вказану суму позивач просить стягнути з відповідача разом із судовими витратами у сумі 2102 грн.

Ухвалою Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 26.10.2020 року цивільну справу за підсудністю передано до Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.12.2020 року цивільну справу для розгляду передано судді Кудрявцевій Т.О.

Ухвалою судді від 02.12.2020 року було відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідачу надсилалась ухвала про відкриття провадження у справі, однак нею не вчинено дій із отримання поштової кореспонденції. Відповідно до вимог ст. 190, 272 ЦПК України, відповідач є такою, що належним чином повідомлена про розгляд цієї цивільної справи та про свої процесуальні права та обов`язки, однак правом на подання відзиву, будь-якої письмової заяви або клопотання не скористалася.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому їх дослідженні, дійшов висновку про необхідність задоволення позову, з таких підстав.

Судом встановлено, що 20 січня 2017 року ОСОБА_1 звернулась до Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради, з заявою про призначення їй державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, до якої надала Декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

На підставі вищевказаної заяви відповідачу з 01.01.2017 року по 30.06.2017 року була призначена державна соціальна допомога - як одинокій матері з 01.01.2017 року по 30.06.2017 рік та державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям з 01.01.2017 року по 30.06.2017 року, що підтверджується Рішенням про призначення державної соціальної допомоги сім`ям з дітьми від 27.01.2017 року та Рішенням про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям від 03.03.2017 року.

Механізм призначення та виплати державної допомоги на дітей одиноким матерям регламентує «Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги сім`ям з дітьми» затверджений Постановою КМУ від 27.12.2001 року №1751.

Механізм призначення та виплати державної допомоги малозабезпеченим сім`ям регламентує «Порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям» затверджений Постановою КМУ від 24.02.2003 року №250.

Згідно п.34 Порядку №1751 (а редакції на момент призначення допомоги), допомога на дітей одиноким матерям надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.

Середньомісячний сукупний дохід сім`ї визначається згідно з Методикою обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги на підставі довідки про доходи і декларації про майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Згідно з п.14 Порядку №250, розмір соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом.

Відповідно до ст. 7 ЗУ «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» (в редакції на момент призначення допомоги), державна соціальна допомога не призначається у випадках, коли: працездатні члени малозабезпеченої сім`ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку; фізичних осіб, які надають соціальні послуги).

Відповідно до абз.2 п.10 Порядку №250 соціальна допомога не призначається у разі коли під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов сім`ї з`ясовано, малозабезпечена сім`я має додаткові джерела існування, не зазначені у декларації про доходи.

Пунктом 12 Порядку №250 встановлено, що у разі коли особами, які входять до складу сім`ї, навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення.

Відповідно до п.28 Порядку 250 встановлено, що якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Згідно п.п.п. 46, 48 та 49 Постанови №1751, особи, яким виплачується державна допомога сім`ям з дітьми, у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги, зобов`язані у десятиденний термін повідомити про це органи соціального захисту населення.

Виплата допомоги припиняється за рішенням органу, що призначає та виплачує цю допомогу з місяця, що настає після місяця у якому виникли такі обставини.

Відповідно до Положення про проведення перевірок цільового використання бюджетних асигнувань передбачених для надання населенню субсидій та адресної соціальної допомоги, соціальним інспектором Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради була проведена перевірка достовірності та повноти інформації про доходи наданої відповідачем при оформленні допомоги.

Згідно даних ДФС України та довідки про доходи КП «Міськзеленбуд» ДМР від 25.09.2017 року №1124 ОСОБА_1 при оформлені державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям, свідомо надала неповну інформацію про доходи, а саме у декларації про доходи не задекларувала дохід від підприємства КП «Міськзеленбуд» ДМР у 3 кварталі 2016 року 3 589 грн. 94 коп., у 4 кварталі 2016 року 10 621 грн. 01 коп.

У зв`язку з закінченням терміну виплати допомоги, залишок суми надміру виплачених коштів становить 11 675 грн. 65 коп. (державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям) та 1 219 грн. 08 коп. (державна соціальна допомога на дітей одиноким матерям) встановлено з 07.07.2020 року у місячний термін.

Таким чином, ОСОБА_1 під час звернення до управління з заявою від 20.01.2017 року свідомо надала управлінню завідомо неправдиві відомості та не повідомила про обставини, які впливають на призначення допомоги.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Відповідачу направлялось повідомлення від 07 липня 2020 року про повернення безпідставно набутих коштів за період 01.01.2017 року по 30.06.2017 року в сумі 1 219 грн. 08 коп. - державна соціальна допомога на дітей одиноким матерям та 11675 грн. 65 коп. - державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям. Відповідачем вказана сума отримувачем допомоги ОСОБА_1 не повернута, а тому суми надміру виплачених коштів підлягають стягненню за рішенням суду.

Стаття 81 ЦПК України передбачає, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказами є будь - які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інших обставин, які мають значення для вирішення спору. Докази мають бути належними, допустимими, достовірними. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. (ст. ст. 76, 77, 78, 79 ЦПК України).

Таким чином, суд дійшов висновку, що надміру нарахована сума, яка отримана відповідачем без достатніх правових підстав складає 12 894 грн. 73 коп., а відтак, вказана сума коштів в розумінні ст. 1212 ЦК України є безпідставно набутим майном підлягає поверненню позивачу, у зв`язку з чим суд приходить до висновку про задоволення позову.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки позов задоволено, сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 4, 12, 76-81, 83, 258, 259, 265, 268, 272-273, 274, 352-355 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру нарахованих сум державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та на дітей одиноким матерям задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ) на користь Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради (ЄДРПОУ 03192508, юридична адреса: 49033, м.Дніпро, пр.Богдана Хмельницького, 116-А) надміру нараховані бюджетні кошти в розмірі 12894 (дванадцять тисяч вісімсот дев`яносто чотири гривні) 73 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ) на користь Центрального управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради (ЄДРПОУ 03192508, юридична адреса: 49033, м.Дніпро, пр.Богдана Хмельницького, 116-А) судовий збір в розмірі 2 102 грн.(дві тисячі сто дві гривні) 00 коп.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подачі апеляційної скарги до Дніпровського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 30 днів з дня отримання учасником справи його копії.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Т.О. Кудрявцева

СудБабушкінський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення30.12.2021
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу108968197
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Інші справи позовного провадження

Судовий реєстр по справі —202/5711/20

Ухвала від 02.06.2023

Цивільне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Ухвала від 02.06.2023

Цивільне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Ухвала від 02.06.2023

Цивільне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Рішення від 30.12.2021

Цивільне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Рішення від 30.12.2021

Цивільне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Рішення від 30.12.2021

Цивільне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Ухвала від 02.12.2020

Цивільне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Ухвала від 02.12.2020

Цивільне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Кудрявцева Т. О.

Ухвала від 26.10.2020

Цивільне

Індустріальний районний суд м.Дніпропетровська

Марченко Н. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні