Постанова
від 01.02.2023 по справі 260/724/22
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 лютого 2023 рокуЛьвівСправа № 260/724/22 пров. № А/857/13194/22

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді:Гуляка В.В.

суддів: Гудима Л.Я., Коваля Р.Й.

за участі секретаря судового засідання: Приступи Р.Л.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу ОСОБА_1 ,

на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2022 року (суддя Микуляк П.П., час ухвалення 16:03 год., місце ухвалення м.Ужгород, дата складання повного тексту 08.08.2022),

в адміністративній справі №260/724/22 за позовом ОСОБА_1 до Холмківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Приватне підприємство "Навіта",

про визнання протиправними дій, скасування акту і протоколу, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

У лютому 2022 року позивач ОСОБА_1 звернувся в суд із адміністративним позовом до відповідача Холмківської сільської ради, в якому просив: 1) визнати протиправними дії Холмківської сільської ради щодо дискваліфікації ОСОБА_1 як учасника електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 та формування протоколу про результати земельних торгів LSE001-UA-20211014-46539 як таких, що не відбулись через подання пропозиції від одного учасника; 2) скасувати акт Холмківської сільської ради про дискваліфікацію ОСОБА_1 як учасника електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 від 24.11.2021 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер:2124886301:02:010:0063 та протокол про результати земельних торгів LSE001-UА-20211014-46539 від 24.11.2021; 3) зобов`язати Холмківську сільську раду підписати протокол електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 з визначенням переможця ОСОБА_1 та укласти з переможцем договір купівлі-продажу за вказаним лотом; 4) стягнути з відповідача на користь позивача всі понесені судові витрати.

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 02.08.2022 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

З цим рішенням суду першої інстанції не погодився позивач та оскаржив його в апеляційному порядку. Вважає апелянт, що оскаржене рішення суду прийняте з порушенням норм матеріального, процесуального права та не відповідністю фактичним обставинам справи, а тому підлягає скасуванню з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

В обґрунтування апеляційних вимог апелянт покликається на те, що суд при винесенні рішення помилково врахував позицію відповідача і безпідставно відкинув доводи позивача про підписання поданих документів за допомогою КЕП. Не було судом досліджено відомості з електронного аукціону №Е8Е001-UА- 20211014-46539, який є у вільному доступі мережі Інтернет на предмет наявності накладених підписів КЕП, чим було попущено порушення процесуального закону і прийняття необґрунтованого рішення про відмову в задоволенні позовної заяви. Звертає увагу, що чинне законодавство не містять норми, де відповідачу надається право перевіряти правильність підписання позивачем заяви про участь в аукціоні та інших документів за допомогою системи Центрального засвідчувального органу. Не зазначив конкретну норму відповідач і у своїй відповіді на запит, при цьому безпідставно, незаконно відкинувши належним чином оформлену і підписану заяву позивача і доданих документів. Позивач вважає, що такий незаконний спосіб відповідачем був обраний з метою незаконної дискваліфікації позивача як учасника аукціону.

За результатами апеляційного розгляду апелянт просить скасувати рішення суду від 02.08.2022 року та ухвалити нове судове рішення, яким позовні вимоги задовольнити повністю.

Відповідач із апеляційними доводами не погодився, вважаючи їх безпідставними та необґрунтованим. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду - без змін.

Ухвалами Восьмого апеляційного адміністративного суду від 21.10.2022 року та від 18.11.2022 року відкрито апеляційне провадження в справі №260/724/22 за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2022 року та призначено справу до апеляційного розгляду в судовому засіданні на 30.11.2022 року.

Ухвалою суду апеляційної інстанції від 30.11.2022 року задоволено клопотання представника відповідача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції та відкладено розгляд справи на 14.12.2022 року. Цією ж ухвалою суду задоволено клопотання позивача про витребування від ТзОВ «ДОКУМЕНТ.ОНЛАЙН» наступну інформацію: - чи містить заява ОСОБА_1 , яка завантажена на участь в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539, ідентифікаційний податковий номер, квитанція про сплату реєстраційного внеску та квитанція про сплату гарантійного внеску кваліфікований електронний підпис; - чи вважається заява ОСОБА_1 , яка завантажена на участь в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539, ідентифікаційний податковий номер, квитанція про сплату реєстраційного внеску та квитанція про сплату гарантійного внеску підписаними кваліфікованим електронним підписом.

У зв`язку із неявкою в наступні судові засідання усіх учасників справи та у зв`язку із неотриманням від ТзОВ «ДОКУМЕНТ.ОНЛАЙН» затребуваної інформації, апеляційний розгляд справи відкладався на 18.01.2023 року і на 01.02.2023 року.

Судом апеляційної інстанції отримано 23.01.2023 року від ТзОВ «ДОКУМЕНТ.ОНЛАЙН» письмові пояснення та затребувану інформації згідно вимог ухвали суду від 30.11.2022 року.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та докази по справі, обговоривши доводи, межі та вимоги апеляційної скарги, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, вважає, що дану апеляційну скаргу слід задоволити частково.

Судом встановлено такі фактичні обставини справи.

30 серпня 2021 року Холмківська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області прийняла рішення №666/VIII-2021, пунктами 4, 5 та 8 якого вирішила продати земельну ділянку площею 0,0100 га, для будівництва і обслуговування будівель торгівлі розташованої на території АДРЕСА_1 , кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 прийнявши її стартову ціну 15653,00 грн. (без урахування ПДВ), в розрахунку на один квадратний метр земельної ділянки 156,35 грн.. Земельні торги провести згідно ст.135 Земельного кодексу України у формі електронного аукціону в режимі реального часу в мережі Інтернет, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу. Сільському голові після проведення земельних торгів, укласти договір купівлі-продажу на земельну ділянку із переможцем земельних торгів. Всі витрати по посвідченню договору купівлі-продажу на земельну ділянку покладається на переможця земельних торгів (а.с. 17-18).

17.11.2021 року відбувся електронний аукціон №LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063.

Як видно з протоколу Холмківської сільської ради про результати земельних торгів №LSE001-UA-20211014-46539 від 24.11.2021, організатором аукціону являється Холмківська сільська рада, оператором являється Приватне підприємство Навіта, на базі електронної торгової системи адміністратором якої є Державне підприємство Прозорро.Продажі. Вказано учасниками земельних торгів: учасники відсутні / подано заяву від одного учасника (крім випадку, встановленого абзацом 3 ч.5 ст.138 Земельного кодексу України) (а.с. 13).

Судом встановлено, що позивачем ОСОБА_1 було подано заяву оператору електронного майданчика ТОВ Держзакупівлі.Онлайн на участь в електронному аукціоні, відповідний перелік документів для участі в земельних торгах, який складається з: заяви про участь у земельних торгах, копії довідки про присвоєння ідентифікаційного податкового номеру, копії платіжної квитанції про сплату реєстраційного внеску та копії квитанції про сплату гарантійного внеску. Вказані документи, як твердить позивач, були підписані кваліфікованим електронним підписом (а.с. 32-39).

До торгів позивача було допущено, сплачено реєстраційний внесок в розмірі 600,00 грн. і гарантійний внесок в розмірі 4695,90 грн..

На вищевказаному аукціоні позивач посів друге місце по розміру запропонованої цінової пропозиції, що визначило його одним із переможців цих торгів.

Згідно акта про відмову від підписання протоколу про результати електронного аукціону №LSE001-UA-20211014-46539 від 23.11.2021, складеного посадовими особами Холмиківської сільської ради, яким засвідчено, що станом на 23.11.2021р. переможець електронного аукціону №LSE001-UA-20211014-46539 ОСОБА_2 не підписала протокол про результати земельних торгів у строки, встановлені пунктом 46 «Вимоги щодо підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису)», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.09.2021 №1013. На підставі вказаного дії переможця електронного аукціону від 17.11.2021 №LSE001-UA-20211014-46539 ОСОБА_2 вважаються відмовою від підписання протоколу про результати згаданого електронного аукціону за лотом: Земельна ділянка несільськогосподарського призначення, яка знаходить за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 (а.с. 28).

Згідно акту про дискваліфікацію учасника електронного аукціону №LSE001-UA-20211014-46539 від 24.11.2021р., який складено заступником голови Холмівської сільської ради, керівником апарату Холмівської сільської ради та головним спеціалістом відділу земельних ресурсів, організатор земельних торгів прийняв рішення про відмову у підписанні протоколу про результати земельних торгів від 17.11.2021 року №LSE011-UA-20211014-46539 з учасником ОСОБА_1 , так як він не подав документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом, обов`язковість подання яких встановлена ч.7 ст.137 Земельного кодексу України. На підставі вищезазначеного дискваліфіковано переможця електронного аукціону з наступною за величиною ціновою пропозицією ОСОБА_1 , за не дотримання вимог встановлених ч.7 ст.137 Земельного кодексу України (а.с. 27).

Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся до адміністративного суду із вказаним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскаржувані позивачем дії і рішення відповідача було прийнято в межах компетенції, у відповідності до норм чинного законодавства, а тому позовні вимоги є необґрунтованими.

Суд апеляційної інстанції не погоджується із такими висновками суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом, який регулює земельні правовідносини, є Земельний кодекс України від 25.10.2001 №2768-III (далі ЗК України), а також прийняті відповідно до Конституції України та цього Кодексу нормативно-правові акти.

За приписами ст.116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Порядок продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах унормовано Главою 21 Земельного кодексу України.

Згідно з ч.1 ст.134 ЗК України, земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Частиною 2 статті 135 ЗК України передбачено, що земельні торги проводяться у формі електронного аукціону в режимі реального часу в мережі Інтернет, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з переможцем земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу ціну за придбання прав емфітевзису, суперфіцію, або найвищий розмір орендної плати, зафіксовані під час проведення земельних торгів (далі - цінова пропозиція).

Земельні торги проводяться в електронній торговій системі, що перебуває у державній власності.

Порядок функціонування та адміністрування електронної торгової системи затверджує Кабінет Міністрів України.

Для цілей цього Кодексу терміни "адміністратор електронної торгової системи", "електронний майданчик", "електронна торгова система", "оператор електронного майданчика", "центральна база даних" вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про приватизацію державного і комунального майна" з урахуванням особливостей, визначених цим Кодексом.

Протокол про результати земельних торгів та договір, що укладається за результатами проведення земельних торгів (крім договору купівлі-продажу земельної ділянки), підписуються за допомогою кваліфікованого електронного підпису з урахуванням вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".

Учасник земельних торгів - це фізична або юридична особа, яка розмістила в електронній торговій системі документи, зазначені в частині сьомій статті 137 цього Кодексу, сплатила реєстраційний та гарантійний внески, зробила закриту цінову пропозицію і відповідно до закону може набувати право власності чи користування земельною ділянкою, виставленою на земельних торгах.

Переможець земельних торгів - це учасник, який подав найвищу цінову пропозицію за лот, у разі якщо ним зроблено щонайменше один крок торгів (крім випадку, встановленого абзацом третім частини п`ятої статті 138 цього Кодексу), у випадках, встановлених частиною сімнадцятою статті 137 цього Кодексу, - учасник з наступною за величиною ціновою пропозицією за умови, що ним зроблено щонайменше один крок торгів, а в разі однакових цінових пропозицій - учасник, який подав раніше цінову пропозицію, за умови відсутності його відмови від очікування.

Положення частин 6-8 ст.135 ЗК України визначають, що земельні торги проводяться відповідно до договору між організатором земельних торгів та оператором електронного майданчика. Розмір, порядок сплати та повернення винагороди, що сплачується переможцем земельних торгів оператору електронного майданчика, встановлюються Кабінетом Міністрів України. Реєстраційний внесок за лотом встановлюється у розмірі 0,1 мінімальної заробітної плати, визначеної законом про Державний бюджет України на 1 січня року, в якому оприлюднюється оголошення про проведення земельних торгів. Гарантійний внесок становить 30 відсотків стартової ціни продажу земельної ділянки чи прав емфітевзису, суперфіцію або 30 відсотків стартового розміру річної орендної плати, але не може бути більше 2500 прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб законом про Державний бюджет України на 1 січня року, в якому проводяться земельні торги. Реєстраційний та гарантійний внески сплачуються особою, яка бажає взяти участь у земельних торгах, на відкриті у банку окремі рахунки оператора електронного майданчика, з якого така особа бажає взяти участь в земельних торгах.

Відповідно до ч.1 ст.137 ЗК України, технічні вимоги до підготовки до проведення та проведення земельних торгів, встановлення та оприлюднення їх результатів, визначення розміру, порядку сплати, повернення реєстраційних, гарантійних внесків учасників та винагороди, що сплачується переможцем аукціону оператору електронного майданчика, встановлюються Кабінетом Міністрів України. Організатор земельних торгів через особистий кабінет публікує в електронній торговій системі оголошення про проведення земельних торгів, до якого додаються документи та матеріали на лот (документація), що підтверджують виконання вимог, визначених частиною третьою статті 135 і частиною першою статті 136 цього Кодексу.

Електронна торгова система повинна забезпечувати безоплатну авторизацію організаторів та авторизацію учасників земельних торгів, що здійснюється відповідно до статті 135 цього Кодексу, розміщення ними матеріалів та документів, оприлюднення оголошення про проведення земельних торгів, участь у торгах, ознайомлення необмеженого кола осіб з їх перебігом та результатами в режимі реального часу та можливість безоплатного анонімного перегляду, копіювання та роздрукування інформації із застосуванням поширених веб-оглядачів та редакторів без необхідності застосування спеціально створених технологічних чи програмних засобів цілодобово без обмежень (ч.5 ст.137 ЗК України).

Як визначено ч.7 ст.137 ЗК України, особа, яка бажає взяти участь у земельних торгах, подає через особистий кабінет в електронній торговій системі, зокрема: а) заяву про участь у земельних торгах, підписану кваліфікованим електронним підписом; б) для громадянина України, фізичної особи - підприємця - копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або копію паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті). Копії зазначених документів засвідчуються кваліфікованим електронним підписом особи, яка бажає взяти участь у торгах; в) документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків (копії розрахункових документів, виписки з рахунків), а в разі проведення земельних торгів з продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення - документи, що підтверджують сплату таких платежів з рахунку особи, яка бажає взяти участь у торгах, відкритого в українському або іноземному банку (крім банків держав, внесених FATF до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом).

Згідно ч.ч. 9-11 ст.137 ЗК України, порядок реєстрації учасників для участі в земельних торгах встановлює Кабінет Міністрів України. Земельні торги проводяться в електронній торговій системі в режимі реального часу в мережі Інтернет. Будь-який користувач мережі Інтернет має можливість спостерігати за ходом земельних торгів у режимі реального часу.

Частиною 15 ст.137 ЗК України визначено, що протокол про результати земельних торгів формується та оприлюднюється електронною торговою системою автоматично в день завершення торгів в електронній формі. У протоколі про результати земельних торгів обов`язково зазначаються: а) відомості про земельну ділянку; б) кількість та відомості про учасників земельних торгів; в) стартова ціна продажу земельної ділянки, права емфітевзису, суперфіцію або стартовий розмір орендної плати за користування земельною ділянкою; г) ціна за земельну ділянку, прав емфітевзису, суперфіцію або розмір орендної плати за користування земельною ділянкою, запропоновані переможцем земельних торгів та іншими учасниками, або інформація про те, що земельні торги закінчилися без визначення переможця; ґ) найменування (для юридичної особи), прізвище, власне ім`я, по батькові (для фізичної особи) переможця земельних торгів; д) інформація про авторизований електронний майданчик, через який переможцем земельних торгів придбано земельну ділянку або право на неї.

Відповідно до ч.16 ст.137 ЗК України, протокол про результати земельних торгів та договір за результатами проведення земельних торгів (крім договору купівлі-продажу земельної ділянки) підписуються організатором та переможцем торгів шляхом накладення кваліфікованих електронних підписів у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Переможець земельних торгів підписує протокол про результати земельних торгів протягом трьох робочих днів з дня, наступного за днем його формування електронною торговою системою. Організатор земельних торгів підписує протокол про результати земельних торгів протягом шести робочих днів з дня, наступного за днем його формування електронною торговою системою. На вимогу переможця торгів протокол про результати земельних торгів та/або договір за результатами проведення земельних торгів, укладені шляхом накладення кваліфікованих електронних підписів організатором та переможцем торгів, можуть бути підписані також у паперовій формі. Протокол про результати земельних торгів є підставою для укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки, прав емфітевзису, суперфіцію, договорів оренди землі, емфітевзису, суперфіцію. Договір купівлі-продажу земельної ділянки укладається в паперовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню. Договір за результатами проведення земельних торгів укладається між організатором та переможцем земельних торгів протягом 20 робочих днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати земельних торгів.

Згідно ч.ч. 17-18 ст.137 ЗК України, у разі якщо переможець торгів відмовився від підписання протоколу про результати земельних торгів, укладення договору за результатами проведення земельних торгів або організатор не підписав такий протокол, не уклав договір з підстав, визначених частиною дев`ятнадцятою цієї статті, а також у разі несплати переможцем торгів належної суми за придбаний лот та суми витрат підготовки лота до продажу, що підтверджується відповідним актом організатора земельних торгів, електронною торговою системою автоматично формується та оприлюднюється новий протокол про результати земельних торгів. Переможець торгів, який відмовився від підписання протоколу про результати земельних торгів або договору за результатами проведення земельних торгів, позбавляється права на участь у подальших торгах з продажу того самого лота.

Як визначено ч.19 ст.137 ЗК України, організатор земельних торгів не підписує протокол торгів, не укладає договір за результатами проведення земельних торгів з переможцем торгів, який: а) не відповідає встановленим цим Кодексом вимогам до особи, яка може набувати земельну ділянку або права на неї; б) не подав документи або відомості, обов`язковість подання яких встановлена частиною сьомою цієї статті, та/або в зазначених документах наявні неправдиві відомості; в) не отримав погодження Верховної Ради України або Кабінету Міністрів України, встановленого частиною двадцять третьою цієї статті. Не можуть бути підставою для прийняття рішення про відмову в підписанні протоколу про результати земельних торгів та подальшому укладенні договору за результатами проведення земельних торгів технічні, орфографічні та інші помилки у заяві про участь у земельних торгах або в документах та матеріалах, що подаються разом із такою заявою, які не впливають на зміст відповідного документа.

Апеляційний суд також враховує, що відповідно до частин 2, 3, 5, 6 та 10 ст.135, частин 1, 2, 7 - 9, 16, 22 та 24 статті 137 Земельного кодексу України Кабінет Міністрів України 22 вересня 2021 р. за №1013 постановив затвердити Вимоги щодо підготовки до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису) (далі Вимоги №1013).

Вимоги №1013 визначають, зокрема: порядок функціонування та адміністрування електронної торгової системи; технічні вимоги щодо підготовки до проведення та проведення земельних торгів, встановлення та оприлюднення їх результатів, визначення розміру, порядку сплати, повернення реєстраційних, гарантійних внесків учасників та винагороди, що сплачується переможцем аукціону оператору електронного майданчика; форми документації щодо лота земельних торгів для розміщення в електронній торговій системі; вимоги до заяви про участь у земельних торгах; порядок визначення статусу учасника земельних торгів; порядок реєстрації учасників для участі в земельних торгах; порядок підписання організатором та переможцем торгів шляхом накладення кваліфікованих електронних підписів протоколу про результати земельних торгів та договору за результатами проведення земельних торгів.

У Вимогах №1013 визначені деякі терміни, які мають таке значення: авторизаційні дані - ідентифікаційні дані, що створюються учасником під час проходження реєстрації в електронній торговій системі через електронний майданчик, за допомогою яких проводиться перевірка його повноважень щодо доступу до особистого кабінету та вчинення будь-яких дій в електронній торговій системі для участі в земельних торгах; особистий кабінет - складова частина електронної торгової системи, яка дає змогу організатору земельних торгів, потенційному покупцю, учаснику провадити діяльність в електронній торговій системі відповідно до цих вимог.

Пунктом 29 Вимог №1013 встановлено, що під час реєстрації для участі в земельних торгах потенційний покупець через свій особистий кабінет заповнює електронну форму, подає в довільній формі заяву про участь у земельних торгах, на яку накладається електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, і завантажує електронні копії документів, передбачені частиною сьомою статті 137 Кодексу. Заява про участь у земельних торгах подається у період, що починається через два робочих дні з дня оприлюднення оголошення про земельні торги та до закінчення кінцевого строку подання заяв про участь у земельних торгах. В електронній формі потенційний покупець зазначає суму коштів, яка буде вважатися його закритою ціновою пропозицією, після набуття таким потенційним покупцем статусу учасника та виконання ним вимог, визначених абзацом п`ятим цього пункту. У заяві обов`язково зазначаються прізвище, власне ім`я та по батькові (за наявності) фізичної особи або найменування юридичної особи та словесно виражене бажання взяти участь у відповідних земельних торгах.

Пунктами 45-46 Вимог №1013 визначено, що переможець земельних торгів визначається шляхом автоматичної оцінки електронною торговою системою цінових пропозицій учасників та формування протоколу про результати земельних торгів з урахуванням положень абзацу сьомого частини другої статті 135 Кодексу. Переможець земельних торгів: підписує протокол про результати земельних торгів протягом трьох робочих днів з дня, що настає за днем його формування електронною торговою системою; підписує договір за результатами проведення земельних торгів з організатором протягом 20 робочих днів з дня, що настає за днем формування протоколу про результати земельних торгів.

Згідно п.49 Вимог №1013, організатор земельних торгів приймає рішення про відмову у підписанні протоколу про результати земельних торгів, про відмову у підписанні договору за результатами проведення земельних торгів з переможцем торгів, який: не відповідає встановленим Кодексом вимогам до особи, яка може набувати земельну ділянку або права на неї; не подав документи або відомості, обов`язковість подання яких встановлена частиною сьомою статті 137 Кодексу, та/або в зазначених документах наявні неправдиві відомості; не отримав погодження Верховної Ради України або Кабінету Міністрів України у випадках, встановлених Кодексом. Якщо переможець земельних торгів відмовився від підписання протоколу про результати земельних торгів або договору, не підписав такий протокол або договір в установлені строки, не сплатив належної суми за придбаний лот та суми витрат (видатків), здійснених на підготовку лота для продажу на земельних торгах, організатор складає та завантажує відповідний акт в електронну торгову систему. Відповідне рішення (акт) організатор приймає (складає) та завантажує в електронну торгову систему в межах строку, встановленого для підписання та оприлюднення договору, крім акта про несплату належної суми за придбаний лот та суми витрат (видатків), здійснених на підготовку лота для продажу на земельних торгах, який завантажується не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня закінчення строку, визначеного пунктом 55 цих вимог. У такому разі в електронній торговій системі автоматично формується новий протокол про результати земельних торгів з визначенням переможцем земельних торгів учасника з наступною за величиною ціновою пропозицією, а у разі однакових цінових пропозицій - учасника, що подав її раніше, за умови, що ним зроблений щонайменше один крок аукціону, та у разі відсутності заяви від такого учасника щодо повернення йому гарантійного внеску та відсутності факту натискання ним відповідної кнопки про відмову від очікування в особистому кабінеті.

Відповідно до п.50 Вимог №1013, переможець земельних торгів підписує протокол про результати земельних торгів у строки, встановлені пунктом 46 цих вимог. Після підписання переможцем земельних торгів протоколу про результати земельних торгів організатор підписує протокол та оприлюднює підписаний протокол через особистий кабінет протягом шести робочих днів з дня, що настає за днем його формування в електронній торговій системі, та натискає електронну кнопку для підтвердження підписання протоколу в інтерфейсі особистого кабінету, після чого земельним торгам автоматично присвоюється статус очікування підписання договору. Зазначений строк закінчується о 18-й годині останнього дня строку, встановленого для оприлюднення протоколу.

Таким чином, законодавець визначив процедуру продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах, підготовку до проведення та проведення земельних торгів для продажу земельних ділянок та набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису), зокрема і порядок реєстрації учасників для участі в земельних торгах шляхом авторизації даних через особистий кабінет, що створюються учасником під час проходження реєстрації в електронній торговій системі через електронний майданчик, за допомогою яких проводиться перевірка його повноважень щодо доступу до особистого кабінету та вчинення будь-яких дій в електронній торговій системі для участі в земельних торгах.

Як підтверджується матеріалами справи, 17.11.2021 року відбувся електронний аукціон №LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063, на підставі рішення Холмківська сільська рада Ужгородського району Закарпатської області від 30.08.2021 №666/VIII-2021.

Організатором аукціону являється Холмківська сільська рада, оператором являється приватне підприємство «Навіта», на базі електронної торгової системи адміністратором якої є державне підприємство «Прозорро.Продажі».

15.11.2021, як твердить позивач, ним було подано заяву на участь у електронному аукціоні, необхідний перелік документів для участі в земельних торгах, регламентований ст.137 ЗК України, що складається з: заяви про участь у земельних торгах, підписаної кваліфікованим електронним підписом, копії довідки про присвоєння ідентифікаційного податкового номеру, підписаного кваліфікованим електронним підписом, копії платіжної квитанції про сплату реєстраційного внеску підписаної кваліфікованим електронним підписом та копії квитанції про сплату гарантійного внеску, підписаної кваліфікованим електронним підписом.

Всі необхідні документи були позивачем своєчасно подані до торгівельного майданчику (завантажені в особистому кабінеті на сторінці лоту) https://beta.dto.com.ua/. До торгів ОСОБА_1 було допущено. Сплачено реєстраційний внесок в розмірі 600,00 грн. і гарантійний внесок в розмірі 4095,90 грн, що підтверджено вкладеннями з особистого кабінету.

На вищевказаному аукціоні позивач посів 2 місце по розміру запропонованої цінової пропозиції (260100,00 грн.), що визначило його одним із переможців цих торгів.

Однак, позивача було дискваліфіковано, що підтверджується актом Холмівської сільської ради про дискваліфікацію учасника електронного аукціону №LSE001-UA-20211014-46539 від 24.11.2021. Підставою слугувало те, що ОСОБА_1 не подав документи, засвідчені кваліфікованим електронним підписом, обов`язковість подання яких встановлена ч.7 ст.137 ЗК України.

Отже, при дослідженні спірних правовідносинах належить достовірно встановити, чи були засвідчені кваліфікованим електронним підписом подані позивачем документи з метою прийняття участі в земельних торгах по продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063.

Матеріалами справи підтверджується, що у розглядуваних правовідносинах позивач твердить, що усі подані ним документи з метою прийняття участі в земельних торгах по продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, були засвідчені кваліфікованим електронним підписом, і саме тому були прийняті без застережень.

Водночас, протилежна сторона, тобто відповідач, твердить, що подані позивачем документи з метою прийняття участі в земельних торгах по продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, були не засвідчені кваліфікованим електронним підписом, і саме тому позивача було дискваліфіковано як учасника електронного аукціону.

В такій ситуації, колегія суддів зазначає наступне.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).

Частина друга статті 2 КАС України передбачає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

У відповідності до положень ч.4 ст.9 КАС України, суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Статтею 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (стаття 73 КАС України).

Суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (стаття 74 КАС України).

Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи (стаття 75 КАС України).

Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (стаття 76 КАС Украни).

З метою з`ясування всіх обставин у справі №260/724/22 Восьмий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 30.11.2022 року витребував від ТОВ «ДОКУМЕНТ.ОНЛАЙН» наступну інформацію: - чи містить заява ОСОБА_1 , яка завантажена на участь в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539, ідентифікаційний податковий номер, квитанція про сплату реєстраційного внеску та квитанція про сплату гарантійного внеску кваліфікований електронний підпис; - чи вважається заява ОСОБА_1 , яка завантажена на участь в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539, ідентифікаційний податковий номер, квитанція про сплату реєстраційного внеску та квитанція про сплату гарантійного внеску підписаними кваліфікованим електронним підписом.

На вказану ухвалу суду апеляційним судом отримано від ТОВ «ДОКУМЕНТ.ОНЛАЙН» пояснення від 13.01.2023 року, якими суд інформовано, що відповідно до протоколу створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису кожен із наступних документів, зокрема, заява ОСОБА_1 , яка завантажена на участь в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539, ідентифікаційний податковий номер, квитанція про сплату реєстраційного внеску та квитанція про сплату гарантійного внеску, містить підпис ОСОБА_1 (Країна: Україна; РНОКГТП: НОМЕР_1 ; Сертифікат виданий: "Дія". Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг; Серійний номер: ЗЕ050831600ВС59В0400000020061С0012896300; Тип носія особистого ключа: Захищений (ЗНКІ криптомодуль ІІТ Гряда-301); Серійний номер носія особистого ключа: Не визначено; Алгоритм підпису: ДСТУ-4145; Тип підпису: Кваліфікований; Сертифікат: Кваліфікований). Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) заяви ОСОБА_1 , яка завантажена на участь в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539: 19:09:34 15.11.2021; Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) ідентифікаційного податкового номеру, який завантажено на участь в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539: 19:07:58 15.11.2021; Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) квитанції про сплату реєстраційного внеску, яка завантажена на участь в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539: 19:05:14 15.11.2021; Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) квитанції про сплату гарантійного внеску, яка завантажена на участь в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539: 18:34:54 15.11.2021.

З другого питання ухвали суду від 30.11.2022 року ТзОВ «ДОКУМЕНТ.ОНЛАЙН» зазначило, що відповідно до протоколу створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису кожен із наступних документів, зокрема, заява ОСОБА_1 , яка завантажена на участь в електронному аукціоні № LSE001-UA-20211014-46539, ідентифікаційний податковий номер, квитанція про сплату реєстраційного внеску та квитанція про сплату гарантійного внеску, вважаються такими, на які накладено кваліфікований електронний підпис ОСОБА_1 .

Таким чином, судом апеляційної інстанції достовірно встановлено, що подані 15.11.2021 ОСОБА_1 для прийняття участі в електронному аукціоні №LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063, заява та додані до неї документи для участі в земельних торгах, регламентовані ст.137 ЗК України, були підписані (скріплені) кваліфікованим електронним підписом.

Отже, встановлені судом фактичні обставини справи з урахуванням наведених правових норм дають підстави дійти висновку про протиправність дій Холмківської сільської ради щодо дискваліфікації ОСОБА_1 як учасника електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 та формування протоколу про результати земельних торгів LSE001-UA-20211014-46539 як таких, що не відбулись через подання пропозиції від одного учасника.

Таким чином, колегія суддів приходить до переконання про помилковий висновок суду першої інстанції про те, що оскаржувані позивачем дії і рішення відповідача щодо дискваліфікації ОСОБА_1 як учасника електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 являються правомірними.

Вказане підтверджує обґрунтованість позовних вимог у відповідній частині про визнання протиправними дій відповідача Холмківської сільської ради щодо дискваліфікації ОСОБА_1 як учасника електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки та формування протоколу про результати земельних торгів LSE001-UA-20211014-46539 як таких, що не відбулись через подання пропозиції від одного учасника, а також про скасування акту Холмківської сільської ради про дискваліфікацію ОСОБА_1 як учасника електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 від 24.11.2021 щодо продажу земельної ділянки та протоколу про результати земельних торгів LSE001-UА-20211014-46539 від 24.11.2021 в частині визначення того, що земельні торги не відбулись через подання пропозиції від одного учасника.

Відносно позовних вимог про зобов`язання відповідача Холмківську сільську раду підписати протокол електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 з визначенням переможця ОСОБА_1 та укласти з переможцем договір купівлі-продажу за вказаним лотом, то колегія суддів вважає, що такі позовні вимоги слід задоволити частково, з врахуванням наступного.

Статтею 5 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист, зокрема, шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Згідно частини 2 статті 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частиною 2 статті 245 КАС України передбачено, що у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії (п.4), або застосувавши інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів (п.10).

Згідно частин 3, 4 ст.245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду. У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Апеляційним судом уже було вказано вище, що порядок проведення земельних торгів, оформлення, встановлення та оприлюднення результатів земельних торгів, визначення переможця земельних торгів та застосування (виконання) результатів земельних торгів, визначено стаття 137-139 ЗК України та пунктами 45-56 Вимог №1013.

З огляду на наведене, з метою ефективного захисту та відновлення порушених прав позивача, колегія суддів вважає за необхідне зобов`язати відповідача Холмківську сільську раду вирішити питання щодо підписання протоколу електронного аукціону №LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 з ОСОБА_1 та щодо укладення з ним договору купівлі-продажу за вказаним лотом.

Отже, суд першої інстанції помилково і необґрунтовано відмовив у задоволенні позовних вимог, ухваливши рішення суду без повного з`ясування обставин, що мають значення для справи, що у відповідності до вимог ст.317 КАС України є підставою для його скасувати з прийняттям нової постанови суду про часткове задоволення відповідних позовних вимог.

Одночасно, відповідно до вимог статей 139, 322 ч.4 КАС України, підлягають відшкодуванню понесені позивачем судові витрати у виді сплаченого судового збору за подання позовної заяви і за подання апеляційної скарги, шляхом стягнення таких судових витрат в користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Розмір відповідних судових витрат позивача в суді першої і апеляційної інстанції підтверджується наявними в матеріалах адміністративної справи платіжними дорученнями.

Тому, із врахуванням того, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, а мінімально визначений Законом України «Про судовий збір» розмір судового збору за подання позову фізичною особою немайнового характеру у будь-якому випадку становить 992,40 грн., в користь позивача слід стягнути із відповідача сплачений судовий збір за подання адміністративного позову в сумі 992,40 грн. і за подання апеляційної скарги в сумі 1488,60 грн..

Суд апеляційної інстанції також зазначає, що відповідно до п.2 ч.5 ст.328 КАС України, не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження).

Проаналізувавши характер спірних правовідносин, предмет доказування, склад учасників справи, суд апеляційної інстанції зазначає, що дана адміністративна справа є справою незначної складності, а тому рішення суду апеляційної інстанції не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд

постановив:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволити частково.

Рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2022 року в адміністративній справі №260/724/22 за позовом ОСОБА_1 до Холмківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про визнання протиправними дій, скасування акту і протоколу, зобов`язання вчинити дії скасувати та прийняти нову постанову.

Позовні вимоги ОСОБА_1 задоволити частково.

Визнати протиправними дії Холмківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області щодо дискваліфікації ОСОБА_1 як учасника електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 та формування протоколу про результати земельних торгів LSE001-UA-20211014-46539 від 24.11.2021 року в частині визначення того, що земельні торги не відбулись через подання пропозиції від одного учасника.

Скасувати акт Холмківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області про дискваліфікацію ОСОБА_1 як учасника електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 від 24.11.2021 року щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 та протокол про результати земельних торгів LSE001-UА-20211014-46539 від 24.11.2021 року в частині визначення того, що земельні торги не відбулись через подання пропозиції від одного учасника.

Зобов`язати Холмківську сільську раду Ужгородського району Закарпатської області вирішити питання щодо підписання протоколу електронного аукціону LSE001-UA-20211014-46539 щодо продажу земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 0,0100 га, кадастровий номер: 2124886301:02:010:0063 з ОСОБА_1 та укладення з ним договору купівлі-продажу за вказаним лотом.

У задоволенні решта позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Холмківської сільської ради Ужгородського району Закарпатської області на користь ОСОБА_1 понесені судові витрати у виді сплаченого судового збору за подання позовної заяви у сумі 992 (дев`ятсот дев`яносто дві) грн 40 коп. та сплаченого судового збору за подання апеляційної скарги в сумі 1488 (однієї тисячі чотириста вісімдесят вісім) грн 60 коп..

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя В. В. Гуляк судді Л. Я. Гудим Р. Й. Коваль Повний текст постанови суду складено 13.02.2023 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2023
Оприлюднено16.02.2023
Номер документу108968922
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них з питань здійснення публічно-владних управлінських функцій з розпорядження земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —260/724/22

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Ухвала від 01.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Рибачук А.І.

Постанова від 01.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 12.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 09.12.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 30.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 18.11.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 21.10.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 08.09.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні