Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 лютого 2023 р. № 520/9337/22
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство "ВОСТОК-Н" до Головного управління ДПС у Харківській області, Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство "ВОСТОК-Н" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України , в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №7251572/24272981 від 25.08.2022 (про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №3 від 10.08.2022); зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 10.08.2022, подану ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н», ЄДРПОУ 24272981, за датою фактичного подання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувані рішення є протиправними та такими, що прийняті всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов, позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.
Ухвалою суду від 14.12.2022 клопотання представника Державної податкової служби України про заміну відповідача у справі - задоволено частково. Залучено як співвідповідача Головне управління ДПС у Рівненській області (33023, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12, ЄДРПОУ ВП 44070166) до участі у розгляді адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство "ВОСТОК-Н" до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, які міститься в матеріалах справи.
Представником Головного управління ДПС у Харківській області до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення ним не виносились. Також зазначено, що відповідно до наказів ДПС України №173 моніторинг фінансово-господарских платників податків на наявність податкових ризиків та організації роботи з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в період з 28.03.2022 року по 08.06.2022 року закріплено за ГУ ДПС у Полтавській області а з 09.06.2022 року і по теперішній час за ГУ ДПС у Рівненській області. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.
Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» (ЄДРПОУ 24272981) засноване в червні 1997 року, місцезнаходження офісу товариства: 61024, м. Харків, вул. Пушкінська, б. 80, кв. 13.
Основним видом діяльності є КВЕД 32.50 (виробництво медичних і стоматологічних інструментів і матеріалів). Додатковим видом діяльності є виробництво борошна та супутніх продуктів в рамках КВЕД 10.61 (виробництво продуктів борошномельно- круп`яної промисловості) та КВЕД 46.21 (оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням та кормами для тварин).
Підприємство ТОВ ВКП «Восток-Н» орендує офісні приміщення у ДУ «ІПХС ім.. проф. М.І.Ситенка НАМН» (код 02012214), за адресою: м. Харків, вул. Пушкінська, 80, к. 13, згідно Договора оренди №8 від 03.10.2009, та виробничі приміщення 280 кв. м. у ТОВ «ХОРЄВ» (код 33068427) згідно Договору суборенди №ОР-1/21 від 01.01.2021 за адресою: м. Харків, вул. Катерининська, 46.
ТОВ ВКП «Восток-Н» виготовляє Інтрамедулярні телескопічні ротаційно-стабільні фіксатори, блокуючі елементи, модульні металоконструкції та інші вироби за індивідуальними заказами, також виробляє машини мийно-дезінфекційні HOREV- 2516A.
У лютому 2022 року на підприємстві ТОВ ВКП «Восток-Н» були виготовлена HOREV- 2516A.05 машина мийно-дезінфекційні, автоматична для двох гнучких ендоскопів згідно виробничого звіту №766 згідно комплектації (специфікацій) (додаються). Підприємство ТОВ ВКП «Восток-Н» сировину, матеріали та комплектуючі (рахунки 201, 202) закуповує у контрагентів, які відображені в бухгалтерському обліку на рахунку 631, також надає стороннім організаціям свої матеріали у вигляді давальницької сировини для виготовлення на замовлення напівфабрикатів за технічними умовами ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н», деякі комплектуючі виготовляються на підприємстві власними силами з використанням власного обладнання.
В рамках своєї господарської діяльності ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» підписало з ТОВ «ВИРОБНИЧА-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА ХАГ» договір №190225 «Про надання послуг з виготовлення плат електронних блоків з давальницької сировини» від 25.02.2019, за яким виконавець (ТОВ «ВКФ ХАГ») бере на себе зобов`язання з виготовлення електронних блоків згідно технічного завдання замовника (ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н») і отримує за це грошову винагороду.
Документально передача матеріалів як давальницької сировини для виробництва оформляється видатковими накладними (у переробку) (накладна за 13.03.2019). Документально отримання напівфабрикатів підтверджується Актами приймання-передачі готових напівфабрикатів (акти за 03.05.2019).
Для підтвердження факту надання послуг з виготовлення напівфабрикатів, виконавець надає щомісячний Акт здачі-приймання робіт (надання послуг). Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) в травні 2019 року за №101,1 від 03.05.2019 на суму 446554,00 грн додається, за надані послуги ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» 26.02.2019 оплатив 446554,00 грн.
В рамках даної господарської операції ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» отримав від ФОП ОСОБА_1 рахунок №1216 «Про надання послуг з виготовлення (фрезерування) НФ панель дисплейна для ММД з давальницької сировини» від 21.05.2019, за яким ФОП ОСОБА_1 бере на себе зобов`язання з виготовлення панелі дисплейної згідно технічного завдання замовника (ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н») і отримує за це грошову винагороду. Документально передача матеріалів як давальницької сировини для виробництва оформляється Актами приймання-передачі на виробництво (акти за 10.06.2019). Факт отримання напівфабрикатів оформляється Актами приймання-передачі готових напівфабрикатів (акти за 10.06.2019).
В підтвердження факту наданих послуг з виготовлення напівфабрикатів ФОП ОСОБА_1 надає щомісячний Акт здачі-приймання робіт (надання послуг). Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) в червні 2019 року за №б/н від 10.06.2019 затверджений на суму 9440,00 грн, за надані послуги ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» 03.06.2019 сплачено в сумі 9440,00 грн.
В рамках даної господарської операції ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» отримав від ТОВ «ПРОМДИЗАЙН» рахунок-фактуру №2401-15/1134 «Про надання послуг з формування пластикового виробу кришки ММД з давальницької сировини» від 24.01.2019, за яким ТОВ «ПРОМДИЗАЙН» бере на себе зобов`язання з виготовлення пластикової кришки згідно завдання замовника (ТОВ ВКП «ВОСТОК- Н») і отримує за це грошову винагороду. Документально передача матеріалів як давальницької сировини для виробництва оформляється видатковою накладною (у переробку), видаткова накладна №1 від 01.07.2019. Факт отримання напівфабрикатів оформляється Актами приймання-передачі готових напівфабрикатів (акти за 14.03.2019).
В підтвердження факту наданих послуг з виготовлення напівфабрикатів ТОВ «ПРОМДИЗАЙН» надає щомісячний Акт здачі-приймання робіт (надання послуг). Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) в березні 2019 року за №б/н від 14.03.2019 затверджений на суму 9000,00 грн, за надані послуги ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» 24.01.2019 сплачено в сумі 9000,00 грн.
Для закупівлі матеріалів та комплектуючих було підписано договір №11/12-18 від 11.12.2018 з ТОВ «АЛЬЯНС-СТАЛЬ», згідно якого виготовлено вироби з листкового металу згідно технічного завдання ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» з власної сировини та здійснив поставку згідно специфікацій, які є невід`ємною частиною договору №11/12-18 від 11.12.2018.
Передача матеріалів та комплектуючих від ТОВ «АЛЬЯНС-СТАЛЬ» до ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» здійснюється згідно договору та специфікацій по видатковим накладним (№РН-0000004 від 11.01.2019, №РН-0000077 від 04.04.2019, №РН-0000096 від 24.04.2019).
Оплата за поставлену продукцію здійснена платіжними дорученнями №490 від 03.01.2019 на суму 5853,60 грн, №392 від 25.01.2019 на суму 156202,33 грн, №393 від 29.01.2019 на суму 156202,33 грн, №59 від 28.03.2019 на суму 1390,08 грн.
Для закупівлі матеріалів та комплектуючих було отримано рахунок-фактуру №АСТ36534 від 14.05.2019 від ТОВ «АСТ-СВІТЛОТЕХНІКА», згідно якого було поставлено матеріали та комплектуючі для власного виробництва.
Передача матеріалів та комплектуючих від ТОВ «АСТ-СВІТЛОТЕХНІКА» до ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» здійснюється згідно видаткової накладної №АСТ24259 від 22.05.2019.
Оплата за поставлену продукцію здійснена платіжними дорученнями №480 від 20.05.2019 на суму 5742,00 грн.
Для закупівлі матеріалів та комплектуючих було підписано договір №ДП 80-22 від 21.11.2017 з ТОВ Електромеханічний завод «ЕТАЛ», згідно якого була здійснена поставка матеріалів та комплектуючих для виробництва.
Передача матеріалів та комплектуючих від ТОВ ЕМЗ «ЕТАЛ» до ТОВ ВКП «ВОСТОК- Н» здійснюється згідно видаткової накладної №537 від 06.02.2019.
Оплата за поставлену продукцію ТОВ ЕМЗ «ЕТАЛ» здійснена платіжними дорученнями №511 від 18.01.2019 на суму 95770,80 грн.
Для закупівлі матеріалів та комплектуючих було отримано рахунок на оплату №Л100-000660 від 14.02.2019 від ФОП ОСОБА_2 , згідно якого було поставлено матеріали та комплектуючі для виробництва.
Передача матеріалів та комплектуючих від ФОП ОСОБА_2 до ТОВ ВКП «ВОСТОК- Н» здійснюється згідно видаткової накладної №441 від 20.02.2019.
Оплата за поставлену продукцію здійснена платіжними дорученнями №9 від 14.02.2019 на суму 8057,76 грн.
Для закупівлі матеріалів та комплектуючих було підписано договір №01/ПФ/17 від 04.04.2017 з ФОП ОСОБА_3 , згідно якого була здійснена поставка матеріалів та комплектуючих для виробництва.
Передача матеріалів та комплектуючих від ФОП ОСОБА_3 до ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» здійснюється згідно видаткової накладної №9-03/03/2021 від 03.03.2021.
Оплата за поставлену продукцію ФОП ОСОБА_3 здійснена платіжними дорученнями.
Так, позивачем у позовній заяві зазначено, що у лютому 2022 року підприємством було здійснена перевірка та заміна, за необхідності, деталей виготовлених у 2018-2019 рр. машини мийно-дезінфекційних, автоматичних для двох гнучких ендоскопів згідно Комплектацій номенклатури №766.
Таким чином, 4 липня 2022 року ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» після доукомплектації згідно з Комплектацією номенклатури №16 від 04.07.2022 здійснило поставку готової продукції на підприємство ТОВ «УКР ДІАГНОСТИКА» згідно договору №ММД-100822 від 10.08.2022 та видаткової накладної №17 від 10.08.2022 на суму 475000,00 грн з ПДВ. Відповідно до цього була виписана податкова накладна №3 від 10.08.2022 на суму 475000,00 грн з ПДВ, реєстрація якої в подальшому була припинена.
При реалізації продукції «HOREV-2516A.05 Машина мийно-дезінфекційна, автоматична для двох гнучких ендоскопів із вбудованою в контур циркуляції рідини системи ультрафіолетового знезараження» використовується код УКТ ЗЕД - 9018908400 згідно експертного висновку виданого Харківською торгово - промисловою палатою. При цьому використовується сировина та матеріали з кодами УКТ ЗЕД - 7326; 8536201000; 8536490090; 8544499100; 8534001900; 8716909090; 3926; 8358; 8542399000 з кодами ДКПП - 22.29; 22.29.9; 22.29.99, що підтверджується податковими накладними отриманими від постачальників та виконавців.
Так, за результатами здійснення власної господарської діяльності, товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство «ВОСТОК-Н» засобами електронного зв`язку направив на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №3 від 10.08.2022 (Підприємство - Продавець: ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н»; Підприємство - Покупець: ТОВ «УКРДІАГНОСТИКА»).
Позивач отримав від відповідача квитанцію, згідно якої документ прийнято, реєстрацію зупинено, на підставі п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Коди УКТЗЕД/ДКПП товарів/послуг 9018 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовлюються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В зв`язку з наведеним позивачем було складено та подано до контролюючого органу засобами електронного зв`язку письмові повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
За результатами розгляду пояснень, комісією регіонального рівня прийняті рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №7251572/24272981 від 25.08.2022 відносно ПН №3 від 10.08.2022.
На рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем були подані відповідні скарги до комісії центрального рівня ДПС України.
В подальшому комісією центрального рівня Державної податкової служби України, з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняті рішення №44702/24272981/2 від 19.09.2022 за результатами розгляду скарги на рішення №7251572/24272981 від 25.08.2022, відносно ПН №3 від 10.08.2022, якими скаргу позивача на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - залишено без задоволення.
Роблячи висновок про зупинення реєстрації поданих позивачем податкових накладних, а згодом і про відмову у її реєстрації в Єдиному електронному реєстрі податкових накладних, відповідач виходив з того, що за результатами проведення автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної, що була подана позивачем, виявлено ризики, достатні для зупинення реєстрації вказаної податкової накладної та в подальшому відповідач вважав, що позивач не надав контролюючому органу відповідні документи та пояснення, які б спростовували висновки щодо невідповідності поданих податкової накладної критеріям реальності здійснених за нею господарських операцій.
Позивач не погоджуючись з такими діями відповідачів, звернувся до суду з даним позовом.
По суті спірних правовідносин суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.
У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.
Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.
У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.
Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Рівненській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами позивач в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій з вказаним контрагентом, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".
Отже, з огляду на вище описане, рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 25.08.2022 №7251572/24272981 є неправомірним та підлягає скасуванню, а податкова накладна №3 від 10.08.2022 - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційного підприємства "ВОСТОК-Н" підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційного підприємства "ВОСТОК-Н" (вул. Пушкінська, буд. 80, офіс 13, м. Харків, 61024, ЄДРПОУ 24272981) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Головного управління ДПС у Рівненській області (33023, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12, ЄДРПОУ ВП 44070166), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: №7251572/24272981 від 25.08.2022 (про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №3 від 10.08.2022).
Зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №3 від 10.08.2022, подану ТОВ ВКП «ВОСТОК-Н» (ЄДРПОУ 24272981) датою фактичного її подання.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційного підприємства "ВОСТОК-Н" (ЄДРПОУ 24272981) судові витрати в розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області (ЄДРПОУ ВП 44070166).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційного підприємства "ВОСТОК-Н" (ЄДРПОУ 24272981) судові витрати в розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М.Панов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2023 |
Оприлюднено | 17.02.2023 |
Номер документу | 108992805 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні