Постанова
від 16.08.2010 по справі 2а-15544/10/0570
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 серпня 2010 р. сп рава № 2а-15544/10/0570

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 17.1 0

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Михайли к А.С.

при секретарі Токмаковій Є .А.

розглянувши у відкрито му судовому засіданні в прим іщенні Донецького окружного адміністративного суду адмі ністративну справу

за позовом Держ авної інспекції з контролю з а цінами в Донецькій області

до Жи тлово-комунального управлін ня «Домовик-1»

про стягнення суми економічних с анкцій у розмірі 29151,90 грн.

за участю:

представника позивача: Рехтік Р.М., за дов. № 05-05/26 від 14 січня 2010 р оку

представника відповідача : не з' явивс я

Державна інспекція з контр олю за цінами в Донецькій обл асті звернулася до Донецько го окружного адміністративн ого суду із позовом до Житлов о-комунального управління «Д омовик-1» про стягнення суми економічних санкцій за поруш ення державної дисципліни ці н у розмірі 29151,90 грн. Заявлені ви моги Державна інспекція з ко нтролю за цінами в Донецькій області обґрунтовувала тим , що за наслідками проведення планової перевірки Житлово- комунального управління «До мовик-1» був складений Акт № 1 88 від 26 березня 2010 року. 02 квітня 2 010 року позивачем було прийнят о рішення № 105 про застосуванн я економічних санкцій за пор ушення державної дисципліни цін, яким до Житлово-комуналь ного управління «Домовик-1» б уло застосовано суму економі чну санкцію у розмірі 29151,90 грн., з яких 9717,30 грн. - сума вилученн я безпідставно отриманої вир учки, 19434,60 грн. - сума застосова ного штрафу. У зв' язку із нес платою суми застосованої еко номічної санкції, позивач пр осив стягнути з відповідача суму несплачених економічн их санкцій у розмірі 29151,90 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, мотивуючи свою позицію аналогічно викладен ому у позовній заяві. Просила задовольнити позов в повном у обсязі.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, уповноваже ного представника не направи в, хоча про час, дату та місце р озгляду справи повідомлявся судом належним чином. До суду повернувся конверт із судов ою повісткою з відміткою про те, що адресат за зазначеною а дресою не знаходиться. Відпо відно до частини 11 статті 35 Код ексу адміністративного судо чинства України у разі повер нення поштового відправленн я із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від су ду причин, вважається, що така повістка вручена належним ч ином. Крім того ч. 4 ст. 33 Кодексу передбачено, що у разі ненада ння особами, які беруть участ ь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий вик лик або судове повідомлення надсилаються юридичним особ ам та фізичним особам - підпри ємцям - за адресою місцезнахо дження (місця проживання), що з азначена в Єдиному державном у реєстрі юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які б еруть участь у справі, за тако ю адресою вважається, що судо вий виклик або судове повідо млення вручене їм належним ч ином.

За таких підстав суд відпов ідно до ст. 128 КАС України визна в можливим розглянути справу без участі представника від повідача на підставі доказі в наявних у справі.

Заслухавши поясненн я представника позивача, дос лідивши матеріали справи, су д -

ВСТАНОВИВ:

Житлово-комунальне управл іння «Домовик-1» (відповідач) є юридичною особою, зареєстро вано та обліковується в Єдин ому державному реєстрі підпр иємств та організацій Україн и за кодом 31132469.

В період з 18 березня 2010 року по 26 березня 2010 року було проведе но перевірку, за наслідками п роведення якої був складений Акт № 188 від 26 березня 2009 року.

Відповідно до викладених в Акті перевірки висновків пр и проведенні перевірки позив ачем було встановлено поруше ння державної дисципліни цін , а саме порушення порядку зас тосування тарифів при нараху ванні квартирної плати через завищення площі приміщень.

02 квітня 2010 року на підставі в исновків, викладених в акті п еревірки, відповідачем було прийнято рішення про застосу вання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін № 105, яким на підставі с татті 14 Закону України «Про ці ни та ціноутворення» були за стосовані економічні санкці ї в загальному розмірі 29151,90 грн ., з яких сума безпідставно отр иманої виручки складає 9717,30 грн ., сума штрафу у двократному ро змірі необґрунтовано отрима ної виручки складає 19434,60 грн.

09 квітня 2010 року зазначене рі шення разом із претензією ві д 02 квітня 2010 року на суму 29151,90 гр н. були направлені позивачем на адресу відповідача. Зазна чене рішення та претензія ві д 02 квітня 2010 року були отриман і відповідачем 12 квітня 2010 року , що підтверджується повідом ленням про вручення поштовог о відправлення № 03579902, копія яко го наявна в матеріалах справ и (арк. справи 7). Отримане відпо відачем рішення № 105 про засто сування економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін від 02 квітня 2010 року не було оскаржено відповіда чем, на день розгляду справи с ума економічних санкцій, зас тосованих до відповідача ріш енням № 105 від 02 квітня 2010 року є н есплаченою.

Спірним питанням цієї спра ви є наявність підстав для ст ягнення з відповідача суми е кономічних санкцій у розмірі 29151,90 грн.

Основні принципи встановл ення і застосування цін і тар ифів та організацію контролю за їх дотриманням на територ ії республіки визначені Зако ном України «Про ціни та ціно утворення».

Відповідно до статті 6 Закон у України «Про ціни та ціноут ворення» в народному господа рстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксо вані та регульовані ціни і та рифи.

Вільні ціни і тарифи встано влюються на всі види продукц ії, товарів і послуг, за винятк ом тих, по яких здійснюється д ержавне регулювання цін і та рифів.

Державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення:

державних фіксованих цін (т арифів);

граничних рівнів цін (тариф ів) або граничних відхилень в ід державних фіксованих цін і тарифів.

Відповідно до статті 13 Зако ну України «Про ціни та ціноу творення» державний контрол ь за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та рег ульованих цін і тарифів. При ц ьому контролюється правомір ність їх застосування та дод ержання вимог законодавства про захист економічної конк уренції.

Контроль за додержанням де ржавної дисципліни цін здійс нюється органами, на які ці фу нкції покладено Урядом Украї ни. Вказані органи здійснюют ь контроль у взаємодії з проф спілками, спілками споживачі в та іншими громадськими орг анізаціями.

Державні органи, що здійсню ють контроль за цінами, та їх п осадові особи мають права, ви конують обов'язки і несуть ві дповідальність, передбачені Законом України "Про державн у податкову службу в Україні ", крім повноважень, передбаче них пунктами 6 - 9 статті 11 вказа ного Закону.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України № 1819 від 13 гру дня 2000 року, державна інспекці я з контролю за цінами є урядо вим органом, що діє у системі М інекономіки, відповідальний перед Кабінетом Міністрів У країни, підзвітний та підкон трольний Міністрові економі ки.

Держцінінспекція має тери торіальні органи - державні і нспекції з контролю за цінам и в Автономній Республіці Кр им, областях, містах Києві та С евастополі, які становлять є дину систему органів державн ого контролю за цінами і мают ь права, передбачені пунктам и 5, 6 цього Положення. Керівник и територіальних органів при значаються на посаду та звіл ьняються з посади Міністром економіки. Держцінінспекція та її територіальні органи є юридичними особами, мають са мостійні баланси, реєстрацій ні рахунки в установах Держа вного казначейства, печатки із зображенням Державного Ге рба України та своїм наймену ванням.

Відповідно до пункту 5 Полож ення про державну інспекцію з контролю за цінами, затверд женого Постановою Кабінету М іністрів України № 1819 від 13 гру дня 2000 року, Держцінінспекція має право, зокрема, вимагати в ідповідно до законодавства у сунення виявлених порушень п орядку формування, встановле ння та застосування цін (тари фів), а також здійснення перер ахунку вартості товарів, роб іт і послуг, ціни (тарифи) на як і сформовані, встановлені та /або застосовані з порушення м законодавства (якщо фактич ну оплату товарів, робіт та по слуг не проведено) для розрах унків із споживачами; прийма ти відповідно до законодавст ва рішення про застосування адміністративно-господарсь ких санкцій за порушення пор ядку формування, встановленн я та застосування цін (тарифі в); проводити перевірку прави льності розрахунків щодо зас тосування цін (тарифів), на які запроваджене державне регул ювання; звертатися до суду з п озовами про стягнення до бюд жету сум у разі застосування відповідних адміністративн о-господарських санкцій, зоб ов'язання вчинити певні дії а бо утриматися від їх вчиненн я; вчиняти інші дії в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені законом.

Начальники державних інсп екцій з контролю за цінами та їх заступники від імені орга нів державного контролю за ц інами приймають рішення про вилучення до відповідного бю джету сум всієї необґрунтова но одержаної суб'єктами госп одарювання виручки у результ аті порушення державної дисц ипліни цін та штрафу у двокра тному її розмірі, а також розг лядають справи про адміністр ативні правопорушення і накл адають адміністративні стяг нення.

Із змісту наведених припис ів законодавства України вба чається, що позивач є уповнов аженим органом державної вла ди, який здійснює контроль за дотриманням суб' єктами гос подарювання всіх форм власно сті дотримання положень зак онодавства України про ціни та ціноутворення.

Статтею 14 Закону України "Пр о ціни і ціноутворення" перед бачено відповідальність за п орушення державної дисциплі ни цін. Вся необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню в доход відповідного бюдж ету, залежно від підпорядков аності підприємства, організ ації. Крім того, в позабюджетн і фонди місцевих рад стягуєт ься штраф у двократному розм ірі необґрунтовано одержано ї суми виручки.

Порядок застосування екон омічних та фінансових (штраф них) санкцій органами держав ного контролю за цінами визн ачений зазначеною вище Інстр укцією, розробленою відповід но до вимог Закону України "Пр о ціни і ціноутворення", поста нови Кабінету Міністрів Укра їни N 1819 від 13 грудня 2000 року та ін ших законодавчих актів, які в изначають порядок формуванн я, установлення та застосува ння цін (тарифів) і встановлюю ть відповідальність за його порушення, та затвердженою н аказом Міністерства економі ки та з питань європейської і нтеграції України, Міністерс тва фінансів України N 298/519 від 03 грудня 2001 року.

Пунктами 1.3, 1.4 Інструкції виз начено, що необґрунтовано од ержана підприємством, органі зацією сума виручки в резуль таті порушення державної дис ципліни цін підлягає вилучен ню і зараховується в дохід ві дповідного бюджету із застос уванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одер жаної суми виручки за належн істю. Підставою для застосув ання економічних санкцій за порушення державної дисципл іни цін є одержання суб'єктам и господарювання необґрунто ваної виручки, в результаті п орушення ними чинного в пері оді, що перевіряється, порядк у встановлення та застосуван ня цін і тарифів, які регулюют ься уповноваженими органами відповідно до вимог законод авства.

Відповідно до п. 1.6 Інструкці ї, необґрунтовано одержані с уб'єктами господарювання, ун аслідок порушень порядку вст ановлення і застосування цін суми виручки та штрафи підля гають вилученню згідно із за конодавством на підставі ріш ень, прийнятих органами держ авного контролю за цінами.

Пунктом 1.7. Інструкції визна чено, що вилученню в дохід бюд жету підлягають суми, які оде ржані внаслідок порушень дер жавної дисципліни цін, визна чених на підставі матеріалів перевірок незалежно від фін ансового стану порушника та його розрахунків з бюджетом.

Порядок вилучення сум нара хованих штрафних санкцій виз начений розділом 3 Інструкці ї, пунктом 3.1. якої встановлено , що державна інспекція з конт ролю за цінами та державні ін спекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Кри м, областях, містах Києві та Се вастополі приймають рішення про вилучення сум економічн их та фінансових (штрафних) са нкцій у порядку, передбачено му законодавством. Підставо ю для прийняття рішень про ви лучення сум економічних та ф інансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаю ться посадовими особами орга нів державного контролю за ц інами.

Один примірник рішення, а та кож претензія направляються для виконання суб'єкту госпо дарювання - порушнику. Одноча сно керівництву суб'єкта гос подарювання - порушника напр авляються приписи (вимоги) що до усунення виявлених поруше нь законодавства про порядок установлення і застосування цін.

Другий примірник рішення з алишається у справі органу д ержавного контролю за цінами , який прийняв це рішення, для обліку та контролю за його ви конанням.

Відповідно до частини 1 статті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», у разі невиконання суб' єктом госп одарювання рішення органів д ержавного контролю за цінами , сума застосованих економіч них санкцій стягується у суд овому порядку.

Відповідно до пункту 3.6. Інст рукції у разі невиконання рі шення, повного або частковог о відхилення претензії чи за лишення її без відповіді орг ан державного контролю за ці нами в 30-денний термін подає п озов до суду про примусове ст ягнення суми економічних сан кцій разом з третім примірни ком рішення.

З огляду на встановлені суд ом обставини вбачається, що н а підставі Акту проведеної п еревірки № 188 від 26 березня 2010 ро ку позивачем було складено Р ішення про застосування екон омічних санкцій № 105 від 02 квітн я 2010 року. Зазначене рішення бу ло направлено на адресу відп овідача та було ним отримано . Після отримання рішення від повідачем не було сплачено с уму нарахованих економічних санкцій. Враховуючи зазначе но, суд дійшов висновку про пр авомірність заявлених позив ачем вимог про стягнення з ві дповідача несплаченої суми е кономічних санкцій, застосов аних Рішенням № 105 від 02 квітня 2010 року в сумі 29151,90 грн. та наявні сть підстав для їх задоволен ня.

З огляду на зазначене та кер уючись статями 13, 14, Закону Укра їни «Про ціни та ціноутворен ня», пунктами 1, 5, 6, Положення пр о державну інспекцію з контр олю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України № 1819 від 13 грудня 2000 ро ку, положеннями 1.3-.1.7, 3.1.- 3.7. Інстру кції про порядок застосуванн я економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами д ержавного контролю за цінами , затвердженої Наказом Мініс терства економіки та з питан ь європейської інтеграції Ук раїни, Міністерства фінансів України N 298/519 від 03 грудня 2001 року , ст.ст. 8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністрат ивний позов Державної інспек ції з контролю за цінами в Дон ецькій області до Житлово-ко мунального управління «Домо вик-1» про стягнення суми зас тосованих економічних санкц ій у розмірі 29151,90 грн., застосова них рішенням № 105 від 02 квітня 2010 року.

Стягнути з Житлово-комунал ьного управління «Домовик-1» (87528, м. Маріуполь, бул. Шевченка, буд. 228, ЄДРПОУ 31132469) в доход бюдже ту суму застосованої економі чної санкції за порушення де ржавної дисципліни цін в роз мірі 29151,90 грн. (двадцять дев' ят ь тисяч сто п' ятдесят одна г рн. 25 коп.), з яких сума безпідст авно отриманої виручки склад ає 9717,30 грн., сума штрафу у двокра тному розмірі необґрунтован о отриманої виручки складає 19434,60 грн. на д/р № 31111706700052 в УДК Жовтн евого району м. Маріуполя, оде ржувач - УДК Жовтневого рай ону м. Маріуполя, код ЄДРПОУ 34686 694, банк одержувача - ГУДКУ в Д онецькій області, МФО 834016, код н адходжень за бюджетною класи фікацією - 21081100.

В судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частину.

Постанова в повному обсязі виготовлена 20 серпня 2010 року.

Апеляційна скарга на поста нову суду може бути подана до Донецького апеляційного адм іністративного суду через До нецький окружний адміністра тивний суд протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Суддя М ихайлик А.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2010
Оприлюднено30.08.2010
Номер документу10899285
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-15544/10/0570

Постанова від 16.08.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 01.07.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 17.06.2010

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні