Постанова
від 06.08.2010 по справі 2а-2048/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ С УД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" серпня 2010 р. Справа № 2a-2048/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окру жний адміністративний суд в складі:

судді Скільський І.І.,

при секретарі Дякун М.М.,

за участю:

представника позивача - не з`явився,

представника відповідача - не з`явився,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом: Коломийсь кої об`єднаної державної под аткової інспекції

до Товариства з обмежен ою відповідальністю „Компан ія „Патіс”

про стягнення боргу з по датку на прибуток підприємст в в сумі 1020 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

02 червня 2010 року Коломийсь ка об`єднана державна податк ова інспекція звернулась в с уд з адміністративним позово м до Товариства з обмеженою в ідповідальністю „Компанія „ Патіс” про стягнення боргу з податку на прибуток підприє мств в сумі 1020 грн.

Позовні вимоги мо тивовані тим, що в результаті проведеної перевірки додерж ання вимог податкового закон одавства встановлено, що ТзО В „Компанія „Патіс” являєтьс я боржником по сплаті обов' язкових платежів до бюджету, сума боргу якого складає 1020 гр н. Податковий борг виник в рез ультаті несплати штрафних са нкцій застосованих за непода ння звітності по податку на п рибуток станом на 02.06.2010 року.

Представник позивач а в судове засідання не з`явив ся, подав клопотання про розг ляд справи без його участі.

Відповідач в судове засідання не з' явився, про дату, час та місце судового за сідання повідомлявся через з асоби масової інформації ( га зета „Коломийський вісник” № 74-75 (3485) від 29 липня 2010 року).

Розглянувши матеріали ад міністративної справи, дослі дивши докази, суд прийшов до в исновку, що адміністративний позов слід задовольнити з та ких мотивів.

Судом встановлено, що з гідно Довідки з витягу з Єдин ого державного реєстру юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців, 25.05.2001 року № 0714 Коломи йською міською радою проведе но державну реєстрацію суб`є кта підприємницької діяльно сті - ТзОВ „Компанія „Патіс”.

Закон України «Про систем у оподаткування» визначає пр инципи побудови системи опод аткування в Україні, податки і збори (обов' язкові платеж і) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також прав а, обов'язки і відповідальніс ть платників.

Стаття 4 Закону України «Про систему оподаткування»визн ачає, що платниками податків і зборів (обов' язкових плат ежів) є юридичні і фізичні осо би, на яких згідно з законами У країни покладено обов' язок сплачувати податки і збори (о бов' язкові платежі).

Відповідно до пункту 3 части ни 1 статті 9 Закону України «П ро систему оподаткування» пл атники податків і зборів (обо в' язкових платежів) зобов' язані сплачувати належні сум и податків і зборів (обов' яз кових платежів) у встановлен і законами терміни.

Згідно до частини 1 статті 14 З акону України «Про систему о податкування»до загальноде ржавних податків і зборів (об ов' язкових платежів) належа ть податок на додану вартіст ь, податок на прибуток підпри ємств, у тому числі дивіденди , що сплачуються до бюджету де ржавними некорпоратизовани ми, казенними або комунальни ми підприємствами, податок з власників транспортних засо бів та інших самохідних маши н і механізмів, податок з дохо дів фізичних осіб.

Згідно частини 1 статті 9 Зак ону України «Про систему опо даткування»платники податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів) зобов' язані: вести б ухгалтерський облік, складат и звітність про фінансово-го сподарську діяльність і забе зпечувати її зберігання у те рміни, встановлені законами; подавати до державних подат кових органів та інших держа вних органів відповідно до з аконів декларації, бухгалтер ську звітність та інші докум енти і відомості, пов' язані з обчисленням і сплатою пода тків і зборів (обов' язкових платежів); сплачувати належн і суми податків і зборів (обов ' язкових платежів) у встано влені законами терміни.

Судом встановлено, що відпо відач являється платником по датку на прибуток підприємст в.

Як вбачається з матеріал ів справи, Коломийською ОДПІ на підставі п.1. статті 11 Закону України «Про державну подат кову службу»проведено невиї зну документальну перевірку своєчасності подання податк ової звітності, за результат ами якої складено акт переві рки № 1805/151/31509835 від 26.09.2007 року. Переві ркою встановлено порушення п п.4.1.4 п.4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами»та п.16.4 ст. 16 Зак ону України «Про оподаткуван ня прибутку підприємств», а с аме неподання ТзОВ „Компаніє ю „Патіс” декларації з подат ку на прибуток за: 1 квартал пі вріччя 2007 року. На підставі акт у перевірки Коломийською ОДП І винесла податкове повідомл ення-рішення № 0017341510/0 від 01 жовтн я 2007 року, яким визначено суму п одаткового зобов' язання ві дповідача в розмірі 340 грн.

За результатами проведен ої невиїзної документальної перевірки своєчасності пода ння податкової звітності, Ко ломийською ОДПІ складено акт № 555/151/31509835 від 05.03.2008 року, яким встан овлено факт неподання ТзОВ „ Компанією „Патіс” податково ї декларації з податку на при буток за 3 квартали - 2007 рік. На підставі акту винесено пода ткове повідомлення-рішення № 0003371510/0 від 12.03.2008 року в сумі 510 грн.

Проведеною 11 червня 2008 року К оломийською ОДПІ перевіркою свєчасності подання податко вої звітності встановлено ви явлені порушення, а саме непо дання ТзОВ „Компанією „Патіс ” декларації з податку на при буток за 1 квартал 2008 року, про щ о складено акт № 1805/151/31509835 від 26.09.2008 р оку. На підставі акту винесен о податкове повідомлення-ріш ення № 0009451510/0 від 17.06.2008 року із зобо в`язанням сплатити 170 грн.

Судом встановлено та підтв ерджується матеріалами спра ви факт неотримання відповід ачем актів про проведення пе ревірки Коломийською ОДПІ, н а підставі чого складено акт и про неможливість вручення акту перевірки ТзОВ „Компані ї „Патіс” в зв`язку з тим, що ві дповідач не знаходиться за ю ридичною та фактичною адреса ми.

Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»є спеціальним законо м з питань оподаткування, яки й установлює порядок погашен ня зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами з податків і зборів (об ов' язкових платежів), включ аючи збір на обов' язкове де ржавне пенсійне страхування та внески на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, нарахування і спл ати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платни ків податків контролюючими о рганами, у тому числі за поруш ення у сфері зовнішньоеконом ічної діяльності, та визнача є процедуру оскарження дій о рганів стягнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами»платники пода тків - юридичні особи, їх філ ії, відділення, інші відокрем лені підрозділи, що не мають с татусу юридичної особи, на як их згідно з законами покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), пен ю та штрафні санкції.

Підпунктом «б»підпункту 4.2. 2 пункту 4.2 статті 4 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами»вста новлено, що контролюючий орг ан зобов' язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податк ів у разі якщо дані документа льних перевірок результатів діяльності платника податкі в свідчать про заниження або завищення суми його податко вих зобов' язань, заявлених у податкових деклараціях.

Відповідно підпункту 17.1.3. пу нкту 17.1 статті 17 Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» у разі коли контролюючий орган сам остійно донараховує суму под аткового зобов' язання плат ника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" пі дпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цьо го Закону, такий платник пода тків зобов' язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсо тків від суми недоплати (зани ження суми податкового зобов 'язання) за кожний з податкови х періодів, установлених для такого податку, збору (обов'яз кового платежу), починаючи з п одаткового періоду, на який п рипадає така недоплата, та за кінчуючи податковим періодо м, на який припадає отримання таким платником податків по даткового повідомлення від к онтролюючого органу, але не б ільше п' ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумі в доходів громадян сукупно з а весь строк недоплати, незал ежно від кількості податкови х періодів, що минули.

Абзацом 3 підпункту 5.3.1 пункт у 5.3 статті 5 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами»встановлен о, що у разі визначення податк ового зобов' язання контрол юючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статт і 4, платник податків зобов' я заний погасити нараховану су му податкового зобов' язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків, коли протягом таког о строку такий платник подат ків розпочинає процедуру апе ляційного узгодження.

Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов' язання, то сума вк азаних податкових зобов' яз ань відповідача, у відповідн ості до пункту 5.2 статті 5 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и»є узгодженою.

Законом України “Про систе му оподаткування” визначені види податків і зборів (обов' язкових платежів), що справля ються на території України. З гідно п.3 ч.1 ст.9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (о бов' язкових платежів) зобов ' язані сплачувати належні с уми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ені законом терміни. Відпові дно до ч.3 ст.9 вказаного Закону обов'язок платника податків щодо сплати податків і зборі в (обов'язкових платежів) прип иняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу ) або його скасуванням або спи санням податкової заборгова ності відповідно до Закону У країни "Про відновлення плат оспроможності боржника або в изнання його банкрутом".

Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” встановлено, що под аткове зобов' язання платни ка податків, нараховане конт ролюючим органом, вважається узгодженим в день отримання платником податків податков ого повідомлення, за винятко м випадків його апеляційного узгодження і відповідно до п .п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону повинно бути сплачено платником податків протягом 10-ти календарних дні в, наступних за днем узгоджен ня. Узгоджена сума податково го зобов' язання, не сплачен а платником податків у строк и, визначені цією статтею, виз нається сумою податкового бо ргу платника податків.

Відповідно до підпункту 6. 2.1. пункту 6.2. статті 6 зазначеног о Закону передбачено, що у раз і коли платник податків не сп лачує узгоджену суму податко вого зобов' язання в установ лені строки, податковий орга н надсилає такому платнику п одатків податкові вимоги.

Судом встановлено, що пози вачем відповідно до підпункт у 6.2.3. пункту 6.2. статті 6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами»бу ло надіслано відповідачу 13.08.200 4 року першу податкову вимогу форми „Ю1” № 1/626 на суму 997,86 грн., а 09.11.2004 року - другу податкову ви могу форми „Ю2” № 2/847 на суму 1677,86 г рн. Однак, відповідач податко вого боргу не сплатив, а подат кові вимоги залишив без реаг ування.

Відповідач у справі суму податкового зобов' яз ання не сплатив, чим порушив в имоги п.п.5.3.2 п.5.2 ст.5 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами”.

Враховуючи вищевиклад ене, суд вважає вимоги позива ча обґрунтованими, а позов та ким, що підлягає до задоволен ня.

На підставі ст.124 Консти туції України, керуючись ст.ст.158-163, ст. 167, Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повніс тю.

Стягнути з ТзОВ „Компанія „Патіс”, вул.Шкрумеляка, 15а, м.К оломия, Коломийський район, І вано-Франківська область, ко д ЄДРПОУ 31509835 в доход державног о бюджету заборгованість по сплаті податку на прибуток п ідприємств в сумі 1020 грн. ( одна тисяча двадцять гривень).

Відповідно до статт і 186 КАС України, апеляційна ск арга подається до адміністра тивного суду апеляційної інс танції через суд першої інст анції, який ухвалив оскаржув ане судове рішення. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 КАС У країни, а також прийняття пос танови у письмовому провадже нні апеляційна скарга подаєт ься протягом десяти дні в з дня отримання копії поста нови.

Якщо суб' єкта владних по вноважень у випадках та поря дку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС Україн и, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинс тва України постанова набира є законної сили після закінч ення строку подання заяви пр о апеляційне оскарження, якщ о таку заяву не було подано. Як що було подано заяву про апел яційне оскарження, але апеля ційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексо м адміністративного судочин ства України, постанова суду першої інстанції набирає за конної сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після п овернення апеляційної скарг и, відмови у відкритті апеляц ійного провадження або набра ння законної сили рішенням з а наслідками апеляційного пр овадження.

Суддя: /підпис/ Скільський І.І.

Постанова складен а в повному обсязі 11.08.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2010
Оприлюднено30.08.2010
Номер документу10899828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2048/10/0970

Постанова від 06.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Ухвала від 02.06.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

Постанова від 06.08.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Скільський І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні