Справа №760/5047/22 3/760/3923/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2022 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Усатова І.А., за участю секретаря Омелько Г.Т., представника Київської митниці Державної митної служби України Юрківа В.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Єфимченко І.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» (ЄДРПОУ 41329372, адреса: м. Київ, вул. Дмитрівська, 44-А, пов.6, кімн.9), ідентифікаційний код НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
04.05.2022 до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №1190/10000/22 від 21.04.2022, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» (ЄДРПОУ 41329372) за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Відповідно до протоколу №1190/10000/22 про порушення митних правил від 21.04.2022, вбачається, що 06.07.2021 через митний кордон України, пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт» Одеської митниці Держмитслужби, морським транспортом за коносаментом від 15.06.2021 № COEU9015037730 у контейнері № CSLU2135190, із території Іспанії на митну територію України ввезено вантаж «маслини чорні консервовані» у кількості 2688 упаковок, загальною вагою брутто 20 966 кг, який слідував на адресу ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» (ЄДРПОУ 41329372).
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: попередньою митною декларацією від 05.07.2021 № UA100380/2021/066438, коносаментом від 15.06.2021 № COEU9015037730 та інвойсом від 09.06.2021 № 4637/21.
Згідно коносаменту від 15.06.2021 № COEU9015037730 відправником товарів зазначено компанію «ACEITUNAS GUADALQUIVIR, S.L.» (Іспанія).
Після прибуття в зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, вантаж був заявлений до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Чайки» за ЕМД від 07.07.2021 № UA100300/2020/017057, оформлений та випущений у вільний обіг.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці було подано контракт від 15.06.2020 № 15-06, укладений між продавцем - компанією «BOVEC TRADE LLP» (Cornwall Buildings,45-51 Newhall Str.,office 330, Birmingham, West Midlands, B3 3QR Great Britain), та покупцем - ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» в особі директора - ОСОБА_1 , а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр. 44 митних декларацій.
Під час митного оформлення декларантом ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» копія експортної митної декларації - країни відправлення/експорту товару для підтвердження заявленої митної вартості не надавалась.
Відповідно до інвойсу від 09.06.2021 № 4637/21, виставленого компанією -продавцем - «BOVEC TRADE LLP» (Великобританія) до покупця - ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ», вартість товарів, переміщених через митний кордон України становила - 14 515,2 дол. США (на умовах поставки FOB - ALGECIRAS, Іспанія).
З метою з`ясування всіх обставин щодо вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України товару «маслини чорні консервовані», одержувачем яких виступало ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ», Київською митницею направлено відповідний запит до митних органів Королівства Іспанія від 20.09.2021 №7.8-1/20/4/7677.
Листом Державної митної служби України від 29.12.2021 №08-6/26-04/7.8/11771 до Київської митниці надіслано відповідь митних органів Королівства Іспанія (лист від 15.11.2021 № Е2021 UA00552 SF) із доданими копіями експортних митних декларацій, серед яких була експортна митна декларація від 09.06.2021 № 21ES00414110369373.
Згідно експортної митної декларації від 16.10.2020 № 21ES00414110369373, відправником зазначено компанію «ACEITUNAS GUADALQUIVIR, S.L.» (Іспанія), одержувачем - ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ». Вартість вантажу «маслини чорні консервовані» експортованого до України у контейнері № CSLU2135190 вагою брутто - 20 966 кг становила - 18 256,90 євро. В даній експортній декларації міститься посилання на інвойс №4637/21 та сертифікат EUR 1 № А1204508Т.
При цьому, митним органам України, як підстава для переміщення через митний кордон України та подальшого митного оформлення вказаного вантажу, декларантом ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» був наданий інвойс від 09.06.2021 № 4637/21, виставлений британською компанією «BOVEC TRADE LLP» до ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» щодо вищевказаного товару на суму 14 515,20 дол. США, що є значно менше ніж вартість товару задекларована при експорті з митної території Королівства Іспанія.
Таким чином, в результаті вивчення документів, отриманих в рамках міжнародної взаємодії, а також документів митного контролю та митного оформлення наданих до митниці, із співставленням відомостей, що містяться у них, встановлено розбіжності щодо вартості товарів.
На переконання митного органу, переміщений на митну територію України морським транспортом у контейнері № CSLU2135190 вантаж «маслини чорні консервовані» вагою брутто - 20966 кг, вартістю - 18256,90 євро (вказану в отриманій від митних органів Королівства Іспанія експортної митної декларації від 09.06.2021 № 21ES00414110369373), що згідно курсу НБУ, станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (06.07.2021) складає - 591 034,28 грн, переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Згідно з ч. 2 ст. 459 та п. 7, п. 43 ст. 4 МК України суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:
пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.
пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Відповідно до ч. 4 ст. 266 Митного кодексу України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Відповідно до відомостей інформаційних баз даних Держмитслужби, на момент переміщення та митного оформлення вищевказаних товарів керівником ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» (ЄДРПОУ 41329372) був громадянин України ОСОБА_1 .
Таким чином, митний орган зазначає, що громадянин ОСОБА_1 вчинив дії, які призвели до переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення вантажу документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.
Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил ЄАІС ДФС, громадянин ОСОБА_1 не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.
Враховуючи вищевикладене, митний орган прийшов до висновку, що в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
В зв`язку з чим, 21.04.2022 працівниками Державної митної служби України відносно громадянина України ОСОБА_1 , складено протокол про порушення митних правил №1190/10000/22, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Згідно матеріалів справи, безпосередні предмети правопорушення не вилучались.
Представник Київської митниці Державної митної служби України в судовому засіданні вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №1190/10000/22 від 21.04.2022 доведеними та просив притягнути гр. України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 483 МК України, застосувавши до нього стягнення у виді накладення штрафу в розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а в разі неможливості конфіскації, просив вирішити питання про стягнення вартості безпосередніх предметів порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, гр. України ОСОБА_1 , керівник ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» (ЄДРПОУ 41329372), в судове засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлявся належним чином.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, гр. України ОСОБА_1 - адвокат Єфимченко І.В. в судовому засіданні надав письмові пояснення, в яких просив провадження у справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно гр. України ОСОБА_1 , закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП та ст. 527 МК України, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Зазначив, що відповідно чинного законодавства під час оформлення митних декларацій, в тому числі попередніх митних декларацій, декларант зобов`язаний вносити відомості щодо вартості товарів, яка визначена в рахунках (інвойсах). Інвойс від 09.06.2021 № 4637/21 є документом, що визначає вартість товару, та єдиним документом, на підставі якого ОСОБА_1 до попередньої митної декларації у відповідності до Порядку №651 внесено відомості щодо вартості товарів. Даний інвойс оформлений і виданий компанією продавцем - «BOVEC TRADE LLP» на виконання умов контракту № 15-06 від 15.06.2020 та у відповідності до обов`язку продавця визначеного міжнародними правилами Incoterms (FOB).
Вищенаведене свідчить про те, що ОСОБА_1 , як керівник ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ», відношення до складання, оформлення та підписання товаросупровідних документів, що були підставою для переміщення товарів через митний кордон України та в подальшому для їх митного оформлення - не мав.
Заслухавши пояснення представника митного органу, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до положень ст. 2 КУпАП, законодавство України про адміністративні правопорушення складається з цього Кодексута інших законів України.
Згідно із ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил, як це передбачено ст. 486 МК України, є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Судом встановлено, що 06.07.2021 через митний кордон України, пункт пропуску «Одеський морський торговельний порт» Одеської митниці Держмитслужби, морським транспортом за коносаментом від 15.06.2021 № COEU9015037730 у контейнері № CSLU2135190, із території Іспанії на митну територію України ввезено вантаж «маслини чорні консервовані» у кількості 2688 упаковок, загальною вагою брутто 20 966 кг, який слідував на адресу ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» (ЄДРПОУ 41329372).
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: попередньою митною декларацією від 05.07.2021 № UA100380/2021/066438, коносаментом від 15.06.2021 № COEU9015037730 та інвойсом від 09.06.2021 № 4637/21.
Згідно коносаменту від 15.06.2021 № COEU9015037730 відправником товарів зазначено компанію «ACEITUNAS GUADALQUIVIR, S.L.» (Іспанія).
Після прибуття в зону діяльності Київської митниці Держмитслужби, вантаж був заявлений до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Чайки» за ЕМД від 07.07.2021 № UA100380/2020/017057, оформлений та випущений у вільний обіг.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці було подано контракт від 15.06.2020 № 15-06, укладений між продавцем - компанією «BOVEC TRADE LLP» (Cornwall Buildings,45-51 Newhall Str.,office 330, Birmingham, West Midlands, B3 3QR Great Britain), та покупцем - ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» в особі директора - ОСОБА_1 , а також інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в гр. 44 митних декларацій.
Під час митного оформлення декларантом ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» копія експортної митної декларації - країни відправлення/експорту товару для підтвердження заявленої митної вартості не надавалась.
Відповідно до інвойсу від 09.06.2021 № 4637/21, виставленого компанією -продавцем - «BOVEC TRADE LLP» (Великобританія) до покупця - ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ», вартість товарів, переміщених через митний кордон України становила - 14 515,2 дол. США (на умовах поставки FOB - ALGECIRAS, Іспанія).
З метою з`ясування всіх обставин щодо вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України товару «маслини чорні консервовані», одержувачем яких виступало ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ», Київською митницею направлено відповідний запит до митних органів Королівства Іспанія від 20.09.2021 №7.8-1/20/4/7677.
Листом Державної митної служби України від 29.12.2021 №08-6/26-04/7.8/11771 до Київської митниці надіслано відповідь митних органів Королівства Іспанія (лист від 15.11.2021 № Е2021 UA00552 SF) із доданими копіями експортних митних декларацій, серед яких була експортна митна декларація від 09.06.2021 № 21ES00414110369373.
Згідно експортної митної декларації від 16.10.2020 № 21ES00414110369373, відправником зазначено компанію «ACEITUNAS GUADALQUIVIR, S.L.» (Іспанія), одержувачем - ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ». Вартість вантажу «маслини чорні консервовані» експортованого до України у контейнері № CSLU2135190 вагою брутто - 20 966 кг становила - 18 256,90 євро.
Таким чином, митний орган прийшов до висновку, що громадянин України ОСОБА_1 вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, зокрема, щодо компанії відправника, компанії одержувача та вартості товарів.
В зв`язку з чим, 21.04.2022 працівниками Державної митної служби України відносно громадянина України ОСОБА_1 , складено протокол про порушення митних правил №1190/10000/22, за ознаками вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Суд не погоджується з висновком митного органу про наявність в діях громадянина України ОСОБА_1 , ознак порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, виходячи з наступного.
Як спосіб приховування від митного контролю ч. 1 ст. 483 МК України визначає подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Згідно вимог, встановлених частиною першою ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Згідно положень ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати, в тому числі, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, та інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.
Доказ визнається допустимим, якщо він отриманий у встановленому законом процесуальному порядку. Недопустимий доказ не може бути використаний при прийнятті процесуальних рішень, на нього не може посилатися суд при ухваленні судового рішення.
Згідно п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.
Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
З протоколу про порушення митних правил №1190/10000/22 від 21.04.2022 та доданих до нього документів вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил та складання протоколу відносно громадянина України ОСОБА_1 , стали висновки митного органу про наявність в діях останнього ознак порушення митних правил, а саме переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.
Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.
Відповідно до положень ст. 49 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, яку заявляють декларант або уповноважена ним особа на підставі ч. 2 ст. 52 МК України.
В протоколі йдеться про подання документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.
Таким чином, встановлено, що 15.06.2020 р. між «BOVEC TRADE LLP» (Cornwall Buildings, 45-51 Newhall Str., office 330, Birmingham, West Midlands, B3 3QR Great Britain) та ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» (ЄДРПОУ 41329372, адреса: м. Київ, вул. Дмитрівська, 44-А, пов.6, кімн.9) укладено контракт №15-06, згідно якого сторони домовились про поставку товарів, визначених специфікаціями.
Як вбачається з митної декларації ІМ40ДЕ № UA100380/2020/017057 від 07.07.2021, одержувачем товару є ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» (ЄДРПОУ 41329372); декларантом виступає - ОСОБА_1 ..
В графі 22 митної декларації зазначена вартість 14 515,20 доларів США.
Відповідно до частини першої статті 57 МК України визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.
Статтею 64 МК України передбачено, що у разі якщо митна вартість товарів не може бути визначена шляхом послідовного використання методів, зазначених у статтях 58- 63 цього кодексу, митна вартість оцінюваних товарів визначається з використанням способів, які не суперечать законам України і є сумісними з відповідними принципами і положеннями Генеральної угоди з тарифів і торгівлі (GATT).
Митна вартість товарів, заявлена ОСОБА_1 в митній декларації МД № UA100380/2020/017057, визначалась за резервним методом, який відповідно до ч.4 ст.57 МК України застосовується виключно після процедури консультацій між митним органом та декларантом.
Відповідно листа наданого компанією «BOVEC TRADE LLP» зазначено, що сформована партія маслин чорних, торгової марки «Долина Желаний», поставлена на адресу компанії «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» експортована в контейнері № CSLU2135190 за коносаментом від 15.06.2021 № COEU9015037730 та супроводжувалась інвойсом від 09.06.2021 №4637/21. Вартість партії товару склала 14 515,2 доларів США.
Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України однією з форм приховування та переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, є неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Кожна із зазначених в даній статті форм приховування є підставою для відповідальності особи за порушення митних правил.
Згідно ст. 489 МК України та ст. 280 КУпАП, при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно закону під неправдивими даними, що містяться у документах, які є підставою для переміщення товарів через митний кордон, слід розуміти неправдиві відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються.
Оцінюючи наявні матеріали справи, суд вважає, що митним органом не надано беззаперечних доказів того, що саме гр. України ОСОБА_1 , були вчинені дії, які направлені на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю щодо дійсної вартості товару.
У матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що гр. ОСОБА_1 , вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України, тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Отже, наявність складу адміністративного правопорушення за участю гр. України ОСОБА_1 , митним органом не доведена, а їх висновки базуються без врахування дійсних обставин справи.
За конкретних обставин, у особи, яка притягується до відповідальності, не встановлено умислу щодо незаконного переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю
Отже, у діях ОСОБА_1 , відсутній умисел, як обов`язкова ознака суб`єктивної сторони складу інкримінованого йому правопорушення, на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання документів, що містять неправдиві відомості, а відтак в його діях відсутні ознаки об`єктивної сторони порушення митних правил за ч.1 ст.483 МК України.
За конкретних обставин, у особи, яка притягується до відповідальності, не встановлено умислу щодо незаконного переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
Оцінюючи матеріали справи у їх сукупності, суд вважає, що обставини викладені у протоколі №1190/10000/22 від 21.04.2021 щодо переміщення через митний кордон України товару, а саме: «маслини чорні консервовані», у кількості 2688 упаковок, загальною вагою брутто 20 966 кг, з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів документу, який був підставою для переміщення товару і містив неправдиві відомості та є підробленим в частині достовірних даних щодо вартості товару, на підставі яких складений зазначений протокол, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.
Натомість, досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях гр. України ОСОБА_1 , складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно до ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю , зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
На підставі наведеного, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, з огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення гр. України ОСОБА_1 , адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, суд приходить до висновку, що провадження в справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю в діях останнього складу правопорушення.
На підставі викладеного та керуючись статтями 458, 483, 487, 489, 490, 491, 494, 495, 498-500, 527 Митного кодексу України, статтями 7, 9, 247, 251, 268, 271 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Провадження в справі про притягнення громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника ПП «ПЕРЕМОГА МАР КЕТ» (ЄДРПОУ 41329372, адреса: м. Київ, вул. Дмитрівська, 44-А, пов.6, кімн.9), ідентифікаційний код НОМЕР_1 , до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, - закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя І.А.Усатова
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2022 |
Оприлюднено | 17.02.2023 |
Номер документу | 109001568 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Усатова І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні