Справа № 2а-4214/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 липня 2010 року м. О деса
Одеський окружний адмі ністративний суд у складі:
головуючого судді Стефано ва С.О.,
за участю секретаря судово го засідання Мірзи О.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Дер жавної податкової інспекції у Малиновському районі м. Оде си до приватного підприємств а «ТЕСЛА 6»про застосування а дміністративного арешту у ви гляді зупинення операцій на рахунках -
В С Т А Н О В И В:
Державна подат кова інспекція у Малиновсько му районі м. Одеси (надалі по т ексту - Позивач) звернулась до суду з позовом до приватно го підприємства «ТЕСЛА 6»(над алі по тексту - Відповідач) в якому просить суд застосува ти до Відповідача адміністра тивний арешт у вигляді зупин ення операцій на рахунках.
Представник позивача в судовому засіданні позовн і вимоги підтримав у повному обсязі посилаючись на те, що п осадовими особами Відповіда ча було відмовлено Позивачу у проведені планової виїзної перевірки про що складений а кт.
Відповідач заперечень на позовну заяву та повноважно го представника у судове зас ідання не направив. Про час і м ісце розгляду справи відпові дач був повідомлений належни м чином направленими повістк ами. Суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про час та місце розгляду суд ової справи, отже суд здійсни в всі заходи для реалізації н им права судового захисту св оїх прав та інтересів. Таким ч ином, суд вважає за можливе ро зглянути справу без участі п редставника відповідача від повідно до положень ст. 128 КАС У країни.
Вивчивши матеріали справ и, заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідив ши обставини, якими обґрунто вуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив на ступне.
В обґрунтування своїх поз овних вимог представник пози вача зазначив, що відповідно до Закону України «Про Держа вну податкову службу в Украї ні»планова виїзна перевірка проводиться на підставі нап равлення на перевірку. Так, по зивач згідно з направлень № 408 від 30.03.2010р. (а.с.9) повинен був пров ести виїзну планову перевірк у Відповідача по дотриманню вимог податкового та іншого законодавства, однак до пере вірки податковий орган був н едопущений, що є порушенням ч инного законодавства Україн и.
Відповідно до свідоцтва пр о державну реєстрацію Відпов ідач взятий на облік платник а податків у ДПІ Малиновсько го району м. Одеси з 07.12.2006р. за №8859.
Згідно пункту 1 частини перш ої статті 11 Закону України «Пр о державну податкову службу в Україні»( надалі по тексту - Закон) органи державної пода ткової служби у випадках, в ме жах компетенції та у порядку , встановлених законами Укра їни, мають право здійснювати документальні невиїзні пере вірки (на підставі поданих по даткових декларацій, звітів та інших документів, пов'язан их з нарахуванням і сплатою п одатків та зборів (обов'язков их платежів) незалежно від сп особу їх подачі), а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а юридичними особами, їх філі ями, відділеннями, іншими від окремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної о соби, а також фізичними особа ми, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами Укра їни покладено обов'язок утри мувати та/або сплачувати под атки і збори (обов'язкові плат ежі), крім Національного банк у України та його установ.
Частинами першою, другою, че твертою статті 11 цього Закону передбачено, що плановою виї зною перевіркою вважається п еревірка платника податків щ одо своєчасності, достовірно сті, повноти нарахування та с плати ним податків та зборів (обов'язкових платежів), яка п ередбачена у плані роботи ор гану державної податкової сл ужби і проводиться за місцез находженням такого платника податків чи за місцем розташ ування об'єкта права власнос ті, стосовно якого проводить ся така планова виїзна перев ірка. Планова виїзна перевір ка проводиться за сукупними показниками фінансово-госпо дарської діяльності платник а податків за письмовим ріше нням керівника відповідного органу державної податкової служби не частіше одного раз у на календарний рік. Право на проведення планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадк у, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведенн я зазначеної перевірки надіс лано письмове повідомлення і з зазначенням дати початку т а закінчення її проведення.
Статтею 11-2 Закону визначені умови допуску посадових осі б органів державної податков ої служби до проведення план ових та позапланових виїзних перевірок: посадові особи ор гану державної податкової сл ужби вправі приступити до пр оведення планової або позапл анової виїзної перевірки за наявності підстав для їх про ведення, визначених цим та ін шими законами України.
Так, ДПІ у Малиновському рай оні м. Одеси, на підставі напра влення № 408 від 30.03.2010р. з метою про ведення перевірки щодо вимог податкового та іншого закон одавства Відповідача, виїхал и на юридичну адресу підприє мства. Однак директором ПП «Т есла 6», Вознюком Володимир ом Ростиславовичем, в прове дені планової перевірки прац івникам податкової служби бу ло відмовлено, про що складен і акти про відмову від допуск у до перевірка посадовою осо бою Відповідача (а.с.10).
Пункт 5.4 Порядку застосуван ня адміністративного арешту активів платника податків, з атверджений наказом Державн ої податкової адміністрації України від 25.09.2001 №386 передбачає , якщо платник податків відмо вляється від допуску посадов их осіб податкового органу д о обстеження приміщень, прац івники податкового органу по винні установити факт відмов и платника податку від прове дення документальної переві рки за наявності законних пі дстав для її проведення, зафі ксувати його актом відмови, я кий складається оперативним працівником податкової мілі ції за місцезнаходженням так ого платника податку, підпис ується працівником податков ої інспекції, який повинен пр оводити перевірку та понятим и особами, а в разі незнайденн я платника податку обов'язко во скласти акт про факт його н езнайдення.
Посадовими особами Відпов ідача первинні та бухгалтерс ькі документи для проведення вказаної перевірки не надан о.
Отже, такі дії відповідача с відчать про умисне ухилення від проведення перевірки (до пуск до проведення перевірки ) за наявності законних підст ав.
Тому 14.04.2010 року позивачем бул о винесено рішення про наявн ість обставин, які є підставо ю для застосування арешту у в игляді зупинення операцій на рахунку з посиланням на те. що посадові особи підприємства відповідача відмовилися від допуску посадових осіб пода ткового органу до проведення планової документальної виї зної перевірки з питань дотр имання вимог податкового, ва лютного та іншого законодавс тва.
У рішенні зроблений виснов ок, що посадовими особами Від повідача були допущені поруш ення підпункту 9.1.2 статті 9 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и».
Матеріалами справи підтве рджений факт не допуску відп овідачем працівників позива ча до проведення перевірки. В ідповідач законних підстав д ля не допуску до проведення п еревірки не надав.
Таким чином, Відповідач пер ешкодив органу державної под аткової служби в реалізації передбаченого Законом Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»права на про ведення перевірки.
Пунктом «г»підпункту 9.1.2 пун кту 9.1 статті 9 Закону України « Про порядок погашення
зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»
вста новлено, що арешт активів мож е бути застосовано, якщо плат ник податків відмовляється в ід проведення документально ї перевірки за наявності зак онних підстав для її проведе ння або допуску посадових ос іб податкового органу до обс теження приміщень, що викори стовуються для одержання дох одів або пов'язані з отриманн ям інших об'єктів оподаткува ння, електронних контрольно- касових апаратів, комп'ютерн их систем, що застосовуються для розрахунків за готівку а бо з використанням карток пл атіжних систем, вагокасових комплексів, систем та засобі в штрихового кодування.
Відповідно до пункту 9.3.9 пунк ту 9.3 статті 9 Закону України №21 81 арешт коштів на рахунку плат ника податків здійснюється з а заявою податкового органу виключно на підставі рішення суду в порядку, передбаченом у законодавством.
Статтею 1074 Цивільного кодек су України обмеження прав кл ієнта щодо розпоряджання гро шовими коштами, що знаходять ся на його рахунку, не допуска ється, крім випадків обмежен ня права розпоряджання рахун ком за рішенням суду у випадк ах, встановлених законом.
Таким чином, арешт активів у вигляді зупинення операцій на рахунку платника податків за обставинами, визначеними в підпункту «г»підпункту 9.1.2 п ункту 9.1 статті 9 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами»застосо вується на підставі відповід ного рішення суду.
За таких обставин, суд вважа є, що вимоги Державної податк ової інспекції у Малиновсько му районі м. Одеси про застосу вання арешту активів у вигля ді зупинення операцій на рах унках приватного підприємст ва «Тесла 6» є обґрунтованими , такими що підтверджуються м атеріалами справи та підляга ють задоволенню.
Суд також-вважає за необхід ність на підставі викладеног о, та положень ч.2,3 ст. 162 КАС Укра їни винести постанову, яка б г арантувала дотримання та зах ист прав, свобод та інтересів особи, яка звернулась за судо вим захистом.
Керуючись ст.ст. 158-163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Державної податкової інсп екції у Малиновському районі м.Одеси до приватного підпри ємства «ТЕСЛА 6»про застосув ання адміністративного ареш ту у вигляді зупинення опера цій на рахунках - задовольнит и.
Застосувати до приватного підприємства «ТЕСЛА 6» (код ЄД РПОУ 34799752) адміністративний ар ешт у вигляді зупинення опер ацій на наступних рахунках:
- на розрахунковому ра хунку №26006986701 у АКБ «ПОРТО - ФРА НКО» в м. Одеса, МФО 328180;
- на поточному рахунку №26002964868091 у Філії ПАТ «ПУМБ» в м. Од еса, МФО 328191;
- на поточному рахунку №26002964868091 у Філії ПАТ «ПУМБ» в м. Од еса, МФО 328191;
- на поточному рахунку №26002964868091 у Філії ПАТ «ПУМБ» в м. Од еса, МФО 328191;
- на розрахунковому ра хунку №26006986702840 у АКБ «ПОРТО - ФР АНКО» в м. Одеса, МФО 328180;
- на рахунку №2600825149600 у АТ « УкрСиббанк», МФО 351005;
- на рахунку №2600825149600 у АТ « УкрСиббанк», МФО 351005.
Постанова суду набирає законної сили після закінче ння строку на подання заяви п ро апеляційне оскарження, як що заяву не буде подано. Якщо б уде подано заяву про апеляці йне оскарження, але апеляцій на скарга не буде подана в стр ок, встановлений ст. 186 КАС Укра їни, постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанов а, якщо її не скасовано, набира є законної сили після розгля ду справи апеляційним судом.
Постанова суду може бути ос каржена до Одеського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі заяви про апе ляційне оскарження до Одеськ ого окружного адміністратив ного суду протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови та подання апеляційної с карги протягом двадцяти днів після подання заяви про апел яційне оскарження.
Суддя С.О. Cтефанов
06 липня 2010 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2010 |
Оприлюднено | 31.08.2010 |
Номер документу | 10900861 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні