ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10
E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885
УХВАЛА
15 лютого 2023 року Справа № 903/1068/22 Господарський суд Волинської області у складі судді Якушевої І.О., за участю секретаря судового засідання Грачука В.С., розглянувши за правилами загального позовного провадження справу № 903/1068/22
за позовом заступника керівника Володимирської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Волинської обласної військової адміністрації
до відповідача-1: Поромівської сільської ради Володимирського району Волинської області
відповідача-2: Головного управління Держгеокадастру у Волинській області
відповідача-3: Володимирської районної державної адміністрації
про визнання незаконними рішень, скасування державної реєстрації земельної ділянки та її повернення до земель державної власності,
за участю представників:
від позивача: Чемерис Т.О. діє в порядку самопредставництва,
від відповідача-1: н/з,
від відповідача-2: Гаврилюк М.О. - діє в порядку самопредставництва ,
від відповідача-3: н/з,
В судовому засідання взяла участь Присяжнюк І.Б. - прокурор відділу Волинської обласної прокуратури (службове посвідчення №059361 від 25.01.2021).
в с т а н о в и в:
30.12.2022 на адресу Господарського суду Волинської області надійшла позовна заява №50/1-2651 вих-22 від 26.12.2022 заступника керівника Володимирської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Волинської обласної військової адміністрації, в якій заступник керівника Володимирської окружної прокуратури просить:
- визнати незаконним та скасувати розпорядження Іваничівської районної державної адміністрації № 339 від 06.12.2022 Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності в частині затвердження такої документації щодо спірної земельної ділянки з кадастровим номером 0721184400:15:000:0002, площею 14,9700 га;
- визнати незаконним та скасувати п.34 додатку до наказу Головного управління Держгеокадастру у Волинській області від 21.12.2018 №3-1360/15-18-сг Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність;
- визнати незаконним та скасувати п. 34 додатку до рішення Поромівської сільської ради №17-2/14 від 29.12.2018 Про прийняття земельних ділянок державної власності у комунальну власність Поромівської сільської ради щодо передачі земельної ділянки площею 14,9700 га з кадастровим номером 0721184400:15:000:0002 у комунальну власність Поромівської сільської ради;
- усунути перешкоди державі в особі Волинської обласної військової адміністрації у здійсненні права користування та розпорядження земельною ділянкою з кадастровим номером 0721184400:15:000:0002 площею 14,9700 га шляхом скасування її державної реєстрації у Державному земельному кадастрі;
- усунути перешкоди державі в особі Волинської обласної військової адміністрації у здійсненні права користування та розпорядження майном шляхом скасування державної реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку площею 14,9700 га з кадастровим номером 0721184400:15:000:0002, що розташована за межами Поромівської сільської ради Володимирського району Волинської області;
- усунути перешкоди державі у користуванні та розпорядженні майном шляхом зобов`язання Поромівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04333359, Волинська область, Володимирський район, с. Поромів, вул. Центральна, 1б) повернути у власність держави в особі Волинської обласної військової адміністрації (адреса м. Луцьк, Київський Майдан, 9, код ЄДРПОУ 13366926) земельну ділянку з кадастровим номером 0721184400:15:000:0002 площею 14,9700.
Ухвалою суду від 03.01.2023 було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 26.01.2023; встановлено відповідачам строк для подання відзиву на позов із урахуванням вимог ст.165 ГПК України до 24.01.2023.
24.01.2023 від відповідача-3 - Володимирської районної державної адміністрації надійшла заява №192/30/2-23 від 23.01.2023, в якій відповідач-3 просить розгляд справи проводити без участі представника Володимирської районної державної адміністрації за наявними матеріалами справи. Звертає увагу суду на те, що позивач в позовній заяві просить визнати незаконним розпорядження Іваничівської районної державної адміністрації №339 від 06.12.2022 року Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності в частині затвердження такої документації щодо спірної земельної ділянки з кадастровим номером 0721184400:15:000:001, площею 14,9700 га, проте 05.01.2022 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про ліквідацію Іваничівської районної державної адміністрації. Тому жодних рішень Іваничівська районна державна адміністрація у грудні 2022 року не приймала.
25.01.2023 від відповідача-1 - Поромівської сільської ради, Володимирського району, Волинської області надійшов відзив №121/01-14 від 23.01.2023 на позовну заяву, в якому відповідач-1 просить відмовити у задоволенні позову повністю.
Також у відзиві відповідач-1 вважає, що у цій справі слід залучити третьою особою Міністерство захисту довкілля та природніх ресурсів України.
25.01.2023 від відповідача-1 - Поромівської сільської ради, Володимирського району, Волинської області надійшло клопотання №122/01-14 від 23.01.2023, в якому відповідач-1 просить залучити до участі у розгляді справи третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Міністерство оборони України, Західне регіональне управління Державної прикордонної служби України, 6-ий прикордонний Волинський загін.
25.01.2023 від відповідача 2 - Головного управління Держгеокадастру у Волинській області надійшло клопотання №9-3-0.6-271/2-23 від 24.01.2023, в якому відповідач-2 просить суд зобов`язати позивача надіслати до Головного управління Держгеокадастру у Волинській області позовну заяву з додатками та продовжити строк для подачі відзиву.
У матеріалах справи містяться докази надіслання Головному управлінню Держгеокадастру у Волинській області позовної заяви з додатками, отже, у суду відсутні підстави для зобов`язання позивача надіслати позовну заяву з додатками відповідачу-2. Разом з цим, відповідач-2 має право на ознайомлення з матеріалами справи та зняття копій документів.
З метою забезпечення відповідачу-2 права на захист клопотання представника відповідача-2 на підставі ст. 119 ГПК України було задоволено та продовжено відповідачу-2 строк на подачу відзиву на позов.
Ухвалою суду від 26.01.2023 було відкладено підготовче засідання на 15.02.2023; постановлено клопотання про залучення третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору розглянути в наступному судовому засіданні; запропоновано прокурору та позивачу подати суду до 13.02.2023 відповідь на відзив відповідача-1, письмові пояснення на клопотання відповідача-1 про залучення третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору; запропоновано відповідачу-2 у строк до 13.02.2023 подати відзив на позовну заяву.
31.01.2023 від Володимирської окружної прокуратури надійшла відповідь №50/1-210 вих-23 від 30.01.2023 на відзив відповідача-1, в якій прокуратура просить відмовити у задоволенні клопотання про залучення третьою особою на стороні відповідачів Міністерство захисту довкілля та природніх ресурсів України; відхилити заперечення відповідача-1 на позовну заяву, викладені у відзиві, з підстав їх необгрунтованості.
10.02.2023 від Володимирської окружної прокуратури надійшла заява №50/1-263 вих-23 від 03.02.2023, в які прокуратура зазначає, що при складанні тексту позовної заяви були допущені помилки (описки), а саме: в пункті 1 позовної зави помилково зазначено: « 1. Визнати незаконним та скасувати розпорядження Іваничівської районної державної адміністрації № 339 від 06.12.2022 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності» в частині затвердження такої документації щодо спірної земельної ділянки з кадастровим номером 0721184400:15:000:0002, площею 14,9700 га», тоді як необхідно було зазначити « 1. Визнати незаконним та скасувати розпорядження Іваничівської районної державної адміністрації № 339 від 06.12.2013 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності» в частині затвердження такої документації щодо спірної земельної ділянки з кадастровим номером 0721184400:15:000:0002, площею 14,9700 га».
10.02.2023 від відповідача-2 - Головного управління Держгеокадастру у Волинській області надійшов відзив на позовну заяву №9-3-0.6-493/2-23 від 10.02.2023, в якому відповідач-2 просить відмовити у задоволенні позову.
14.02.2023 від відповідача -3 - Володимирської районної державної адміністрації надійшла заява №392/30/2-23 від 13.02.2023, в якій відповідач-3 просить розгляд справи проводити без участі представника Володимирської районної державної адміністрації за наявними матеріалами справи.
В судове засідання представники відповідача-1 та відповідача-2 не з`явилися.
В судовому засіданні 15.02.2023 прокурор підтримала заяву №50/1-263 вих-23 від 03.02.2023 про виправлення описки, заперечила проти клопотання відповідача-1 про залучення третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмету спору.
Обставини, викладені у заяві №50/1-263 вих-23 від 03.02.2023, приймаються судом до уваги: у зв`язку з допущеною у позовній заяві опискою слід вважати правильною датою розпорядження Іваничівської районної державної адміністрації № 339 06.12.2013.
Щодо клопотання відповідача-1 про залучення третьою особою Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.
Згідно із ст. 56 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» державний кадастр територій та об`єктів природно-заповідного фонду є системою необхідних і достовірних відомостей про природні, наукові, правові та інші характеристики територій та об`єктів, що входять до складу природно-заповідного фонду. Державний кадастр територій та об`єктів природно-заповідного фонду включає геопросторові дані, метадані та сервіси, оприлюднення, інша діяльність з якими та доступ до яких здійснюються у мережі Інтернет згідно із Законом України "Про національну інфраструктуру геопросторових даних".
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України забезпечує організацію охорони та використання земель природно- заповідного фонду.
Згідно ст. 60 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» охорона природних заповідників, біосферних заповідників, національних природних парків, а також ботанічних садів, дендрологічних парків, зоологічних парків, парків-пам`яток садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення, а також регіональних ландшафтних парків, управління якими здійснюється спеціальними адміністраціями, покладається на служби їх охорони, які входять до складу служби державної охорони природно- заповідного фонду України.
Охорона територій та об`єктів природно-заповідного фонду інших категорій покладається на підприємства, установи та організації, у віданні яких вони перебувають.
Органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи місцевого самоврядування сприяють охороні й збереженню територій та об`єктів природно-заповідного фонду, виконанню покладених на них завдань.
Згідно із ст. 5 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» завдання, науковий профіль, характер функціонування і режим територій та об`єктів природно-заповідного фонду визначаються у положеннях про них, які розробляються відповідно до цього Закону, і затверджуються: центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища - щодо територій та об`єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення; обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища - щодо територій та об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.
Відповідно до ч.ч. 1- 3 ст. 50 ГПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи. Якщо суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до розгляду встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Враховуючи вищевикладене, підстави для залучення в якості третьої особи на стороні відповідачів Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України відсутні.
Щодо клопотання відповідача-1 про залучення до участі у розгляді справи третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Міністерство оборони України, Західне регіональне управління Державної прикордонної служби України, 6-ий прикордонний Волинський загін.
Клопотання відповідача-1 про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, Міністерство оборони України, Західне регіональне управління Державної прикордонної служби України, 6-ий прикордонний Волинський загін, залишено судом без задоволення з огляду на те, що відповідач-1 відповідно до ч.1 ст.50 ГПК України не обгрунтував, яким чином рішення у справі може вплинути на права або обов`язки Міністерства оборони України, Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , яких позивач просить залучити третіми особами, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору. У клопотанні також не зазначено на стороні кого слід залучити третіх осіб, які не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.
В судовому засіданні 15.02.2023 прокурор, представники позивача та відповідача-2 висловили думку про можливість закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Згідно з ч. 1 ст. 177 ГПК України завданнями підготовчого провадження є: 1) остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу; 2) з`ясування заперечень проти позовних вимог; 3) визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та зібрання відповідних доказів; 4) вирішення відводів; 5) визначення порядку розгляду справи; 6) вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті.
Відповідно до ст. 185 Господарського процесуального кодексу України у підготовчому засіданні суд постановляє ухвалу (ухвали) про процесуальні дії, що необхідно вчинити до закінчення підготовчого провадження та початку судового розгляду справи по суті.
За результатами підготовчого засідання суд постановляє, зокрема, ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
Оскільки суд на стадії підготовчого провадження вчинив необхідні процесуальні дії з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи, слід закрити підготовче провадження і призначити розгляд справи по суті.
Керуючись ст.ст. 183, 185, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
у х в а л и в :
1. Закрити підготовче провадження.
2. Призначити справу до судового розгляду по суті на "01" березня 2023 р. на 14:45 год.
3. Звернути увагу учасників справи, що явка їх представників в судове засідання не є обов`язковою. Відповідно до ст. 196 Господарського процесуального кодексу України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється на підставі наявних у суду матеріалів.
4. Учасники справи можуть подавати документи засобами поштового зв`язку, електронною поштою або через підсистему Електронний суд.
5. Рекомендувати учасникам справи ознайомлення з матеріалами справи, за наявності такої технічної можливості, здійснювати в дистанційному режимі, шляхом надсилання сканкопій матеріалів судової справи на електронну адресу, зазначену у відповідній заяві, яку подавати через дистанційні засоби зв`язку.
Згідно із ст. 207 ГПК України учасники справи можуть подати заяви чи клопотання, пов`язані з розглядом справи, які не були заявлені у підготовчому провадженні до моменту розгляду справи по суті із обґрунтуванням поважності причин їх неподання у визначений строк.
Попередити сторони, що відповідно до ч. 8 ст. 80 Господарського процесуального кодексу України, докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду не приймаються, крім випадку, коли особа, яка їх подає, обгрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://vl.arbitr.gov.ua
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та не підлягає оскарженню.
Суддя І. О. Якушева
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2023 |
Оприлюднено | 17.02.2023 |
Номер документу | 109014148 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Якушева Інна Олександрівна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Якушева Інна Олександрівна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Якушева Інна Олександрівна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Якушева Інна Олександрівна
Господарське
Господарський суд Волинської області
Якушева Інна Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні