Рішення
від 13.02.2023 по справі 914/3268/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13.02.2023 Справа № 914/3268/22

За позовом: Комунального закладу освіти Спеціальна школа № 12 Дніпропетровської обласної ради, м. Дніпро,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Торгмет Прайд, м. Львів,

про стягнення 33 000, 45 грн.

Суддя Манюк П.Т.

За участю секретаря Лазаренко С.В.

Представники учасників справи: не з`явилися

На розгляд Господарського суду Львівської області надійшов позов Комунального закладу освіти Спеціальна школа № 12 Дніпропетровської обласної ради до Товариства з обмеженою відповідальністю Торгмет Прайд про стягнення 33 000, 45 грн.

Ухвалою суду від 26.12.2022 відкрито провадження у справі № 914/3268/22 за правилами спрощеного позовного провадження та судове засідання призначено на 23.01.2023. Ухвалою суду від 23.01.2023 судове засідання відкладено на 13.02.2023.

В судове засідання, 13.02.2023, представник позивача не з`явився, причин неявки не повідомив, вимоги ухвали суду 26.12.2022 виконав.

В судове засідання, 13.02.2023, представник відповідача не з`явився, причин неявки не повідомив, ухвали, які були скеровані на адресу відповідача зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, повернулися на адресу суду з відміткою відділення поштового зв`язку за закінченням терміну зберігання.

Відповідно до приписів п. 3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції від 26.12.2011 № 18, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв`язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Сам лише факт неотримання кореспонденції, якою суд, з додержанням вимог процесуального закону, надсилав ухвалу для вчинення відповідних дій за належною адресою та яка повернулася в суд, у зв`язку з її неотриманням адресатом, не може вважатися поважною причиною невиконання ухвали суду, оскільки зумовлено не об`єктивними причинами, а суб`єктивною поведінкою сторони щодо отримання кореспонденції, яка надходила на його адресу (Аналогічної позиції дотримується Верховний Суд у постанові від 16.05.2018 у справі № 910/15442/17).

Відповідно до ч. 3 ст. 202 ГПК України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки.

Враховуючи те, що зібраних в матеріалах справи доказів достатньо для з`ясування обставин справи і прийняття судового рішення, суд вбачає наявність підстав для розгляду справи по суті та прийняття рішення, при цьому, згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі неявки всіх учасників справи у судове засідання, яким завершується розгляд справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, суд підписує рішення без його проголошення.

Позиція позивача.

Комунальний заклад освіти Спеціальна школа № 12 Дніпропетровської обласної ради (надалі позивач, замовник) звернувся в Господарський суд Львівської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Торгмет Прайд (надалі відповідач, постачальник) про стягнення 33 000, 45 грн.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на те, що 22.10.2021 між сторонами у справі був укладений договір № 37 про закупівлю товарів за державні кошти (надалі договір).

Відповідно до п. 1.1. договору, постачальник зобов`язується поставити замовникові товар, зазначений в специфікації (додаток № 1), а замовник - прийняти і оплатити такий товар.

Згідно п. 1.2. договору, предмет закупівлі згідно з класифікатором України ДК 021:2015:09130000-9 нафта і дистиляти (бензин A-92/пластикові картки, скретч-картки, талони або аналог на бензин). Товар повинен надаватись у пластикових картках, скретч-картках, талонах або аналогу на бензин, номіналом 10 або 20 літрів, які повинні діяти по всій території України, зокрема м. Дніпро і Дніпропетровської області з терміном дії не менше двох років з дати підписання договору.

Факт передачі паливних карток WOG у кількості 2 шт. загальним літражем бензину A92 - 2055 л. (7825990004699971 - A92 - 1 000 л.; 7825990004699922 - A92 1 055 л.) підтверджується актом приймання - передачі паливних карток від 10.11.2021 та видатковою накладною № 31121/1 від 10.11.2021.

На виконання умов договору, замовник платіжним дорученням № 500 від 26.11.2021 перерахував на користь постачальника грошові кошти у розмірі 29 630,00 грн, та платіжним дорученням № 520 від 07.12.2021 перерахував на користь постачальника грошові кошти у розмірі 31 259,65 грн.

За період з 12.11.2021 - 28.12.2021 позивач заправив на АЗС WOG 360 л. бензину А-92., а за період з 04.01.2022 - 18.04.2022 - заправив на АЗС WOG 480 л. бензину А-92.

У зв`язку з наслідками збройної агресії російської федерації, позивач не зміг в повному обсязі використати паливо, внаслідок чого утворився залишок невикористаного бензину А-92 у розмірі 1 215 літрів, вартістю 36 000, 45 грн. Позивач вирішив звернутися до відповідача з вимогою повернути сплачені грошові кошти за невикористане паливо А-92. Зокрема 18.08.2022 позивач направив претензію до відповідача за вихідним № 02-13/232 та Акт звірки взаєморозрахунків. Проте відповідь на зазначену претензію позивач не отримав. Позивач повторно надіслав на адресу відповідача лист № 02-13/275 від 28.09.2022 з вимогою про повернення грошових коштів. Після неодноразових звернень позивача від відповідача на рахунок позивача 28.10.2022 надійшли грошові кошти у розмірі 3 000,00 грн, які позивач, у той же день, відправив у дохід бюджету Дніпропетровської області.

21.11.2022 позивач знову направив претензію на адресу відповідача за вихідним № 02-13/345 з вимогою про повернення грошових коштів у розмірі 33 000, 45 грн за невикористаний бензин об`ємом 1 114 л., з урахуванням вже частково повернутих грошових коштів.

В порушення умов договору відповідач свої зобов`язання щодо повернення грошових коштів у розмірі 33 000, 45 грн за невикористаний бензин об`ємом 1 114 л. не виконав.

Такі обставини, на думку позивача, свідчать про порушення його прав та охоронюваних законом інтересів і є підставою для їх захисту у судовому порядку, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з цим позовом про стягнення з відповідача на свою користь 33 000, 45 грн.

Позиція відповідача.

Відповідач явки представника в судові засідання не забезпечив, відзиву чи письмових обґрунтованих пояснень суду не представив, позовні вимоги не заперечив, доказів сплати заборгованості не подав.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази по справі у їх сукупності, суд прийшов до висновків про те, що позовні вимоги підлягають до задоволення виходячи з таких мотивів.

Згідно з ст. 174 ГК України, однією з підстав виникнення господарського зобов`язання є господарський договір та інші угоди, передбачені законом, а також угоди не передбачені законом, але такі, які йому не суперечать. Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму (ст. 655 Цивільного кодексу України).

Як встановлено судом, 22.10.2021 між сторонами у справі був укладений договір № 37 про закупівлю товарів за державні кошти.

Відповідно до п. 1.1. договору, постачальник (відповідач) зобов`язується поставити замовникові (позивачеві) товар, зазначений в специфікації (додаток № 1), а замовник - прийняти і оплатити такий товар.

Згідно п. 1.2. договору предмет закупівлі згідно з класифікатором України ДК 021:2015:09130000-9 нафта і дистиляти (бензин A-92/пластикові картки, скретч-картки, талони або аналог на бензин). Товар повинен надаватись у пластикових картках, скретч-картках, талонах або аналогу на бензин, номіналом 10 або 20 літрів, які повинні діяти по всій території України, зокрема м. Дніпро і Дніпропетровської області з терміном дії не менше двох років з дати підписання договору.

Статтею 669 Цивільного кодексу України визначено, що кількість товару, що продається, встановлюється у договорі купівлі-продажу у відповідних одиницях виміру або грошовому вираженні.

Відповідно до додаткової угоди № 1 до договору № 37 від 22 жовтня 2021 року, сторони домовились додаток № 1 «Специфікація» до договору викласти у новій редакції, відповідно до якої кількість літрів бензину, що передається замовнику від постачальника становить 2 055 л., на загальну суму з ПДВ - 60 889,65 грн.

Факт передачі позивачу паливних карток WOG у кількості 2 шт. загальних літражем бензину A92 - 2055 л. (7825990004699971 - A92 1 000 л.; 7825990004699922 A92 1 055 л.) підтверджується актом приймання - передачі паливних карток від 10.11.2021 та видатковою накладною № 31121/1 від 10.11.2021.

Талон відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженою наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв`язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 це спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.

Згідно умов п. 4.1. договору, оплата проводиться після пред`явлення постачальником рахунку на оплату товару, видаткової накладної на товар, але не пізніше ніж через 30 днів з дня отримання товару замовником.

Так, на виконання умов договору, замовник платіжним дорученням № 500 від 26.11.2021 перерахував на користь постачальника грошові кошти у розмірі 29 630,00 грн та платіжним дорученням № 520 від 07.12.2021 перерахував на користь постачальника грошові кошти у розмірі 31 259,65 грн.

Відповідно до п.п. 6.3.1 договору, постачальник зобов`язаний забезпечити передачу пального через АЗС замовнику в наступному режимі - безперервно та цілодобово.

За період з 12.11.2021 - 28.12.2021 позивач заправив на АЗС WOG 360 л. бензину А-92., а за період з 04.01.2022 - 18.04.2022 заправив на АЗС WOG 480 л. бензину А-92.

Позивач не зміг в повному обсязі використати паливо, у зв`язку з чим утворився залишок невикористаного бензину А-92 у сумі 1 215 літрів, що в гривневому еквіваленті складає 36 000, 45 грн.

За ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, а за відсутності таких вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (ст. 526 Цивільного кодексу України).

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 670 Цивільного кодексу України, якщо продавець передав покупцеві меншу кількість товару, ніж це встановлено договором купівлі-продажу, покупець має право вимагати передання кількості товару, якої не вистачає, або відмовитися від переданого товару та його оплати, а якщо він оплачений, - вимагати повернення сплаченої за нього грошової суми.

Позивач звертався до відповідача з вимогою повернути сплачені грошові кошти за невикористане паливо А-92. Зокрема, 18.08.2022 позивач направив претензію до відповідача за вихідним № 02-13/232 та Акт звірки взаєморозрахунків. Проте, відповідь на зазначену претензію позивач не отримав. Відтак позивач знову надіслав листа від 28.09.2022 № 02-13/275 з вимогою про повернення грошових коштів. Листом позивача від 05.10.2022 № 02-13/277 було повідомлено відповідача про намір позивача звернутися до суду за захистом своїх порушених прав.

Після неодноразових звернень від відповідача на рахунок позивача 28.10.2022 надійшли грошові кошти у розмірі 3 000,00 грн, які позивач, у той же день, відправив у дохід бюджету Дніпропетровської області.

У відповіді від 06.09.2022 за № 445 відповідач визнав факт своєї заборгованості перед позивачем та гарантував повернення сплачених грошових коштів за невикористане паливо у повному обсязі.

21.11.2022 позивач знову направив претензію до відповідача за вихідним № 02-13/345 з вимогою про повернення грошових коштів у розмірі 33 000, 45 грн за невикористаний бензин об`ємом 1 114 л., з урахуванням вже частково повернутих грошових коштів. Однак, відповідач свої зобов`язання щодо повернення грошових коштів у розмірі 33 000,45 грн так і не виконав.

Враховуючи встановлені вище обставини, не спростовані відповідачем, суд дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог щодо повернення відповідачем позивачу оплачених коштів за неотриманий бензин об`ємом 1 114 л, а відтак заявлені позовні вимоги підлягають до повного задоволення.

Відшкодування витрат, пов`язаних зі сплатою судового збору, відповідно до ст. 129 ГПК України, покладається на відповідача.

Керуючись ст. ст. 2, 13, 74, 76, 77, 78, 86, 124, 129, 236-241, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

вирішив:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Торгмет Прайд (79066, м. Львів, вул. Кавалерідзе, 2, код ЄДРПОУ 43747521) на користь Комунального закладу освіти Спеціальна школа № 12 Дніпропетровської обласної ради (49021, м. Дніпро, вул. Саранська, 6, код ЄДРПОУ 20199239) 33 000, 45 грн основного боргу та 2 481, 00 грн судового збору.

3. Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 241 ГПК України, та може бути оскаржено до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені статтями 256, 257 ГПК України.

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/.

Повний текст рішення складено 16 лютого 2023 року.

Суддя Манюк П.Т.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення13.02.2023
Оприлюднено17.02.2023
Номер документу109014950
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —914/3268/22

Рішення від 13.02.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 23.01.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 16.01.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

Ухвала від 26.12.2022

Господарське

Господарський суд Львівської області

Манюк П.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні