ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 серпня 2010 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1402/10/1670
Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого судді - Серг и С.М.,
при секретарі - Кузьменк о М.В.,
за участю:
представника позивача - Д орошенко Л.Д.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Сільськогос подарського товариства з обм еженою відповідальністю "Люк с" про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені, -
В С Т А Н О В И В:
08 квітня 2010 року Полтав ське обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів (далі- позивач) звернулося до Полтавського окружного а дміністративного суду з адмі ністративним позовом до Сіль ськогосподарського товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Люкс" (далі-відповідач, С ТОВ "Люкс") про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені у розмірі 7823,25 гр н.
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що СТО В "Люкс" порушило вимоги Закон у України “Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні” щодо виконання нор мативу робочих місць, призна чених для працевлаштування і нвалідів, в результаті чого у творилась заборгованість по несплаті адміністративно-го сподарських санкцій та пені до Фонду соціального захисту інвалідів.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив їх зад овольнити, посилаючись на об ставини, викладені в позовні й заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце судо вого розгляду даної справи п овідомлявся належним чином. Причини неявки визнані судом неповажними.
Розглянувши подані позива чем документи, заслухавши по яснення представника позива ча, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, суд приходи ть до висновку, що позов підля гає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до частини 1 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03. 1991 № 875 ( далі - Закон № 875) в редакції, що діяла на час виникнення прав овідносин, для підприємств, у станов, організацій, в тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі 4 % сере дньооблікової чисельності ш татних працівників обліково го складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості о дного робочого місця.
Частиною 2 статті 19 вищезазн аченого Закону регламентова но, що підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, установи, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною першою ц ієї ж статті, і забезпечують п рацевлаштування інвалідів.
Судом встановлено, що 01.03.2010 ві дповідачем подано до Полтавс ького обласного відділення ф онду соціального захисту інв алідів звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в за 2008 рік, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу на підприємстві в цей період становила 14 осіб.
На виконання приписів стат ті 19 Закону № 875 відповідачем са мостійно обраховано нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів в кількос ті 1 робоче місце. Разом з тим , протягом 2008 року на підприємс тві не працювали особи, яким в становлена інвалідність.
Частиною 3 статті 18 Закону № 8 75 передбачено, що підприємств а, установи, організації, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, зобов'язані в иділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеці альні робочі місця, створюва ти для них умови праці з ураху ванням індивідуальних прогр ам реабілітації і забезпечув ати інші соціально-економічн і гарантії, передбачені чинн им законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.
Відповідач до Чутівського районного центру зайнятості звітів про наявність вільни х робочих місць, призначених для працевлаштування інвалі дів, за формою №3-ПН у 2008 році не п одавав, що підтверджується л истом Чутівського районного центру зайнятості № 524 від 20.07.2010.
Доказів самостійного пошу ку інвалідів для працевлашту вання на виконання нормативу , встановленого Законом, відп овідачем не надано.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України № 875 підприє мства, установи, організації , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж встановлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього закону щороку сплач ують відповідним відділення м Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, установі , організації за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м.
Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інвалідів і не зайнят е інвалідами, відповідач до 16. 04. 2009 (термін сплати встановлен о частиною 4 статті 20 вищевказ аного Закону - до 15 квітня рок у, наступним за роком, у якому відбулося порушення нормати ву) повинен був самостійно сп латити адміністративно-госп одарські санкції у розмірі 7064 ,29 грн.
В добровільному порядку ад міністративно-господарські санкції відповідачем не спл ачені.
Згідно з частиною 2 статті 20 З акону України № 875 порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і. Пеня обчислюється, виходяч и із 120 відсотків річних облік ової ставки Національного ба нку України, що діяла на момен т сплати, нарахованої за повн у суму недоїмки за весь її стр ок.
У зв'язку з несплатою відпов ідачем адміністративно-госп одарських санкцій до встанов леної законом дати, позиваче м правомірно нараховано пеню у розмірі 758,96 грн.
Відповідно до частини 5 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” дані суми м ожуть бути стягнуті в примус овому порядку за рішенням су ду.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги щодо стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій у розмірі 7064,29 гр н та пені за порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій у розмі рі 125,95 грн суд вважає обґрунтов аними та такими, що підлягают ь задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Сільсько господарського товариства з обмеженою відповідальністю "Люкс" про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені задовольнити.
Стягнути з Сільськогоспод арського товариства з обмеже ною відповідальністю "Люкс" (к од ЄДРПОУ 31710687) адміністративн о-господарські санкції в сум і 7064 (сім тисяч шістдесят чотир и) грн 29 (двадцять дев'ять) коп. т а пеню в сумі 758 (сімсот п'ятдеся т вісім) грн 96 (дев'яносто шість ) коп. на користь Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (одержувач: УДК Чутівськог о району, банк ГУДКУ в Полтавс ькій області, р/р 31218230700499, МФО 831019).
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постан ови виготовлено 25 серпня 2010 ро ку.
Суддя С.М. Серга
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2010 |
Оприлюднено | 31.08.2010 |
Номер документу | 10901711 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.М. Серга
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні