Рішення
від 16.02.2023 по справі 280/185/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

16 лютого 2023 року о/об 15 год. 15 хв.Справа № 280/185/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІ-ЛОГІСТІК (бул.Вітчизняний, буд.3, кв.1, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69014; код ЄДРПОУ 41106739)

до Державної служби України з безпеки на транспорті (пр.Перемоги, буд.14, м.Київ, 03135; код ЄДРПОУ 39816845) в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул.Чубанова, буд.8, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69118)

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІ-ЛОГІСТІК (надалі позивач, ТОВ СЕВІ-ЛОГІСТІК) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (надалі відповідач), в якому позивач просить суд: визнати протиправною та скасувати Постанову про застосування адміністративно- господарського штрафу №308803 від 12.12.2022 винесену Державною службою України з безпеки на транспорті Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області.

У позовній заяві зазначено наступне. 27.10.2022 у ході рейдової перевірки працівниками Державної служби безпеки на транспорті Відділом держаного нагляду (контролю) в Івано-Франківській області був перевірений автомобіль (вантажний спеціалізований фургон) RENAULT MASTER держ.№ НОМЕР_1 та складений Акт №324917 від 27.10.2022 в якому зазначено «Під час перевірки виявлено порушення ст.34 ЗУ «Про автомобільний транспорт» незабезпечення безпеки дорожнього руху при здійсненні вантажних перевезень (згідно ТТН №1183 від 27.10.2022) перевізник не забезпечив водія необхідними документами, а саме індивідуальною книжкою водія (п.6.3 розділу VI МТЗУ №340 від 07.06.2010)». «абзац 3 частина 1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки необхідних документів, саме індивідуальною контрольною книжкою водія.». На підставі цього Акту відповідачем було винесено Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12.12.2022 у сумі 17000 грн. 00 коп. за порушення вимог ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт». 23.12.2022 позивачем було отримано по пошті рекомендованим листом наступні документи: - запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт №43948/27/24-22 від 30.11.2022 на 1 арк.; - лист Державної служби України з безпеки на транспорті Відділ державного нагляду (контролю) у Запорізькій області №47366/27/24-22 від 15.12.2022 на 1 арк.; - копія Акту №324917 від 27.10.2022 Державної служби безпеки на транспорті Відділ держаного нагляду (контролю) в Івано-Франківської області на 1 арк.; - Постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12.12.2022. Таким чином, позивач отримав усі документи які відносяться до цієї справи та накладення на нього штрафу 23.12.2022, у тому числі позивач отримав запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт №43948/27/24-22 від 30.11.2022. Запрошення на розгляд справи, яка була призначена на 12.12.2022, було отримано позивачем з запізненням, вже після того, як справа була розглянута відповідачем та було винесено рішення. З діями відповідача та винесеним рішення позивач не згодний. Повідомлення щодо розгляду 12.12.2022 справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт Відділом державного нагляду (контролю) у Запорізькій області не було своєчасно направлено позивачу рекомендованим листом, що позбавило позивача права спростовувати свою вину та надати відповідачу свої вмотивовані пояснення та заперечення. Згідно висновків акту перевірки, у ході рейдової перевірки 27.10.2022 вказано, що позивач надавав послуги з перевезення вантажу без оформлення документів, перелік яких визначено ст.48 Закону України "Про автомобільний транспорт", а саме водій не надав індивідуально-контрольну книжку, здійснюючи перевезення вантажу транспортним засобом, не обладнаним тахографом. При цьому перевіряючі особи не встановили наявності в позивача статусу автомобільного перевізника, зазначивши лише товаро-транспортну накладну, на підставі якої здійснювався рух транспортного засобу. Однак автомобіль (вантажний спеціалізований фургон) RENAULT MASTER держ.№ НОМЕР_1 дійсно належить позивачу, але на час перевірки він вже тривалий час знаходився у оренді у ФОП ОСОБА_1 (код НОМЕР_2 , адреса реєстрації: АДРЕСА_1 ) за договором оренди №03/09 від 01.09.2022. Тому у розумінні законодавчих актів України, позивач не є перевізником, а є лише орендодавцем автомобіля RENAULT MASTER держ.№ НОМЕР_3 . Перевізником (тобто особою, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення вантажів транспортними засобами) є саме ФОП ОСОБА_1 , який і повинен нести відповідальність за оформлення документів та вантажу при перевезенні. У зв`язку з чим позивач вважає що оспорювана Постанова складена з порушенням норм законодавства України на особу яка не здійснювала правопорушення. Позивач разом з матеріалами справи надає, як доказ, копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 від 06.03.2021. У цьому свідоцтві зазначено, що автомобіль RENAULT MASTER держ.№ НОМЕР_1 є вантажним спеціалізованим фургоном повною массою 3500 кг. (3,5 тон). Таким чином, у зв`язку з тим, що масса автомобіля не перевищує 3,5 тон - можна зробити висновок, що відсутні законодавчі вимоги щодо обладнання цього автомобіля тахографом, а при його відсутності - індивідуальною контрольною книжкою водія. У зв`язку з чим, в Акті №324917 від 27.10.2022 Державної служби безпеки на транспорті Відділу держаного нагляду (контролю) в Івано-Франківської області та у Постанові про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12.12.2022 вказані факти відсутності індивідуальної контрольної книжки водія, які не є порушенням.

Позивач підтримав позовну заяву.

Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне. Керуючись Законом України «Про автомобільний транспорт», «Порядком здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 за №1567, 22.10.2021 на ділянці а/д Н-10 117км + 600м уповноваженою посадовою особою Укртрансбезпеки було зупинено транспортний засіб RENAULT реєстраційний номер НОМЕР_5 під керуванням водія ОСОБА_2 . У відповідності до ст.49 Закону України «Про автомобільний транспорт», п.4 «Порядку зупинення транспортного засобу, що здійснює автомобільні перевезення пасажирів та вантажів, посадовими особами Державної служби з безпеки на транспорті та її територіальних органів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2013 за №422, водій транспортного засобу ОСОБА_3 пред`явив для перевірки посадовій особі управління Укртрансбезпеки наступні документи: посвідчення водія серії НОМЕР_6 від 20.01.2022; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу марки RENAULT, номерний знак НОМЕР_5 серія НОМЕР_4 ; Товарно-транспортну накладну №1183 від 27.10.2022. Під час перевірки водій не пред`явив посадовій особі Укртрансбезпеки індивідуальну контрольну книжку водія, згідно цього порушення було складено Акт проведення додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №324917, де водій зробив запис, щодо причин порушень, що перевізник індивідуальну книжку водія не надав, та засвідчив своїм підписом. Відповідач звертає увагу суду, що транспортний який не обладнаний тахографом. Відділом державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Укртрансбезпеки правомірно було винесено Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12.12.2022 за порушення ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт», відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт». 03.12.2022 на адресу позивача за вихідним №43948/27/24-22 було відправлено запрошення на розгляд справи про порушення транспортного законодавства на 12.12.2022, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих №20553 та трекінгом з сайту Укрпошти, де вказано, що запрошення було на поштовому відділенні 06.12.2022, тому твердження позивача щодо не повідомлення його про розгляд справи спростовується. У визначену дату та час позивач не з`явився. Відповідно до п.27 «Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 за №1567, справу про порушення було розглянуто за наявними матеріалами з урахуванням наявних матеріалів. З огляду на відсутність наявності в водія під час перевірки індивідуальної книжки картки водія, стосовно позивача було винесено оскаржувану Постанову №308803 від 12.12.2022 про застосування адміністративно-господарського штрафу. При цього, під час перевірки був присутній водій. А отже водій повинен був повідомити своє керівництво про виявлення порушення. Матеріали справи не містили відомостей про передання позивачем належного останньому транспортного засобу у користування іншій особі, зокрема третій особі або водію, який був присутній під час перевірки транспортного засобу. З урахуванням зазначених обставин, у даній справі саме позивач виступав автомобільним перевізником при здійсненні перевезення. Відповідач заперечує щодо витрат на правничу допомогу через їх не обґрунтованість.

Відповідач заперечував проти позовної заяви.

Ухвалою судді від 10.01.2023 в адміністративній справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Державною службою України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12.12.2022 до ТОВ СЕВІ-ЛОГІСТІК застосовано адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн. 00 коп.

У вказаній Постанові про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12.12.2022 зазначено: «… ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ СЕВІ-ЛОГІСТІК 27.10.22р., 117км + 600м а/д Н-10 Стрий Мамалига, Акт №324917 допущено порушення ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» відповідальність за яке передбачена абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт»…».

Судом досліджено Акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 27.10.2022 за №324917, в якому, зокрема, зазначено: «… Під час перевірки виявлено порушення - ст.34 ЗУ «Про автомобільний транспорт» незабезпечення безпеки дорожнього руху при здійсненні вантажних перевезень (згідно ТТН №1183 27.10.2022р.) перевізник не забезпечив водія необхідними документами, а саме індивідуальною контрольною книжкою водія (п.6.3 розділу VI наказу МТЗУ №340 від 07.06.2010р.), у тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» - абзац 3 частина 1 перевезення вантажів за відсутності на момент перевірки необхідних документів, а саме індивідуальної контрольної книжки водія. Пояснення водія про причини порушень - перевізник індивідуальну книжку не надав. Водій транспортного засобу (підпис) Д.Ю. Янін …».

Судом досліджено: Запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт від 30.11.2022 за №43948/27/24-22; лист Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті від 15.12.2022 за №47366/27/24-22; Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 ; Договір оренди №03/09 від 01.09.2022 з Додатком №1 та Актом приймання-передачі майна; Товарно-транспортну накладну №1183 від 27.10.2022; інші документи наявні у матеріалах справи.

При вирішенні спору по суті суд виходить з зазначеного вище та викладеного нижче.

У ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» зазначено: «Автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. При оформленні товарно-транспортної накладної вантажовідправник зазначає такі обов`язкові реквізити: дата і місце складання; вантажовідправник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); автомобільний перевізник (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті), прізвище, ім`я, по батькові водія та номер його посвідчення; вантажоодержувач (повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові), код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); транспортний засіб (марка, модель, тип, реєстраційний номер автомобіля, причепа/напівпричепа), його параметри із зазначенням довжини, ширини, висоти, загальної ваги, у тому числі з вантажем, та маси брутто; пункти завантаження і розвантаження. Порядок ведення та надання інформації з реєстру товарно-транспортних накладних визначається Кабінетом Міністрів України. У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків».

Згідно з абз.3 ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначенихстаттями 39і48цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Автомобільний перевізник це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами (ст.1 Закону України «Про автомобільний транспорт»).

У ст.799 Цивільного кодексу України зазначено: «1.Договір найму транспортного засобу укладається у письмовій формі. 2.Договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню».

За ч.2 ст.798 Цивільного кодексу України договором найму транспортного засобу може бути встановлено, що він передається у найм з екіпажем, який його обслуговує.

Відповідно до ст.34 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимогстатті 21цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров`я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів. Автомобільні перевізники з кількістю транспортних засобів десять і більше зобов`язані організовувати підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів автомобільного транспорту, діяльність яких пов`язана з наданням послуг автомобільного транспорту, у термін один раз на п`ять років, а з питань безпеки перевезень, охорони праці та пожежної безпеки - у термін один раз на три роки в порядку, який визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.

Як зазначено у п.1.3 розділу І "Положення про робочий час і відпочинку водіїв колісних транспортних засобів", затвердженого 07.06.2010 наказом Міністерства транспорту та зв`язку України №340, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.09.2010 за №811/18106 (надалі - "Положення про робочий час і відпочинку водіїв колісних транспортних засобів"), вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).

За п.6.3 розділу VI "Положення про робочий час і відпочинку водіїв колісних транспортних засобів" водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3) або повинен мати копію графіка змінності водіїв.

Згідно з п.21 «Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі)», затвердженого 08.11.2006 постановою Кабінету Міністрів України №1567 (надалі «Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі)»), у разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно здодатком 3. Про результати перевірки транспортного засобу (відсутність порушення або зазначення номера складеного акта) посадова особа робить запис у дорожньому листі (за наявності такого) із зазначенням дати, часу, місця перевірки, свого прізвища, місця роботи і посади, номера службового посвідчення та ставить свій підпис, а у разі проведення перевірки виконанняЄвропейської угодиставить відповідний відбиток печатки на реєстраційному листку режиму праці та відпочинку водіїв (у разі наявності).

Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності) (п.26 «Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі)»).

У п.27 «Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі)» зазначено, що у разі неявки уповноваженої особи автомобільного перевізника справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно здодатком 5.

Відповідно до ч.8 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» органи державного нагляду (контролю) та суб`єкти господарювання мають право фіксувати процес здійснення планового або позапланового заходу чи кожну окрему дію засобами аудіо- та відеотехніки, не перешкоджаючи здійсненню такого заходу.

Як позивач, так і відповідач не надали до суду доказів фіксування засобами аудіо- та відеотехніки проведення суб`єктом владних повноважень 27.10.2022 перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом щодо транспортного засобу позивача.

У суду відсутні зауваження щодо надсилання відповідачем на адресу позивача Запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт від 30.11.2022 за №43948/27/24-22.

Суд вважає, що відповідачем було дотримано приписи п.26 «Порядку проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі)» при надісланні на адресу позивача Запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт від 30.11.2022 за №43948/27/24-22.

Враховуючи матеріали справи, позивач не був 27.10.2022 автомобільним перевізником (відповідно до Договору оренди №03/09 від 01.09.2022 з Додатком №1 та Актом приймання-передачі майна, Товарно-транспортної накладної №1183 від 27.10.2022 автомобільним перевізником 27.10.2022 був ФОП ОСОБА_1 ).

Протилежного відповідачем не доведено.

Відповідачем не надано до суду жодного доказу в обґрунтування позиції по справі, про порушення позивачем 27.10.2022 вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезення вантажу автомобільним транспортом.

За вказаних обставин, суд вважає, що відповідачем необґрунтовано Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12.12.2022 застосовано до позивача адміністративно-господарський штраф у сумі 17000 грн. 00 коп.

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12.12.2022 відповідачем прийнято не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже вона є не правомірною.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене вище, позовні вимоги позивача підлягають задоволенню. Доводи проти позову відповідача частково не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Представником позивача у позовній заяві заявлено про стягнення витрат на професійну правничу допомогу у сумі 5500 грн. 00 коп.

При цьому, в обґрунтування понесених витрат на професійну правничу допомогу представником позивача до суду подано: Свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю ЗП001653; Посвідчення адвоката України, видане 30.05.2018; Договір про надання правової допомоги №2/02 від 01.02.2021; Додаток від 27.12.2022 до Договору про надання правової допомоги №2/02 від 01.02.2021; Акт виконаних робіт №1 від 20.01.2023 до Договору про надання правової допомоги №2/02 від 01.02.2021; Платіжне доручення №558 від 25.01.2023 на суму 4000 грн. 00 коп.; Ордер на надання правничої (правової) допомоги Серії АР №1109326.

В Акті виконаних робіт №1 від 20.01.2023 до Договору про надання правової допомоги №2/02 від 01.02.2021 зазначено: «… 1.Адвокат за дорученням Клієнта надав юридичну допомогу клієнту в обсязі та на умовах, передбачених даним договором, а саме:

Ознайомлення з документами щодо накладення на Клієнта адміністративно-господарського штрафу Державною службою України з безпеки на транспорті Відділ державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12 грудня 2022р. 1 година. Складення адміністративного позову до Запорізького окружного адміністративного суду (відповідач Державна служба України з безпеки на транспорті Відділ державного нагляду (контролю) у Запорізькій області) про визнання протиправним та скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу накладеного Постановою про застосування адміністративно-господарського штрафу №308803 від 12 грудня 2022р. 3 години. Копіювання та завірення копій документів доданих до позову (42 сторінки), відправлення позовної заяви до Суду 1 година. Послуги надані Адвокатом у повному обсязі. Зауважень у Сторін немає. 2.За послуги надані Адвокатом Клієнт сплачує адвокату суму гонорару у розмірі 4000 гривень 00 коп. у продовж 10 робочих днів після підписання Сторонами Акту виконаних робіт. …».

Відповідач заперечує щодо витрат на професійну правничу допомогу через їх не обґрунтованість.

Судом прийнято до уваги, що така категорія адміністративних справ є пошириною, а, отже, не потребує витрат значних зусиль при здійсненні професійної правничої допомоги.

Заявником документально та нормативно не обгрунтовано кількість витраченого часу щодо надання професійної правничої допомоги.

Також, суд вважає вартість послуг і робіт правничої допомоги, зазначену у наданих до суду документах, не співмірною з фактично виконаними послугами та роботами.

Отже, судові витрати на професійну правничу допомогу у сумі 5500 грн. 00 коп./4000 грн. 00 коп. є не обґрунтованими та не можуть бути стягнуті на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На думку суду, з урахуванням вимог ч.5 ст.134 КАС України, витрати на професійну правничу допомогу мають бути відшкодовані позивачу лише у сумі 3000 грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246, 263 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати Постанову про застосування адміністративно- господарського штрафу №308803 від 12.12.2022, винесену Державною службою України з безпеки на транспорті (пр.Перемоги, буд.14, м.Київ, 03135; код ЄДРПОУ 39816845) в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул.Чубанова, буд.8, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69118) відносно Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІ-ЛОГІСТІК (бул.Вітчизняний, буд.3, кв.1, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69014; код ЄДРПОУ 41106739).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІ-ЛОГІСТІК (бул.Вітчизняний, буд.3, кв.1, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69014; код ЄДРПОУ 41106739) за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (пр.Перемоги, буд.14, м.Київ, 03135; код ЄДРПОУ 39816845) в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул.Чубанова, буд.8, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69118) судові витрати по сплаті судового збору у сумі 2684 грн. 00 коп.

Задовольнити частково заяву представника позивача про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судових витрат на професійну правничу допомогу.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СЕВІ-ЛОГІСТІК (бул.Вітчизняний, буд.3, кв.1, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69014; код ЄДРПОУ 41106739) за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті (пр.Перемоги, буд.14, м.Київ, 03135; код ЄДРПОУ 39816845) в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Запорізькій області Державної служби України з безпеки на транспорті (вул.Чубанова, буд.8, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69118) судові витрати на професійну правничу допомогу у сумі 3000 грн. 00 коп.

В іншій частині заяви представника позивача про стягнення витрат на професійну правничу допомогу відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Рішення виготовлено у повному обсязі 16.02.2023.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.02.2023
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу109020533
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —280/185/23

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Соколов В.М.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 31.03.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні