Рішення
від 15.02.2023 по справі 520/10456/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 лютого 2023 р. № 520/10456/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД УБТС" до Головного управління ДПС у Рвіненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТД УБТС" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 29.08.2022 №7263298/43063708 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 25.05.2022 в ЄРПН; зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД УБТС» №6 від 25.05.2022 в ЄРПН, датою її первинного подання на реєстрацію 04.07.2022.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення є протиправним та таким, що прийнято всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачам надати відзив на позов, позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

Ухвалою суду від 21.12.2022 клопотання представника Державної податкової служби України про заміну відповідача у справі - задоволено. Замінено Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України на Головне управління ДПС у Рівненській області (33023, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12, ЄДРПОУ ВП 44070166) до участі у розгляді адміністративної справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД УБТС" до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, які міститься в матеріалах справи.

Відповідачі своїм правом на подачу відзиву не скористались. Відповідні документи у встановлений строк до суду не надходили.

Згідно ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ТД УБТС» (ЄДРПОУ 43063708) 14.06.2019 зареєстровано у Департаменті реєстрації Харківської міської ради.

Основним видом діяльності позивача є неспеціалізована оптова торгівля (Код КВЕД 46.90), а також позивач здійснює діяльність з виробництва коксу та коксопродуктів (Код КВЕД 19.10), виробництва продуктів нафтоперероблення (Код КВЕД 19.20), виробництва інших основних органічних хімічних речовин (Код КВЕД 20.14), виробництва іншої хімічної продукції, н. в. і. у. (Код КВЕД 20.59), оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (Код КВЕД 46.71), вантажний автомобільний транспорт (Код КВЕД 49.41), надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (Код КВЕД 68.20).

ТОВ «ТД УБТС» є платником ПДВ, ІПН 430637020336.

ТОВ «ТД УБТС» 18.02.2022 подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №6 від 25.05.2022 на суму 61992,01 грн, в т.ч. ПДВ у сумі 10332,00 грн.

Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної від 04.07.2022, зареєстрованої в ЄРПН за № 9107741603 реєстрацію податкової накладної №6 від 25.05.2022 зупинено.

В квитанції зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №6 від 25.05.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2707, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У зв`язку із незгодою з підставами зупинення реєстрації вказаної накладної, ТОВ «ТД УБТС» подано у електронному вигляді до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів

Рішенням голови комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Грабовим В.В. від 29.08.2022 №7263298/43063708 прийнято рішення про відмову у реєстрації вказаної податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність паспорти якості, сертифікати відповідності) наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Додатково зазначено, що не надано документи на володіння транспортним засобом, яким здійснювалась доставка продукції, не надано документів про наявність виробничого приміщення, працівників.

Позивач подав скаргу від 01.09.2022 до комісії центрального рівня Державної податкової служби України.

Рішенням №44915/43063708/2 від 19.09.2022 комісією центрального рівня вирішено залишити скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН - без змін, з підстав ненадання платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Так, підставою зупинення реєстрації податкової накладної є відсутність в таблиці даних платника податку Кодів УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2707, як товарів/послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій

В даному випадку такий товар це - Паливо пічне альтернативне сумішеве, виготовлене за ТУ У 20.1-3035617110-001:2018, із кодом 2707999900.

Так, 27.12.2019 між ТОВ «ТД УБТС» і ТОВ «ВТГ - ТРЕИДІНГ» укладено договір поставки нафтопродуктів № ВТГ-250.

У відповідності до п. 1.1. Договору постачальник зобов`язується передати в погоджені терміни, а покупець повинен прийняти і оплатити на умовах, викладених в договорі і додатках до нього, нафтопродукти, що іменуються по тексту «товар». Асортимент, кількість товару і його ціна встановлюються сторонами за погодженням в додатках до цього договору на підставі заявки Покупця і вказуються в розрахункових документах та/або у відвантажувальних документах (видаткових накладних) на товар. Додатки до цього договору є специфікацією в розумінні ст. 266 ГК України і складають невід`ємну частину цього договору.

Згідно із п. 2.3. Договору поставка товару може бути здійснена на наступних базисах: FCA - пункт відправлення, вказаний у відповідному додатку до цього Договору або CPT - пункт призначення, вказаний у відповідному додатку до цього Договору або EXW - пункт наливу, вказаний у відповідному додатку до цього Договору.

Сторони можуть погодити й інші базиси поставки партії товару. Базис поставки кожної окремої партії товару погоджується сторонами у відповідних заявках Покупця (на кожну окрему партію товару), а також у відповідних додатках.

Відповідно до п. 3.1. Договору загальна ціна цього договору визначається вартістю товару, отриманого покупцем впродовж сього терміну дії договору. Вартість кожної окремої партії товару визначається постачальником у відповідних додатках до договору на кожну окрему партію товару та зазначається у рахунках-фактурах.

Положеннями п. 3.2. Договору визначено, що покупець зобов`язується сплатити з дотриманням умов договору повну вартість товару на умовах 100% передплати. Якщо постачальник здійснить відвантаження партії товару до отримання попередьної оплати від покупця, то покупець зобов`язаний повністю оплатити поставлений товару протягом 1 (одного) календарного дня від дати відвантаження товару.

У відповідності до умов договору ТОВ «ТД УБТС» отримано від ТОВ «ВТГ-ТРЕЙДІНГ» рахунок №383 від 24.12.2021 на загальну суму 1750000,00 грн, у т.ч. ПДВ 20% в сумі 291666,67 грн.

Вказаний рахунок оплачене ТОВ «ТД УБТС» в повному обсязі відповідно до платіжного доручення №780 від 24.12.2021.

За фактом оплати виписано податкова накладна №103 від 24.12.2021 на суму 1750000,00 грн, у т.ч. ПДВ 20% в сумі 291666, 67 грн.

В подальшому, ТОВ «ТД УБТС» було отримано конденсат газовий стабілізований природний у кількості 16,88 т, що підтверджується видатковою накладною №44 від 19.01.2022 на суму 281600,00 грн, у т.ч. ПДВ в сумі 46933,33 грн і видатковою накладною №45 від 19.01.2022 на суму 230400,00 грн, у т.ч. ПДВ в сумі 38400,00 грн.

Разом із товаром Постачальником надано ТОВ «ТД УБТС» паспорт якості №0401221б на конденсат газовий стабілізований природний.

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару ТОВ «ТД УБТС» отримано від ТОВ «ВТГ-ТРЕЙДІНГ» в електронному вигляді розрахунок коригування №35 від 19.01.2022 до податкової накладної №103 від 24.12.2021.

Приймання продукції здійснювалось директором ТОВ «ТД УБТС» ОСОБА_1 .

Транспортування товару з пункту навантаження (Харківська обл., м. Богодухів, вул. Привокзальна Слобідка, 38) до пункту розвантаження (м. Харків, вул. Ізмайлівська, 11-А) здійснювалось перевізником ТОВ «Мегасофт МЛ» (ЄДРПОУ 39428371). Для транспортування товару ТОВ «ТД УБТС» укладено з ТОВ «Мегасофт МЛ» договір №19/01-22 від 19.01.2022 на надання послуг.

Відповідно до товарно-транспортних накладних №ВТ44 від 19.01.2022 і №ВТ45 від 19.01.2022 автопідприємство ТОВ «Мегасофт МЛ» на замовлення ТОВ «ТД УБТС» в особі директора ОСОБА_1 , автомобілем Volvo д/н НОМЕР_1 з причепом TRAILOR SYY д/н НОМЕР_2 завантажило в м. Богодухів Харківської області конденсат газовий стабілізований природний у загальної кількості 16,88 т (водій ОСОБА_2 , посвідчення водія НОМЕР_3 ) та перевезло даний вантаж до м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11-А, де вантаж одержав директор ТОВ «ТД УБТС» ОСОБА_1 та передав на відповідальне зберігання ТОВ «УБТС» згідно умов договору №02/09/19-7 від 02.09.2019.

Фактична передача матеріалів на зберігання підтверджується актом приймання - передачі №47 від 19.01.2022.

Фактичне надання послуг відповідального зберігання за січень 2022 року підтверджується актом надання послуг №14 від 31.01.2022 на суму 3180,00 грн, в т. ч. ПДВ 530,00 грн.

Дані послуги оплачене в повному обсязі на підставі платіжного доручення №248 від 15.08.2022.

Фактичне надання послуг перевезення ТОВ «Мегасофт МЛ» підтверджується актом надання послуг №119 від 19.01.2022 на суму 8520,00 грн, в т.ч. ПДВ 1420,00 грн.

На підтвердження сум податку на додану вартість у складі ціни послуги за вказаним актом надання послуг ТОВ «ТД УБТС» отримано від ТОВ «Мегасофт МЛ» в електронному вигляді податкова накладна №51 від 19.01.2022.

Розрахунки з постачальником ТОВ «ВТГ - ТРЕЙДІНГ» підтверджуються карткою рахунка 281 (товари на складі) за 19.01.2022 і карткою рахунка 631 за 19.01.2022.

Розрахунки з постачальником послуг ТОВ «УБТС» підтверджуються карткою рахунка 6851 за січень 2022 року.

Розрахунки з постачальником послуг ТОВ «Мегасофт МЛ» підтверджуються карткою рахунка 6851 за 19.01.2022 і платіжним доручення №30 від 02.02.2022.

Крім того, 01.02.2022 між ТОВ «ТД УБТС» і ФО - П ОСОБА_3 укладено договір поставки № 01/02/22 від 01.02.2022.

Відповідно до п. 1.1. Договору постачальник (ФОП ОСОБА_4 ) зобов`язується протягом терміну дії договору поставляти і передавати у власність покупця, а покупець (ТОВ «ТД УБТС») зобов`язується прийняти та оплачувати товар, кількість, найменування якого визначається видатковими накладними, які повинні мати посиланні на цей договір.

Положеннями п. 2.2. договору визначено, що розрахунки за поставлений товар здійснюються покупцем протягом 14-ти календарних днів з дати поставки кожної окремої партії товару.

Відповідно до п. 3.1. Договору місце передачі товару - склад покупця - м. Харків, вул. Ізмайлівська, 11а.

У відповідності до умов договору ТОВ «ТД УБТС» від ФО - П ОСОБА_3 отримано товар - Суміш котельну у кількості 10,56 т, що підтверджується видатковою накладною №1/05 від 23.05.2022 на загальну суму 158400,00 грн, без ПДВ.

Разом із товаром Постачальником надано ТОВ «ТД УБТС» паспорт якості №1/05 від 23.05.2022 на Суміш котельну.

Приймання товару здійснювалось директором ТОВ «ТД УБТС» ОСОБА_1 .

Транспортування товару з пункту навантаження (м. Харків) до пункту розвантаження (м. Харків, вул. Ізмайлівська, 11-А) здійснювалось постачальником ФОП ОСОБА_3 згідно п.3.1 Договору.

Відповідно до товарно-транспортних накладних №1/05-1, №1/05-2, №1/05-3 і №1/05-4 від 23.05.2022 ФОП ОСОБА_3 автомобілем Renault Mascott 110 НОМЕР_4 завантажено в м. Харків суміш котельну у загальної кількості 10,56 т (водій ОСОБА_3 , посвідчення водія НОМЕР_5 ) та перевезено даний вантаж до м. Харкова, вул. Ізмайлівська, 11-А.

Розрахунки з постачальником ФО-П ОСОБА_3 підтверджуються карткою рахунка 201 (товари на складі) за 23.05.2022, карткою рахунка 631 за період 23.05.2022 і платіжним дорученням №946 від 17.08.2022.

Таким чином, за вказаними договорами ТОВ «ТД УБТС» закуплено сировини: конденсат газовий стабілізований природний у загальної кількості 16,88 т; суміш котельна у загальної кількості 10,56 т.

В результаті виробництва (перероблення) якої (у відповідних пропорціях) отримано новий продукт - Паливо пічне альтернативне сумішеве згідно ТУ У 20.1 3035617110-001:2018 у кількості 3,0 т (код УКТ ЗЕД 2707999900).

Виробництво продукції здійснювалося за допомогою кавітатора, яким користується ТОВ «ТД УБТС» згідно договору оренди №10/02/22 від 10.02.2022.

Послуги користування кавітатором оплачені в повному обсязі на підставі платіжного доручення №246 від 15.08.2022.

Списання матеріалів здійснювалось згідно Вимоги-накладної №5 від 23.05.2022 і акта приймання-передачі зі зберігання №14 від 23.05.2022.

Послуги зберігання за травень 2022 підтверджуються актом надання послуг №50 від 31.05.2022 на суму 4080,00 грн, в т.ч. ПДВ 680,00 грн і платіжним дорученням №248 від 15.08.2022.

Згідно Вимоги-накладної №5 від 23.05.2022 та Накладної на передачу готової продукції №5 від 23.05.2022 було виготовлено 3,0 т Палива пічного альтернативного сумішевого ТУ У 20.1-3035617110-001:2018.

Згідно Сертифікату відповідності UA0.YT.021107-22 від 11.02.2022 та паспорту якості від 23.05.2022 продукт Паливо пічне альтернативне сумішеве за своїми основними показниками (масова частка загальної сірки не більше 1%) відповідає коду УКТ ЗЕД 2707999900.

Отримання готової продукції на складі підтверджується карткою рахунка 26 за 23.05.2022.

В подальшому, з метою продати вказаний товар, між ТОВ «ТД УБТС» та ТОВ «АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД» укладено договір поставки №2405/1-2022 від 24.05.2022.

Відповідно до п. 1.1. Договору на умовах в порядку та в строки, визначені цим Договором, Постачальник зобов`язується протягом терміну дії Договору поставляти та передавати у власність Покупця, а Покупець зобов`язується приймати та оплачувати товар, кількість якого визначається рахунками-фактурами, видатковими накладними та актами прийому-передачі, які повинні мати посилання на цей договір.

Згідно із п. 2.2. Договору розрахунки за поставлений товар здійснюються покупцем шляхом 100% передоплати на підставі рахунка постачальника.

Відповідно до п. 3.1. Договору місце поставки (передачі) товару - склад покупця: Полтавська обл., Миргородський р-н, с. Солонці, вул. Молодіжна, 73.

Транспортування товару здійснюється автоперевізником ТОВ «ТД УБТС».

ТОВ «ТД УБТС» надано ТОВ «Асфальтобетонний завод» рахунок №63 від 25.05.2022 на загальну суму 61992,01 грн, в т.ч. ПДВ у сумі 10332,00 грн за Паливо пічне альтернативне сумішеве ТУ У 20.1-3035617110-001 у кількості 1,74 т.

Вказаний рахунок ТОВ «Асфальтобетонний завод» оплачено в повному обсязі на підставі платіжного доручення №10289 від 03.06.2022.

Факт отримання товару Покупцем підтверджується видатковою накладною №63 від 25.05.2022 на загальну суму 61992,01 грн, в т.ч. ПДВ у сумі 10332,00 грн за підписом директора ТОВ «Асфальтобетонний завод» Широкого О. Г.

На підтвердження сплати сум податку на додану вартість у складі ціни товару за вказаною видатковою накладною ТОВ «ТД УБТС» надано ТОВ «Асфальтобетонний завод» в електронному вигляді податкова накладна №6 від 25.05.2022.

Відповідно до товарно-транспортної накладної №63 від 25.05.2022 автопідприємством ТОВ «ТД УБТС» автомобілем МАН 26.412 д/н НОМЕР_6 (водій ОСОБА_5 - посвідчення водія НОМЕР_7 ) здійснено транспортування з пункту навантаження (м. Харків, вул. Ізмайлівська, 11-а) до пункту розвантаження (Полтавська обл., Миргородський р-н, с. Солонці, вул. Молодіжна, 73) вказаний товар масою 1,74 т.

Розрахунки з покупцем ТОВ «АСФАЛЬТОБЕТОННИЙ ЗАВОД» підтверджуються карткою рахунка 361 за 25.05.2022 і карткою рахунка 26 за 25.05.2022.

В оскаржуваному рішенні відповідач вказав, що позивачем не надано документи на володіння транспортним засобом, яким здійснювалась доставка продукції.

Проте, дане твердження не відповідає дійсності, доданими до позовної заяви документами (документи довільного формату) підтверджується, що такі докази надано, та вони мають наступний зміст: ОВ «ТД УБТС» має на праві оренди автотранспортний засіб MAN 26.412, 2001 року випуску, д/н НОМЕР_6 .

Так, автотранспортний засіб MAN 26.412, 2001 року випуску орендується ТОВ ТД УБТС у фізичної особи ОСОБА_6 згідно нотаріально завіреного договору оренди транспортного засобу НМН803555 від 08.12.2020 (копії договору, акту приймання-передачі транспортного засобу до договору, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_8 на автомобіль д/н НОМЕР_6 додаються).

Розрахунки з постачальником послуг ОСОБА_6 підтверджуються актом надання послуг №5 від 31.05.2022, карткою рахунка 6851 за травень 2022 року і платіжним дорученням №1 від 07.06.2022 на суму 6440,00 грн.

Крім того, в оскаржуваному рішенні зазначено, що позивачем не надано інформацію та документи щодо працівників та наявності виробничого приміщення.

З цього приводу судом з матеріалів справи встановлено, що юридичною адресою позивача є 61017, м. Харків, вул. Велика Панасівська, б. 168, право користування якого належить на підставі договору суборенди приміщення від 01.01.2022 №01/01-2022 (копія договору, акту приймання-передачі приміщення в суборенду, акту приймання-передачі наданих послуг оренди додаються).

На підприємстві працевлаштовано 10 осіб: директор, директор комерційний, комірник, бухгалтер, оглядач з економічних питань, та 4 водії автотранспортних засобів.

Також, зважаючи на специфіку господарської діяльності, ТОВ «ТД УБТС» має на праві оренди 4 ємності загальним об`ємом 65 кубічних метрів згідно із договором суборенди від 01.03.2021 № 0103/1 (копія договору, акту приймання-передачі ємностей).

Так, відповідно до п. 1.2. договору об`єктом оренди є ємності № 2, 3, 7, 8 у кількості 4 (чотири) одиниці загальним об`ємом 65 м3. Ємності знаходяться на території нафтоскладу за адресою: м. Харків, вул. Ізмайлівська, 11-А.

Відповідно до акту б/н від 01.03.2021 прийому-передачі ємностей по договору оренди Орендар передав, а суборендар (позивач) прийняв у тимчасове платне користування ємності № 2, 3, 7, 8 загальним об`ємом 65 м3, а саме: ємність № 2 - 25 куб. метрів; ємність № 3 - 25 куб. метрів; ємність № 7 - 10,8 куб. метрів; ємність № 8 - 4,2 куб. метрів.

Також, ТОВ «ТД УБТС» на підставі договору від 02.09.2019 № 02/09/19-7 про надання послуг відповідального зберігання з ТОВ «УБТС» використовує ємності, які знаходяться за адресом: м. Харків, вул. Ізмайлівська, буд. 11-А, для зберігання придбаної сировини.

Як зазначалось раніше, ТОВ «ТД УБТС» 18.02.2022 подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №6 від 25.05.2022 на суму 61992,01 грн, в т.ч. ПДВ у сумі 10332,00 грн.

Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної від 04.07.2022, зареєстрованої в ЄРПН за № 9107741603 реєстрацію податкової накладної №6 від 25.05.2022 зупинено.

В квитанції зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №6 від 25.05.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 2707, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням голови комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації Грабовим В.В. від 29.08.2022 №7263298/43063708 прийнято рішення про відмову у реєстрації вказаної податкової накладної у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність паспорти якості, сертифікати відповідності) наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Так, к квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/ розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Проте, надіслана позивачу квитанція містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Позивач не погоджуючись з такими діями відповідачів, звернувся до суду з даним позовом.

По суті спірних правовідносин суд зазначає, що Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.

Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.

У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.

В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.

Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.

Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Рівненській області бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами позивач в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій з вказаним контрагентом, законність реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".

Отже, з огляду на вище описане, рішення про від 29.08.2022 №7263298/43063708 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 25.05.2022 в ЄРПН є неправомірними та підлягають скасуванню, а податкові накладні - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД УБТС" підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД УБТС" (вул. Велика Панасівська, буд. 168, м. Харків, 61017, ЄДРПОУ 43063708) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 29.08.2022 №7263298/43063708 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 25.05.2022 в ЄРПН.

Зобов`язати Державну податкову службу України (ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД УБТС» №6 від 25.05.2022 в ЄРПН, датою її первинного подання на реєстрацію 04.07.2022.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД УБТС" (ЄДРПОУ 43063708) судові витрати в розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок) грн 50 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області (ЄДРПОУ ВП 44070166).

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД УБТС" (ЄДРПОУ 43063708) судові витрати в розмірі 1240 (одна тисяча двісті сорок) грн 50 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М.Панов

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2023
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу109022307
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/10456/22

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 10.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 31.03.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 24.03.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 15.02.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні