Справа № 761/27807/22
Провадження № 3/761/474/2023
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 січня 2023 року Шевченківського районного суду м. Києва Пономаренко Н.В. при секретарі Бражніченко І.О., за участю представника Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Борматової О.М., захисника особи, відносно якої складений адміністративний протокол, адвоката Єфимченко І.В., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, що надійшли з Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , громадянина України, станом на дату переміщення товарів через митний кордон 16.06.2021 року -, працюючого директором ТОВ «ТВЕН ПЛЮС», зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за частиною 1 статті 483 МК України, -
в с т а н о в и в :
відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 0039/126000/22 від 06 жовтня 2022 року, 16.06.2021 на митну територію України з Польщі через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (01054, Україна, м. Київ, вул. Гончара Олеся, буд. 65А) ввезено товари: «чоловічий та жіночий одяг в асортименті, додаткові речі до одягу, сумки жіночі шкіряні, головні убори», всього 259 товарів, 1274 пакувальних місця, загальною вагою брутто - 12 230,73 кг, заявленою загальною вартістю 76 778,68 доларів США.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» від 15.06.2021 № UA100000/2021/884017, а також товаросупровідні документи: інвойс від 14.06.2021 № 2209-М-031, згідно якого вартість товарів складає 76 778,68 доларів США, міжнародна автомобільна накладна СMR від 15.06.2021 № 0000741, Книжка МДП від 15.06.2021 № ХК.83889341.
Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником товарів виступає компанія «MAIRITI TOOSTUS OU» (Kaitn 1, Kesklinnadistrict, TasllincityHarjucountry, 10111), одержувачем - ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 43332083).
Вказаний товар вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 доставлено у зону діяльності Київської митниці до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Київ-західний» (03164, м. Київ, вул. Малинська, 20).
17.06.2021 товари «чоловічий та жіночий одяг в асортименті, додаткові речі до одягу, сумки жіночі шкіряні, головні убори» всього 259 товарів, 1274 пакувальних місця, загальною вагою брутто - 12 230,73 кг заявлено до митного оформлення декларантом ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (ЄДРПОУ 43332083) ОСОБА_1 (гр. 54) за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100020/2021/591076.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: вищевказані документи, які подані під час переміщення через митний кордон України: контракт від 04.09.2020 № 74-002209М, укладений у м. Києві між компанією «MAIRITI TOOSTUS OU» (Естонія) та ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» в особі директора ОСОБА_1 , та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
16.07.2021 Державною митною службою України направлено запити до митних органів Естонської Республіки (вих. № 20/20-02-01/11/2383) та Республіки Польща (вих. № 20/20-02-01/11/2386) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України промислових товарів, у тому числі і чоловічого та жіночого одягу в асортименті, додаткових речей до одягу, сумок жіночих шкіряних та головних уборів, одержувачем яких виступало ТОВ «ТВЕН ПЛЮС».
16.09.2021 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Польської Республіки (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 16.09.2021 № 20/20-02-01/7.9/3158) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України промислових виробів ТОВ «ТВЕН ПЛЮС».
Від митних органів Польщі отримано копію документу з транзитної митної системи - MRN 21PL301010TU48W2J4 - документ, який супроводжує відкриття Книжки МДП № ХК.83889341 в Митному відділі в БялійПодляске. Митницею відправлення був Митний відділ Дорохуск.
Вказаний документ містить відомості щодо відправника товарів (гр. 2) - «MAIRITI TOOSTUS OU» (Kaitn 1, Kesklinnadistrict, TasllincityHarjucountry, 10111), отримувача (гр. 8) - LLC TWEN PLUS (ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (01054, Україна, м. Київ, вул. Гончара Олеся, буд. 65А), країни відправлення (гр. 15) - PL, країни призначення - UA. Також у ньому зазначений реєстраційний номер транспортного засобу (графи 18 та 21) - НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , яким переміщувались товари, кількість місць (гр. 6) - 1274 і вага брутто (гр. 35) - 12 230,734 кг.
З документу MRN 21PL301010TU48W2J4 встановлено, що раніше товари були оформлені в митних органах країн ЄС, а саме: Франції, Італії, Угорщини, Великобританії, Польщі та Нідерландів, що підтверджено переліком експортних та транзитних декларацій цих країн, серед яких зазначені митні декларації Нідерландів №/№ 21NLKPP3BA8KKWD52 та 21NL00020514D252A9.
Також в рамках перевірки 01.10.2021 Координаційно-моніторинговою митницею отримано відповідь від митних органів Естонії (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 24.09.2021 № 20/20-02-01/7.9/3409) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання митного законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України промислових товарів ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 43332083).
Від митних органів Естонії отримано інформацію, що компанія «MAIRITI TOOSTUS OU» зареєстрована в комерційному реєстрі Естонії. Єдиним членом ради правління компанії є громадянин Литви ОСОБА_2 - особа, яка підписала вищевказаний контракт з ТОВ «ТВЕН ПЛЮС».
Естонська компанія не є платником податку на додану вартість, і тому компанія «MAIRITI TOOSTUS OU» не подає жодних звітів про свою діяльність та угоди.
Транзакція, пов`язана з книжкою МДП № XK.83889341 не зареєстрована в естонській електронній митній базі даних, ця книжка не відкривалась в Естонії, а компанія «MAIRITI TOOSTUS OU» не здійснювала експортних/імпортних транзакцій від свого імені протягом 2021 року. По інформації митних органів Естонії, компанія могла здійснювати митні оформлення експорту в іншій країні ЄС, але ця інформація у них відсутня.
Враховуючи отриману інформацію Естонської та Польської митної адміністрації, 26.10.2021 Державною митною службою України направлено запит до митних органів Нідерландів (вих. № 26/26-04/11/276) з метою встановлення всіх обставин переміщення товарів «одяг в асортименті різних європейських торгових марок» з Нідерландів до Польщі за вищевказаною митною декларацією.
08.07.2022 до Координаційно-моніторингової митниці надійшла відповідь від митних органів Нідерландів (лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 08.07.2022 № 26/26-04/7.9/1008) на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України товарів широкого асортименту на адресу ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (01054, Україна, м. Київ, вул. Олеся Гончара, буд. 65а).
Від Митного інформаційного центру Нідерландів отримано копію декларації № 21NLKPP3BA8KKWD52, відповідно до якої відправником/експортером товарів у гр. 2 зазначено компанію "TommyHilfigerEurope B.V.", а одержувачем у гр. 8 - компанію "MD-LOGISTIC LLC" (адреса: LUGOVA STREET 12, KYIV, 04074). Разом з експортною декларацією від митних органів Нідерландів отримано інвойс від 09.06.2021 № 7101245203, контракт від 13.07.2020 № 13/07/2020, підписаний між компанією "TommyHilfigerEurope B.V." (адреса: Danzigerkade 165, 1013AP, Amsterdam, TheNetherlands) та "MD-LOGISTIC LLC" (UA), CMR б/н від 10.06.2021 на частину вантажу вагою брутто 3217 кг (вага разом з палетами), та CMR б/н від 10.06.2021 на частину вантажу вагою брутто 1347 кг (вага разом з палетами).
На підставі цих документів в митних органах Нідерландів оформлено товари: сумки та гаманці вагою нетто 104,14 кг і статистичною вартістю у 9063,50 EUR, одяг в асортименті (штани, джинси, джемпери, куртки, футболки, худі) вагою нетто 984,77 кг і статистичною вартістю у 67 816,73 EUR, аксесуари (ремені, кепки) вагою нетто 8,09 кг і статистичною вартістю у 835,60 EUR, взуття в асортименті (кросівки, черевики, мокасини) вагою нетто 2703,97 кг і статистичною вартістю у 120 363,92 EUR.
Загальна вага брутто вантажу складає 4275 кг, нетто 3801 кг, вага брутто включаючи 29 палетів складає 4565 кг та кількість коробок 471.
Згідно отриманої інформації встановлено, що транспортним засобом НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на підставі експортної декларації № 21NLKPP3BA8KKWD52 та транзитної декларації № 21NL00020514D22A9 з митної території Польщі переміщено товари «одяг, взуття та аксесуари в асортименті» торгової марки "TommyHilfiger" вартістю 198 079,75 EUR.
Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Нідерландів з даними, які містяться у документах, поданих ОСОБА_1 до митного оформлення за митною декларацією від 17.06.2021 № UA100020/2021/591076, встановлена невідповідність інформації щодо відправників, отримувачів та вартості товарів торгової марки "TommyHilfiger".
Відповідно до вищезазначеної митної декларації, відправником товарів виступає компанія «MAIRITI TOOSTUS OU» (Естонія), а отримувачем - ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (Україна).
Отже, відомості щодо відправників, отримувачів та вартості зазначених товарів у документах, отриманих від митних органів Угорщини, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ОСОБА_1 , директором ТОВ «ТВЕН ПЛЮС», при переміщені через митний кордон України та їх митному оформленню.
Таким чином, в протоколі зазначено, що частину товарів із загальної кількості, переміщених через митний кордон України транспортним засобом з р.н.з НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 17.06.2021 № UA100020/2021/591076, загальною вартістю 198 079,75 EUR, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (16.06.2021) складає - 6 460 687,97 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості.
Такі дії ОСОБА_1 ініціатором протоколу були кваліфіковані за частиною 1 статті 483 МК України.
У судове засідання ОСОБА_1 будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи, не з`явився.
В судовому засіданні захисник особи, щодо якої вирішується питання про притягнення до адміністративної відповідальності, -адвокат Єфимченко І.В. просила закрити провадження у даній справі у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення. Подала до суду письмові пояснення, відповідно до яких вказувала, що документи CMR № 0000741, книжка МДП № ХК 83889341 та інвойс № 22209-М-031, оформлені в країні експорту продавцем - «MAIRITI TOOSTUS OU» у відповідності до Контракту № 74-002209М та Додаткової угоди № 027, відповідають міжнародним актам, супроводжували вантаж з території Євросоюзу (Польщі) та подавались перевізником (водієм) в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, що підтверджено відповіддю Волинської митниці 15.07.2022 № 7.3-28-08/7905/37 та доданими документами. При цьому, ОСОБА_1 не мав відношення до складання та оформлення документів, поданих в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, які на думку митного органу містять неправдиві дані, а саме: CMR № 0000741, книжка МДП № ХК 83889341 та інвойс № 22209-М-031, дій щодо митного оформлення товарів в країні експорту та переміщення товарів через митний кордон не здійснював, а попередня митна декларація № UA100000/2021/884017 заповнена ним на підставі отриманих від продавця документів, у відповідності до положень Митного кодексу України та Порядку № 651, що вказує на відсутність ознак об`єктивної сторони порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Також, звертала увагу суду на те, що в протоколі про порушення митних правил не визначено які саме дії вчинив ОСОБА_1 , які б утворювали об`єктивну сторону порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.Крім того, захисник зазначала, що докази, долучені до справи про порушення митних правил не підтверджують обставини, викладені у протоколі про адміністративне правопорушення. Висновки митного органу про те, що ОСОБА_1 вчинено правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, ґрунтуються на відповідях митних органів Польської Республіки (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 16.09.2021 № 20/20-02-01/7.9/3158), митних органів Естонії (лист Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил від 24.09.2021 № 20/20-02-01/7.9/3409) та митних органів Нідерландів (лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 08.07.2022 № 26//26-04/7.9/1008), а також доданих до них документів. Разом з цим, зазначені відповіді митних органів не є офіційним письмовим повідомленням про вчинення особою порушення митних правил, отриманим від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю (п. 2 ч. 1 ст. 491 МК України) або від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій (п. 2 ч. 1 ст. 491 МК України), оскільки не містять повідомлення про будь-які правопорушення, а лише містять певну інформацію, яка потребувала проведення відповідних перевірочних заходів.
Представник Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Борматова О.М. в судовому засіданні вказувала на наявність підстав для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, підтримала протокол про адміністративне та просила притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України.
Дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, заслухавши думку учасників розгляду справи, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК України та ст. 245 КУпАП завданням провадження у справах про порушення митних правил/адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
При цьому, згідно зі ст. 489 МК України та ст. 280 КУпАП при розгляді справи підлягають з`ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують її відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.
Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Так, відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.Тобто, при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.
Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).
При цьому, що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 16.06.2021 на митну територію України з Польщі через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (01054, Україна, м. Київ, вул. Гончара Олеся, буд. 65А) ввезено товари: «чоловічий та жіночий одяг в асортименті, додаткові речі до одягу, сумки жіночі шкіряні, головні убори», всього 259 товарів, 1274 пакувальних місця, загальною вагою брутто - 12 230,73 кг, заявленою загальною вартістю 76 778,68 доларів США.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були наступні документи: попередня митна декларація одержувача ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» від 15.06.2021 № UA100000/2021/884017, а також товаросупровідні документи: інвойс від 14.06.2021 № 2209-М-031, згідно якого вартість товарів складає 76 778,68 доларів США, міжнародна автомобільна накладна СMR від 15.06.2021 № 0000741, Книжка МДП від 15.06.2021 № ХК.83889341.
Згідно з вказаними товаросупровідними документами продавцем та відправником товарів виступає компанія «MAIRITI TOOSTUS OU» (Kaitn 1, Kesklinnadistrict, TasllincityHarjucountry, 10111), одержувачем - ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 43332083).
Вказаний товар вантажним автомобілем з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 доставлено у зону діяльності Київської митниці до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Київ-західний» (03164, м. Київ, вул. Малинська, 20).
17.06.2021 товари «чоловічий та жіночий одяг в асортименті, додаткові речі до одягу, сумки жіночі шкіряні, головні убори» всього 259 товарів, 1274 пакувальних місця, загальною вагою брутто - 12 230,73 кг заявлено до митного оформлення декларантом ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (ЄДРПОУ 43332083) ОСОБА_1 (гр. 54) за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA100020/2021/591076.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 04.09.2020 № 74-002209М, укладений у м. Києві між компанією «MAIRITI TOOSTUS OU» (Естонія) та ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» в особі директора ОСОБА_1 ,інвойс від 14.06.2021 № 22209-М-031 на суму 76 778,68 дол. США, міжнародна автомобільна накладна СMR від 15.06.2021 № 0000741, Книжка МДП від 15.06.2021 № ХК.83889341 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
Дослідивши вказані документи, суд прийшов до переконання, що висновок митного органу про те, що частину товарів із загальної кількості переміщених через митний кордон України транспортним засобом з р.н.з НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , митне оформлення яких здійснено за митною декларацією від 17.06.2021 № UA100020/2021/591076, загальною вартістю 198 079,75 EUR, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (16.06.2021) складає - 6 460 687,97 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, таких, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення його митної вартості, не підтверджується наявними у матеріалах справи доказами.
Так, долучена до матеріалів справи копія документу з транзитної митної системи - MRN 21PL301010TU48W2J4 містить відомості про відправника товарів (гр. 2) - «MAIRITI TOOSTUS OU» ( АДРЕСА_2 ), отримувача (гр. 8) - LLC TWEN PLUS (ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» (01054, Україна, м. Київ, вул. Гончара Олеся, буд. 65А), країни відправлення (гр. 15) - PL, країни призначення - UA. Також у ньому зазначений реєстраційний номер транспортного засобу (графи 18 та 21) - НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , яким переміщувались товари, кількість місць (гр. 6) - 1274 і вага брутто (гр. 35) - 12 230,734 кг.
В той же час, долучені у якості доказів експортні декларації № 21NLKPP3B3A8KKWD52 та №21 NL 00020514D252A9 не містять жодних відомостей, які б дозволяли однозначно стверджувати про те, що партія товарів поставлена компанією TommyHilfigerEvropeB.V. на адресу компанії MDLOGISTICLCC є тією ж партією товарів, що входить до складу партії, поставленої «MAIRITITOOSTUSOU »на адресу ТОВ «ТВЕН ПЛЮС».
Крім того, вага товарів, що були переміщені згідно експортних декларацій 21DK00790025326501 та 21DK00790025326694 відрізняється від ваги товарів, ввезених на територію України на підставі митної декларації від 15.06.2021 № UA100000/2021/884017.
Як зазначено в протоколі про порушення митних правил підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були:
-попередня митна декларація(ПП) від 15.06.2021 № UA100000/2021/884017
-CMR від 15.06.2021 № 0000741,
-книжка МДП № ХК 83889341,
-інвойс від 14.06.2021 № 2209-М-031.
Попередня митна декларація (ПП) є попереднім повідомленням про намір ввезти товари та документом контролю доставки, передує митному оформленню товарів, оскільки процедура декларування не завершена, та містить лише відомості, достатні для ввезення товарів на митну територію України (ч. 3 ст. 259 МК України).
Попередня митна декларація заповнюється декларантом до переміщення товарів через митний кордон України на підставі товаросупровідних документів, отриманих від відправника або продавця товарів.
Порядок заповнення митних декларацій в режимі імпорту регламентовано п. 2 розділу ІІ Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 (далі Порядок № 651):
Інформація, внесена ОСОБА_1 до гр. 2 та гр. 8 попередньої митної декларації № UA100000/2021/884017 підтверджується наявними товаросупровідними документами, а саме CMR від 15.06.2021 № 0000741, книжкою МДП № ХК 83889341 та інвойсом від 14.06.2021 № 2209-М-031.
Під час оформлення митних декларацій, в тому числі попередньої митної декларації, декларант зобов`язаний вносити відомості щодо вартості товарів, яка визначена в рахунках (інвойсах). Внесення декларантом іншої, непідтвердженої вартості товарів, митним законодавством не передбачено.
Фактурна вартість товарів, зазначена ОСОБА_1 в попередній митній декларації від 15.06.2021 № UA100000/2021/884017 відповідає вартості товарів, зазначеній компанією продавцем «MAIRITI TOOSTUS OU» в інвойсі від 14.06.2021 № 2209-М-031 - 76 778,68 доларів США.
Інвойс від 14.06.2021 № 2209-М-031 оформлений та виданий компанією продавцем - «MAIRITI TOOSTUS OU» є документом, що визначає вартість товару, та, єдиним документом, на підставі якого ОСОБА_1 до попередньої митної декларації у відповідності до Порядку № 651 внесено відомості щодо вартості товарів.
CMR від 15.06.2021 № 0000741 заповнена у відповідності до вимог Конвенції, в гр. 5 містить перелік документів, які передані відправником перевізнику, а саме: книжка МДП № ХК 83889341 та інвойс № 22209-М-031, які супроводжували вантаж до України, та були подані перевізником (водієм) до митного контролю, в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, що підтверджено відповіддю Волинської митниці від 28.10.2022 № 7.3-28-08/11751/37 та доданими документами.
Carnet TIR (книжка МДП) - це митний вантажосупровідний документ, який дає право перевозити вантажі через кордон держав в опломбованих митницею кузовах автомобілів чи контейнерах за спрощених митних процедур, відповідно до Митної конвенцію про міжнародні перевезення із застосуванням книжки МДП 1959 і 1975 рр.
За правилами заповнення Книжки МДП в рубриці (графі) 08 зазначаються додані документи (CMR, пакувальний лист і т.п.), в рубриці (графі) 17 відривного аркуша зазначається дата, печатка та підпис митниці місця відправлення.
В рубриці 08 книжки МДП № ХК.83889341 наведено перелік документів, а саме CMR № 0000741 та інвойс № 22209-М-031, а в рубриці 17 наявна печатка митниці відправлення, що підтверджуєперевезення товарів на підставі зазначених документів
Отже, документи CMR № 0000741, книжка МДП № ХК 83889341 та інвойс № 22209-М-031, оформлені в країні експорту продавцем - «MAIRITI TOOSTUS OU» у відповідності до Контракту № 74-002209М та Додаткової угоди № 027, відповідають міжнародним актам, супроводжували вантаж з території Євросоюзу (Польщі) та подавались перевізником (водієм) в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, що підтверджено відповіддю Волинської митниці 15.07.2022 № 7.3-28-08/7905/37 та доданими документами.
Ініціатором клопотання не спростовано, що ОСОБА_1 не мав відношення до складання та оформлення документів, поданих в якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, які на думку митного органу містять неправдиві дані, а саме: CMR № 0000741, книжка МДП № ХК 83889341 та інвойс № 22209-М-031, дій щодо митного оформлення товарів в країні експорту та переміщення товарів через митний кордон не здійснював, а попередня митна декларація № UA100000/2021/884017 заповнена ним на підставі отриманих від продавця документів, у відповідності до положень Митного кодексу України та Порядку № 651, що вказує на відсутність ознак об`єктивної сторони порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, відсутні.
В протоколі про порушення митних правил не визначено які саме дії вчинив ОСОБА_1 , які б утворювали об`єктивну сторону порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Обґрунтовуючи те, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, в протоколі про порушення митних правил посадовою особою митниці зазначається факт перебування його на посаді керівника ТОВ «ТВЕН ПЛЮС».
Таким чином, у матеріалах справи відсутні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що керівник ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» ОСОБА_1 вчинив протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у товаросупровідних документах на переміщення товарів на територію України, тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та які б утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Митна вартість товару визначена декларантом на підставі дійсних та передбачених законодавством документів.
Крім того, матеріали справи не містять будь - яких доказів про те, що вищезазначені документи є підробленими чи одержані незаконним шляхом.
Сама по собі відповідь митних органів Республіки Польща та Естонії, за відсутності належних та допустимих доказів про те, що документи, які пред`явлені при переміщенні товару є сфальшованими не може бути доказом вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення керівником ТОВ «ТВЕН ПЛЮС» ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, а також вимоги ст. 62 Конституції України про те, що будь-яке обвинувачення, в тому числі у вчиненні адміністративного правопорушення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи повинні тлумачитись на її користь, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.
Керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України,-
п о с т а н о в и в :
провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 (протокол № 0039/126000/22 від 06 жовтня 2022 року), - закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скарга, не було подано протягом десяти днів. У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя:
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2023 |
Оприлюднено | 20.02.2023 |
Номер документу | 109031345 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Пономаренко Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні