ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
14 червня 2010 року 10:07 № 2а-5836/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Савченко А.І., за участю с екретаря Красновій І.А., розгл янувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву
за позовом Державної податкової інс пекції у Деснянському районі міста Києва
до Малого багатопрофільно го приватного підприємства « Фірма «Маркіза»
третя особа Деснянська районна у міс ті Києві державна адміністра ція
про припинення (скасування) ю ридичної особи
за участю представників с торін:
від позивача - Петренко Р.О.
від відповідача - не з' явив ся
від третьої особи - не з' яв ився
На підставі частини 3 ста тті 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України в су довому засіданні 14 червня 2010 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Державна податкова інсп екція у Деснянському районі міста Києва (далі по тексту - позивач, ДПІ у Дніпровському районі м. Києва) звернулася до Окружного адміністративног о суду міста Києва з адмініст ративним позовом до Малого б агатопрофільного приватног о підприємства «Фірма «Маркі за»(далі по тексту - відпові дач, МПП «Фірма «Маркіза»), за участю третьої особи, яка не з аявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні поз ивача - Деснянської районно ї у місті Києві державної адм іністрації (далі по тексту - третя особа), в якому просить п рипинити (скасувати) юридичн у особу МПП «Фірма «Маркіза» (код ЄДРПОУ 21612434).
В якості підстави для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов' язано з банкрут ством юридичної особи, позив ач зазначив неподання протяг ом року органам державної по даткової служби податкових д екларацій та документів фіна нсової звітності відповідно до закону.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 14 квітня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі та призначено спра ву до судового розгляду на 20 т равня 2010 року.
У судове засідання, признач ене на 20 травня 2010 року, сторони або їх уповноважені предста вники не з' явилися, в зв' яз ку з чим та враховуючи припис и частини 1 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України суд відклав розгля д даної справи на 14 червня 2010 ро ку.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав.
Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини 2 статті 17, ча стини 1 статті 18 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” та з ураху ванням положень частини 8 ста тті 35 Кодексу адміністративн ого судочинства України така адреса вважається достовірн ою, а повістка, направлена за н ею, врученою юридичній особі .
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -
ВСТАНОВИВ:
Мале багатопрофільн е приватне підприємство «Фір ма «Маркіза»(код ЄДРПОУ 21612434) за реєстроване Ватутінською ра йонною державною адміністра цією м. Києва, як суб' єкт підп риємницької діяльності 15 чер вня 1994 року. На податковому обл іку у Державній податковій і нспекції Деснянського район у міста Києва перебуває з 30 че рвня 1994 року.
Згідно довідки ДПІ у Десня нському районі м. Києва № 1905 від 24 березня 2010 року остання пода ткова звітність відповідаче м подавалася за січень 2000 року . Згідно довідки ДПІ у Деснянс ькому районі м. Києва № 4216/9/24-138 ві д 31 травня 2010 року заборгованіс ть перед бюджетом відсутня.
Згідно зі статтею 9 Закону У країни “Про систему оподатку вання” платники податків і з борів (обов' язкових платежі в) зобов' язані: 1) вести бухга лтерський облік, складати зв ітність про фінансово-господ арську діяльність і забезпеч увати її зберігання у термін и, встановлені законами; 2) под авати до державних податкови х органів та інших державних органів відповідно до закон ів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обч исленням і сплатою податків і зборів (обов' язкових плат ежів); 3) сплачувати належні су ми податків і зборів (обов' я зкових платежів) у встановле ні законами терміни; 4) допуска ти посадових осіб державних податкових органів до обстеж ення приміщень, що використо вуються для одержання доході в чи пов' язані з утриманням об' єктів оподаткування, а т акож для перевірок з питань о бчислення і сплати податків і зборів (обов' язкових плат ежів).
Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з неподанням таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних і фізичних осіб-п ідприємців”, а також Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”.
Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” до функцій орг анів державної податкової сл ужби належить контроль за св оєчасністю подання платника ми податків податкових звіті в, декларацій, розрахунків та інших документів, пов' язан их з обчисленням податків, ін ших платежів.
Згідно пункту 17 частини пер шої статті 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до суду з за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.
Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб' єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.
Вказані норми кореспондує ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця внаслідок непода ння податкової звітності.
Відповідно до частини перш ої статті 33 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців” юридична особа припиня ється, в тому числі, за судовим рішенням.
У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.
Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.
Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб' єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб' єкта господарюванн я.
Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб' єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб' єкта господарювання”. Во дночас, стаття 104 Цивільного к одексу України вживає термін “припинення юридичної особи ”. Термін “припинення юридич ної особи” вживається також у Законі України “Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців”.
Частина друга статті 33 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців”, ча стина друга статті 104, частина п' ята статті 111 Цивільного к одексу України та частина сь ома статті 59 Господарського к одексу України пов' язують м омент припинення юридичної о соби (суб' єкта господарюван ня) з однією подією: внесенням до державного реєстру запис у про припинення такої особи (суб' єкта господарювання).
Виходячи із приписів части ни четвертої статті 91 Цивільн ого кодексу України цивільн а правоздатність юридичної о соби припиняється з дня внес ення до єдиного державного р еєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моме нту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юр идична особа є такою, що припи нилася.
Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.
На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що позовн і вимоги органу державної по даткової служби, спрямовані на втрату юридичною особою ц ивільної правоздатності, в т ому числі вимоги про припине ння юридичної особи або вимо ги про скасування державної реєстрації суб' єкта підпри ємницької діяльності, відпов ідають повноваженням органу державної податкової служби , а відповідно і компетенції а дміністративних судів.
Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.
Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Враховуючи, що відповідаче м більше року не подаються ор ганам державної податкової с лужби податкові декларації т а документи фінансової звітн ості відповідно до закону, а т акож право органів державної податкової служби звертатис ь до суду з заявою (позовною за явою) про припинення (скасува ння) юридичної особи, суд вваж ає позовні вимоги обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов Державної податк ової інспекції у Деснянськом у районі міста Києва задовол ьнити.
2. Припинити юридичну особ у - Мале багатопрофільне при ватне підприємство «Фірма «М аркіза»(код ЄДРПОУ 21612434) та скас увати її державну реєстрацію .
3. Зобов' язати державного р еєстратора Деснянської райо нної у місті Києві державної адміністрації не пізніше на ступного робочого дня з дати надходження судового рішенн я щодо припинення юридичної особи - Малого багатопрофіл ьного приватного підприємст ва «Фірма «Маркіза»(код ЄДРП ОУ 21612434) внести до Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в запис щодо цього судового р ішення та здійснити заходи з припинення юридичної особи у встановленому порядку.
Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.
Суддя Савченко А.І.
Постанову складен о в повному обсязі та підписа но 18 червня 2010 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2010 |
Оприлюднено | 31.08.2010 |
Номер документу | 10903261 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Савченко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні