Постанова
від 01.07.2010 по справі 2а-4190/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

01 липня 2010 року 14:22 № 2а-4190/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Савченко А.І., при секрета рі Семенюк В.М., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інс пекції в Оболонському районі міста Києва

до

третя особа Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Центр чисти х технологій»

Оболонська районна у місті Києві державна адміністраці я

про припинення (скасування) юри дичної особи

за участю представників с торін:

від позивача - Козак В.А .

від відповідача - не з' яв ився

від третьої особи - не з' я вився

На підставі частини 3 ста тті 160 Кодексу адміністративн ого судочинства України в су довому засіданні 1 липня 2010 рок у проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВ И:

Державна податкова інс пекція в Оболонському районі міста Києва (далі по тексту - позивач, ДПІ в Оболонському р айоні м. Києва) звернулася до О кружного адміністративного суду міста Києва з адміністр ативним позовом до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Центр чистих технологій» (далі по тексту - відповідач , ТОВ «Центр чистих технологі й»), за участю третьої особи, я ка не заявляє самостійних ви мог на предмет спору на сторо ні позивача - Оболонської ра йонної у місті Києві державн ої адміністрації (далі по тек сту - третя особа), в якому про сить припинити юридичну особ у - Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Центр чист их технологій»(код ЄДРПОУ 33596427 ).

В якості підстави для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов' язано з банкрут ством юридичної особи, позив ач зазначив відсутність відп овідача за вказаною у Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців адресою та внесення про це відповідного запису.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 22 березня 2010 року відкрито провадження в адміністратив ній справі та призначено спр аву до судового розгляду на 9 к вітня 2010 року.

У судове засідання, признач ене на 9 квітня 2010 року, з' явив ся представник позивача. Від повідач або його уповноважен і представники в судове засі дання не з' явились. Відпові дач був належним чином повід омлений про дату, час та місце судового розгляду.

Враховуючи приписи пункту 3 частини 1 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України суд відклав розгля д даної справи на 17 травня 2010 ро ку.

Судове засідання, призначе не на 17 травня 2010 року, судом від кладалося на 1 липня 2010 року у з в' язку з необхідністю отрим ання додаткових доказів по с праві.

Позивач в судовому засідан ні позовні вимоги підтримав.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судове засідання не забезпечив, хоча про час та мі сце розгляду справи був пові домлений належним чином. У зв ' язку з нез' явленням предс тавників відповідача та нена данням витребуваних доказів розгляд справи відкладався, ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини 2 статті 17, ча стини 1 статті 18 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” та з ураху ванням положень частини вось мої статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни така адреса вважається до стовірною, а повістка, направ лена за нею, врученою юридичн ій особі.

Від третьої особи надійшло клопотання про розгляд спра ви без участі її представник а.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Центр чи стих технологій»(код ЄДРПОУ 33596427) зареєстровано Оболонсько ю районною у місті Києві держ авною адміністрацією 1 верес ня 1997 року. На податковому облі ку у Державній податковій ін спекції в Оболонському район і міста Києва перебуває з 29 тр авня 2009 року.

Судом встановлено, що відп овідно до наданого позивачем витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців стан ом на 4 березня 2010 року до Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за місцезнаходженням.

Відповідно до змісту части ни першої статті 33 Закону Укра їни “Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-п ідприємців” юридична особа п рипиняється за судовим рішен ням, підставою для прийняття якого згідно з частиною друг ою статті 38 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців”, зокрема, є наявність в Є диному державному реєстрі юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

З системного аналізу пункт у 17 частини 1 статті 11 та статті 2 Закону України “Про державн у податкову службу в Україні ” вбачається, що до компетенц ії органів державної податко вої служби віднесено контрол ь за додержанням податкового законодавства.

Водночас, відповідно до час тини 2 статті 7 Закону України “Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців” державний нагл яд за дотриманням законодавс тва у сфері державної реєстр ації юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців здійс нює спеціально уповноважени й орган з питань державної ре єстрації, яким відповідно до наказу Державного комітету України з питань регуляторно ї політики та підприємництва від 08 червня 2005 року № 50 на сього дні є Державний комітет Укра їни з питань регуляторної по літики та підприємництва.

Згідно з частиною 2 статті 19 К онституції України органи де ржавної влади, їх посадові ос оби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах та у спосі б, що передбачені Конституці єю та Законами України.

Таким чином, на думку Окружн ого адміністративного суду м іста Києва, оскільки до компе тенції органів державної под аткової служби не віднесено контроль за дотриманням зако нодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в тому числі контроль за досто вірністю даних, які містятьс я в Єдиному державному реєст рі юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців, зверненн я до суду з вимогою скасуванн я державної реєстрації юриди чної особи на підставі її від сутності за вказаним у Єдино му державному реєстрі юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців місцезнаходженням виходить за межі повноважен ь органів державної податков ої служби.

Поряд з цим, судом встанов лено, що згідно довідки ДПІ в О болонському районі м. Києва № 74499/9/10-011 від 29 червня 2010 року податк ова звітність відповідачем н е подавалася з моменту реєст рації. Відповідно до довідки ДПІ в Оболонському районі м. К иєва № 1799/9/29-105 від 13 березня 2010 року заборгованість зі сплати по датків та зборів (обов' язко вих платежів) відсутня.

Згідно зі статтею 9 Закону України “Про систему оподат кування” платники податків і зборів (обов' язкових плате жів) зобов' язані: 1) вести бух галтерський облік, складати звітність про фінансово-госп одарську діяльність і забезп ечувати її зберігання у терм іни, встановлені законами; 2) п одавати до державних податко вих органів та інших державн их органів відповідно до зак онів декларації, бухгалтерсь ку звітність та інші докумен ти і відомості, пов' язані з о бчисленням і сплатою податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів); 3) сплачувати належні с уми податків і зборів (обов' язкових платежів) у встановл ені законами терміни; 4) допуск ати посадових осіб державних податкових органів до обсте ження приміщень, що використ овуються для одержання доход ів чи пов' язані з утримання м об' єктів оподаткування, а також для перевірок з питань обчислення і сплати податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів).

Право на звернення суб' єк тів владних повноважень, і зо крема, органів державної под аткової служби України, із по зовами про припинення суб' є кта господарювання в зв' язк у з неподанням таким суб' єк том протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності згідно з законодавством, вип ливає із положень Закону Укр аїни “Про державну реєстраці ю юридичних і фізичних осіб-п ідприємців”, а також Закону У країни “Про державну податко ву службу в Україні”.

Згідно з пунктом 3 частини п ершої статті 10 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” до функцій орг анів державної податкової сл ужби належить контроль за св оєчасністю подання платника ми податків податкових звіті в, декларацій, розрахунків та інших документів, пов' язан их з обчисленням податків, ін ших платежів.

Згідно пункту 17 частини пер шої статті 11 Закону України “П ро державну податкову службу в Україні” органи державної податкової служби мають пра во звертатися у передбачених законом випадках до суду з за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.

Відповідно до частини перш ої статті 238 Господарського ко дексу України за порушення в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності до суб' єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваже ними органами державної влад и або органами місцевого сам оврядування адміністративн о-господарські санкції, тобт о заходи організаційно-право вого або майнового характеру , спрямовані на припинення пр авопорушення суб' єкта госп одарювання та ліквідацію йог о наслідків.

Згідно зі статтею 247 Господа рського кодексу України у ра зі здійснення суб' єктом гос подарювання діяльності, що с уперечить закону чи установч им документам, до нього може б ути застосовано адміністрат ивно-господарську санкцію у вигляді скасування державно ї реєстрації цього суб' єкта та його ліквідації. Скасуван ня державної реєстрації суб' єкта господарювання провади ться за рішенням суду.

Вказані норми кореспондує ться із нормами Закону Украї ни “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців”, якими ви значені підстави для постано влення судового рішення про припинення юридичної особи а бо припинення підприємницьк ої діяльності фізичної особи -підприємця внаслідок непода ння податкової звітності.

Відповідно до частини перш ої статті 33 Закону України “Пр о державну реєстрацію юридич них та фізичних осіб-підприє мців” юридична особа припиня ється, в тому числі, за судовим рішенням.

У відповідності до частини другої статті 38 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних та фізичних осіб-пі дприємців” підставами для по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов' язано з банк рутством юридичної особи, зо крема, є неподання протягом р оку органам державної податк ової служби податкових декла рацій, документів фінансової звітності відповідно до зак ону.

Датою вчинення правопоруш ення, за яке може бути застосо вано адміністративно-господ арську санкцію у вигляді ска сування державної реєстраці ї, слід вважати наступний ден ь після спливу річного термі ну з моменту неподання відпо відних податкових деклараці й та іншої фінансової звітно сті.

З урахуванням встановлени х обставин, суд для повного за хисту інтересів держави шлях ом припинення правопорушенн я суб' єкта господарювання т а ліквідацію його наслідків вважає за можливе застосуват и встановлений статтею 11 Коде ксу адміністративного судоч инства України принцип диспо зитивності та вийти за межі п озовних вимог ДПІ у Оболонсь кому районі м. Києва в частині визначення підстав зверненн я до суду.

Відповідно до частин першо ї та шостої статті 59 Господарс ького кодексу України припин ення діяльності суб' єкта го сподарювання здійснюється ш ляхом його ліквідації за ріш енням суду з підстав скасува ння державної реєстрації так ого суб' єкта господарюванн я.

Отже, як вбачається з наведе них положень законодавства, у Господарському кодексі Укр аїни вживаються терміни “ска сування державної реєстраці ї суб' єкта господарювання” та “припинення діяльності с уб' єкта господарювання”. Во дночас, стаття 104 Цивільного к одексу України вживає термін “припинення юридичної особи ". Термін “припинення юридичн ої особи” вживається також у Законі України “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ”.

Частина друга статті 33 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців”, ча стина друга статті 104, частина п' ята статті 111 Цивільного к одексу України та частина сь ома статті 59 Господарського к одексу України пов' язують м омент припинення юридичної о соби (суб' єкта господарюван ня) з однією подією: внесенням до державного реєстру запис у про припинення такої особи (суб' єкта господарювання).

Виходячи із приписів части ни четвертої статті 91 Цивільн ого кодексу України цивільн а правоздатність юридичної о соби припиняється з дня внес ення до єдиного державного р еєстру запису про припинення такої особи, тобто саме з моме нту втрати юридичною особою цивільної правоздатності юр идична особа є такою, що припи нилася.

Відповідно до пункту 4 части ни першої статті 17 Кодексу адм іністративного судочинства України компетенція адмініс тративних судів поширюється на спори за зверненням суб' єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених законо м.

На думку Окружного адмініс тративного суду міста Києва, вищевикладене дає підстави для висновку про те, що зверне ння органу державної податко вої служби у випадках передб ачених чинним законодавство м з позовними вимогами, що спр ямовані на втрату юридичною особою цивільної правоздатн ості, в тому числі з вимогами п ро припинення юридичної особ и або про скасування державн ої реєстрації суб' єкта підп риємницької діяльності, відп овідають повноваженням орга ну державної податкової служ би, а відповідно і компетенці ї адміністративних судів.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно із частиною першою с татті 69 Кодексу адміністрати вного судочинства України д оказами в адміністративному судочинстві є будь-які факти чні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або ві дсутність обставин, що обґру нтовують вимоги і запереченн я осіб, які беруть участь у спр аві, та інші обставини, що мают ь значення для правильного в ирішення справи. Ці дані вста новлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, пока зань свідків, письмових і реч ових доказів, висновків експ ертів.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи, що відповідаче м з моменту реєстрації не под аються органам державної под аткової служби податкові дек ларації та документи фінансо вої звітності відповідно до закону, а також право органів державної податкової служби звертатись до суду з заявою (п озовною заявою) про припинен ня (скасування) юридичної осо би, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.

Враховуючи викладене, ке руючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, Окружний ад міністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Державної податк ової інспекції в Оболонськом у районі міста Києва задовол ьнити.

2. Припинити юридичну особу - Товариство з обмеженою від повідальністю «Центр чистих технологій»(код ЄДРПОУ 33596427) та скасувати її державну реєст рацію.

3. Зобов' язати державного р еєстратора Оболонської райо нної у місті Києві державної адміністрації не пізніше на ступного робочого дня з дати надходження судового рішенн я щодо припинення юридичної особи - Товариства з обмежен ою відповідальністю «Центр ч истих технологій»(код ЄДРПОУ 33596427) внести до Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців запис щодо цього судового рі шення та здійснити заходи з п рипинення юридичної особи у встановленому порядку.

Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції протягом десяти днів з дня її складання в повному об сязі за правилами, встановле ними статтями 185-187 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, шляхом подання через суд першої інстанції заяви п ро апеляційне оскарження з н аступним поданням протягом д вадцяти днів апеляційної ска рги. Апеляційна скарга може б ути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга пода ється у строк, встановлений д ля подання заяви про апеляці йне оскарження.

Суддя А.І. Савченко

Постанову склад ено в повному обсязі та підпи сано 6 липня 2010 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.07.2010
Оприлюднено31.08.2010
Номер документу10903271
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4190/10/2670

Постанова від 01.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні