Постанова
від 16.07.2010 по справі 2а-6393/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

16 липня 2010 року 15:15 № 2а-6393/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Савченко А.І., при секрета рі Череповській Л.В., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Сінкора»

до Комунального підприємст ва Київське міське бюро техн ічної інвентаризації та реєс трації права власності на об ' єкти нерухомого майна

про зобов' язання вчинити дії ,

за участю представників с торін:

від позивача - Вєніко в О.Д.

від відповідача - не з' явився

На підставі частини 3 стат ті 160 Кодексу адміністративно го судочинства України в суд овому засіданні 16 липня 2010 року проголошено вступну та резо лютивну частини постанови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сінкора» (далі по тексту - позивач, ТОВ «Сінкора») звернулось до Окр ужного адміністративного су ду міста Києва з позовом до Ко мунального підприємства Киї вське міське бюро технічної інвентаризації та реєстраці ї права власності на об' єкт и нерухомого майна (далі по те ксту - відповідач, КП Київсь ке міське БТІ) про визнання пр отиправною відмову в реєстра ції права власності ТОВ «Сін кора»на реконструйовані об' єкти нерухомого майна, що роз ташовані за адресою: м. Київ, в ул. Вишгородська, 21, на підстав і рішення господарського суд у міста Києва від 15.12.2009р. у справ і № 2/343 та зобов' язання здійсн ити державну реєстрацію прав а власності на нерухоме майн о ТОВ «Сінкора»на підставі р ішення господарського суду м іста Києва від 15.12.2009р. у справі № 2/343.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідач в порушення норм Зак ону України «Про державну ре єстрацію речових прав на нер ухоме майно та їх обмежень»н еправомірно відмовив ТОВ «Сі нкора»в державній реєстраці ї реконструйованих об' єкті в нерухомого майна, розташов аних за адресою: м. Київ, вул. Ви шгородська, 21.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 26 квітня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі та призначено спра ву до судового розгляду на 3 че рвня 2010 року.

У судове засідання, призна чене на 3 червня 2010 року, з' яви вся представник позивача. Ві дповідач або його уповноваже ні представники в судове зас ідання не з' явились, у зв' я зку з чим та враховуючи припи си пункту 3 статті 128 Кодексу ад міністративного судочинств а України суд відклав розгля д даної справи на 2 липня 2010 рок у.

У судовому засіданні 2 липня 2010 року оголошувалась перерв а до 16 липня 2010 року.

У судовому засіданні 16 лип ня 2010 року представник позива ча підтримав позовні вимоги.

Відповідач відзиву на поз ов не надав, явку своїх предст авників в судове засідання н е забезпечив, хоча про час та м ісце розгляду справи був пов ідомлений належним чином. У з в' язку з нез' явленням пред ставників відповідача та нен аданням витребуваних доказі в розгляд справи відкладався , ухвала про призначення розг ляду справи та повістки напр авлялися відповідачу за адре сою, внесеною відповідачем д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців. Відповідно до змісту частини 2 статті 17, ча стини 1 статті 18 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців” та з ураху ванням положень частини вось мої статті 35 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни така адреса вважається до стовірною, а повістка, направ лена за нею, врученою юридичн ій особі.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані докум енти і матеріали, заслухавши пояснення представника пози вача, всебічно і повно з' ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, Окружний адм іністративний суд міста Києв а, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмежено ю відповідальністю «Сінкора »зареєстровано Подільською районною у місті Києві держа вною адміністрацією 04.07.2002 року (ідентифікаційний код 32047652).

На підставі договорів купі влі-продажу нежилих приміщен ь ТОВ «Сінкора»набуло право власності на нерухоме майно у вигляді нежитлових приміще нь, а саме: жерстяницьке відді лення (літ. «В») загальною площ ею 185,2 кв.м., прохідна (літ. «Г») пл ощею 39,6 кв.м., столярна майстерн я (літ. «Н») загальною площею 151, 1 кв.м., матеріальний склад (літ . «С») загальною площею 184,2 кв.м., частина головного комплексу (літ. «І») загальною площею 1268,9 к в.м., нежитлові приміщення заг альною площею 889,3 кв.м., що склад ає 41/100 частин приміщень головн ого корпусу (літ. «І»), які розт ашовані за адресою: м. Київ, ву л. Вишгородська, 21.

Після укладання вищезазна чених договорів право власно сті на перелічені об' єкти н ерухомого майна було зареєст роване в Комунальному підпри ємстві Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об' єкти нерухомого майна , про що свідчать відповідні р еєстраційні посвідчення до д оговорів купівлі-продажу неж илих приміщень, копії яких на явні в матеріалах справи.

З метою оформлення належно го права користування земель ною ділянкою для реконструкц ії виробничих приміщень під торгівельно-офісний комплек с з його подальшою експлуата цією та обслуговуванням ТОВ «Сінкора»звернулось до Київ ської міської ради з відпові дною заявою про надання в оре нду земельної ділянки площею 0,68 га.

Рішенням Київської місько ї ради від 29.11.2005 року № 518/2979 ТОВ «Сі нкора»передано в оренду земе льну ділянку площею 0,68 га для р еконструкції виробничих при міщень під торгівельно-офісн ий комплекс з його подальшою експлуатацією та обслуговув анням за адресою: м. Київ, вул. В ишгородська, 21.

У зв'язку із значними дефек тами та пошкодженнями констр укцій та необхідністю здійсн ення реконструкції нежилих б удівель літ. «І», літ. «С», літ « Г», літ. «В», літ. «Н», ТОВ «Сінко ра»уклало договір будівельн ого підряду № Б-17/08/03 від 12.05.2004р. з До чірнім підприємством «Транс буд-2»(далі по тексту - ДП «Тра нсбуд-2») на здійснення робіт п о ремонту та реконструкції в ищевказаних нежитлових буді вель.

Окрім виконання ро біт по ремонту та реконструк ції об' єктів нерухомого май на відповідно до договору бу дівельного підряду № Б-17/08/03 від 12.05.2004р. на ДП «Трансбуд - 2»покл адено обов' язок протягом 3-х місяців після проведення ре монтних робіт нежитлових буд івель здійснити їх технічну інвентаризацію у Бюро техніч ної інвентаризації, здати в е ксплуатацію Державній прийм альній комісії та підготуват и документацію для оформленн я права власності ТОВ «Сінко ра»на такі об'єкти.

Враховуючи той факт, щ о ДП «Трансбуд - 2» не виконал о покладених на нього зобов' язань, позивач самостійно зв ернувся до КП Київське міськ е БТІ з проханням провести но ву технічну інвентаризацію т а видати нові технічні паспо рти на нежитлові будівлі літ . "І", літ. "С", літ "Г", літ. "В", літ. "Н". К П Київське міське БТІ в свою ч ергу провело поточну технічн у інвентаризацію відповідни х нежитлових будівель та виг отовило нові технічні паспор ти, але реєстрації права влас ності ТОВ «Сінкора»на таке н ерухоме майно не здійснило.

Для визначення відповідн ості будівельної готовності нежитлових будівель позивач звернувся до Центру правово ї допомоги «Правозахист»щод о проведення експертного дос лідження завершеного будівн ицтвом об'єкту нерухомого ма йна, розташованого за адресо ю: м. Київ, вул. Вишгородська, 21.

Відповідно до висновку сп еціалісту з будівельно-техні чних досліджень № 157 від 25.07.2009 p., бу дівельна готовність нежитло вих будівель торгівельно-офі сного комплексу літ. «І», літ. «С», літ «Г», літ. «В», літ. «Н», р озташованих за адресою: м. Киї в, вул. Вишгородська, 21, станови ть 100 % та відповідає вимогам но рмативної документації, а те хнічний стан нежитлових буді вель характеризується як доб рий, пошкодження та деформац ії відсутні, технічний стан н е загрожує безпечній експлуа тації приміщень за призначен ням, як торгівельно-офісного комплексу.

Після проведення експертн ого дослідження позивач звер нувся до господарського суду м. Києва з позовом до ДП «Тран сбуд-2»про визнання права вла сності на об'єкти нерухомого майна. Рішенням господарськ ого суду м. Києва від 15.12.2009 р. за п озивачем визнано право власн ості на реконструйовані об' єкти нерухомого майна у вигл яді торгівельно-офісного ком плексу, що знаходиться за адр есою: м. Київ, вул. Вишгородськ а, 21.

На підставі вищеза значеного рішення суду позив ач звернувся до КП Київське м іське БТІ з проханням здійсн ити реєстрацію права власнос ті на реконструйовані об' єк ти нерухомого майна, на що отр имав відмову без роз' ясненн я підстав такої відмови.

Позивач звернувся до КП Київського міського БТІ з листом від 15.01.2010р. № 15/01/10-01 з прохан ням повідомити підстави відм ови в державній реєстрації п рава власності на відповідні реконструйовані об' єкти не рухомого майна.

Листом від 13.02.2010р. № 3955 (И-2010) КП Київське міське БТІ повідоми ло позивача про причини відм ови в реєстрації права власн ості на реконструйовані об'є кти нерухомого майна, а саме, в зв'язку з відсутністю техніч них паспортів на нерухоме ма йно, щодо якого заявлено прох ання про державну реєстрацію , та не проведенням інвентари зації такого майна протягом 12 останніх місяців.

Враховуючи наявність від повідних технічних паспорті в на реконструйовані об'єкти нерухомого майна, які були ви готовлені КП Київським міськ им БТІ 05.05.2009р. у інвентаризаційн ій справі № 12062 за реєстровим № 403-з позивач вдруге звернувся до відповідача з проханням з дійснити реєстрацію права вл асності на реконструйовані о б'єкти нерухомого майна.

Листом від 09.03.2010 р. № 7701 (И-2010) КП Ки ївське міське БТІ повторно в ідмовлено позивачу в реєстра ції права власності на рекон струйовані об'єкти нерухомог о майна та запропоновано над ати належним чином оформлени й акт про прийняття в експлуа тацію та правовстановлюючі д окументи.

Частиною 2 статті 19 Конститу ції України передбачено, що о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб' є ктів владних повноважень адм іністративні суди перевіряю ть, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.

З урахуванням вищезазначе них вимог, Окружний адмініст ративний суд міста Києва зве ртає увагу на наступне.

Статтею 41 Конституції Украї ни визначено, що кожен має пра во володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власні стю, результатами своєї інте лектуальної, творчої діяльно сті. Ніхто не може бути протип равно позбавлений права влас ності.

Відповідно до статі 321 Цивіл ьного кодексу України право власності є непорушним. Ніхт о не може бути протиправно по збавлений цього права чи обм ежений у його здійсненні.

Цивільним кодексом Україн и, а саме, статтею 328 передбачен о, що право власності набуває ться на підставах, що не забор онені законом, зокрема із пра вочинів. Право власності вва жається набутим правомірно, якщо інше прямо не виплаває і з закону або незаконність на буття права власності не вст ановлена судом.

Державна реєстрація речов их прав на нерухоме майно - ц е офіційне визнання і підтве рдження державою фактів вини кнення, переходу або припине ння прав на нерухоме майно, об тяження таких прав шляхом вн есення відповідного запису д о Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Згідно з Прикінцевими поло женнями Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх о бмежень»від 01.07.2004р. № 1952-IV (далі по тексту - Закон України від 01. 07.2004р. № 1952-IV), до створення єдиної с истеми органів реєстрації пр ав, а також до формування Держ авного реєстру прав у складі державного земельного кадас тру реєстрація об'єктів неру хомості проводиться комунал ьними підприємствами бюро те хнічної інвентаризації.

Порядок реєстрації прав вл асності на нерухоме майно в У країні врегульований Тимчас овим положенням про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, який затверд жено наказом Міністерства юс тиції України від 07.01.2002р. № 7/5 (да лі по тексту - Тимчасове пол оження).

Відповідно до пункту 1.4 Тимч асового положення, державна реєстрація права власності н а нерухоме майно - це внесення запису до Реєстру прав власн ості на нерухоме майно у зв'яз ку з виникненням, існуванням або припиненням права власн ості на нерухоме майно, що зді йснюється БТІ за місцезнаход женням об'єктів нерухомого м айна на підставі правовстано влювальних документів кошто м особи, що звернулася до БТІ.

Пунктом 1.6 Тимчасового поло ження передбачено, що реєстр ації підлягають права власно сті тільки на об'єкти нерухом ого майна, будівництво яких з акінчено та які прийняті в ек сплуатацію у встановленому п орядку, за наявності матеріа лів технічної інвентаризаці ї, підготовлених тим БТІ, яке п роводить реєстрацію права вл асності на ці об'єкти.

Підпунктом 3.3 пункту 3 Тимчасового положення визн ачено, що у реєстрації прав на нерухоме майно може бути від мовлено, якщо:

- заявлене право не є т аким, що підлягає реєстрації відповідно до цього Положен ня;

- об'єкт нерухомого ма йна розташований на територі ї, реєстрацію прав власності на якій здійснює інше БТІ;

- із заявою про реєстра цію прав власності на нерухо ме майно звернулась особа, як а не може бути заявником відп овідно до цього Положення;

- подані документи не в ідповідають вимогам, установ леним цим Положенням та інши ми актами чинного законодавс тва України, або не дають змог и установити відповідність з аявлених прав і поданих доку ментів вимогам законодавств а;

- заявлене право вже з ареєстроване;

- не проведено інвент аризаційних робіт або вони п роведені не тим БТІ, яке здійс нює реєстрацію прав власност і на нерухоме майно;

- право власност і на нерухоме майно виникло н а підставі договорів відчуже ння, за наявності інформації про накладення заборони та/а бо арешту нерухомого майна з Єдиного реєстру заборон від чуження об'єктів нерухомого майна;

- право власності на не рухоме майно, що перебуває у п одатковій заставі, виникло б ез дотримання встановленого порядку відчуження;

- відчуження нерухомо го майна відбулося без отрим ання витягу з Реєстру прав аб о строк його дії закінчився;

- при укладенні договорів між юридичними особами, які н отаріально не посвідчені, не надано правовстановлювальн ий документ попереднього вла сника.

Пунктом 2.1 Тимчасового поло ження встановлено, що для реє страції виникнення, існуванн я, припинення прав власності на нерухоме майно до БТІ разо м із заявою про реєстрацію пр ав власності подаються право встановлювальні документи, ї х копії (нотаріально засвідч ені), а також інші документи, щ о визначені цим Положенням.

Відповідно до пункту 10 дода тку 1 до п. 2.1 Тимчасового положе ння, одним із правовстанов лювальних документів, на під ставі яких проводиться реєст рація права власності на об' єкти нерухомого майна є ріше ння судів про визнання пра ва власності на об'єкти нерух омого майна, про встановленн я факту права власності на об 'єкти нерухомого майна, про пе редачу безхазяйного нерухом ого майна до комунальної вла сності.

Вказана норма Тимча сового положення відповідає змісту статті 19 Закону Україн и від 01.07.2004р. № 1952-IV, якою також пере дбачено, що підставою для дер жавної реєстрації прав, що по свідчують виникнення, перехі д, припинення речових прав на нерухоме майно, обмежень цих прав, є судові рішення, що набрали законної сили.

Таким чином, на думку О кружного адміністративного суду міста Києва, чинним зако нодавством України чітко пер едбачено порядок та процедур у реєстрації права власності на об' єкти нерухомого майн а на підставі рішень судів, що набрали законної сили, а тому суд погоджується з доводами позивача щодо протиправност і дій відповідача по відмові у здійсненні такої реєстрац ії.

Відповідно до частини 1 ст атті 9 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Відповідно до статті 70 Коде ксу адміністративного судоч инства України належними є д окази, які містять інформаці ю щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду доказ и, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Згідно частини першої ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини др угої статті 71 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в адміністративних справ ах про протиправність рішень , дій чи бездіяльності суб' є кта владних повноважень обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішні м переконанням, що ґрунтуєть ся на їх безпосередньому, все бічному, повному та об' єкти вному дослідженні, та врахов уючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний с уд міста Києва вважає, що Кому нальним підприємством Київс ьким міським бюро технічної інвентаризації та реєстраці ї права власності на об' єкт и нерухомого майна неправомі рно відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю «Сінкора»в державній реєстр ації права власності на реко нструйовані об' єкти нерухо мого майна.

Доказів, які б спростовува ли доводи позивача відповіда ч суду не надав.

За таких обставин, су д вважає позовні вимоги обґр унтованими та такими, що підл ягають задоволенню.

Враховуючи вищенаведене , керуючись статтями 69, 70, 71, 158-163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва,-

П О С Т А Н О В И В:

1.Позов задовольнити.

2.Визнати протиправною відм ову Комунального підприємст ва Київського міського Бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об' єкти нерухомого майна в реєстрації права власност і Товариства з обмеженою від повідальністю «Сінкора»на р еконструйовані об' єкти нер ухомого майна, що розташован і за адресою: м. Київ, вул. Вишго родська, 21 на підставі рішення господарського суду міста К иєва від 15.12.2009р. у справі № 2/343.

3.Зобов' язати Комунальне п ідприємство Київське міське Бюро технічної інвентаризац ії та реєстрації права власн ості на об' єкти нерухомого майна здійснити державну реє страцію права власності на н ерухоме майно Товариства з о бмеженою відповідальністю « Сінкора»на підставі рішення господарського суду міста К иєва від 15.12.2009р. у справі № 2/343.

Постанова набирає зако нної сили відповідно до стат ті 254 Кодексу адміністративно го судочинства України.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції протягом десяти днів з дня її складання в повному о бсязі за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України, шляхом подання чере з суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної с карги. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.

Суддя А.І. Савченко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення16.07.2010
Оприлюднено31.08.2010
Номер документу10903377
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6393/10/2670

Постанова від 16.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Савченко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні