Ухвала
від 14.02.2023 по справі 369/2263/23
КИЄВО-СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 369/2263/23

Провадження №1-кс/369/490/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.02.2023 року м. Київ

Слідчий суддя Києво-Святошинського районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання прокурора Бучанської окружної прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення огляду за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022111050002330за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч.1 ст. 364 Кримінального кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

До Києво-Святошинського районного суду Київської області надійшло клопотання прокурора Бучанської окружної прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення огляду за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022111050002330за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч.1 ст. 364 Кримінального кодексу України.

Свої вимогимотивує тим,що Бучанськоюокружною прокуратуроюздійснюється процесуальнекерівництво досудовимрозслідуванням укримінальному провадженні,відомості прояке 20.07.2022внесені доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №12022111050002330за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч.1 ст. 364 Кримінального кодексу України.

Встановлено, що 20.07.2022 до ЧЧ ВП № 2 Бучанського РУП ГУНП в Київській області надійшов рапорт від працівника сектору моніторингу про те, що в м. Буча по вул. Вокзальній, невстановлені особи за попередньою змовою здійснюють безгосподарське використання земель, що можливо спричинило тривале зниження або втрату їх родючості.

Крім того, встановлено, що 01.08.2022 року до Бучанської окружної прокуратури Київської області надійшла заява ОСОБА_4 про зловживання владою або службовим становищем службовими особами Бучанської міської ради при укладенні договору про встановлення особистого строкового сервітуту на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності з ТОВ "Прайм Вош".

Під час досудового розслідування вказаного кримінального провадження виявлено ряд порушень вимог земельного та містобудівного законодавства службовими особами ТОВ "Прайм Вош" та Бучанської міської ради.

Встановлено, що земельна ділянка площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Вокзальна ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) використовується ТОВ "Прайм Вош" на підставі договору про встановлення особистого строкового сервітуту на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності укладеного 09.12.2022 року з Бучанською міською радою в особі виконуючого обов`язки міського голови ОСОБА_5 .

Відповідно до вказаного договору ТОВ "Прайм Вош" було замовлено та отримано паспорт прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності по АДРЕСА_1 № 15-23/21/24 від 09.12.2022 року.

Відповідно до Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту (пункт 1.3); стаціонарна ТС споруда, яка має закрите приміщення для тимчасового перебування людей і по зовнішньому контуру площу до 30 кв.м. (пункт 1.4).

Разом із тим встановлено, що ТОВ "Прайм Вош" всупереч отриманому паспорту прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснює будівництво комбінованої капітальної споруди призначеної для миття автотранспортних засобів, що підтверджується проведеним 02.08.2022 року, із залученням спеціаліста, оглядом земельної ділянки, площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), в результаті якого встановлено наявність споруди з габаритними розмірами 18,1 м. довжиною, 8,1 м. шириною і 4.5 м. висотою. Дана споруда представляє собою комбіновану будівлю, з частиною металевого каркасу, який являє собою шість боксів передбачених для мийки транспортних засобів та будівлю із газосилікатних блоків із залізобетонним монолітним перекриттям.

Комбінована будівля пов`язана фундаментом із землею і переміщення цієї споруди без її знищення та зміни її призначення не можливе, що вказує на будівля має ознаки капітальної споруди.

Вказані обставини підтверджуються також і допитом спеціаліста ОСОБА_6 , який брав учать у проведенні огляду вказаної вище земельної ділянки.

Отже встановлено, що на земельній ділянці площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), здійснюється будівництво капітальної споруди, що потребує отримання ряду дозвільних документів, які дають право на проведення вказаних будівельних робіт.

Зокрема, відповідно до ст. 29 ЗУ « Про регулювання містобудівної діяльності» фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки).

Містобудівні умови та обмеження всупереч діючого законодавства ТОВ "Прайм Вош" ЄДРПОУ 44476343 не отримані.

Крім того, відповідно дост.34Закону України«Про регулюваннямістобудівної діяльності»замовник маєправо виконуватибудівельні роботипісля подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1).

Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на будівництво вказаного об`єкту ТОВ "Прайм Вош" ЄДРПОУ 44476343 всупереч вимогам законодавства не отримано жодного дозвільного документа, який би дозволяв не тільки функціонування об`єкту, а і навіть здійснення початку його будівництва.

Більш того, відповідно до витягу з містобудівної документації м. Буча Київської області, наданого відділом містобудування та архітектури Бучанської міської ради встановлено, що земельна ділянка, що розташована в м. Буча Київської області, ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) відповідно до Плану зонування території м. Буча, затвердженого рішенням Бучанської міської ради за №2171-69-VI від 30.04.2015, вказана територія віднесена до зони Р-1 ( рекреаційна зона природних ландшафтів), на якій передбачається розміщення малих архітектурних форм.

Таким чином, будівництво капітальної споруди з частиною металевого каркасу, який являє собою шість боксів передбачених для мийки транспортних засобів та будівлю із газосилікатних блоків із залізобетонним монолітним перекриттям на вказаній земельній ділянці заборонено, оскільки вказане може негативно вплинути та природний стан цієї земельної ділянки.

Крім того, встановлено, що ТОВ "Прайм Вош" ЄДРПОУ 44476343 користується вказаною земельною ділянкою неправомірно, без укладення та оформлення відповідних належних документів, а наявні документи складені з порушенням вимог діючого законодавства, а саме договір про встановлення особистого строкового сервітуту на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності від 09.12.2022 року укладено з порушеннями вимог земельного законодавства без додержання відповідної процедури та не реєстрації у Державному реєстрі прав на нерухоме майно.

Відповідно до статті 98 Земельного кодексу України право земельного сервітуту це право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками).

Відповідно достатті 100Земельного кодексуУкраїни сервітут може бути встановлений договором, законом, заповітом або рішенням суду. Сервітут може належати власникові (володільцеві) сусідньої земельної ділянки, а також іншій конкретно визначеній особі (особистий сервітут).

Земельний сервітут підлягає державній реєстрації в порядку, встановленому для державної реєстрації прав на нерухоме майно.

Крім того, статтею 124-1 Земельного кодексу України визначено порядок встановлення земельних сервітутів на землях державної, комунальної власності.

Так відповідно до ч. 1 ст. 124-1 Земельногокодексу України особа, заінтересована у встановленні земельного сервітуту на землях державної, комунальної власності, звертається з клопотанням у разі, якщо:

а) земельна ділянка не передана у користування або у разі необхідності встановлення земельного сервітуту на землях, не сформованих у земельні ділянки, - до органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, що здійснює розпорядження земельною ділянкою державної, комунальної власності;

У клопотанні має бути зазначена мета встановлення земельного сервітуту.

Відповідно до ч. 3 ст.124-1 Земельного кодексу України у разі необхідності формування земельної ділянки державної, комунальної власності з метою встановлення земельного сервітуту орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування протягом одного місяця з дня отримання клопотання приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Відповідно до ч. 4 ст.124-1 Земельного кодексуУкраїни проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється суб`єктами господарювання, які є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін, але не більше шести місяців.

Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається на затвердження органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, що здійснює розпорядження земельною ділянкою, який протягом одного місяця з дня його отримання зобов`язаний затвердити проект та прийняти рішення про надання згоди на встановлення земельного сервітуту або надати мотивовану відмову у його затвердженні. Рішення про надання згоди на встановлення земельного сервітуту є підставою для укладення договору про встановлення земельного сервітуту.

Таким чином, діючим законодавством встановлений порядок укладення договорів встановлення сервітуту на земельні ділянки комунальної власності, який передбачає розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та його затвердження відповідним органом місцевого самоврядування та є підставою для укладення договору про встановлення земельного сервітуту.

Проте, всупереч встановлених законодавством вимог, в обхід встановленої законом процедури Бучанською міською радою не прийнято рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, проект землеустрою не розроблено та рішення про його затвердження не прийнято.

Крім того, зазначений договір про встановлення земельного сервітуту має ознаки удаваного правочину, оскільки сервітутом є право, насамперед, на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками).

Встановлення сервітуту не веде до позбавлення власника земельної ділянки, щодо якої встановлений сервітут, прав володіння, користування та розпорядження нею. Земельний сервітут здійснюється способом, найменш обтяжливим для власника земельної ділянки, щодо якої він встановлений.

В той же час, орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності, тому саме оренді притаманні умови, спосіб та цілі користування зазначеною земельною ділянкою.

Отже, враховуючи викладене та аналізуючи норми договору про встановлення особистого строкового сервітуту на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності укладеного між Бучанською міською радою та ТОВ "Прайм Вош" ЄДРПОУ 44476343 можна дійти висновку, що вказаний договір має ознаки договору оренди, який передбачає іншу процедуру його укладення (зокрема, відповідно до ст. 134 Земельного кодексу України передбачає обов`язковість продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або передачі їх у користування на конкурентних засадах (на земельних торгах), яка дотримана не була.

Зазначена комбінована будівля, а також земельна ділянка, площею 725 кв. м., які розташовані за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Вокзальна ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), є предметом розслідування у даному кримінальному провадженні, оскільки містять на собі матеріальні сліди, що можуть підтвердити або спростувати факт проведення будівельних робіт з порушенням установленого законом порядку.

Крім того, 06.09.2022 із залученням спеціаліста ГУ Держгеокадастру у Київській області проведено огляд земельної ділянки, яка розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Вокзальна ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001), в ході якого встановлено, що на ній збудовано капітальну споруду невизначеного типу, а також вбачаються порушення статті 168 Земельного кодексу України зняття та перенесення ґрунтового покриву без спеціального дозволу.

06.09.2022року,з метоювстановлення заподіяноївнаслідок псуванняземель,що відбулосяпід часпровадження діяльності,пов`язаної зпорушенням родючогошару ґрунту, призначено експертизу з питань землеустрою, проведення якої доручено експертам Київського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України. На даний час експертиза триває.

В подальшому, 30.11.2022, з метою з`ясування того, чи є об`єкт незавершеного будівництва розташований на земельній ділянці площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Вокзальна ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) тимчасовою спорудою, призначено будівельно-технічну експертизу, проведення якої доручено Київському науково-дослідному експертно-криміналістичному центру МВС України.

На даний час Бучанською окружною прокуратурою отримано клопотання експерта Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України від 03.01.2023 щодо забезпечення безперешкодного доступу для натурного обстеження об`єкту дослідження.

Таким чином в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні огляду території земельної ділянки, площею 725 кв. м., яка розташовані за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Вокзальна ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) та комбінованої будівлі розташованої на ній, із залученням відповідних експертів.

Підставою проведення огляду є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення його мети, а саме виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, так як внаслідок його проведення буде виявлено та зафіксовано відомості, які мають доказове значення у кримінальному провадженні.

Так, згідно відповіді ГУ Держгеокадастру у Київській області від 08.09.2022 відомості про земельну ділянку площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Вокзальна ( поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) не внесені до Державного земельного кадастру.

Також,відповідно доабз.1,5п.24Розділу Х«Перехідні положення»Земельного кодексуУкраїни з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель, що визначені переліком даного пункту.

Приймаючи до уваги вищевикладене, метою проведення огляду є виявлення та фіксація відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, після проведення огляду зафіксовані відомості (у т.ч. вимірювання, фотознімки) використовуватимуться судовими експертами для проведення судової будівельно-технічної експертизи, що призначена у кримінальному провадженні.

У судове засідання прокурор не з`явився.

Відповідно до ч. 1 ст. 172 КПК України неприбуття осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

Дослідивши клопотання та надані до нього матеріали, слідчий суддя вважає, що клопотання слід задовольнити з наступних підстав.

Встановлено,що Бучанськоюокружною прокуратуроюздійснюється процесуальнекерівництво досудовимрозслідуванням укримінальному провадженні,відомості прояке 20.07.2022внесені доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №12022111050002330за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч.1 ст. 364 Кримінального кодексу України.

На даний час Бучанською окружною прокуратурою отримано клопотання експерта Київського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України від 03.01.2023 щодо забезпечення безперешкодного доступу для натурного обстеження об`єкту дослідження.

Таким чином в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні огляду території земельної ділянки, площею 725 кв. м., яка розташовані за адресою: Київська область, м. Буча, вул. Вокзальна (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) та комбінованої будівлі розташованої на ній, із залученням відповідних експертів.

Згідно ст. 237 КПК України, огляд місцевості, приміщення, речей та документів проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

У відповідності до ч. 3 ст. 237 КПК України для участі в огляді може бути запрошений потерпілий, підозрюваний, захисник, законний представник та інші учасники кримінального провадження. З метою одержання допомоги з питань, що потребують спеціальних знань, слідчий, прокурор для участі в огляді може запросити спеціалістів.

Відповідно до ч. 5 статті 237 КПК України, при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.

Частиною 7 ст. 237 КПК України передбачено, що при огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження.

В свою чергу, слідчий суддя, вивчивши клопотання заявника та долучені до нього матеріали, вважає, що у ньому наявні в цілому відомості визначені ст.234 КПК України, а обставин, регламентованих частиною 5 вказаної статті, які б слугували підставою для відмови у задоволенні клопотання, у судовому засіданні, слідчим суддею не встановлено.

Порушень вимог ст. 234 КПК України , Глави 20 КПК України - слідчі (розшукові) дії, та Глави 2 КПК України - засади кримінального провадження, у судовому засіданні, слідчим суддею не виявлено.

Слідчим суддею не було встановлено відомостей, які б беззаперечно свідчили, що надання дозволу на огляд становитиме особистий та надмірний тягар, тобто апріорі таке втручання не є свавільним, оскільки отримання дозволу на його проведення здійснено з дотриманням принципу законності та воно є пропорційним до тяжкості вчиненого правопорушення та відповідає справжнім інтересам суспільства.

З огляду на обставини вчинення кримінальних правопорушень, внесеного до ЄРДР за ч.1ст.254,ч.1ст.364 КК України, вивчивши документи долучені до клопотання про надання дозволу на проведення огляду, слідчий суддя приходить до висновку, що вказане клопотання підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 233, 237, 309 КПК України , слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Бучанської окружної прокуратури ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення огляду за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12022111050002330за ознаками складу кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 254, ч.1 ст. 364 Кримінального кодексу України - задовольнити.

Надати дозвіл слідчим слідчої групи Бучанського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Київській області ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та прокурору Бучанської окружної прокуратури Київської області ОСОБА_3 на проведення огляду території земельної ділянки площею 725 кв. м., яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 (поруч земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001) та комбінованої будівлі розташованої на ній, із залученням відповідних експертів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКиєво-Святошинський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення14.02.2023
Оприлюднено20.02.2023
Номер документу109048766
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —369/2263/23

Ухвала від 14.02.2023

Кримінальне

Києво-Святошинський районний суд Київської області

Пінкевич Н. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні