ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 лютого 2023 року Справа № 160/17823/22
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Олійника В. М.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області , відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
08 листопада 2022 року товариство з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до відповідача-1: Державної податкової служби України, відповідача-2: Головного управління ДПС у Дніпропетровськійобласті, в якій просить:
скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658) від 26.07.2022 №7113416/42901668 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.08.2021 №68, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» (код ЄДРПОУ 42901668).
зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну від 11.08.2021 №68, складену товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» (код ЄДРПОУ 42901668), в Єдиному реєстрі податкових накладних.
скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658) від 26.07.2022 №7113419/42901668 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.08.2021 №69, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» (код ЄДРПОУ 42901668).
зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну від 11.08.2021 №69, складену товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» (код ЄДРПОУ 42901668), в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що в процесі виконання господарської діяльності ТОВ «Сервісний центр Оланво» подано податкові накладні від 11.08.2021 № 68 та від 11.08.2021 № 69, але реєстрація цих податкових накладних безпідставно зупинена Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.
Посилається на вимоги порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165. Вказує, що на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкових накладних платником податків були надані усі належні документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК за наведеними податковими накладними з поясненнями, вичерпний перелік яких встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165. Проте надані пояснення та документи не були взяті контролюючим органом до уваги. Натомість податковий орган, як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної, вказав на подання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства, проте без зазначення які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено позивачем при складанні документів та яких документів не вистачає для реєстрації вказаної накладної. Отже, позивач вважає, що такі рішення відповідача суперечать приписам чинного законодавства.
Позивач скористався адміністративним оскарженням та подав скарги, які була залишені відповідачем-2 без задоволення, а рішення відповідача-1 про відмову в реєстрації податкової накладної без змін. Позивач зазначає, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності, який повинен бути скасований в судовому порядку.
З урахуванням наведеного позивач вважає, що рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а позовні вимоги задоволенню в повному обсязі.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14 листопада 2022 року позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» залишено без руху та надано час протягом десяти днів з дня отримання копії ухвали для усунення недоліків.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 грудня 2022 року відкрито спрощене провадження у справі без виклику учасників справи.
04 січня 2023 року від представника відповідача - 1 надійшов відзив на позовнузаяву, в якому останній просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, враховуючи наступне.
ТОВ «Сервісний центр «ОЛАНВО» (код 42901668, ГУ ДПС у Дніпропетровській області (Центральний район м. Дніпро, основний вид діяльності: 33.12-ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення).
Підприємством подано на реєстрацію податкові накладні, які виписані на користь ТОВ «ОДЕСЬКЕ ШЛЯХО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ" (код 36191005, 2106. ГУ ДПС У ХЕРСОН.ОБЛ.,АРК,СЕВ.(ВЕЛИКООЛЕКСАНДРІВСЬКИЙ), основний вид діяльності -_42.11 - будівництво доріг і автострад) на реалізацію надання послуг з ремонту ковшу та гідромолоту на загальну суму 16200,0 грн., у тому числі ПДВ 2700,0 грн.
Рішення щодо включення до переліку ризикових платників було прийнято з урахуванням наявної податкової інформації по ТОВ «ТД «ОЛАНВО», яка стала відома у процесі поточної діяльності при реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції та свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій, а саме: Встановлено операції з придбання товарів (послуг) у платників податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «ЛАЙТ-TOРГ ЛІМІТЕД», ТОВ «ВІССЕН АГРО», ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ «ОЛАНВО», ТОВ «БРЕНДМІСТ». Встановлено операції з реалізації товарів (послуг) платникам податків з ознаками ризиковості, а саме: ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ФІРМА «ОЛАНВО», ТОВ «ПРОСКО ЛІМІТЕД», ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ГРУПА «ВІССЕН», ТОВ «ГРАНІТ ІНВЕСТ-РОКИТНЕ», ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД».
В ході проведеного аналізу ЄРПН встановлено, що підприємство платник ТОВ «СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ОЛАНВО» (код 42901668) придбавав товар/послуги у ризикових контрагентів, а саме:
- ТОВ «ЛАЙТ-ТОРГ ЛІМІТЕД» (код 43164059), товар/послуги: Домкрат гідравлічний, Домкрат механічний, ромбоподібний, Домкрат гідравлічний пляшковий для СТО, Апарат зварювальний напівавтоматичний для дугового зварювання у січні 2021 року на суму ПДВ 166,71 тис.грн, включено до переліку ризикових від 22.04.2021 року. За даними ДПС податковий кредит включено до складу податкової звітності з ПДВ;
- ТОВ «ВІССЕН АГРО» (код 43152849), товар/послуги: Фільтр гідравлічний, Фільтр повітряний, Фільтр масляний, Фільтр паливний, Масло моторне та інше у 2021 на суму ПДВ 69,62 тис.грн, включено до переліку ризикових від 11.01.2022 року. За даними ДПС податковий кредит включено до складу податкової звітності з ПДВ;
- ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНИЙ ДІМ «ОЛАНВО» (38198552), товар/послуги: Навантажувач CHL CPCD35-XC5C, Верстат стрічкопиляльний з ЧПК, Автомобіль ЗАЗ Lanos-фургон, Автомобіль FIAT DOBLO білий ( НОМЕР_1 ), Автомобіль FIAT DOBLO червоний ( НОМЕР_2 ) та інше у період з червня по серпень 2021 року на суму ПДВ 37,41 тис.грн. реєстрацію зупинено, включено до переліку ризикових від 27.10.2020 року;
- ТОВ «БРЕНДМІСТ» (код 43190094), товар/послуги: Ремінь, Паливний насос для трактора, Насос шестерний, Насос автомобільний (помпа), Вилка валу задньої навішування, Регулятор напруги та інше у березні 2021 року на суму ПДВ 35,22 тис.грн., включено до переліку ризикових від 22.04.2021 року. За даними ДПС податковий кредит включено до складу податкової звітності з ПДВ;
- ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ГРУПА «ВІССЕН» (код 43824695), товар/послуги: Фільтр масляний, Фільтр паливний, Фільтр повітряний, Фільтр гідравлічний, Олива моторна у 2021 році на суму ПДВ 25,67 тис.грн., включено до переліку ризикових від 12.01.2022 року. За даними ДПС податковий кредит включено до складу податкової звітності з ПДВ.
Крім того, згідно баз даних ЄРПН платник ТОВ "СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ОЛАНВО" (код 42901668) реалізував товар/послуги на ризикових контрагентів, а саме:
- ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ФІРМА «ОЛАНВО» (код 43965958), товар/послуги: Ремінь, Паливний насос, Насос шестерний, Насос автомобільний (помпа), Ремонт гідромолота, Паливний насос та інше у період з березня по квітень 2021 року на суму ПДВ 39,13 тис.грн., включено до переліку ризикових від 11.01.2022 року;
- ТОВ «ПРОСКО ЛІМІТЕД» (код 39964141), товар/послуги: Ремонт спецтехніки, Шкворень, Виклик спеціаліста, Технічне обслуговування, Фільтр повітряний, Втулка, Олива моторна та інше у 2021 році на суму ПДВ 19,48 тис.грн з них реєстрацію зупинено на суму ПДВ 5,00 тис.грн., включено до переліку ризикових від 30.09.2021 року;
- ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ГРУПА «ВІССЕН» (код 43824695), товар/послуги: Коронка, Палець, Фіксатор у квітні 2021 року на суму ПДВ 7,61 тис.грн, включено до переліку ризикових від 12.01.2022 року;
- ТОВ «ГРАНІТ ІНВЕСТ-РОКИТНЕ» (код 39654473), товар/послуги: Водило, Датчик, О-Кільце, Прокладка, Підшипник, Проставка, Фільтр гідравлічний, Упорний диск та інше у 2021 році на суму ПДВ 6,71 тис.грн. з них реєстрацію зупинено на суму ПДВ 5,40 тис.грн., включено до переліку ризикових від 27.10.2021 року;
- ТОВ «ВЕСТАШЛЯХБУД» (код 31933268), товар/послуги: Введення в експлуатацію AUGER KINGER YDH6000, Виклик спеціаліста у листопаді 2021 року на суму ПДВ 1,08 тис.грн., включено до переліку ризикових від 12.03.2021 року.
Посадова особа (засновник, директор) ОСОБА_1 ( НОМЕР_3 ), який одночасно перебуває посадовою особою ще на 12 СГ - юридичним особам, серед яких 10 СГ знаходяться на податковому обліку у Дніпропетровській області та 2 СГ знаходяться на податковому обліку у м. Києві. Також, серед вищезазначених СГ є платники, які віднесені до категорії ризикових СГ.
У зв`язку з зупиненням реєстрації податкових накладних ТОВ «СВ «ОЛАНВО» подано пояснення та копії документів. Згідно наданих первинних документів встановлено, що до повідомлення прикріплено 23 документи (файлів), серед яких: пояснення, договори (оренди, надання послуг), банківські платіжні документи, акти прийому-передачі наданих послуг, декларація та інші документи.
На підставі аналізу наданих документів встановлено, що СГ не надані документи щодо придбання матеріалів для здійснення ремонтних робіт та інше.
Підприємство подавало скарги до Комісії ДПС України, які залишились без задоволення.
Крім того, представник відповідача-1 зазначає, що для ухвалення рішення про зобов`язання ДПС зареєструвати податкову накладну, суд повинен перевірити саме той факт, що податкова накладна, яка була подана позивачем, відповідає всім критеріям відповідно до Пункт 12 Порядку 1246 і її можливо зареєструвати у ЄРПН.
При цьому така перевірка здійснюється податковим органом автоматично і судом не може бути проведена.
Отже, суд у разі ухвалення рішення про зобов`язання податковий орган зареєструвати податкову накладну, фактично візьме на себе повноваження суб`єкта владних повноважень (відповідача у справі), до компетенції якого, у даному випадку, віднесено розгляд пояснень та документів, здійснення автоматичної перевірки податкових накладних та/або розрахунку коригування в ЄРПН.
З огляду на викладене, ГУ ДПС у Дніпропетровській області вважає вимоги позивача безпідставними та недоведеними, а отже такими, що не підлягають задоволенню.
04 січня 2022 року від представника відповідача - 2 надійшов відзив на позовнузаяву, в якому останній просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, враховуючи наступне.
ТОВ «Сервісний центр «ОЛАНВО» (код 42901668, ГУ ДПС у Дніпропетровській області (Центральний район м. Дніпро, основний вид діяльності: 33.12-ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення).
Підприємством подано на реєстрацію податкові накладні, які виписані на користь ТОВ «ОДЕСЬКЕ ШЛЯХО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ" (код 36191005, 2106.ГУ ДПС У ХЕРСОН.ОБЛ.,АРК,СЕВ.(ВЕЛИКООЛЕКСАНДРІВСЬКИЙ), основний вид діяльності -_42.11 - будівництво доріг і автострад) на реалізацію надання послуг з ремонту ковшу та гідромолоту на загальну суму 16200,0 грн.
Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на підставі «ненадання платником податку копій документів: а саме: встановлено наявність ризикових операцій, відсутні документи щодо придбання матеріалів для здійснення ремонтних робіт та інше», прийнято рішення від 26.07.202 №7113416/42901668 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 11.08.2021 №68 та №7113419/42901668 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 11.08.2021 №69.
Представник відповідача-2 звертає увагу, що після зупинення реєстрації податкових накладних ТОВ «Сервісний центр «ОЛАНВО» пояснення ТОВ «Сервісний центр «ОЛАНВО» направлялися до ГУ ДПС у Дніпропетровській області, а не до Державної податкової служби України.
За результатами розгляду повідомлення про надання пояснень та копій документів, Комісією ГУ ДПС в Дніпропетровській області (комісією регіонального рівня) прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Зазначає, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Реєстрі, встановлений пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520.
Отже, вказаною нормою не встановлено обов`язок фіскального органу зазначати в квитанції конкретний перелік документів, а лише пропозицію щодо надання документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Натомість обов`язком платника податку є надання повного пакету первинних документів, вичерпний перелік яких встановлений п.14 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Крім того, контролюючий орган не може наперед знати які саме документи наявні у платника податку, адже перелік документів, що супроводжують ту чи іншу господарську операцію, може змінюватися залежно від її особливостей.
З викладеного слідує, що платнику надано альтернативу обрання самостійних рішень (надання пояснень та/або документів для реєстрації податкової накладної платник) не обмежуючи його тим самим у поданні виключного переліку документів, а даючи можливість надання наявних документів. Проте, така норма не може допускати формального підходу до надання пояснень та/або документів.
Отже, законодавством не встановлено обов`язку контролюючого органу та відповідної процедури конкретизації переліку документів необхідних для реєстрації податкової накладної.
Представник відповідача-2 додатково повідомляє, що ТОВ «Сервісний центр «ОЛАНВО» оскаржено зазначене рішення Комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області в адміністративному порядку до ДПС.
За результатами розгляду скарги ТОВ «Сервісний центр «ОЛАНВО» ДПС винесено рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН рішення від 09.08.2022 №30677/42901668/2 та рішення від 09.08.2022 №30675/42901668/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН - без змін.
Представник відповідача-2 також вказує, що відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.
Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.
Наділивши державні органи та осіб, уповноважених на виконання функцій держави дискреційними повноваженнями, законодавець надав відповідному державному органу та особам уповноваженим на виконання функцій держави певну свободу розсуду при прийнятті управлінського рішення, а отже позовні вимоги Металургсервіс плюс про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є передчасним.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» зареєстроване 21.03.2019 р., про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань вчинено запис про проведення державної реєстрації юридичної особи за кодом 42901668.
Позивач є платником податку на додану вартість з 01.05.2019 року, основним видом діяльності є ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення (код КВЕД 33.12), а також виробництво інших машин і устаткування спеціального призначення, н.в.і.у. (код КВЕД 28.99), оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (код КВЕД 45.31), діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами (код КВЕД 46.15), оптова торгівля машинами й устаткуванням для добувної промисловості та будівництва (код КВЕД 46.63), оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням (код КВЕД 46.69), неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90), установлення та монтаж машин і устаткування (код КВЕД 33.20), технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів (код КВЕД 45.20).
ТОВ «Сервісний центр Оланво» має Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №301042-0063650-123-06-2020 від 23.09.2020 р. Аудит проведено 21.09.2020 р. Декларація зареєстрована у журналі обліку суб`єктів господарювання у територіальному органі Держпраці 07.10.2020 р. за №1133.20.12.
Між ТОВ «Сервісний центр Оланво» (Виконавець) та ТОВ «ОДЕСЬКЕ ШЛЯХО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ» (Замовник) був укладений договір на технічне обслуговування №СОО-30 від 25.03.2020, за умовами якого Виконавець зобов`язується здійснити технічне обслуговування будівельної техніки та обладнання Замовника (та додаткового обладнання до неї), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконані роботи, використані запчастини та витрачені матеріали на умовах, в кількості, в асортименті та за ціною (вартістю), що наводять в акті виконаних робіт, рахунку-фактурі або інших передбачених чинним законодавством документах. Будівельна техніка, сервісне обслуговування якої було здійснено ТОВ «СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ОЛАНВО», постійно потребує ремонтних послуг таких як: - заміна масла в двигуні внутрішнього згоряння, трансмісії, гідравліки, мастила рухомих механізмів; заміна повітряних, паливних, масляних фільтрів; обслуговування кондиціонерів, заміна/ремонт комплектуючих, комп`ютерна та інша діагностика на предмет виявлення несправності або профілактики.
11.08.2021 року ТОВ «Сервісний центр Оланво» виконало роботи з ремонту гідромолоту на суму 6 000,00 грн., у т.ч. ПДВ 1 000,00 грн., що підтверджується актом надання послуг №1999 від 11.08.2021, рахунком на оплату №1924 від 02.08.2021 р.
Також, 11.08.2021 року ТОВ «Сервісний центр Оланво» виконало роботи з ремонту ковша на суму 10 200,00 грн., у т.ч. ПДВ 1 700,00 грн., що підтверджується актом надання послуг №2000 від 11.08.2021 р., рахунком на оплату №2041 від 11.08.2021 р.
Позивач відповідно до приписів ст.ст.187, 201 ПК України датою другої події, а саме датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, на підставі актів надання послуг №1999 від 11.08.2021 та №2000 від 11.08.2021, складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 11.08.2021 №68 та від 11.08.2021 №69.
Однак, реєстрація вказаних податкових накладних від 11.08.2021 р. № 68 та від 11.08.2021 р. № 69 була зупинена, про що Державною податковою службою України було складено та направлено на адресу позивача квитанції від 31.08.2021 року.
Підставою для такого зупинення було зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 11.08.2021 №68 (від 11.08.2021 №69 відповідно) в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 33.12 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуг та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.»
На підтвердження інформації щодо операції, відображеній у податкових накладних від 11.08.2021 р. № 68 та від 11.08.2021 р. № 69, позивачем до податкового органу направлено пояснення та документи, які підтверджують виконання господарської операції, а саме:
- документи, щодо виникнення податкового зобов`язання, договірних відносин між ТОВ «Сервісний центр Оланво» та ТОВ «ОДЕСЬКЕ ШЛЯХО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ», підтверджують реалізацію послуг, їх оплату: Договір на технічне обслуговування техніки №СОО-30 від 25.03.2020, Акт надання послуг №1999 від 11.08.2021, Рахунок на оплату №1924 від 02.08.2021, Платіжне доручення №15407 від 11.08.2021, Витяг оборотно-сальдової відомості по рахунку №361 за 11.08.2021, Акт надання послуг №2000 від 11.08.2021, Рахунок на оплату №2041 від 11.08.2021, Платіжне доручення №15637 від 09.09.2021, Витяг оборотно-сальдової відомості по рахунку №361 за період 11.08.2021-09.09.2021;
- документи, які підтверджують достатню кількість основних засобів та запасів для можливості надання послуг власними силами: Договір суборенди офісного приміщення №СА-02/06/6 від 02.06.2021, Договір оренди складського приміщення №34 від 18.01.2021, Договір оренди обладнання та інвентаря №05/5 від 05.05.2020, Договір оренди транспортного засобу №10/2 від 04.01.2021, Наказ про використання службових автомобілів №01/07 від 01.07.2021, Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП з зазначенням приміщень (офіс та склад), а також автотранспортних засобів та обладнання, що використовується у господарській діяльності підприємства від. 10.02.2021, Таблицю даних платника податку на додану вартість з відображенням кодів згідно з УКТЗЕД, та рішенням про її врахування від 09.04.2021, Штатний розпис, що введено в дію з 01.05.2021, Акти списання товарів, Витяги з оборотно-сальдової відомості по рахункам 131, 661, 903, Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці №301042-0063650-123-06-2020 від 23.09.2020;
- документи, які підтверджують списання товарно-матеріальних цінностей, які використовувались в ході проведення технічного обслуговування: Акт списання товарів №5 від 31.07.2021, Акт списання товарів №12 від 31.07.2021, Акт списання товарів №13 від 31.07.2021, Витяги по рахункам 131, 661, 903.
За результатами розгляду пояснень до документів комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було винесено рішення від 26.07.2022 №7113416/42901668 та від 26.07.2022 №7113419/42901668 про відмову в реєстрації податкових накладних від 11.08.2021 №68 та від 11.08.2021 №69 відповідно, де підставою для відмови визначено - надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства, додаткова інформація: встановлено наявність ризикових операцій, відсутні документи щодо придбання матеріалів для здійснення ремонтних робіт та інше.
28.07.2022 року позивач оскаржив вказані рішення до ДПС України, за результатами розгляду скарг комісією прийнято рішення № 30675/42901668/2 від 09.08.2022 року та № 30677/42901668/2 від 09.08.2022 року, згідно яких скарги позивача залишено без задоволення у зв`язку з ненаданням платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаціні описи), у тому числі рахунку-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт/послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.07.2022 №7113416/42901668 та від 26.07.2022 №7113419/42901668 про відмову в реєстрації податкових накладних, з метою його скасування та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.
Згідно з п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України (далі - ПК України) датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 року (далі Порядок № 1165).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/ розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Так, реєстрацію податкової накладної позивача зупинено з тих підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг відсутні в таблиці даних податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідач п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
У вказаній квитанції запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Оцінюючи наведені в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної підстави контролюючого органу, суд зазначає, що у додатку 3 до Порядку №1165, визначено критерії ризиковості здійснення операцій, зокрема, відповідно до пункту 1 відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.
Як вбачається зі змісту квитанції про зупинення реєстрації складеної позивачем податкової накладної, контролюючий орган вказав, що господарська операція платника податків відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Суд зазначає, що зупинення реєстрації ПН/РК за п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Натомість, надіслана позивачу квитанція містить вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Таким чином, під час зупинення реєстрації податкової накладної відповідач-1 застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкових накладних, що не відповідає приписам пунктів 6, 7 Порядку № 1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкової накладної.
Крім того, суд зазначає, що відповідачем-1 не підтверджено факт виявлення під час моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з постачання товару, дані про який зазначено у податковій накладній, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання свого податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства.
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 року за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «;Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Таким чином, судом встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, щодо якої заявлено позовні вимоги. ГУ ДПС у Дніпропетровській області за наслідком проведеного моніторингу зупинено реєстрацію зазначеної податкової накладної та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивачем надіслано повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено, що підтверджено матеріалами справи.
Проте, в порушення наведених вимог законодавства оскаржуване рішення містить лише загальне твердження про ненадання платником податку копій документів складених із порушенням законодавства без конкретизації, які саме документи складено з порушенням законодавства, які документи не надано, що не дозволяють приймати їх до податкового і бухгалтерського обліку, та не конкретизовано, які саме документи не надано на підтвердження яких операцій.
Рішення суб`єкта владних повноважень не містить чіткого визначення підстав та мотивів для прийняття рішень про відмову в реєстрації податкової накладної, що свідчить про їх необґрунтованість.
Таким чином, оскаржуване рішення є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують підставу для реєстрації податкової накладної, а отже контролюючий орган не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
З огляду на викладене суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.07.2022 №7113416/42901668 та від 26.07.2022 №7113419/42901668 про відмову в реєстрації податкових накладних від 11.08.2021 № 68 та від 11.08.2021 № 69 відповідно, прийняті не у спосіб визначений законом, а отже, є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання на реєстрацію, суд зазначає наступне.
Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно пунктів 19, 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, у зв`язку із чим суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати спірні податкові накладні позивача датою їх фактичного отримання.
Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного Суду від 02 квітня 2019 року у справі №822/1878/18.
Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України,у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій щодо остаточного вирішення спору між сторонами, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію.
Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів. А тому вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.
Відповідно до ч. 1ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 КАС України, встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевказане, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.
На підставі ст. 139 КАС України суд також вважає за необхідне присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровськійобласті судові витрати у розмірі 4962,00 грн.
Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (код ЄДРПОУ ВП 44118658) від 26.07.2022 року №7113416/42901668 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.08.2021 року № 68, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» (код ЄДРПОУ 42901668).
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну від 11.08.2021 року № 68, складену товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» (код ЄДРПОУ 42901668), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (код ЄДРПОУ ВП 44118658) від 26.07.2022 року №7113419/42901668 про відмову у реєстрації податкової накладної від 11.08.2021 року № 69, складеної товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» (код ЄДРПОУ 42901668).
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну від 11.08.2021 року №69, складену товариством з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» (код ЄДРПОУ 42901668), в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.
Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» (код ЄДРПОУ 42901668) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП: 44118658) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 4962,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, до Третього апеляційного адміністративного суду.
Суддя В.М. Олійник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.02.2023 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 109056561 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні