КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 лютого 2023 року Справа №320/11583/22
Суддя Київського окружного адміністративного суду Войтович І.І., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) із позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області (далі відповідач, Пенсійний фонд), у якому просить суд:
- визнати неправомірними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області щодо неврахування під час призначення ОСОБА_1 пенсії державного службовця довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) № 144 від 08.07.2022, виданої Комунальним підприємством «Трудовий архів» Згурівської селищної ради Київської області;
- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області призначити ОСОБА_1 пенсію державного службовця відповідно до Закону України «Про державну службу» з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, премії та інші виплати) відповідно до довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) № 144 від 08.07.2022, виданої Комунальним підприємством «Трудовий архів» Згурівської селищної ради Київської області та провести виплату пенсії з урахуванням фактично виплачених сум.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказала, що 08 липня 2022 року звернулась до Пенсійного фонду із заявою про призначення пенсії та надала довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) за період з 01.05.2016 по 18.01.2018 № 144 від 08.07.2022, виданої Комунальним підприємством «Трудовий архів» Згурівської селищної ради Київської області та від 08.07.2022 №1378/вс про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) але відповідачем під час призначення їй пенсії не було враховано складові довідки № 144 від 08.07.2022, а саме не враховано суму компенсації за невикористані відпустки, виплачену при звільнені у січні 2021 року. Позивач зазначила, що вказані довідки були перевірені Пенсійним фондом та зауважень до них не було, що підтверджується наявними актами звірки, зауважила, що 27.09.2022 до пенсійного органу з ніякими заявами про переведення пенсії не зверталась та вважає протиправними дії відповідача, який вказує про помилковість врахування вказаних довідок до розрахунку заробітної плати, такі дії суб`єкта владних повноважень вважає такими, що не відповідають положенням діючого законодавства та порушують право на отримання належного розміру пенсії.
19.12.2022, ухвалою суду відкрито провадження в адміністративній справі та ухвалено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами. В порядку ст.ст. 77,80 КАС України за ініціативою суду витребувано від відповідача додаткові докази по справі: належним чином завірені копії документів з пенсійної справи ОСОБА_1 щодо призначення пенсії за Законом «Про державну службу» та здійснення її нарахування та виплати.
Ухвала суду надіслана сторонам належним чином.
23.01.2023 до суду надійшов відзив на позовну заяву від відповідача, в якому зазначив, до відповідно до положень Закону України «Про державну службу» №889, п. 2 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» відповідно з 01 травня 2016 року втратив чинність Закон №3723-ХІІ «Про державну службу», крім ст. 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу, та враховуючи положення даних пунктів вбачається, що за наявності в особи станом на 01 травня 2016 року певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 року на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-ХІІ «Про державну службу», але за такої умови, а саме у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців. Зокрема, виходячи з положень Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10.07.2017 №750, який набрав чинності з 21.07.2017 та враховуючи положення зокрема п. 6 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622 «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державних службовців, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням з Нацдержслужбою. Відповідно до довідки ЄДРПОУ та довідки №1379 від 08.07.2022 Броварська районна державна адміністрація є правонаступником Згурівської селищної ради Київської області, у зв`язку з чим довідку про заробітну плату мало бути видано Броварською районною державною адміністрацією, відповідно дії Пенсійного фонду по не врахуванню довідки № 144 від 08.07.2022, виданої Комунальним підприємством «Трудовий архів» Згурівської селищної ради Київської області були правомірними, вчинені з дотриманням п. 6 Порядку №622, в задоволенні позову просить суд відмовити.
Відповідачем також надано на вимогу ухвали суду від 19.12.2022 копію матеріалів з електронної пенсійної справи позивача.
02.02.2023 судом отримано відповідь на відзив від позивача, в якому ОСОБА_1 наполягала на невідповідності дій Пенсійного фонду нормам діючого законодавства з обґрунтуванням аналогічному вказаному у позовній заяві та зауважила, що має стаж державного службовця більше 10 років, що підтверджується записами в трудовій книжці, через бойові дії в м. Бровари до Броварської районної державної адміністрації ніякі документи архіву організації КП «Трудовий архів» Згурівської селищної ради Київської області не передавались, вона отримала довідку №144 від 08.07.2022 саме від КП «Трудовий архів», до якої у відповідача під час перевірки зауважень не було, просить відзив залишити без задоволення, заявлений позовні вимоги задовольнити.
Інших заперечень, пояснень, заяв та клопотань до суду не надійшло.
Таким чином, суд вважає можливим розглянути справу у порядку письмового провадження, за правилами спрощеного позовного провадження та за наявними у ній матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши письмові докази, які були надані до матеріалів справи, судом встановлено наступне.
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживає в АДРЕСА_1 .
З матеріалів наданих позивачем та з пенсійної справи ОСОБА_1 вбачається, що вона 08 липня 2022 року звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області із заявою про призначення їй пенсії за віком за Законом України «Про державну службу» надавши відповідні документи: довідку про заробітну плату за період страхового стажу до 01.07.2000 - №399, №100-0603-8/59594; №134; довідки про заробітну плату №1378/вс та №144; довідку про зміну назви організації №6 та №1379/вс; довіку про присвоєння ідентифікаційного номеру 2283205580; довідку №624; копію паспорту серії НОМЕР_1 ; свідоцтво про народження дитини НОМЕР_2 ; свідоцтво про шлюб НОМЕР_3 ; трудова книжка НОМЕР_4 .
17 серпня 2022 року звернулась до Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області із заявою про допризначення їй пенсії надавши до заяви довідки про заробітну плату №1378/вс та №144; довідку про зміну назви організації №1379/вс; довіку про присвоєння ідентифікаційного номеру НОМЕР_5 ; інший документ №1; акт перевірки №100-1004-1/4102, №100-1004-1/4312; копію паспорту серії НОМЕР_1 .
Відповідно пенсія ОСОБА_1 державного службовця призначена з 07.07.2022.
22.09.2022 ОСОБА_1 зверталась до Пенсійного фонду із заявою, в якій вона вказала про підстави такого звернення, а саме у зв`язку із неприйняттям Пенсійним фондом довідки №144 від 08.07.2022, зазначила, що вона не має нести тягар за те, що бухгалтерська документація не була передана до Броварської РДА, в результаті чого до її пенсії не враховано належним чином відомості про заробітну плату, не враховано суму компенсації за використані відпустки виплаченої у січні 2021 року.
27.09.2022 під час перерахунку пенсії рішенням пенсійного органу № 104850005813 від 29.09.2022 враховано загальний страховий стаж ОСОБА_1 41 рік 3 місяці 14 днів, з яких 23 роки 6 місяців 14 дів страхового стажу до 01.01.2004 та 17 років 9 місяців страхового стажу після 01.01.2004 та взято загальний процент для розрахунку пенсії із заробітної плати у розмірі 60 відсотків, основний розмір пенсії зазначено 7470,00 грн.
На звернення від 22.09.2022 до Пенсійного фонду, ОСОБА_1 отримала листа відповідь від 05.10.2022 №1000-0202-8/99514, в якому вказано про те, що … відповідно до заяви від 08.07.2022 їй призначено пенсію з 07 липня 2022 року та розмір пенсії склав 6014,31 грн.
Після звернення до Пенсійного фонду 27.09.2022 із заявою про переведення на пенсію за віком за Законом України «Про державну службу» та доданих додаткових документів ОСОБА_1 переведено на зазначену пенсії з 08 липня 2022 року та до «… до розрахунку Вашої заробітної плати було помилково враховано довідки від 08 липня 2022 року № 1378/вс та №144.
Після проведення перевірки правильності проведеного перерахунку Вашу пенсійну справу було переглянуто та приведено у відповідність до чинного законодавства з 08.07.2022..».
Також у даній відповіді зазначено про те, що Броварська районна державна адміністрація є правонаступником, тому до розрахунку пенсії ОСОБА_1 можна врахувати лише довідку про заробітну плату від 28.06.2022 №1161/вс без урахування довідки від 28.06.2022 №124, виданої КП «Трудовий архів».
Відповідач також вказав, що середня заробітна плата для обчислення пенсії склала 12 450,00 грн., процент розрахунку пенсії від середньої заробітної плати 60%, розмір пенсії з надбавками з 08.07.2022 становить 7470,00 грн., пенсію розраховано на підставі документів, які містяться в матеріалах пенсійної справи та відповідно до чинного законодавства.
Відповідно вбачається, що спірні правовідносини виникли між сторонами у зв`язку із тим, що Пенсійним фондом під час призначення ОСОБА_1 пенсії за віком за Законом України «Про державну службу» не взято до уваги довідку №144 від 08.07.2022 виданої КП «Трудовий архів», що містить в собі усі необхідні складові заробітної плати для призначення відповідного розміру пенсії державного службовця.
Вказані дії призвели до звернення ОСОБА_1 до суду з вказаним позовом, її правова позиція ґрунтується на невідповідності дій відповідача щодо не врахування довідки №144 від 08.07.2022 виданої КП «Трудовий архів» враховуючи те, що дана довідка була перевірена уповноваженою особою Пенсійного фонду та зауважень до неї не було, а також враховуючи обставини ведення бойових дій в м. Бровари, архівні матеріли державних службовців КП «Трудовий архів» зі Згурівської РДА відповідно не передавались до Броварської РДА, довідка була отримана нею безпосередньо від КП «Трудовий архів».
В свою чергу відповідач посилаючись на норми діючого пенсійного законодавства та зокрема щодо порядку оформлення та подання документів для призначення пенсії, п. 6 Порядку №622, вказує на те, що враховуючи ліквідацію Згурівської РДА та визначення правонаступника Броварської РДА довідку про складові заробітної плати мала видати Броварська РДА, у зв`язку з чим довідку №144 від 08.07.2022 виданої КП «Трудовий архів» Згурівської селищної ради було прийнято помилково та відповідно після встановлення вказаної обставини пенсійну справу приведено у відповідність до діючого законодавства та пенсію обраховано відповідно до довідки про заробітну плату від 28.06.2022 №1161/вс.
Таким чином, предметом розгляду у даній справі є дії Пенсійного фонду по не врахуванню ОСОБА_1 під час призначення пенсії за віком державного службовця довідки №144 від 08.07.2022 виданої КП «Трудовий архів» Згурівської селищної ради, у зв`язку з чим суд вважає необхідним встановити наявність чи відсутність в діях Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області порушень прав позивача щодо належного призначення їй пенсії з урахуванням довідки про заробітну плату, з якої враховується відповідний відсоток розрахунку пенсії середньої заробітної плати, відповідність дій відповідача положенням ч. 2 ст. 2 КАС України з дотриманням судом принципів адміністративного судочинства визначених ч. 3 вказаної статті.
Відповідно до п. 3 та п. 4 ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема: визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 2 ст. 5 КАС України).
Статтею 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 1 ст. 2 КАС України).
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення.
За ч. 3 ст. 2 КАС України основними засадами (принципами) адміністративного судочинства є: 1) верховенство права; 2) рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом; 3) гласність і відкритість судового процесу та його повне фіксування технічними засобами; 4) змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з`ясування всіх обставин у справі; 5) обов`язковість судового рішення; 6) забезпечення права на апеляційний перегляд справи; 7) забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом; 8) розумність строків розгляду справи судом; 9) неприпустимість зловживання процесуальними правами; 10) відшкодування судових витрат фізичних та юридичних осіб, на користь яких ухвалене судове рішення.
Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 2 ст. 9 КАС України).
Порядок здійснення адміністративного судочинства встановлюється Конституцією України, цим Кодексом та міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи (ч. 1, ч. 3 ст. 3 КАС України).
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Статтею 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
За приписами пункту 6 частини першої статті 92 Конституції України основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.
Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Положеннями статті 1 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05 листопада 1991 року №1788-XII (далі - Закон № 1788-XII) встановлено, що громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.
Статтею 2 Закону № 1788-XII визначені види пенсій: а) трудові пенсії: за віком; по інвалідності; в разі втрати годувальника; за вислугу років.
Аналогічні приписи закріплено і у статях 9, 10 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09 липня 2003 року № 1058-IV (далі - Закон № 1058-IV).
Згідно з частиною першою статті 10 Закону № 1058-IV, особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором.
Переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду та при переведенні з одного виду пенсії на інший за бажанням особи може враховуватися заробітна плата (дохід) за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 цього Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати (доходу), який враховувався під час призначення (попереднього перерахунку) попереднього виду пенсії (частина 3 статті 45 Закону № 1058-IV).
Відповідно до частин 1 статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом 1 частини 1 статті 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років по 31 грудня 2017 року.
Починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу: з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - не менше 29 років.
До 1 травня 2016 року (дата набрання чинності Законом України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ) право на пенсію державного службовця мали особи, які:
а) досягли певного віку та мають передбачений законодавством страховий стаж; б) мали стаж державної служби не менш як 10 років, та на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців; а також особи, які мали не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.
Після 1 травня 2016 року, відповідно до статті 90 Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Відповідно до пункту 10 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Попереднього Закону та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України Про державну службу від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Згідно із пунктом 12 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статті 25 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ в порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Статтею 46 Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII стаж державної служби дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки.
До стажу державної служби зараховуються, зокрема, час перебування на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування».
Відповідно до пункту 6 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 229, стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності Законом України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII обчислюється відповідно до пункту 8 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII.
Відповідно до пункту 8 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про державну службу від 10 грудня 2015 року № 889-VIII стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.
Так, до 01 травня 2016 року діяло законодавство у сфері державної служби, яке передбачало право державного службовця на призначення пенсії на умовах, визначених статтею 37 Закону України «Про державну службу» від 19.12.1993 №3723-VIII.
Згідно частини другої статті 25 Закону №3723-VIII установлюються, зокрема такі категорії посад державних службовців: - третя категорія - посади заступників керівників структурних підрозділів, завідувачів секторів, головних спеціалістів, експертів, консультантів Адміністрації Президента України, Апарату Верховної Ради України і Секретаріату Кабінету Міністрів України, заступників Постійного Представника Президента України в Автономній Республіці Крим, заступників голів обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а також голів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, начальників управлінь, самостійних відділів у складі міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, державних колегіальних органів, інші прирівняні до них посади.
У силу вимог статті 37 Закону №3723-VIII на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Однак, з 01.05.2016 набрав чинності Закон України «Про державну службу» №889-VІІІ від 10.12.2015.
У зв`язку з набранням чинності Закону №889-VІІІ, з 01 травня 2016 року втратив чинність Закон №3723-VIII, крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 розділу XI Закону №889-VIII.
За правилами пункту 10 і 12 розділу XI Закону №889-VIII державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» та актами Кабінету Міністрів України мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Тобто, за наявності в особи станом на 01 травня 2016 року певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 року на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону № 3723-XII, але за такої умови: у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Водночас, для осіб, які мають не менш 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, статтею 37 Закону № 3723-ХІІ від 19.12.1993 передбачено додаткові умови для наявності права на призначення пенсії державного службовця: певний вік і страховий стаж.
Аналізуючи зазначені норми чинного законодавства, суд приходить до висновку, що обов`язковою умовою для збереження у особи права на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» за № 3723-ХІІ після 01.05.2016 є дотримання сукупності вимог, визначених частиною першою ст. 37 Закону України «Про державну службу» № 3723-ХІІ і Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державну службу» № 889-VIII, а саме щодо віку, страхового стажу, стажу державної служби.
Вказане узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 15 серпня 2019 року у справі №676/6166/17.
Як вбачається з матеріалів справи та не заперечується відповідачем, страховий стаж позивача становить 41 рік 0 місяців 14 днів, стаж державної служби становить більше 24 років. Обставини та факт перебування позивача на посаді державного службовця підтверджується копією трудової книжки до записів якої відповідач не має зауважень, що виключає підстави для суду щодо дослідження записів у ній.
Отже, враховуючи те, що позивач досягла пенсійного віку - 60 років, станом на 01.05.2016 позивач займала посаду державної служби та мала необхідний страховий стаж та стаж служби, яка дає право на призначення державної пенсії, тобто не менше 10 років, отже має право на призначення пенсії за віком відповідно до Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 №889-VIII.
Суд зауважує для відповідача, що позивач 22.09.2022 не зверталась із заявою про переведення на інший вид пенсії, а звернулась із з`ясуванням причин не прийняття спірної довідки №144 від 08.07.2022, відсутності у неї обов`язку нести тягар за те, що бухгалтерські документи не були передані від Згурівської РДА до правонаступника Броварської РДА.
Відповідно, судом встановлено, що в даній справі відповідач не оспорює право позивача на вказаний вид пенсії, а заперечує щодо прийняття довідки №144 від 08.07.2022 виданої позивачу КП «Трудовий архів» Згурівської селищної ради про складові заробітної плати з якої має бути взято 60 відсотків заробітної плати для призначення відповідного розміру пенсії державного службовця, оскільки така довідка видана особі з порушенням п. 6 Порядку №622, а саме видана ліквідованою організацією враховуючи наявність її правонаступника на момент формування та видачі такої довідки.
Таким чином відповідач наполягає на дотриманні Порядку призначення пенсії, оформленні та видачі довідок про заробітну плату, які мають бути враховані під час визначення, обрахування розміру пенсії державного службовця.
Суд погоджується із відповідачем, що для призначення пенсії державного службовця є досягнення відповідного віку, страхового стажу та стажу державної служби, а також має бути дотриманий Порядок призначення відповідної пенсії, який має бути проведений на підставі документів що дають право на таке призначення та визначення належного розміру пенсії особі, оскільки пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно, суд вважає необхідним зазначити наступне.
За ч. 1 ст.40 Закону №1058-ІV, для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.
У разі якщо страховий стаж становить менший період, ніж передбачено абзацом першим цієї частини, враховується заробітна плата (дохід) за фактичний страховий стаж.
За вибором особи, яка звернулася за призначенням пенсії, з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії, виключаються періоди до 60 календарних місяців страхового стажу, з урахуванням будь-яких періодів незалежно від перерв, що включаються до страхового стажу згідно з абзацом третім частини першої статті 24 цього Закону, та будь-якого періоду страхового стажу підряд за умови, що зазначені періоди в сумі складають не більш як 10 відсотків тривалості страхового стажу, врахованого в одинарному розмірі.
Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.
Статтею 41 Закону №1058-ІV визначено суми виплат (доходу), які враховуються до заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії.
Враховуючи вищевказаний аналіз суду ст. 37 Закону № 3723-XIІ вбачається, що за наявності в особи станом на 01 травня 2016 року певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 року на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону № 3723-XII, але за такої умови: у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.
Відповідно, пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 01 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Поряд з цим, ч. 7 ст. 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 №2493-III у редакції, що діяла як на момент звільнення позивача з посади в органі місцевого самоврядування (18.01.2021) та до 01.10.2017, було передбачено, що пенсійне забезпечення посадових осіб місцевого самоврядування здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Також відповідно п. 4 ч. 2 ст.46 Закону №889-VIII, час перебування на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом №2493-III зараховуються до стажу державної служби.
Зокрема, пунктом 2 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» від 14.09.2016 №622, передбачено, що згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII «Про державну службу» на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 р. №3723-XII «Про державну службу» (далі - Закон) мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII «Про державну службу», зокрема, мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України.
Відповідно до п. 3 Порядку № 622, право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», з урахуванням стажу державної служби, передбаченого пунктом 2 цього Порядку, якщо до набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. №889-VIII «Про державну службу» не призначалася пенсія відповідно до Закону мають, зокрема, жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Згідно з п. 4 Порядку № 622 пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
При цьому: посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);
розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;
у разі коли в осіб, зазначених в пункті 2 цього Порядку, станом на дату звернення немає 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією починаючи з 1 травня 2016 р., середньомісячна сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається шляхом ділення загальної суми таких виплат за наявні місяці роботи починаючи з 1 травня 2016 р. на кількість таких місяців. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні. При цьому для державних службовців, які звернулися за призначенням пенсії у травні 2016 р., а також для осіб, які не працювали починаючи з 1 травня 2016 р. на посадах державної служби, сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається з розрахунку таких виплат за травень 2016 р. як за повний місяць;
матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, враховуються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді.
Відповідно до п. 5 Порядку № 622, форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики.
Як зазначено у п. 6 Порядку № 622 у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою.
У всіх випадках заробітна плата для призначення пенсії державного службовця враховується в межах установленої законом на день призначення пенсії максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (п. 7 Порядку №622).
Отже, особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону №889-VIII, пенсія призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права на неї. При цьому, розмір пенсії обраховується органами пенсійного фонду, зокрема, на підставі довідок, виданих за встановленою формою уповноваженим державним органом, в якому працювала особа, або його правонаступником.
Форми довідок про заробітну плату для призначення згідно з пунктами 10 і 12 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №889-VIII пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.02.2017 за №180/30048 (далі - Постанова № 1-3), зокрема: форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років); форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією); форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.
Зокрема, затверджена форма довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) не містить відомості про інші виплати, аніж вказані вище. Водночас така довідка має містити відомості про обсяг стажу державної служби у кількості років, розмір відсотку надбавки за вислугу років.
При цьому, у примітках до довідки зазначено, що: для державних службовців, які на час звернення за призначенням пенсії працюють на посадах державної служби, зазначаються дані про встановлений особі посадовий оклад, надбавку за ранг та вислугу років в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби.
Для осіб, які на час звернення за призначенням пенсії не займають посад державної служби, зазначаються посадовий оклад працюючого на відповідній посаді державного службовця, надбавка за відповідний ранг державного службовця та надбавка за вислугу років у відсотках посадового окладу (з урахуванням стажу державної служби особи, яка звертається за призначенням пенсії).
Для осіб, які працювали в органі, який на момент звернення за призначенням пенсії ліквідований, а також у разі перейменування (відсутності) посади у відповідному державному органі, зазначаються посадовий оклад та ранг за прирівняною посадою, надбавка за вислугу років у відсотках (з урахуванням стажу державної служби особи, яка звертається за призначенням пенсії).
Затверджена форма довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) містить в собі відомості що надбавки, премії та інші виплати за період служби особи.
Та в примітках щодо обрахування надбавок, премій та інших виплат зазначено, що для державних службовців, які працюють на момент звернення за призначенням пенсії на посадах державної служби (в тому числі для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців):
надбавки, місячні премії, виплати за додаткове навантаження зазначаються в місяці їх нарахування в сумах, що нараховані. За період, коли державний службовець перебував у відпустці, відрядженні чи на лікарняному, ці виплати зазначаються в довідці, виходячи із середнього розміру заробітної плати за такі періоди в місяці, за який проводиться відповідна оплата. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;
матеріальна допомога, премії (крім місячної) зазначаються в повній сумі в місяці виплати (починаючи з травня 2016 року) з поясненням щодо виду виплати та періоду, за який нараховані.
Між тим, на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622, наказом Міністерства соціальної політики України від 10.05.2017 № 750, що зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 766/30634, був затверджений Порядок видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад (далі Порядок №750).
Так, згідно з п. 2 Порядку № 750 довідка про заробітну плату для призначення пенсії (далі - довідка для призначення пенсії) відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723-XII «Про державну службу» видається особам, які мають право на призначення пенсії згідно з пунктом 3 Порядку № 622.
Пунктом 3 Порядку № 750 встановлено, що довідка видається у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають:
Міністерство соціальної політики України - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в державних органах, юрисдикція яких поширювалася на всю територію України (крім Національного банку України);
Національний банк України - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в установах, філіях та представництвах Національного банку України;
структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м.Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.
Відповідно до п. 4 Порядку №750, для надання довідок для призначення пенсії враховуються:
1) посадовий оклад і надбавка за ранг - в розмірах, чинних на день звернення за призначенням пенсії працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи та займаною посадою на державній службі, до яких прирівнюються посади працівників ліквідованих державних органів, згідно з переліками:
посад і постанов Кабінету Міністрів України, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників державних органів, що наведені в додатку 1 до цього Порядку;
посад і нормативно-правових актів, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників установ та організацій до набрання чинності Законом №889, що наведені в додатку 2 до цього Порядку;
посад і постанов Кабінету Міністрів України, відповідно до яких затверджувалися посадові оклади працівників державних органів, посади яких у зв`язку з набранням чинності Законом №889 не належать до посад державної служби, що наведені в додатку 3 до цього Порядку;
посад і постанов Кабінету Міністрів України та постанов правління Національного банку України, відповідно до яких посадові оклади працівників Національного банку України, які мають стаж 20 років на посадах, віднесених до посад державної служби, посади яких після набрання чинності Законом № 889 не належать до посад державної служби, віднесені до категорій посад державної служби, що наведені в додатку 4 до цього Порядку;
2) надбавка за вислугу років - на рівні 3 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби за кожен календарний рік стажу державної служби на час призначення пенсії, але не більше ніж 50 відсотків посадового окладу;
3) премія - в розмірі 10 відсотків посадового окладу за прирівняною посадою державної служби;
4) грошова допомога, що надається до щорічної основної оплачуваної відпустки державним службовцям, - у розмірі 1/12 сум розмірів посадового окладу, надбавок за ранг та вислугу років, премії, визначених відповідно до підпунктів 1 - 3 цього пункту;
5) надбавка до посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень залежно від ступеня секретності інформації - у розмірах, визначених законодавством (за умови встановлення).
У силу положень п. 5 Порядку №750 довідки для призначення пенсії видаються за формами довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям, затвердженими постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3.
Відповідно до п. 6 Порядку №750 якщо особа працювала на посаді державної служби після 01 травня 2016 року в державному органі, який ліквідовано без правонаступника, або в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи в якому на час призначення пенсії відсутні посади державної служби, довідка для призначення пенсії видається органами, передбаченими абзацами другим - четвертим пункту 3 цього Порядку, відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 622.
При цьому, за змістом п. 7 Порядку № 750 у разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку або за відповідною категорією, підкатегорією з урахуванням юрисдикції державного органу.
У разі відсутності або перейменування в державному органі посади державної служби, що була останньою, яку особа займала на державній службі після 01 травня 2016 року, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку або за відповідною категорією, підкатегорією з урахуванням юрисдикції державного органу.
Довідка для призначення пенсії видається державним органом, в якому працювала особа, відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 622.
З наявних у справі матеріалів суд встановив, що Комунальним підприємством «Трудовий архів» Згурівської селищної ради Київської області, органом місцевого самоврядування (код ЄДРПОУ 37583029), з якого звільнилась позивач - 31.01.2021, сформовано та видано довідку №144 від 08.07.2022 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) вбачається зазначення:
за 2016 рік нарахованої: у червні індексації у сумі 70,06 грн., у вересні - 5151,52 допомоги на оздоровлення, премії за грудень 2016 року у сумі 4253,50 грн., з індексацією 61,09 та 5245,17 грн. допомоги для вирішення соціально побутових питань;
у 2017 році нарахованої: у березні премії 4000,00 грн., у червні премії 4800,00 грн. та 62,31 грн. індексації, у липні індексації 62,31 грн., у серпні премії 3272,73 грн. та 10462,38 грн. грошової допомоги та 50,98 грн. індексації, у вересні премії 2800,00 грн. та 116,20 грн. індексації, у жовтні індексації 116,20 грн., у листопаді 8000,00 грн. премії та індексації 116,20 грн. а також 9515,52 грн. допомоги для вирішення соціально-побутових питань, у грудні нараховано надбавку за інтенсивність у сум 2750,00 грн., премії 12000,00 грн. та індексацію 179,72 грн.;
у квітні 2018 року нарахування премії 5125,00 грн., у червні премії 5125,00 грн., липень 10250,00 грн. премії, у серпні грошової допомоги у сумі 17937,57 грн., у вересні премії 10250,00 грн., у жовтні премії 10250,00 грн., листопад індексації 73,64 грн. та 20500,00 грн. допомоги для вирішення соціально-побутових питань, у грудні індексації 76,84 грн. та премії 18445,90 грн.;
у червні 2019 року премії 5400,00 грн., у липні премії 5400,00 грн. та індексації 62,22 грн., у серпні 16231,08 грн. грошової допомоги та 29,63 грн. індексації, індексації у вересні, жовтні, листопаді 62,22 грн., у грудні премії 22680,00 грн. та 10 823,22 грн. допомоги для вирішення соціально-побутових питань та 65,16 грн. індексації;
у червні 2020 року 11861,80 грн. грошової допомоги, у листопаді компенсацію за дні відпустки 14338,20 грн., у грудні 12679,25 грн. та 11700,00 грн. допомоги для вирішення соціально-побутових питань;
у сіні 2021 року 32509,09 грн. компенсації за дні відпустки.
Відповідно, всього нараховано за період з 01.05.2016 по 31.01.2021 надбавки за інтенсивність 2750,00 грн., премії 144 731,38 грн. та інших виплат 167 604,77 грн.
Також, в довідці вказано, що на всі види оплати праці, включені в довідку, нараховано єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Відповідно нараховані такі інші виплати: нарахована допомога на оздоровлення 5151,52 грн. за період з 01.04.2016 по 31.03.2017; нараховано грошову допомогу 10462,38 грн. за період з 01.04.2017 по 31.03.2018; нараховано грошову допомогу 17937,57 грн. за період з 01.04.2018 по 31.03.2019; нараховано грошову допомогу 16231,08 грн. за період з 01.04.2019 по 31.03.2020; нараховано грошову допомогу 11816,80 грн. за період з 01.04.2020 по 31.03.2021; нараховано грошову допомогу для вирішення соціально побутових питань 5245,17 грн. за період з 01.01.2016 по 31.12.2016; нараховано грошову допомогу для вирішення соціально побутових питань 9515,52 грн. за період з 01.01.2017 по 31.12.2017; нараховано грошову допомогу для вирішення соціально побутових питань 20500,00 грн. за період з 01.01.2018 по 31.12.2018; нараховано грошову допомогу для вирішення соціально побутових питань 10823,22 грн. за період з 01.01.2019 по 31.12.2019; нараховано грошову допомогу для вирішення соціально побутових питань 11700,00 грн. за період з 01.01.2020 по 31.12.2020.
Нараховано індексацію за 2016 рік 131,15 грн.; за 2017 рік 703,92 грн.; за 2018 рік 150,48 грн.; за 2019 рік 343,67 грн.
Вказана довідка підписана директором КП «Трудовий архів» Згурівської селищної ради Золотарьовою С. та скріплена печаткою.
Зокрема, що даної довідки №144 від 08.07.2022 наполягає позивач для її врахування під час призначення пенсії державного службовця та заперечує проти неї відповідач, вказуючи що дана довідка мала бути видана правонаступником Згурівської РДА, а саме Броварською РДА посилаючись на п. 6 Порядку №622.
Відповідно відповідач у своєму листі від 05.10.2022 дослідженого вище судом, вказав про те, що Пенсійним фондом було помилково враховано довідки № 144 та №1378/вс від 08.07.2022 та взято до уваги довідку про заробітну плату від 28.06.2022 №1161/вс без урахування довідки №124 від 28.06.2022.
Суд зазначає, окрім вказаної вище довідки №144 від 08.07.2022 про не враховану відповідачем довідку №1378/вс від 08.07.2022 виданою Броварською районною державною адміністрацією за підписом керівника та головного бухгалтера та скріплену печаткою за першою формою про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) передбаченою вказаної вище Постановою №1-3, яка містить в собі посадовий оклад ОСОБА_1 за посадою начальника відділу управління персоналом, діловодства та оборонної роботи апарату Згурівської районної державної адміністрації станом на 08.07.2022 7900,00 грн., надбавка за ранг (5 ранг) 600,00 грн.; надбавка за вислугу років (50%) (за стаж державної служби 24 роки) 3950,00 грн., у сього 12450,00 грн. Дана довідка видана на підставі особових рахунків, платіжних відомостей або інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату.
Щодо причин не врахування довідки №1378/вс від 08.07.2022 відповідач правової позиції не виклав.
Судом встановлено, що в матеріалах пенсійної справи ОСОБА_1 міститься службова записка заступника начальника відділу обслуговування громадян №1 (сервісний центр) управління обслуговування громадян Чередніченко Н. адресованої начальнику головного управління Пенсійного фонду України у Київській області Фатхутдінову В. щодо проведення звірки відомостей в довідках про заробітну плату для призначення пенсії ОСОБА_1 від 08.07.2022 №144, №1478/вс.
Відповідно вбачається проведена звірка та складення акту від 25.07.2022 № 1000-1004-1/4102, якою проведено перевірку, зокрема довідки про заробітну плату від 08.07.2022 №144, проведено співставлення заробітної плати, зазначеної у довідці з даними первинних документів Згурівської районної державної адміністрації по заробітній платі ОСОБА_1 за 2016-2021 р.р., та вказано про те, що дані відповідають фактичним сумами нарахованої заробітної плати згідно первинних документів, що підлягали перевірці окрім листопад 2020 року на суму 14 338,20 грн. та січня 2021 року на суму 32509,09 грн.. Внески сплачено згідно законодавства, що діяло на період який підлягав перевірці.
Первинні документи зберігаються в КП «Трудовий архів» Згурівської СР, надані були в повному обсязі, прошиті, пронумеровані та відповідали зношеності часу.
Таким чином, під час вчинення пенсійним органом дій щодо призначення та визначення пенсії ОСОБА_1 було перевірено надані позивачем довідки про заробітну плату, та зокрема було проведено перевірку спірної за даною справою довідки № 144 від 08.07.2022 та складено відповідний акт від 25.07.2022 № 1000-1004-1/4102, в якому зроблено висновок про те, що дані у довідці відповідають фактичним сумами нарахованої заробітної плати згідно первинних документів, що підлягали перевірці, окрім листопад 2020 року на суму 14 338,20 грн. та січня 2021 року на суму 32509,09 грн.. Інших зауважень до даної довідки в акті не вказано.
Суд зазначає, що відповідачем не надано до суду обґрунтувань щодо не врахування у довідці №144 від 08.07.2022 нарахованої виплати ОСОБА_1 після звільнення у січні 2021 року на суму 32509,09 грн. за невикористані дні відпустки.
Судом встановлено та сторонами не заперечувалось, що згідно Історичної довідки (доповнення) до фонду №10 Згурівської районної державної адміністрації смт. Згурівка Київської області, вбачається, зокрема, що керуючись постановами Кабінету Міністрів України від 17.07.2020 №807 «Про утворення та ліквідацію районів» та від 28.12.2020 №1345 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25.03.2014 №91», відповідно до вимог Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1321 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», Плану заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій Київської області, затвердженого головою Київської обласної державної адміністрації від 31.122020 №6869/01/11.1-2020 усі працівники Згурівської райдержадміністрації 04.01.2021 попереджені про наступне звільнення у зв`язку з реорганізацією адміністрації шляхом приєднання до Броварської районної державної адміністрації Київської області.
Даною Історичною довідкою передбачено зокрема складений Опис № 1 справ що включає в себе серед іншого бухгалтерські звіти, штатні розписи, кошториси, відомості про нарахування страхових внесків, із постійним зберіганням за (2008-2019) 2020 роки у кількості 30 справ.
Відповідно до акту від 09.04.2021 №1 про приймання та передавання документів Згурівської РДА, за підписом уповноважених осіб Згурівської РДА та Трудового архіву Згурівської селищної ради Київської області, скріпленого печатками слідує передавання №2-к справ з кадрових питань (особового складу) за 1992-2021 роки та довідковий апарат до них у кількості 202 справ та прийняття з них - 199 справ.
Передавання бухгалтерської документації Опис №1 до Броварської РДА судом не встановлено.
Згідно Витягу з Єдиного держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань станом на 04.11.2021 Згурівська районна державна адміністрація за кодом ЄДРПОУ 24211109 припинила свою діяльність з 04.11.2021.
Відповідно до довідки №1379/вс від 08.07.2022 виданою ОСОБА_1 за підписом начальника Броварської районної державної адміністрації Київської області Проскочило П. та скріплена печаткою, вбачається, що Броварська районна держана адміністрація є правонаступником Згурівської районної державної адміністрації відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1321 «Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються».
З наданих позивачем до позову документів вбачається, що позивач ОСОБА_1 зверталась із заявою 20.09.2022 до Броварської РДА щодо надання їй довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця за період з 01.05.2016 по 18.01.2021 (зареєстрована за вх. №К-527-5 від 20.09.2022) та отримала відповідь від 22.09.2022 №2654/вс з якої судом встановлено, що бухгалтерська документація, яка необхідна для формування запитуваної довідки, Згурівською райдержадміністрацією до Броварської райдержадміністрації не передавалась. Зазначена довідка підписана та виконувачем обов`язків голови адміністрації Полікарповою Є.
22.09.2022 ОСОБА_1 зверталась до Пенсійного фонду із заявою, в якій вона вказала про підстави такого звернення у зв`язку із неприйняттям Пенсійним фондом довідки №144 від 08.07.2022, зазначила, що вона не має нести тягар за те, що бухгалтерська документація не була передана до Броварської РДА, в результаті чого до її пенсії не враховано належним чином відомості про заробітну плату.
Як зазначено та встановлено судом вище, відповідач у своєму листі від 05.10.2022 вказав про те, що довідки №144 та 1378/вс від 08.07.2022 були враховані помилково, Броварська райдержадміністрація є правонаступником тому було враховано лише довідку від 28.06.2022 №1161/вс.
Суд погоджується із позицією відповідача щодо того, що довідка №144 від 08.07.2022 мала бути видана правонаступником Згурівської РДА Броварською РДА відповідно до положень п. 6 Порядку №622 та суд враховує в даній справі встановлені судом обставини щодо відсутності з боку відповідача викладеної правової позиції щодо не прийняття довідки від 08.07.2022 №1378/вс сформованою та виданою Броварською РДА за формою першою вимог до довідки згідно Постанови №1-3, обставини відсутності доказів щодо передавання від Згурівської РДА до Броварської РДА документів бухгалтерської звітності, а також суд приймає до уваги акт Пенсійного фонду від 25.07.2022 №1000-1004-1/14102 щодо перевірки достовірності відомостей у довідці №144 від 08.07.2022 виданої саме КП «Трудовий арів» Згурівської СР, в якій зроблено висновок про те, що дані у довідці відповідають фактичним сумами нарахованої заробітної плати згідно первинних документів, що підлягали перевірці, окрім листопад 2020 року на суму 14 338,20 грн. та січня 2021 року на суму 32509,09 грн. та інших зауважень до даної довідки в акті не вказано, відсутності правових обґрунтувань відповідача під час розгляду справи щодо не врахування в спірній довідці вказаної виплати за січень 2021 року на суму 32509,09 грн. та наявність саме формальної підстави для відмови у врахуванні довідки №144.
Також суд враховує, що лише, після проведення перерахунку пенсії у вересні 2022 року у зв`язку з уточненими даними в ЕПС, матеріали пенсійної справи ОСОБА_1 були приведені пенсійним органом у відповідність до норм діючого законодавства.
Суд зазначає, що відповідно до ст. 22 Основного Закону права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.
У статті 1 Конституції України проголошено, що Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.
Відповідно до статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом; це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними; пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Статтею 9 Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права встановлено, що держави, які беруть участь у цьому Пакті, визнають право кожної людини на соціальне забезпечення, включаючи соціальне страхування.
Зокрема, згідно зі ст. 12 Європейської соціальної хартії (переглянутої) 1996 року держава зобов`язана підтримувати функціонування системи соціального забезпечення, її задовільний рівень, докладати зусиль для її поступового посилення тощо.
Виходячи із викладеного, неприпустимим є встановлення такого правового регулювання, за яким розмір пенсій, інших соціальних виплат та допомоги буде нижчим від рівня, визначеного в ч. 3 ст. 46 Конституції України, і не дозволить забезпечувати належні умови життя особи в суспільстві та зберігати її людську гідність, що суперечитиме ст. 22 Основного Закону України.
Відповідно, суд приходить до висновку про протиправність дій Пенсійного фонду щодо не врахування довідки №144 від 08.07.2022 враховуючи встановлені обставини у справі, зазначає, що навіть з дотриманням положень п. 6 Порядку №622, ОСОБА_1 не зможе надати до Пенсійного фонду довідку за формою другою згідно Постанови №3-1 за підписом правонаступника Броварської РДА, оскільки бухгалтерська документація до вказаної юридичної особи не була передана Згурівською РДА. Та для суду є незрозумілою правова позиція яка складена після того як вже була перевірна пенсійним органом довідка №144 від 08.07.2022 та зауважень щодо суб`єкта який її склав та завірив не виникло станом на 25.07.2022. Такими діями суб`єкт владних повноважень доводить особу до патової ситуації в якій остання не має нести тягар відповідальності за не передачу бухгалтерської документації від Згурівської РДА до Броварської РДА, відповідні обмеження призводять до порушення права особи на отримання належного розміру пенсії державного службовця, що передбачена чинним законодавством та не може становити для особи необґрунтованих та безпідставних перешкод для її призначення та отримання.
Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі (абз. 2 ч.2 ст.77 КАС України).
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
Відповідно до ч. ч. 1-4 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пункту 30 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані.
Згідно пункту 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі «RuizTorija v. Spain» від 9 грудня 1994 р., статтю 6 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.
Згідно з вимогами пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Відповідач, як суб`єкт владних повноважень належних і достатніх доказів, які б спростували доводи позивача, не надав.
Суд акцентує увагу на тому, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення (постанова ВС України від 16 вересня 2015 року у справі 826/4418/14).
Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 р. (остаточне) по справі "ЧУЙКІНА ПРОТИ УКРАЇНИ" (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява N 28924/04) констатував: " 50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. theUnitedKingdom), пп. 28 - 36, Series A N 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява N 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".
Водночас положеннями ст. 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики ЄСПЛ. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
Враховуючи вищезазначене та встановлене, суд приходить до висновку, що дії відповідача є протиправними та такими що не відповідають вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України та виходячи з меж заявлених позовних вимог, встановлених обставин у справі, системного аналізу положень законодавства України, а також доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню та задля належного захисту встановленого порушеного права позивача, суд вважає необхідним захистити право позивача на пенсію державного службовця яка призначається в розмірі 60 відсотків суми її заробітної плати, зазначивши наявність такого права з 07.07.2022 з моменту призначення ОСОБА_1 відповідної пенсії.
Відповідно визначений спосіб захисту порушеного права позивача на призначення їй належної їй пенсії є похідною вимога про здійснення перерахунку такої та її виплату з урахуванням виплачених раніше сум пенсій.
Позивачем сплачено за подання позовної заяви до суду судовий збір у розмірі 992,40 грн., що підтверджується наявною у справі квитанцією.
Враховуючи положення ч. 1 ст. 139 КАС України, наслідки вирішення справи судом, суд вважає можливим стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, відповідача по справі, понесені витрати по сплаті судового збору, а саме у розмірі 992,40 грн.
Керуючись статтями 9, 14, 77-80, 139, 143, 243-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати неправомірними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області щодо неврахування під час призначення ОСОБА_1 пенсії державного службовця 07.07.2022 довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) № 144 від 08.07.2022, виданої Комунальним підприємством «Трудовий архів» Згурівської селищної ради Київської області.
Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Київській області призначити ОСОБА_1 пенсію державного службовця відповідно до Закону України «Про державну службу» з 07.07.2022 з урахуванням додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, премії та інші виплати) відповідно до довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією) № 144 від 08.07.2022, виданої Комунальним підприємством «Трудовий архів» Згурівської селищної ради Київської області та провести виплату пенсії з урахуванням фактично виплачених сум.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_5 ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області (код ЄДРПОУ 22933548) витрати по сплаті судового збору в сумі 992,40 грн. (дев`ятсот дев`яносто дві гривні 40 коп.).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Войтович І.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.02.2023 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 109057739 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Грибан Інна Олександрівна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Войтович І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні