ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
13 лютого 2023 року м. ТернопільСправа № 921/685/22
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Гирили І.М.
за участі секретаря судового засідання Коляски І.І.
розглянув матеріали справи
за позовом Тернопільського обласного центру зайнятості, вул. Текстильна, 1б, м. Тернопіль, 46007
до відповідача Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради, вул. Пігути Дмитра, 29, м. Чортків, Чортківський район, Тернопільська область, 48500
про стягнення 19 194, 83 грн
За участі представників:
позивача: Коліси Л. І.
відповідача: не прибув
В порядку ст. 8, 222 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України) здійснюється повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: за допомогою підсистеми відеоконференцзв`язку: vkz.court.gov.ua.
Заяв про відвід (самовідвід) судді та секретаря судового засідання з підстав, визначених ст. 35-37 ГПК України не надходило.
Суть справи
22.12.2022 Тернопільський обласний центр зайнятості, надалі - позивач, звернувся до Господарського суду Тернопільської області з позовом до Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради, надалі - відповідач, про стягнення 19 194 грн 83 коп.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідачем не повернуто Тернопільському обласному центру зайнятості в добровільному порядку виплачену допомогу по безробіттю в сумі 19 194, 83 грн, яка підлягає відшкодуванню відповідачем (роботодавцем) на підставі статті 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", як сума виплаченого забезпечення та вартість наданих соціальних послуг безробітному, у зв`язку із його поновленням на роботі за рішенням суду.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судових справ між суддями від 23.12.2022 головуючим суддею для розгляду справи №921/685/22 визначено суддю Гирилу І.М.
Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 26.12.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №921/685/22; постановлено її розгляд здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін; судове засідання у справі № 921/685/22 призначено на 12:00 год. 25.01.2022; запропоновано сторонам у справі надати суду заяви по суті справи та з процесуальних питань. (при наявності).
11.01.2023 на адресу суду від Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради надійшов відзив на позов б/н від 09.01.2023 (вх. № 199), згідно з яким відповідач вважає вимоги Тернопільського обласного центру зайнятості про стягнення виплаченого забезпечення - допомоги по безробіттю у сумі 19 194, 83 грн такими, що не підлягають відшкодуванню.
18.01.2023 на адресу суду від Тернопільського обласного центру зайнятості надійшла відповідь на відзив за вих. № 10/122 від 12.01.2023 (вх. № 422), згідно з якою позивач не погоджується із доводами відповідача, викладеними у відзиві на позов та вважає останні необґрунтованими та безпідставними.
У судовому засідання 25.01.2023, яке відбулось за участі повноважного представника позивача, відкладено розгляд справи № 921/685/22 по суті до 14:00 год. 13.02.2023, про що судом постановлено відповідну ухвалу, яку занесено до протоколу судового засідання. Присутнього у судовому засіданні 25.01.2023 повноважного представника позивача про судове засідання 13.02.2023 повідомлено під розписку; відповідача - відповідною ухвалою суду від 25.01.2023.
В судове засідання 13.02.2023 повноважний представник позивача прибув. Позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві, відповіді на відзив та посилаючись на долучені до матеріалів справи письмові докази.
Відповідач явки свого повноважного представника в судове засідання 13.02.2023 не забезпечив, причин неприбуття не повідомив, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчать наявні в матеріалах справи рекомендовані повідомлення від 04.01.2023 про вручення 30.12.2022 поштового відправлення (ухвали суду від 26.12.2022) та від 26.01.2023 про вручення 30.01.2023 поштового відправлення (ухвали суду від 25.01.2022).
Ст. 42 ГПК України передбачає, що прийняття участі у судовому засіданні є правом сторони. При цьому норми вказаної статті зобов`язують сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.
Приписами ст. 248 ГПК України передбачено, що суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
При розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їх усні пояснення (ч. 8 ст. 252 ГПК України).
Згідно з ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950, яка ратифікована Україною 17.07.1997, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи у продовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.
Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням частини 1 статті 6 даної Конвенції (§ 66 - 69 рішення Європейського суду з прав людини від 08 листопада 2005 року у справі "Смірнова проти України").
Ч. 1 ст. 202 ГПК України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
За даних обставин, зважаючи на те, що: відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи; явка останнього не визнавалась судом обов`язковою; позиція відповідача по суті позову доведена до відома суду; наявних у матеріалах справи документів достатньо для прийняття повного та обґрунтованого судового рішення, суд прийшов до висновку, що неявка відповідача не перешкоджає вирішенню справи по суті за наявними у ній матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні доводи та пояснення повноважного представника позивача, суд встановив таке.
Предметом судового розгляду у даній справі є вимоги позивача про стягнення допомоги по безробіттю в сумі 19 194, 83 грн, яка підлягає відшкодуванню відповідачем (роботодавцем) на підставі статті 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", як сума виплаченого забезпечення та вартість наданих соціальних послуг безробітному, у зв`язку з поновленням його на роботі за рішенням суду.
З наявного у матеріалах справи № 921/685/22 наказу КНП "Центр Первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради № 110-к від 02.05.2022 вбачається, що 02 травня 2022 року ОСОБА_1 , реєстратора медичної АЗПСМ по вул. Д. Пігути, 29, було звільнено у зв`язку із скороченням штату працівників по п. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України; наказано відділу кадрів оформити звільнення, згідно чинного законодавства України, ст. 47, 116 КЗпП України. У день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку та копію наказу про звільнення з роботи; виплатити одноразову вихідну допомогу в розмірі одного середньомісячного заробітку відповідно до ст. 44 КЗпП України та провести повний розрахунок з працівником: компенсацію за невикористану відпустку - 27 днів.
03.05.2022 ОСОБА_1 звернулася до Чортківської районної філії Тернопільського обласного центру зайнятості із заявами про надання (поновлення) статусу безробітного відповідно до норм Закону України "Про зайнятість населення" та про призначення (поновлення) виплати допомоги по безробіттю.
Відповідно до наказу Чортківської районної філії Тернопільського обласного центру зайнятості за № НТ220503 від 03.05.2022 ОСОБА_1 надано статус безробітного; призначено допомогу по безробіттю як застрахованій особі залежно від страхового стажу відповідно до ч. 1, 3, 4 ст. 22, ч. 1 ст. 23 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття": від 6 до 10 років - 60 % середньої з/п (доходу) залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: 100% - 90 к. д., 80 % -90 к. д., 70 % -180 к. д., з 03.05.2022 по 27.04.2023.
Цим же наказом відкладено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку з наданням особі вихідної допомоги або інших виплат при звільненні з ПОУ або закінченням строку повноважень за виборною посадою, що забезпечують часткову або тимчасову компенсацію втраченого заробітку з 03.05.2022 по 02.06.2022.
Наказом № НТ220517 від 17.05.2022 призначено допомогу по безробіттю: застрахованим особам залежно від страхового стажу, відповідно до частин 1, 3, 4 ст. 22, ч. 1 ст. 23 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" понад 10 років - 70% середньої з/п (доходу) залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: 100% -90 к. д., 80% - 90 к. д., 70% - 180 к. д., з 03.05.2022 по 27.04.2023. Цим же наказом, з 03.05.2022 по 02.06.2023 ОСОБА_1 відкладено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку із наданням її вихідної допомоги при звільнення з ПОУ.
В подальшому, наказом № НТ 220603 з 03.06.2022 розпочато (поновлено) виплату допомоги по безробіттю відповідно до ст. 22 ЗУпЗДССВБ.
Наказом № НТ220725 від 25.07.2022 скорочено виплату допомоги по безробіттю у зв`язку з невиконання заходів визначених індивідуальною планом працевлаштування відповідно до пп. 6 п. 4 розділу IV "Порядку надання допомоги по безробіттю", у тому числі одноразової її вплати для організації безробітними підприємницької діяльності на строк до 90 к. д. - з 25.07.2022 по 08.08.2022.
Наказом № НТ 220809 від 09.08.2022 з 09.08.2022 розпочато (поновлено) виплату по безробіттю відповідно до ст. 22 ЗУпЗДССВБ.
Рішенням Чортківського районного суду Тернопільської області від 14.10.2022 у справі № 608/817/22 визнано незаконним та скасовано наказ Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради" від 02 травня 2022 року № 110-к "Про звільнення" ОСОБА_1 з посади реєстратора медичного центральної АЗПСМ по вул. Д. Пігути, 29; поновлено ОСОБА_1 на посаді реєстратора медичного центральної АЗПСМ по вул. Д. Пігути, 29, Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради"; стягнуто з Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради" в користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу, починаючи з 03 травня 2022 до дня ухвалення рішення у справі в сумі 42 648, 84 грн з відрахуванням обов`язкових платежів. Вирішено допустити негайне виконання судового рішення в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді реєстратора медичного центральної АЗПСМ по вул. Д. Пігути, 29 Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради" та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу в межах суми стягнення за один місяць. Зазначене судове рішення набрало законної сили.
На виконання судового рішення, наказом Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради" №_251-к_ від 17.10.2022 ОСОБА_1 з 03 травня 2022 року поновлено на посаді реєстратора медичного центральної АЗПСМ по вул. Дмитра Пігута, 29.
Згідно з наказом Чортківської районної філії Тернопільського обласного центру зайнятості за № НТ221017 від 17.10.2022 ОСОБА_1 припинено виплату допомоги по безробіттю згідно з пп. 2 п. 1 р. V ПНДБ (у зв`язку з припиненням реєстрації безробітного відповідно до п. 1 ст. 45 Закону України "Про зайнятість населення"), пп. 1, 2, 3 п. 30 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за №792 від 19.09.2018) з 17.10.2022. Відповідно до цього ж наказу з 17.10.2022 припинено реєстрацію безробітної - ОСОБА_1 .
Таким чином, громадянка ОСОБА_1 перебувала на обліку у центрі зайнятості з 03.05.2022 по 16.10.2022. За період перебування на обліку в Чортківській районній філії Тернопільського обласного центру зайнятості в статусі безробітного громадянці ОСОБА_1 було нараховане та виплачене матеріальне забезпечення в сумі 19 194, 83 грн. Зазначене підтверджуються довідкою Чортківської районної філії Тернопільського обласного центру зайнятості №29-03/831 від 28.10.2022.
За даними персональної картки ОСОБА_1 за № 191722050300014 з 17.10.2022 Чортківською районною філією Тернопільського обласного центру зайнятості припинено виплату допомоги по безробіттю, у зв`язку з поновленням на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.
27.10.2022 Тернопільським обласним центром зайнятості було видано наказ за № 564 "Д" щодо повернення коштів у сумі 19 194, 83 грн, які були призначені та виплачені центром зайнятості ОСОБА_1 як допомога по безробіттю за період з 03.06.2022 по 16.10.2022.
З метою досудового врегулювання спору, Чортківська районна філія Тернопільського обласного центру зайнятості звернувся до Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради з повідомленням за №29-05/832 від 28.10.2022 про повернення коштів у сумі 19 194, 83 грн.
У відповіді за № 1248 від 21.11.2022 на зазначене повідомлення Комунальне некомерційне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради вказало, що не може повернути кошти в сумі 19 194, 83 грн, оскільки останні не були заплановані до бюджету на 2022 рік.
Зважаючи на те, що відповідачем кошти в добровільному порядку не були повернуті, позивач звернувся до суду з позовом про їх стягнення в примусовому порядку.
З`ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши норми чинного законодавства, оцінивши наявні у матеріалах справи письмові докази, суд прийшов до висновку про те, що позов слід задовольнити, виходячи з наступних міркувань.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки. Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.
Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов`язкового державного соціального страхування на випадок безробіття визначаються Законом України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533-III від 02.03.2020, з наступними змінами, далі - Закон № 1533-III.
П. 2, 6, 8 ч. 1 ст. 1 Закону № 1533-III встановлено, що суб`єкти страхування на випадок безробіття - застраховані особи, а у випадках, передбачених цим Законом, також члени їх сімей та інші особи, страхувальники та страховик; об`єкт страхування на випадок безробіття - страховий випадок, із настанням якого у застрахованої особи (члена її сім`ї, іншої особи) виникає право на отримання матеріального забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, передбачених статтею 7 цього Закону; страховий випадок - це подія, через яку: застраховані особи втратили заробітну плату (грошове забезпечення) або інші передбачені законодавством України доходи внаслідок втрати роботи з незалежних від них обставин та зареєстровані в установленому порядку як безробітні, готові та здатні приступити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу; застраховані особи опинилися в стані часткового безробіття.
Згідно з ст. 4 Закону № 1533-III страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, цивільно-правового договору чи на інших підставах, передбачених законом, військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби) та інші особи, які проходять службу та отримують грошове забезпечення (далі - військовослужбовці), особи, які провадять незалежну професійну діяльність, фізичні особи - підприємці, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах. Право на матеріальне забезпечення на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соціальні послуги мають застраховані особи (ч. 1 ст. 6 Закону № 1533-III).
Ст. 7 Закону № 1533-III визначено такий вид забезпечення безробітного як допомога по безробіттю.
Ч. 1 ст. 44 КЗпП України передбачено, що при припиненні трудового договору з підстав, зазначених у пункті 6 статті 36 та пунктах 1, 2 і 6 статті 40 цього Кодексу, працівникові виплачується вихідна допомога у розмірі не менше середнього місячного заробітку.
Право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж сім місяців за даними Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (ч. 1 ст. 22 № 1533-III).
Розмір допомоги по безробіттю застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 22 цього Закону врегульовано приписами ст. 23 Закону № 1533-III.
Відповідно до ч. 3 ст. 31 Закону № 1533-III виплата допомоги по безробіттю відкладається на строк, що дорівнює періоду, протягом якого застрахованій особі відповідно до законів надаються вихідна допомога або інші виплати у разі звільнення з останнього місця роботи (служби) чи закінчення строку повноважень за виборною посадою, що забезпечують часткову або тимчасову компенсацію втраченого заробітку.
Якщо вихідну допомогу або інші компенсаційні виплати було виплачено одноразово, виплата допомоги по безробіттю відкладається не більше ніж на 30 календарних днів з дня звільнення, а у разі здійснення таких виплат щомісяця - до закінчення періоду їх виплати.
Процедура, умови надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, механізм обчислення регіональними та базовими центрами зайнятості, а також філіями регіональних центрів зайнятості державної служби зайнятості страхового стажу визначені Порядком надання допомоги по безробіттю у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за № 624 від 06.04.2020, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.06.2020 за № 537/34820 (далі - Порядок).
П. 1 р. IV Порядку передбачено, що виплата допомоги по безробіттю відкладається на строк, що дорівнює періоду, протягом якого застрахованій особі відповідно до законів надаються вихідна допомога або інші виплати при звільненні з підприємств, установ та організацій або закінченні строку повноважень за виборною посадою, що забезпечують часткову або тимчасову компенсацію втраченого заробітку. Особам, які звільнені з підстав, зазначених у пункті 6 частини першої статті 36, пунктах 1, 2 та 6 частини першої статті 40 та пункті 5 частини першої статті 41 Кодексу законів про працю України, унаслідок порушення власником або уповноваженим ним органом законодавства про працю, колективного чи трудового договору (частина третя статті 38 і стаття 39 Кодексу законів про працю України) виплата допомоги по безробіттю відкладається не більше ніж на один місяць. Відкладення виплати допомоги по безробіттю починається з наступного дня після дня звільнення особи.
У разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір. Рішення про поновлення на роботі незаконно звільненого працівника підлягає негайному виконанню (ст. 235 КЗпП України).
Згідно з ст. 1291 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом. Судові рішення не можуть бути переглянуті іншими органами чи особами поза межами судочинства (ст. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів").
Ст. 65 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що рішення про поновлення на роботі незаконно звільненого або переведеного працівника виконується невідкладно в порядку, визначеному статтею 63 цього Закону. Рішення вважається виконаним боржником з дня видання відповідно до законодавства про працю наказу або розпорядження про поновлення стягувача на роботі, після чого виконавець виносить постанову про закінчення виконавчого провадження.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону № 1533-III виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.
Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 34 Закону № 1533-III фонд має право, зокрема, стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем Фонду про прийняття його на роботу.
Ч. 4 ст. 35 Закону № 1533-III визначено, що із роботодавця утримуються сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Таким чином, законодавством передбачено право позивача стягувати з відповідача суму страхових коштів і вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду та обов`язок відповідача як роботодавця відшкодувати суму виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.
Аналогічна правова позиція висвітлена у численних постановах Верховного Суду, зокрема, від 12.07.2018 № 914/586/17, від 09.07.2018 № 914/1875/17, від 12.06.2018 № 914/2087/17.
Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами (ч. 2 ч. 1 ст. 73 ГПК України).
Ч. 1 ст. 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Приписами ст. 79 ГПК України передбачено, що наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.
Ст. 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Факт втрати роботи громадянкою ОСОБА_1 з незалежних від неї обставин (скорочення штату працівників), реєстрації останньої у встановленому законодавством порядку як безробітньої, виплата її позивачем за період з 03.06.2022 по 16.10.2022 допомоги по безробіттю у сумі 19 194, 83 грн та поновлення ОСОБА_1 на роботі 17.10.2022 на підставі рішення Чортківського районного суду Тернопільської області від 14.10.2022 у справі №608/817/22 підтверджено наявними у справі доказами.
Відповідач в судове засідання не прибув, не заперечив належними та допустимими доказами доводів позивача, як і не надав доказів добровільного повернення позивачу виплаченого центром зайнятості забезпечення - допомоги по безробіттю безробітній ОСОБА_1 в розмірі 19 194, 83 грн.
За даних обставин, позовні вимоги Тернопільського обласного центру зайнятості про стягнення з Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради 19 194, 83 грн виплаченого забезпечення - допомоги по безробіттю безробітному ОСОБА_1 , суд визнає обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
Відповідно до вимог ст. 129 ГПК України понесені позивачем витрати по сплаті судового збору в сумі 2 481 грн суд покладає на відповідача.
На підставі наведеного, керуючись ст. 13, 73, 74, 79, 86, 129, 202, 233, 236-238, 240, 242 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Комунального некомерційного підприємства "Центр первинної медико-санітарної допомоги" Чортківської міської ради, вул. Пігути Дмитра, 29, м. Чортків, Тернопільська область, 48500, ідентифікаційний код 38427288, на користь Тернопільського обласного центру зайнятості, вул. Текстильна, 1б, м. Тернопіль, 46007, ідентифікаційний код 05392691, виплачене забезпечення - допомогу по безробіттю безробітній ОСОБА_1 , в сумі 19 194 (дев`ятнадцять тисяч сто дев`яносто чотири) грн 83 коп. у зв`язку із поновленням її на роботі за рішенням суду та 2 481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одну) грн в рахунок повернення сплаченого судового збору на розрахунковий рахунок UA288201720355409301700706448, код ЄДРПОУ отримувача 05392691, банк ДКСУ м. Київ.
3. Наказ видати стягувачеві після набрання судовим рішенням законної сили.
4. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).
Учасники справи, особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, інтереси та (або) обов`язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції протягом двадцяти днів з дня його проголошення, в порядку визначеному ст. 256-257 ГПК України.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 20.02.2023
Суддя І.М. Гирила
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2023 |
Оприлюднено | 21.02.2023 |
Номер документу | 109071854 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Інші справи |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Гирила І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні