Рішення
від 21.02.2023 по справі 560/9901/22
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/9901/22

РІШЕННЯ

іменем України

21 лютого 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Блокаут" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Блокаут" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення форми "С" від 15.06.2022 №0027710705, №0027720705.

В обґрунтування позову зазначає, що Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області проведено фактичну перевірку за місцем ведення позивачем господарської діяльності. 23.06.2022 на адресу позивача надійшли спірні податкові повідомлення-рішення, якими за порушення вимог податкового законодавства до позивача застосовані відповідні штрафні санкції. Зі змістом рішень позивач не погоджується, посилаючись на відсутність підстав для проведення перевірки, відсутність дійсних порушень у господарській діяльності позивача, пов`язаних з дотриманням порядку проведення розрахункових операцій, обліку товарних запасів, а також завищенням регульованих цін.

Головне управління ДПС у Хмельницькій області подало відзив, у якому просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що за результатами перевірки до позивача застосовані штрафні санкції за непроведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій, завищення регульованих цін, порушення порядку обліку товарних запасів. Зазначає, що доводи позовної заяви не спростовують результати перевірки. Також вважає, що податковий орган мав належні та достатні підстави для проведення перевірки з огляду на наявність відповідної інформації, яка надійшла від уповноваженого суб`єкта.

У відповіді на відзив позивач не погоджується з доводами відповідача.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.

Судом встановлено, що 10.05.2022 Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області виданий наказ №860-П про проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Блокаут" за місцем ведення господарської діяльності: Хмельницька область м. Хмельницький, вул. Прибузька, буд 9, з 11 травня 2022 тривалістю 10 діб. За цією адресою знаходиться автозаправна станція АЗС №56, що належить позивачу.

Підстава проведення перевірки згідно з наказом: п. п. 80.2.2. п. 80.2., ст.80 Податкового кодексу України (наявність та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів)

13.05.2022 виданий наказ №867-П "Про внесення змін до наказу від 10.05.2022 №860-П про проведення фактичної перевірки", яким абзац 1 наказу ГУ ДПС у Хмельницькій області від 10.05.2022 викладено у такій редакції: «Керуючись п. п. 20.1.10 п. 20.1. ст. 20, п. 75.1. ст. 75 та на підставі п. п. 80.2.2. п. 80.2 ст. 80, п. п. 69.27 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VІ (із змінами та доповненнями), з метою здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства під час провадження діяльності, пов`язаної з обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального та ціноутворення відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 21.06.2012 №5007-VІ (із змінами та доповненнями)».

17.05.2022 контролюючим органом складений акт фактичної перевірки №1912/22-01-07-05/44124174. Не погоджуючись з результатами перевірки, позивач надав заперечення на акт, зазначивши про відсутність порушень у роботі реєстратора розрахункових операцій та у порядку ведення обліку товарних запасів. Листом від 13.06.2022 позивача інформовано про те, що комісією ГУ ДПС у Хмельницькій області прийняте рішення про правомірність висновків акту фактичної перевірки.

Податковим повідомленням - рішенням від 15.06.2022 №0027710705 за порушення п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР та на підставі ст. 20 цього ж закону до позивача застосовані штрафні санкції в розмірі 5499 грн. Податковим повідомленням - рішенням від 15.06.2022 №0027720705 за порушення п. 1, п. 2 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР та на підставі п. 1 ст. 17 закону до позивача застосовані штрафні санкції 53936 грн.

ТОВ «Блокаут» оскаржило зазначені рішення до ДПС України, яка рішенням від 26.08.2022 №9747/6/99-00-06-03-02-06 скаргу залишила без задоволення.

Оцінюючи оскаржувані рішення, а також доводи позивача, які стосуються проведення фактичної перевірки, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, урегульовано Податковим кодексом України.

Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу, в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом. Податковий контроль здійснюється шляхом проведення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Підпунктом 75.1.3 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Згідно з п. 80.1 статті 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи). Фактична перевірка може проводитись на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

80.2.1. у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;

80.2.2. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

80.2.3. письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;

80.2.4. неподання суб`єктом господарювання в установлений законом строк обов`язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;

80.2.5. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами - лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;

80.2.6. у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3;

80.2.7. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

Відповідно до п. 81.1 статті 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

- копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

- службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.

При пред`явленні направлення платнику податків та/або посадовим (службовим) особам платника податків (його представникам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення. Посадова (службова) особа платника податків (його представник або особа, яка фактично проводить розрахункові операції) має право надати свої письмові пояснення до складеного контролюючим органом акта.

Згідно з п. 81.3. ст. 81 ПКУ під час проведення перевірок посадові (службові) особи органів державної служби повинні діяти у межах повноважень, визначених цим Кодексом. Керівники і відповідні посадові особи юридичних осіб та фізичні особи - платники податків під час перевірки, що проводиться контролюючими органами, зобов`язані виконувати вимоги контролюючих органів щодо усунення виявлених порушень законів про оподаткування і підписати акт (довідку) про проведення перевірки та мають право надати заперечення на цей акт (довідку).

У разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов`язаних з декларуванням податкових зобов`язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення (абзац 3 п. 102.1 ст.102 ПК України ) Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту 20.1.10 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.

Відповідно до п. п. 20.1.10. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, який згадується у наказі на перевірку, контролюючі органи мають право здійснювати контроль за додержанням законодавства з питань регулювання обігу готівки (крім банків), порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів, за додержанням порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб`єктами господарювання установлених законодавством обов`язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів.

Підпункт 69.27. пункту 69 Підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України передбачає, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану в Україні, податкові органи здійснюють державний контроль (нагляд) та спостереження у сфері ціноутворення відповідно до Закону України "Про ціни і ціноутворення" з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом. Податкові органи здійснюють контроль за дотриманням платниками податків вимог законодавства щодо встановлених державою фіксованих цін, граничних цін та граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) шляхом проведення фактичних перевірок. Фактична перевірка проводиться за наявності хоча б однієї з таких підстав:

- отримання у встановленому законодавством порядку від державних органів або органів місцевого самоврядування інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків законодавства про ціни і ціноутворення;

- отримання письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Під час проведення фактичної перевірки податкові органи мають право отримувати від суб`єктів господарювання документи та/або інформацію, які підтверджують вартість придбання товару, що є предметом перевірки. У разі виявлення порушень законодавства про ціни і ціноутворення за результатами проведення фактичної перевірки такі порушення зазначаються в окремому акті про результати фактичної перевірки, який надсилається до органу, уповноваженого приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. У разі якщо платник податків не погоджується з виявленими під час фактичної перевірки порушеннями законодавства про ціни і ціноутворення, він надсилає свої зауваження до органу, уповноваженого приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Пунктом 41-4 Постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Сov-2» від 09.12.2020 №1236 (далі - Постанова №1236) установлено на період дії карантину граничний рівень торговельної надбавки на реалізацію пального. Відповідно до абз. 6 п. 41-4 Постанови №1236 інформація про середню вартість 1 літра дизельного палива та бензинів автомобільних оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міністерства економіки щомісяця до 3, 13 і 23 числа.

Судом встановлено, що відповідачем був отриманий лист Державної податкової служби України від 10.05.2022 №3799/7/99-00-07-05-03-07, яким зобов`язано розпочати фактичні перевірки мереж роздрібної торгівлі пальним та АЗС.

У цьому листі зазначається про те, що за оперативною інформацією окремі господарюючі суб`єкти здійснюють продаж деяких видів пального без дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. У листі зазначається також про конкретні встановлені граничні роздрібні ціни на деякі види пального, яких повинні притримуватись підприємства, що його реалізують.

Пунктом 81.1 статті 81 ПК України передбачені вимоги до оформлення наказу на проведення перевірки, зокрема, у наказі зазначаються підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом.

Судом встановлено, що ГУ ДПС у Хмельницькій області в наказах на перевірку як підставу для проведення перевірки зазначило п. п. 80.2.2 п. 80.2 ст.80 ПК України, що відповідає вимогам ст. 81 ПК України. Податковий кодекс зобов`язує у наказі зазначити підставу (підстави) для проведення перевірки, що визначені цим Кодексом. У той же час, кодекс не висуває вимогу детально описувати зміст обставин, які підпадають під ту чи іншу підставу для проведення перевірки. Така ж правова позиція викладена Верховним Судом у постанові від 21 січня 2021 у справі № 460/1239/19, де суд вказав, що у наказі на перевірку достатньо зазначити підставу для проведення перевірки, визначену цим Кодексом. Враховуючи це, відповідач правомірно прийняв наказ на проведення перевірки позивача.

Крім того, як вбачається зі змісту підпункту 69.27. пункту 69 Підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, фактична перевірка проводиться у разі отримання від державних органів або органів місцевого самоврядування інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків законодавства про ціни і ціноутворення.

Таким чином, для проведення фактичної перевірки достатньо інформації, яка свідчить про можливі порушення законодавства, натомість, більш детальна інформація про ті чи інші конкретні порушення законом не вимагається.

Таким чином, суд не вбачає ознак протиправності дій відповідача стосовно призначення фактичної перевірки та оформлення її відповідними наказами.

Судом встановлено, що направлення на перевірку були отримані представником позивача 11.05.2022, копію наказу №860-П вручено 11.05.2022, а наказ №867- П отриманий 13.05.2022. Представників податкового органу було допущено до проведення перевірки, і у акті перевірки не зазначені будь - які зауваження або заперечення стосовно цього. З огляду на це, суд не вбачає ознак протиправності дій відповідача в цій частині.

Під час перевірки контролюючим органом було встановлено завищення державних регульованих цін на пальне - дизельне паливо та бензин А-95, зокрема 27.04.2022 реалізоване дизельне пальне в кількості 40 літрів (чек №4) за ціною 40 грн. 66 коп. на суму 1626 грн. 40 коп.; відповідно до встановлених Кабінетом Міністрів України алгоритмів розрахунку граничних роздрібних цін на деякі види пального станом на 21.04.2022, максимальна ціна на дизельне паливо складає 38 грн. 66 коп. та на бензин 34,1 грн. Інші факти завищення державних регульованих цін на пальне зазначено у системі обліку даних РРО ДПСУ ( інформація у додатку №2 до акту перевірки)

Перевіркою також було встановлено порушення порядку ведення обліку товарних запасів за місцем реалізації ( невідповідність залишків товарних запасів згідно обліку їх фактичним залишкам), а також непроведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій при реалізації пального на суму 53936 грн.

Відповідно п. 12 ст. 3 Закону України №265/95 суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку. Суб`єкт господарювання зобов`язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб`єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів), які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об`єкті).

Згідно з п. 1 ст. З Закону України від 06.07.1995 №265/95 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі Закон №265) суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Стаття 17 Закону №265/95 передбачає, що за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

1) у разі встановлення в ході перевірки факту проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання:

- 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;

- 150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Перевіркою було встановлено, що за даними X-звіту від 11.05.2022 залишки пального в резервуарах на АЗС становлять: резервуар №1 бензин A-95 ENERGY в кількості 1931 л за ціною 38,34 грн. за 1 л; резервуар №2 бензин А-92 ENERGY в кількості 4038 л за ціною 36,74 грн. за 1 л; резервуар №3 бензин А-95 в кількості 6390 л за ціною 37,74 грн. за 1 л.; резервуар № 4 (ДП) в кількості 6195,76 л.

У той же час, у Відомості про результати перевірки щодо повноти оприбуткування, реалізації та залишків запасів (товарно-матеріальних цінностей), що є додатком №3 до акту, зазначається, що фактичні залишки запасів згідно з даними рівномірів, приведених до 15° С, становлять: резервуар №1 бензин А-95 ENERGY в кількості 1068 л за ціною 38,34 грн. за 1л; резервуар №2 бензин А-92 ENERGY в кількості 3806 л за ціною 36,74 грн. за 1л; резервуар №3 бензин А-95 в кількості 5763 л за ціною 37,74 грн. за 1л., дизельне паливо - 6155 л. Також, як вбачається з пояснень, наданих у письмовому вигляді оператором АЗС ОСОБА_1 11.05.2022, під час перевірки встановлено наступні залишки пального: А-92 3805,79 л., А-95Е 1067,61 л., А-95 5762,69 л., ДП 6154,62 л.

За результатами співставлення даних Х-звіту та фактичних залишків запасів контролюючим органом встановлено нестачу паливно - мастильних матеріалів в загальній кількості 1420 л на суму 53936 грн. (з урахуванням похибки) у тому числі: резервуар №1 бензин А-95 ENERGY в кількості 785 л на суму 30097 грн.;резервуар №2 бензин А-92 ENERGY в кількості 126 л. на суму 4629 грн.;резервуар №3 бензину А-95 в кількості 509 л на суму 19210 грн.

На підставі цього, контролюючий орган прийшов до висновку про непроведення розрахункових операцій на вказану суму через реєстратор розрахункових операцій. За результатами перевірки посадовими особами відповідача також зроблені висновки про невідповідність залишків товарних запасів паливо-мастильних матеріалів за даними обліку їх фактичним залишкам, чим порушено п. 12 ст. 3 розділу ІІ Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг

Пунктом 12 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Статтею 20 цього Закону передбачено, що до суб`єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів які не обліковані у встановленому порядку, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості не облікованих товарів, які не обліковані за місцем реалізації та зберігання, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість. Отже, передумовою застосування штрафних санкцій на підставі наведеної статті є реалізація товарів, які не обліковані у встановленому порядку.

Вимірювання рівня нафтопродуктів у резервуарах на АЗС має здійснюватись методами та з дотриманням всіх передбачених вимог щодо здійснення таких замірів, що визначені Інструкцією №281/171/578/155, яка є спеціальним нормативним актом, що встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов`язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти і нафтопродуктів та є обов`язковою для всіх суб`єктів господарювання, що займаються хоча б одним з таких видів економічної діяльності, як закупівля, транспортування, зберігання і реалізація нафти і нафтопродуктів на території України.

Способом перевірки кількості нафтопродуктів є співставлення даних обліку звітів АЗС за формою №16-НП, № 17-НП та даних РРО з фактичними вимірюваннями залишків пального в резервуарах, тобто визначення різниці між кількістю нафтопродуктів, які надійшли на АЗС, та кількістю реалізованих нафтопродуктів (якщо різниця показників є меншою ніж кількість фактично наявного в резервуарах пального, то має місце реалізація товарів, які не обліковані у встановленому порядку).

Пунктом 4.2 Інструкції №281/171/578/155 визначено спеціальні методи та засоби визначення маси та об`єму нафти і нафтопродуктів.

Отже, після оприбуткування нафтопродуктів, дані лічильника сумарного обліку паливно-роздавальних колонок, система керування паливно-роздавальними колонками та реєстратори розрахункових операцій діють як одне ціле та не повинні мати розбіжностей даних більш ніж на 0,1 %. Як наслідок, дані про оприбутковане за даними бухгалтерського обліку пальне повинні відповідати даним реєстратора розрахункових операцій, який є носієм доказової інформації. Такі висновки підтверджуються судовою практикою Верховного Суду, зокрема постановою від 21 січня 2021 у справі №826/12449/17.

Разом з тим, як встановлено судом, у акті перевірки не зазначена інформація щодо методів, способів та обладнання, за допомогою яких здійснювалось зняття фактичних залишків паливно-мастильних матеріалів, як того вимагає вказана Інструкція, з огляду на що інформація щодо фактичної кількості паливно-мастильних матеріалів не може вважатись достовірною.

Суду не надані належні докази на підтвердження факту реалізації позивачем пального поза використанням реєстратора розрахункових операцій. Податковим органом не було встановлене документальне підтвердження реалізації позивачем на адресу інших осіб палива у кількості, яка становить різницю між залишками згідно з Х-звітом та залишками відповідно до даних рівномірів, тобто здійснення господарських операцій поза РРО.

Сам по собі факт нестачі палива не свідчить про непроведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій або ж проведення їх на неповну суму вартості товарів, оскільки може бути наслідком інших обставин. Зазначене відповідачем не спростовано.

Як вбачається зі змісту наявних у справі матеріалів перевірки, контролюючим органом конкретно не визначались кількісні показники придбаного позивачем або наявного у нього на початок відповідного звітного періоду пального, з посиланням на підтверджуючі первинні документи (зокрема видаткові накладні, інші документи за якими придбавався товар).

Під час перевірки службовими особами контролюючого органу не було виявлено і не було задокументовано фактів проведення реалізації пального на АЗС без застосування реєстратора розрахункових операцій або проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості товару. Зважаючи на це, судом не встановлено, а відповідачем не надано належних доказів, що підтверджують здійснення позивачем розрахункових операцій без використання РРО.

В свою чергу відповідно до матеріалів перевірки у позивача наявний касовий апарат, який зареєстрований належним чином. Як вбачається зі змісту листа від 27.05.2022 ТОВ "Лібра ТК", яке є сервісно-обслуговуючою компанією, за весь період сервісного обслуговування не були виявлені випадки несанкціонованого доступу до касового апарату. Також вказується на те, що протягом періоду експлуатації забезпечена синхронізована робота касового апарату та паливо роздавальних колонок при відпуску пального.

З огляду на зазначене, належними доказами не підтверджуються висновки, відображені у акті фактичної перевірки щодо порушень, які стали підставою для застосування до позивача штрафних санкцій. Зазначене свідчить про необґрунтованість спірних рішень податкового органу та наявність підстав для їх скасування.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов - задоволити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області форми "С" від 15.06.2022 №0027710705, №0027720705, прийняті стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Блокаут"

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Блокаут" судові витрати на сплату судового збору в сумі 4962 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 21 лютого 2023 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Блокаут" (вул. Чорновола В.М., буд. 127,Хмельницький,Хмельницька область,29006 , код ЄДРПОУ - 44124174) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2023
Оприлюднено23.02.2023
Номер документу109112552
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/9901/22

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 10.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 01.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 11.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Рішення від 21.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 21.09.2022

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні