Рішення
від 22.02.2023 по справі 464/909/22
СИХІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа № 464/909/22

пр.№ 2-а/464/10/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22.02.2023 Сихівський районний суд м.Львова

в складі: головуючого-судді Чорна С.З.

при секретарі судових-засідань Гринюк Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом ТзОВ «Магда» в особі директора Магаса Володимира Дмитровича до Управління патрульної поліції у Львівській області про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,

за участю:

позивача ОСОБА_1 ,

в с т а н о в и в :

21.02.2022 на адресу суду надійшла вказана позовна заява, у якій позивач просить скасувати постанову серії 1АВ №03061041 від 21.10.2021 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративні правопорушення, а провадження у справі закрити.

В обґрунтування позову покликається на те, що 21.10.2021 постановою відповідача серії 1АВ №03061041 його було притягнуто до адміністартивної відповідальності за ч.1 ст.122 КУпАП за порушення п.12.9 б ПДР. Та накладено штраф 680 грн. Відповідно до вказаної постанови водій автомобіля марки «FORD Transit» н.з. НОМЕР_1 21.10.2021 о 14.10 год. на трасі Львів-Радехів-Луцьк перевищив установлений на даній ділянці дороги шкидкість. Оскільки автомобілем керував не він, а водій ОСОБА_2 , жодного правопорушення він не вчиняв, просить скасувати вищевказану постанову.

Відповідно до ухвали від 22.02.2022 вказану позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків, зазначених в ухвалі.

ОСОБА_1 , 28.02.2022 подав заяву про усунення недоліків.

Ухвалою від 01.03.2022 відкрито провадження у справі та призначено до судового розгляду.

Ухвалою від 11.03.2022 провадження у справі за позовом ТзОВ «Магда»в особідиректора ОСОБА_1 до Управлінняпатрульної поліціїу Львівськійобласті проскасування постановиу справіпро адміністративнеправопорушення зупинено до припинення перебування сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, що переведені на воєнний стан або залучені до проведення антитерористичної операції.

Ухвалою від 25.01.2023 поновлено провадження у справі.

15.02.2023 від відповідача до суду поступив відзив на позовну заяву в якому зазначає, що винесена постанова є законною та правомірною зважаючи на те, що транспортний засіб FORD Transit н.з. НОМЕР_1 належить ТзОВ «Магда» керівником якоє є позивач ОСОБА_1 . Крім того, позивач не надав суду жодних доказів дотримання ним умов звільнення від адміністративної відповідальності, як власника вказаного автомобіля, які прямо передбачені положенням ст.279-3 КУпАП і не посилається на факт вчинення дій, які згідно з цією статтею, необхідно було вчинити для звільнення від відповідальності.

Позивач у судовому засіданні позов підтримав з підстав наведених у позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з`явився, в відзиві на позовну заяву просить проводити розгляд справи у їх відстуності.

Заслухавши пояснення позивача, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши дійсні обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно дост. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Згідно з ч. 1ст. 2КАС Українизавданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Судом встановлено, що постановою серії 1АВ №03061041 позивача ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення передбаченого ч.1 ст.122 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 340 грн. Згідно даної постанови, позивач визнаний винним у тому, що 21.10.2021 о 14.10год. за адресою Н17 Львів-Радехів-Луцьк 3+064 особа, яка керувала транспортним засобом «FORD Transit» н.з. НОМЕР_1 перевищила встановлені обмеження швидкості руху транспортних засобів на 23 км/год., чим порушила пункт 12.9.б Правил дорожнього руху.

Згідност.14 Закону України «Про дорожній рух»учасники дорожнього руху зобов`язані знати і неухильно дотримуватися вимог цьогоЗакону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху.

Відповідно до п.1.3Правил дорожнього рухуучасники дорожнього руху зобов`язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил.

Дане правопорушення було зафіксоване в автоматичному режимі технічним засобом «Каскад 112-1120».

Постанову про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, серії 1АВ№03061041від 21.10.2021 виніс інспектор ДПП ОСОБА_3 на підставі інформаційних файлів та метаданих до них за результатами автоматичної фіксації подій з ознаками адміністративного правопорушення, отриманих в електронному вигляді із системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі.

Інформація про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, є безоплатною та розміщена в мережі Інтернет за посиланням: https://bdr.mvs.gov.ua/user/g/r/1АВ/03061041/ (код доступу ІВОРсаН6NLk).

Також, результати автоматичної фіксації перевищення встановленого обмеження швидкості автомобілем «FORD Transit» н.з. НОМЕР_1 підтверджуються фотознімками зображення транспортного засобу правопорушення, які наявні в матеріалах справи.

На фотознімках міститься вся необхідна інформація для встановлення факту вчинення правопорушення, а саме: дата та час вчинення правопорушення; місце вчинення правопорушення; географічні координати місця вчинення правопорушення; фотофіксація автомобіля з чітким зображенням державного номерного знаку; швидкість руху автомобіля, км/год; обмеження (перевищення) швидкості, км/год; напрямок руху автомобіля.

Як слідує зі змісту положень ч.5ст.14 Закону України «Про дорожній рух», учасники дорожнього руху зобов`язані знати й неухильно дотримувати вимог цьогоЗакону, Правил дорожнього руху та інших нормативних актів з питань безпеки дорожнього руху.

Так, підпунктом «б» п.12.9Правил дорожнього рухуУкраїни чітко визначено, що забороняється перевищувати максимальну швидкість, зазначену в п.п.12.4-12.7ПДР, на ділянці дороги, де встановлено дорожні знаки 3.29, 3.31 або на транспортному засобі, на якому встановлено розпізнавальний знак відповідно до пп. "и" п.30.3 цих Правил.

Відповідно до п.1.9ПДРУкраїни, особи, які порушують вказані вище Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством.

Частиною 1ст.122 КУпАПпередбачена відповідальність за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 15-ти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Положеннями ч.1ст.222 КУпАПвстановлено, що органи Національної поліції розглядають справи про адміністративні правопорушенняправил дорожнього руху, правил, що забезпечують безпеку руху транспорту, правил користування засобами транспорту та до їх компетенції відповідно до підвідомчості відноситься ч.1ст.122 КУпАП.

Також, слід звернути увагу на те, що відповідно до ч.2ст.222 КУпАПвід імені органів Національної поліції розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право працівники органів і підрозділів Національної поліції, які мають спеціальні звання, відповідно до покладених на них повноважень.

Як загально відомо, 14.07.2015 року було прийнятоЗакон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху», якимКодекс України про адміністративні правопорушеннябув доповнений зокрема ст.ст.14-2, 279-1, 279-4.

Так,статтею 14-2 КУпАПпередбачено, що адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, а в разі якщо до Єдиного державного реєстру транспортних засобів внесено відомості про належного користувача відповідного транспортного засобу, - належний користувач транспортного засобу, а якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутні на момент запиту відомості про керівника юридичної особи, за якою зареєстрований транспортний засіб, - особа, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи.

Відповідальна особа, зазначена у частині 1 цієї статті, або особа, яка ввезла транспортний засіб на територію України, звільняється від відповідальності за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, або за порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), у випадках, передбаченихст.279-3 цього Кодексу.

Відповідно до приписівст.279-1 КУпАП, у разі, якщо адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху зафіксовано в автоматичному режимі, посадова особа уповноваженого підрозділу Національної поліції за даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів, а також у разі необхідності - за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань встановлює відповідальну особу, зазначену у ч.1ст.14-2 цього Кодексу.

За запитом посадових осіб уповноважених підрозділів Національної поліції у письмовій або електронній формі (у т.ч. за умови ідентифікації цих посадових осіб за допомогою електронного цифрового підпису) відповідні органи (підрозділи) Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства юстиції України зобов`язані надавати відомості про належного користувача транспортного засобу, фізичну особу, керівника юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб, особу, яка виконує повноваження керівника такої юридичної особи, з обов`язковим дотриманнямЗакону України «Про захист персональних даних».

Постанова про накладення адміністративного стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі може виноситися без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

Отже, з системного аналізу наведених вище нормКодексу України про адміністративні правопорушенняслідує, що за адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, відповідальність несе відповідальна особа - фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб.

Позивач також зазначає, що він не керував транспортним засобом, а тому притягнення його до відповідальності як власника автомобіля вважає незаконним.

З цього приводу суд вказує, що в даному випадку тільки позивач, як особа за якою зареєстровано транспортний засіб, має право визначати, як використовувати транспортний засіб: особисто або передавати право керування іншим особам. В свою чергу, позивачем не було вчинено дій щодо оформлення належного користувача транспортним засобом за іншою особою.

Отже,відповідальна особа ОСОБА_1 ,який єкерівником ТзОВ«Магда» заяким зареєстрованотранспортний засіб (джерело підвищеної небезпеки) міг та повинен був передбачити наслідки, які настали внаслідок перевищення даним автомобілем встановлених обмежень швидкості.

Отже, за таких обставин, суд вважає, що надані відповідачем документальні підтвердження вчиненого правопорушення є належними доказами факту перевищення вищевказаним автомобілем «FORD Transit» н.з. НОМЕР_1 , встановленого обмеження швидкості.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає необхідним у задоволенні позовних вимог позивача відмовити.

Керуючись ст.2,77,205,241-246,255,295,297 Кодексу адміністративного судочинства України, ст.251,288,289,293 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд, -

у х в а л и в :

В задоволенні позову ТзОВ «Магда»в особідиректора ОСОБА_1 до Управлінняпатрульної поліціїу Львівськійобласті проскасування постановиу справіпро адміністративнеправопорушення відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційногоадміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: ТзОВ «Магда» в особі директора Магаса Володимира Дмитровича, м.Львів, вул.Хуторівка,30/146.

Відповідач: Управління патрульної поліції Департаменту патрульної поліції у Львівській області, м. Львів, вул. Перфецького, 19, ЄДРПОУ 40108646.

Суддя Чорна С.З.

СудСихівський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення22.02.2023
Оприлюднено23.02.2023
Номер документу109122844
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —464/909/22

Рішення від 22.02.2023

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Чорна С. З.

Ухвала від 25.01.2023

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Чорна С. З.

Ухвала від 10.03.2022

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Чорна С. З.

Ухвала від 28.02.2022

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Чорна С. З.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Сихівський районний суд м.Львова

Чорна С. З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні