Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 лютого 2023 року Справа№200/1519/22
Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Крилової М.М., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Востокспецреклама» про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу, -
В С Т А Н О В И В:
26 січня 2022 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Востокспецреклама» про:
-стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу у розмірі 5083,00 грн. згідно рішення від 13.10.2021 року №28-30/6429, та 1700,00 грн., згідно рішення від 13.10.2021 року №28-30/6430, разом 6783,00 грн.
В обгрунтування позовних вимог позивач вказав, що фахівцем Головного управління на спеціальній конструкції (біг-борд) виявлено розповсюдження зовнішньої реклами з використанням зображення Державного прапора України та державних символів інших держав, що є порушенням вимог п. 6 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про рекламу». На підставі вищевикладеного головним спеціалістом відділу контролю у сферах захисту споживачів реклами, антитютюнового законодавства управління захисту споживачів ГУ Держпродспоживслужби в Донецькій області ОСОБА_1 було складено протокол №43 від 09.09.2021 року про наявні ознаки порушення законодавства про рекламу. У зв`язку з наведеним вище позивачем було направлено Вимогу віл 06.09.2021 року №28-30/5532 та Протокол №43 від 09.09.2021 року на адресу позивача про необхідність надати інформацію. У зв`язку з неотриманням відповіді позивачем було прийнято рішення про направлення повторно вимоги-лист від 20.09.2021 року №28-30/5804 на адресу відповідача. На підставі протоколу №43 від 09.09.2021 року було прийнято Рішення від 04.10.2021 року №28-30/6175 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу. Представник відповідача, 13.10.2021 року прибув на розгляд справи, клопотань, пояснень чи запитуваних документів не надав у зв`язку з чим ОСОБА_1 було складено Протокол №49 від 13.10.2021 року про наявні ознаки порушення вимог ч. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу». Керуючись ч. 6 ст. 27 та ч. 7 ст. 27 Закону України «Про рекламу» позивачем були прийняті рішення від 13.04.2021 року №28-30/2384 та №28-30/2385 про накладення штрафу за порушення вимог законодавства про рекламу. Оскільки станом на 20.01.2022 року штраф за Рішеннями від 13.04.2021 року №28-30/2384 та №28-30/2385 не оплачено, позивач звернувся до суду.
22 лютого 2022 року на адресу суду надійшов відзив на адміністративний позов, зі змісту якого відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог. В обгрунтування своєї позиції зазначив, що Головне управління Держпродспоживслужби в Донецькій області не має правових підстав для звернення до суду з позовом про стягнення штрафних санкцій. Крім того, вказав, що з наявних фото в матеріалах справи неможливо встановити той факт, що саме відповідач є замовник даної реклами, тому в даному випадку відповідач не може вважатись розповсюджувачем реклами, а відповідно не несе відповідальність за порушення п. 6 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про рекламу». Також вказав, що проведення державного контролю за додержанням законодавства про рекламу посадовими особами позивача здійснено з порушенням норм Закону України №877.
Ухвалою суду від 27 січня 2022 року відкрито провадження в справі, розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження, витребувано докази.
Ухвалою суду від 30 грудня 2022 року відкладено розгляд справи № 200/1519/22 до відновлення у всіх сторін по справі можливості приймати участь у розгляді справи, в тому числі шляхом проведення відеоконференцій та безпосередньої участі у судових засіданнях за місцем розташування суду, у тому числі шляхом надсилання та отримання процесуальних документів, однак не пізніше скасування правового режиму воєнного стану.
Законом України від 24 лютого 2022 року N 2102-IX, затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року N 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", згідно якого, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України №133/2022 від 14 березня 2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено часткову зміну статті 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України №259/2022 від 18 квітня 2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України №341/2022 від 17 травня 2022 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України № 573/2022 від 12.08.2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
Указом Президента України №58/2023 від 6 лютого 2023 року «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено продовжити строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Враховуючи викладене в Україні продовжує діяти воєнний стан.
02 березня 2022 року опублікованими Радою суддів України 02.03.2022 року Рекомендаціями щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано за можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через залучення до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя.
Місцезнаходження Донецького окружного адміністративного суду визначено м.Слов`янськ Донецької області.
У зв`язку з активізацією проведення бойових дій на території Донецької області та прилеглих областей, виникнення загрози безпеці, здоров`ю та життю людей, головою Донецького окружного адміністративного суду 26 лютого 2022 року прийнято наказ №14/І-г. Про запровадження особливого режиму роботи Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи. Наказом запроваджено особливий режим роботи з 26 лютого 2022 року до закінчення воєнного стану, і до дня відновлення роботи суду у звичайному режимі.
Згідно з нормами статті 258 КАС України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.
ТОВ «Востокспецреклама» є юридичною особою, основним видом діяльності якої є надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (КВЕД 68.20).
Головним фахівцем Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області на спеціальній рекламній конструкції (біг-борд) за адресою: 87500, Донецька область, м. Маріуполь, перехрестя вул. Італійської та пр. Нахімова, виявлено розповсюдження зовнішньої реклами з використанням зображення Державного прапора України та державних символів інших держав, що є порушенням вимог п. 6 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про рекламу».
27 травня 2021 року позивачем на адресу міського голови Маріупольської міської ради ОСОБА_2 було надіслано запит про надання інформації стосовно поштової адреси та власників біг-бордів, що розташовані на території м. Маріуполя та на яких розміщена зовнішня реклама з ознаками порушення законодавства про рекламу, зокрема за адресою: перехрестя вул. Італійської та пр. Нахімова (Вина Світу) та надано світлини.
Листом від 03.06.2021 року №309-17563-301 Головне управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради повідомило, що рекламна конструкція, яка розташована на перехресті вул. Італійської та пр. Нахімова належить ТОВ «Востокспецреклама», юридична адреса: 97515, м. Маріуполь, просп. Металургів, 57.
На підставі отриманої інформації посадовою особою Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області, головним спеціалістом відділу контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства управління захисту споживачів Гаманюком І.В. складено протокол №43 від 09.11.2021 року про порушення п. 6 ст. 8 Закону України «Про рекламу».
На адресу відповідача було направлено вимогу №28-30/5532 від 06.11.2021 року, якою зобов`язано відповідача надати Головному управлінню Держпродспоживслужби в Донецькій області у термін до 17.09.2021 року: свідоцтво про державну реєстрацію суб`єкта господарювання; договір із замовником реклами та оригіналу макету зазначеної реклами; дозвіл на розміщення бігборду; документ, що підтверджує вартість виготовленої та розповсюдженої реклами.
Вказана вимога направлена відповідачу засобами поштового зв`язку, та відповідно до рекомендаційного повідомлення про вручення поштового відправлення отримана відповідаеч 06.10.2021 року.
У зв`язку з неотриманням відповіді на вимогу №28-30/5532 від 06.11.2021 року, позивачем повторно направлено на адресу відповідача вимогу №28-30/5804 від 20.09.2021 року якою зобов`язано відповідача надати Головному управлінню Держпродспоживслужби в Донецькій області у термін до 17.09.2021 року письмові пояснення по даному факту та документів.
Зазначена вище вимога отримана відповідачем 28.09.2021 року, про що свідчить рекомендаційне повідомлення про вручення поштового відправлення.
На підставі Протоколу №43 від 09.09.2021 року, 04.10.2021 року позивачем ухвалене рішення №28-30/6175 про початок розгляду справи про порушення законодавства про рекламу.
04.10.2021 року на адресу ТОВ «Востокспецреклама» направлено повідомлення про розгляд справи, який відбудеться 13.10.2021 року о 10 год. 00 хв. у приміщенні Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області.
Дане повідомлення отримане відповідачем 07.10.2021 року про що свідчить рекомендаційне повідомлення про вручення поштового відправлення.
13.10.2021 року представник відповідача прибу на розгляд справи, клопотань про відкладення розгляду справи, пояснень чи запитуваних документів зазначених у вимогах та повідомленні про розгляд справи надано не було. У зв`язку з ненаданням витребуваної інформації та документів, посадовою особою Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області, головним спеціалістом відділу контролю у сферах захисту споживачів, реклами, антитютюнового законодавства управління захисту споживачів Гаманюком І.В. складено протокол №49 від 13.10.2021 року про порушення п. 6 ст. 8 Закону України «Про рекламу».
Протоколом засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу №50 від 13.10.2021 року вирішено внести на розгляд керівництву Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області попередні висновки та матеріали справи для прийняття рішень, запропоновано накласти штраф на ТОВ «Востокспецреклама» за неподання до розгляду інформації щодо вартості розповсюдженої реклами, хх виготовлення та розповсюдження у відповідності до вимог частини 2 статті 26 Закону України «Про рекламу».
Протоколом засідання стосовно справи про порушення законодавства про рекламу №51 від 13.10.2021 року вирішено внести на розгляд керівництву Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області попередні висновки та матеріали справи для прийняття рішень, запропоновано накласти штраф на ТОВ «Востокспецреклама» за порушення вимог п.6 статті 8 Закону України «Про рекламу».
Рішенням №2830/6429 від 13.10.2021 року накладено на рекламодавця ТОВ «Востокспецреклама» штраф у розмірі 5083 грн. за порушення порядку розповсюдження реклами у відповідності до п. 6 ст. 8 Закону України «Про рекламу», зобов`язано сплатити штраф у п`ятнадцятиденний термін.
Рішенням №28-30/6430 від 13.10.2021 року на рекламодавця ТОВ «Востокспецреклама» штраф у розмірі 1700 грн. за неподання на вимогу органу державної влади документів: усних та/або письмових пояснень, відео- та звукозапису, а також інформації, щождо вартості розповсюдження зовнішньої реклами у відповідності до вимог ч. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу. Зобов`язано сплатити штраф у п`ятнадцятиденний термін.
У зв`язку з несплатою штрафу за порушення вимог Закону України «Про рекламу» позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до абзацу 3 статті 42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.
Відповідно до Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 №667 (далі - Положення №667), Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.
Основними завданнями Держпродспоживслужби, серед іншого, є реалізація державної політики у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), з контролю за цінами, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і реклами в цій сфері (підпункт 1 пункту 3 Положення №667).
За змістом пункту 7 Положення № 667 Держпродспоживслужба здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.
Пунктом 1 «Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області», затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 24.02.2020 №169(далі Положення № 169) визначено, що Головне управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області є територіальним органом Держспоживслужби та їй підпорядковане.
Згідно з вимогами підпункту 8 пункту 4 Положення №169, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань забезпечує реалізацію державної політики у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів (у тому числі споживачів виробі з дорогоцінних металів та дорогоцінного каменю), зокрема, здійснює контроль за дориманням вимог Закону України «Про рекламу» та Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на населення» в межах наданих повноважень.
Засади рекламної діяльності в Україні, регулювання відносин, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження, розміщення та споживання реклами визначаються відповідно до Закону України від 03.07.1996 № 270/96-ВР «Про рекламу» (далі Закон №270/96-ВР).
Відповідно до статті 1 Закону №270/96-ВР реклама - інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.
Згідно з частиною першою статті 8 Закону №270/96-ВР мовою реклами є державна мова.
Приписами пункту 6 частини першої статті 8 Закону №270/96-ВР визначено, що у рекламі забороняється використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів, органів місцевого самоврядування, крім випадків, передбачених законами України у сфері інтелектуальної власності.
Частинами першою та другою статті 26 Закону №270/96-ВР визначено, що контроль за дотриманням законодавства України про рекламу здійснює у межах своїх повноважень спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів - щодо захисту прав споживачів реклами. На вимогу органів державної влади, на які згідно із законом покладено контроль за дотриманням вимог законодавства про рекламу, рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов`язані надавати документи, усні та/або письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю.
Крім того, відповідний орган державної влади має право, у тому числі, вимагати від рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами усунення виявлених порушень вимог законодавства.
Частиною першою статті 27 Закону №270/96-ВР встановлено, що особи, винні у порушенні законодавства про рекламу, несуть дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну та кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Відповідно до частиною сьомої статті 27 Закону №270/96-ВР у разі неможливості встановлення вартості реклами, розповсюдженої з порушенням вимог Закону України «Про рекламу», на рекламодавців та розповсюджувачів реклами рішенням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, накладається штраф у розмірі до 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Рішення у справах про порушення законодавства про рекламу можуть бути оскаржені до суду (частина одинадцята статті 27 Закону №270/96-ВР).
Процедура та порядок здійснення контролю за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами встановлені Законом №270/96-ВР, а також Порядком накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 №693 (далі - Порядок №693).
Пунктом 8 Порядку № 693 визначено, що накладати штрафи на рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами мають право Голова Держспоживінспекції, його заступники, начальники територіальних органів Держспоживінспекції та їх заступники. Рішення про накладення штрафу за порушення законодавства про рекламу в розмірі 300 і більше неоподатковуваних мінімумів доходів громадян приймається виключно уповноваженою посадовою особою Держспоживінспекції.
Пунктом 9 Порядку № 693 встановлено, що підставою для розгляду справи про порушення законодавства про рекламу (далі - справа) є відповідний протокол, складений уповноваженою посадовою особою Антимонопольного комітету, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, Мінфіну, НКЦПФР або Держспоживінспекції та її територіальних органів.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 693 за наявності ознак порушення законодавства про рекламу приймається рішення про початок розгляду справи.
Абзацами пункту 12 Порядку № 693 зазначено, що справа розглядається у місячний строк з дня прийняття рішення про початок її розгляду. До строку розгляду справи не зараховується час на отримання необхідних доказів і проведення експертизи. Строк розгляду справи може бути продовжений Головою Держспоживінспекції, його заступниками, начальниками територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступниками не більше ніж на три місяці.
У пункті 13 Порядку № 693 вказано, що посадові особи Держспоживінспекції та її територіальних органів, які розглядають справу: перевіряють відповідність реклами вимогам законодавства до змісту та достовірності реклами, порядку її виготовлення і розповсюдження; отримують документи, усні чи письмові пояснення, відео- та звукозаписи, а також іншу інформацію, що стосується порушень законодавства про рекламу; готують попередні висновки і вносять їх на розгляд Голови Держспоживінспекції, його заступників, начальників територіальних органів Держспоживінспекції, їх заступників.
Пунктом 14 Порядку № 693 передбачено, що Держспоживінспекція та її територіальні органи повідомляють рекламодавців, виробників та розповсюджувачів реклами про розгляд справи не пізніш як за три дні до дати розгляду, а у невідкладних випадках - не пізніш як за один день.
Згідно з пунктом 16 Порядку № 693 справа розглядається за участю представника особи, щодо якої порушено справу. В разі його відсутності справу може бути розглянуто, якщо незважаючи на своєчасне повідомлення про місце і час розгляду справи не надійшло обґрунтоване клопотання про відкладення розгляду справи.
За результатами розгляду справи приймається рішення, що оформляється у двох примірниках, один з яких залишається у Держспоживінспекції або її територіальному органі, другий - у 10-денний строк надсилається особі, стосовно якої було прийнято рішення, або видається її представникові під розписку.
Судом було встановлено, що 09.09.2021 року позивач направив до ТОВ «Востокспецрекалама» вимогу від 06.09.2021 року, яку відповідач отримав. Після вказаних дій відповідачем було складено протокол № 43 від 09.09.2021 року та повторно направлено вимогу до відповідача від 20.09.2021 року, вказану вимогу відповідач отримав. На підставі протоколу №43 від 09.09.2021 року було прийнято рішення від 04.10.2021 року №28-30/6175 про початок розгляду справи за порушення законодавства про рекламу.
13.10.2021 року представник відповідача на розгляд справи прибув, проте не надав жодних пояснень чи запитуваних документів зазначених у вимогах та повідомленні про розгляд справи у зв`язку з чим було складено протокол №49 від 13.10.2021 року. Рішенням №28-30/6430 від 13.10.2021 року накладено штраф у розмірі 1700 грн. за неподання на вимогу органу державної влади документів: усних та/або письмових пояснень, відео- та звукозапису, а також інформації, щодо вартості розповсюдження зовнішньої реклами у відповідності до вимог ч. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу та №28-30/6429 від 13.10.2021 року вставновлено порушення порядку розповсюдження реклами у відповідності до п. 6 ст. 8 Закону України «Про рекламу»
Спираючись на чинне законодавство та на докази, які міститься у матеріалах справи, суд вважає, що позивач врахував всі норми закону, дотримався процесуальних строків та повідомляв відповідача протягом розгляду справи, виходячи з цього процедура прийняття рішення, на думку суду, була вірна.
Крім того, під час розгляду справи судом встановлено, що ТОВ «Востокспецреклама» у вказаний термін штраф добровільно не сплатило.
Пунктом 20 Порядку №693 передбачено, що сума штрафів за порушення законодавства про рекламу сплачується добровільно або стягується в судовому порядку відповідно до законодавства.
З урахуванням того, що штраф в розмірі 6783,00 грн. відповідачем у встановлені законодавством строки не сплачений, доказів сплати відповідачем зазначеного штрафу станом на день розгляду цього спору не надано, суд вважає, що позовні вимоги ГУ Держпродспоживслужби в Донецькій області є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
За таких обставин суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог в повному обсязі.
При цьому у відповідності до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки під час розгляду даної справи свідки судом не залучались та судові експертизи не призначались, суд вважає за необхідне зазначити, що судові витрати, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 5-10, 20, 22, 25, 72-76, 90, 132, 139, 143, 159, 193, 205, 241-246, 250, 251, 255, 291, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Востокспецреклама» про стягнення штрафу за порушення законодавства про рекламу, задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Востокспецреклама» (місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, пр.. Металургів, б. 57; код ЄДРПОУ 40661646) на користь Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області (місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, вул.. Гризодубової, буд. 3; код ЄДРПОУ 40317209) штраф за порушення законодавства про рекламу у розмірі 5083,00 (п`ять тисяч вісімдесят три) грн. згідно рішення від 13.10.2021 року №28-30/6429, та 1700,00 (одна тысяча сімсот) грн., згідно рішення від 13.10.2021 року №28-30/6430, разом 6783,00 (шість тисяч сімсот вісімсот три) грн
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя М.М. Крилова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2023 |
Оприлюднено | 03.04.2024 |
Номер документу | 109133409 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Крилова М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні