ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 лютого 2023 року м. Чернігів Справа № 620/1020/23
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіКлопота С.Л.,
за участю секретаряШевченко А.В.,
представника позивача Городничої Т.В.,
представника відповідачів Коляди І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БВА" до Головного управління ДПС України у Чернігівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "БВА" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС України у Чернігівській області, Державної податкової служби України та просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15 грудня 2022 року № 7864495/39342347 року, від 19 грудня 2022 року № 7888233/39342347, від 19 грудня 2022 року № 7888234/39342347.
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні ТОВ «БВА» (код ЄДРПОУ 39342347) № 5 від 03.11.2022, № 13 від 09.11.2022, № 17 від 14.11.2022 фактичними датами їх подання.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15 грудня 2022 року № 7864495/39342347 року, від 19 грудня 2022 року № 7888233/39342347, від 19 грудня 2022 року № 7888234/39342347 є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки винесені у порушення норм чинного законодавства, протиправно та не аргументовано.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позов та просив задовольнити позовні вимоги.
Представник відповідачів в судовому засіданні позовні вимоги не визнав просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на заперечення, які викладені у відзиві на позовну заяву, що приєднаний до матеріалів справи.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, суд вважає позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
ТОВ «БВА» (далі - Позивач) є юридичною особою приватного права, яка була створена та зареєстрована відповідно до чинного законодавства України (дата державної реєстрації: 08.08.2014 р., дата запису: 08.08.2014 р., номер запису: 1 064 102 0000 011458), згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та
громадських формувань. Позивач з 2014 року є платником ПДВ, ІПН 393423425264.
Згідно з реєстраційними - документами основним видом діяльності Позивача є вантажний автомобільний транспорт (код КВЕД 49.41). Одним з пріоритетних напрямів діяльності Позивача є послуги посередників щодо оптової торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами (код КВЕД 46.11).
Для здійснення своєї діяльності Позивач має у власності автотранспортні засоби (тягачі сідельні та напівпричіпи для перевезення худоби) та орендує автостоянку за адресою: м. Чернігів, вул. Громадська, 39, відповідно до укладеного договору про надання послуг № 41 від 01.01.2022р. з ДП «Пассервіс» ВАТ «Чернігівавтосервіс» (копії додаються).
Позивач мав в штаті 9 (дев`ять) працівників, що підтверджується штатним розкладом на 2022 рік від 01 жовтня 2022 року (копія додається).
Позивач також має основні засоби, що зазначено в формі № 20-ОПП .
Виконання робочих процесів забезпечено трудовими ресурсами, що підтверджується штатним розкладом Позивача.
Для здійснення своєї господарської діяльності, Позивачем було укладено Договір про надання послуг № 113 від 23.08.2022 року (далі по тексту - Договір), з ТОВ «Житомирський м`ясокомбінат» (код ЄДРПОУ 32122069).
Позивач, як Виконавець, відповідно до умов Договору зобов`язався надати наступні послуги: пошук постачальників великої рогатої худоби (надалі ВРХ); підбір та огляд ВРХ для купівлі; з`ясування та узгодження ціни купівлі ВРХ; послуги по завантаженню ВРХ на транспорт, а Замовник зобов`язався на умовах та в порядку, що визначені Договором оплатити та прийняти такі роботи.
На виконання умов договору № 113 від 23 серпня 2022 року, Позивачем у листопаді 2022 року були надані послуги ТОВ «Житомирський м`ясокомбінат». В зв`язку з чим було підписано:
- Акт надання послуг № 03/11-01 від 03 листопада 2022 року, на загальну суму 224823,84 грн., на підставі Протоколу-Звіту від 03 листопада 2022 року, що підтверджується видатковими накладними та ТТН. Акт оплачений 07 листопада 2022 року платіжне доручення № 31453.
- Акт надання послуг № 09/11-01 від 09 листопада 2022 року, на загальну суму 201305,14 грн., на підставі Протоколу-Звіту від 09 листопада 2022 року, що підтверджується видатковими накладними та ТТН. Акт оплачений 11 листопада 2022 року платіжне доручення № 31825.
- Акт надання послуг №14/11-01 від 14 листопада 2022 року, на загальну суму 404905,20 грн., на підставі Протоколу-Звіту від 14 листопада 2022 року, що підтверджується видатковими накладними та ТТН. Акт оплачений 17 листопада 2022 року платіжне доручення № У2/УП.
По факту надання послуг, Позивачем було виписано ТОВ «Житомирський м`ясокомбінат» податкові накладні, а саме: податкова накладна № 5 від 03 листопада 2022 року на суму 224823,84 грн., податкова накладна № 13 від 09 листопада 2022 року, на суму 201305,14 грн., податкова накладна № 17 від 14 листопада 2022 року, на суму 404905,20 грн.
Позивач направив податкові накладні на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Квитанціями комісії ГУ ДПС у Чернігівській області (далі - Відповідач 1) про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, зупинено реєстрацію податкових накладних, а саме:
- квитанцією № 9256532305 від 30 листопада 2022 року - податкову накладну № 5 від 03 листопада 2022 року;
- квитанцією № 9256526602 від 30 листопада 2022 року - податкову накладну № 13 від 09 листопада 2022 року;
- квитанцією № 9256534051 від 30 листопада 2022 року - податкову накладну № 17 від 14 листопада 2022 року.
Згідно зі змістом квитанцій, відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація ПН/РК № 5 від 03.11.2022, № 13 від 09.11.2022, № 17 від 14.11.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 46.11, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
09 грудня 2022 року Позивач направив Відповідачу 1 пояснення та копії документів про підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній № 5, реєстрацію якої зупинено.
13 грудня 2022 року Позивач подав пояснення по податковим накладним № 13 та № 17 (копії додаються).
Рішеннями Відповідача 1 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Позивачу було відмовлено в реєстрації податкових накладних, а саме:
-рішенням від 15 грудня 2022 року № 7864495/39342347 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 5 від 03 листопада 2022 року;
-рішенням від 19 грудня 2022 року № 7888233/39342347 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 13 від 09 листопада 2022 року;
-рішенням від 19 грудня 2022 року № 7888234/39342347 відмовлено в реєстрації податкової накладної № 17 від 14 листопада 2022 року.
Підставами для відмови в реєстрації податкових накладних зазначено наступне: «Неподання платника податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Ненаданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено. Додаткова інформація (зазначити до якої інформації): не надано звіти виконавця щодо обсягів виконаних робіт, надані документи не підтверджують кількість придбаних ВРХ та розмір визначеної плати за надані послуги.»
З поданих суду доказів вбачається, що Позивачем були надані пояснення і копії всіх первинних документів, якими підтверджується реальність здійснення господарської операції, наявність матеріалів, обладнання та трудових ресурсів для надання послуг.
По рішенню Відповідача 1 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Позивачем було застосовано процедуру адміністративного оскарження та подано скарги на рішення Відповідача 1 до ДПС України (далі - Відповідач 2).
Однак, в задоволенні скарг Позивачу було відмовлено рішеннями від 10 січня 2022 року № 3015/39342347/2 (ПН № 5), № 3094/39342347/2 (ПН № 13), № 3012/39342347/2 (ПН № 17), копії рішень додаються.
Не погодившись з такими рішеннями, Позивач оскаржив їх до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Згідно з п. 187.1 ст. 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до положень п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податковихнакладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі по тексту - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192,1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200і.З і 200і.9 статті 200і Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
У свою чергу, механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165, в редакції, що діяла на час виникнення спірних відносин (далі по тексту Порядок № 1165).
Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165 Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до змісту пунктів 10, 11 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Згідно з п. 2 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 р. за № 1245/34216 (далі - Порядок № 520) прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст. 42 Кодексу (п. З Порядку № 520).
Відповідно до п. 4 Порядку, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної І розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (п. 5 Порядку № 520).
Відповідно до п. 11 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: не надання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Відмови в реєстрації податкових накладних основані на тому, що Позивачем нібито ненадані письмові пояснення та первинні документи стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.
Дані висновки контролюючого органу не відповідають дійсності, оскільки Позивачем були надані детальні пояснення та копії первинних документів, які підтверджують дані вказані в податковій накладній.
Посилання Відповідача 1 на нібито ненадання письмових пояснень та первинних документів, не відповідає дійсності та суперечить п. 11 Порядку № 520.
Зважаючи на наведене, судом встановлено, що Відповідач 1, в порушення п. 11 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, безпідставно виніс рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15 грудня 2022 року № 7864495/39342347, від 19 грудня 2022 року № 7888233/39342347, від 19 грудня 2022 року № 7888234/39342347.
В судовому засіданні знайшли своє підтвердження факти того, що послуги, на підставі яких були виписані податкові накладні, реально надавались Позивачем ТОВ «Житомирський м`ясокомбінат», що підтверджується договором № 113 про надання послуг від 23.08.2022 року, актами надання послуг, протоколами - звітами, видатковими накладними на купівлю ВРХ, товарно-транспортними накладними. Зокрема, послуги які надавались Позивачем, безпосередньо пов`язані з господарською діяльністю Позивача, відповідають видам діяльності зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, а документи, які надані разом з поясненнями підтверджують інформацію, що міститься в податкових накладних та щодо наявності трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності.
Від так подані для проведення реєстрації податкових накладних, пояснення Позивача та первинні документи є підставою для прийняття податковим органом висновку про реальність господарської операції, поставка товару є підставою виникнення у Позивача права на формування податкового кредиту з ПДВ з даної операції.
За таких підстав, судом встановлено, що рішення Відповідача 1, про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 7864495/39342347 від 15.12.2022 року, № 7888233/39342347 від 19.12.2022 року та № 7888234/39342347 від 19.12.2022 року є не обгрунтованими, протиправними та такими, що прийняті з порушенням норм чинного законодавства та підлягають скасуванню.
Окремо суд зазначає, що оскаржувані рішення контролюючого органу є актами індивідуальної дії.
Головною рисою таких актів є чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно- правових обов`язків, обумовлених цими актами; при цьому за умов відповідності такого акту нормам чинного законодавства.
Натомість, оскаржувані рішення Відповідача 1 не відповідають вищезазначеним критеріям акта індивідуальної дії та породжують його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Згідно з висновком Верховного Суду у постанові від 30.07.2019, справа №320/6312/18, загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Невиконання вказаних вимог призводить до його протиправності.
Верховний Суд у постанові від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Разом з цим, у постанові Верховного Суду від 10 квітня 2020 року у справі № 819/330/18 вказано, що у випадку не конкретизації переліку документів у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Відповідно до пп. 201.16.4. п. 201.16 ст. 201 ПК України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з п. 19, п. 20 Порядку 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення суду).
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (пункт 20 Порядку № 1246).
Зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану Позивачем податкову накладну датою її фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 03 листопада 2021 року у справі № 360/2460/20.
Оскаржувані рішення Відповідача 1 є не обгрунтованими та такими, що не містять мотивів їх прийняття, а тому є протиправними.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачами не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому, за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БВА" підлягає стягненню сплачений при поданні позовної заяви судовий збір в розмірі 8052,00 грн.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БВА" (просп.Миру,180А, кв.20, м.Чернігів,14037) до Головного управління ДПС України у Чернігівській області (вул.Реміснича, буд.11, м.Чернігів,14000), Державної податкової служби України (Львівська площа, б.8, м. Київ 04053) про визнання протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Чернігівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15 грудня 2022 року № 7864495/39342347 року, від 19 грудня 2022 року № 7888233/39342347, від 19 грудня 2022 року № 7888234/39342347.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні ТОВ «БВА» (код ЄДРПОУ 39342347) № 5 від 03.11.2022, № 13 від 09.11.2022, № 17 від 14.11.2022 фактичними датами їх подання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БВА" судовий збір в розмірі 8052,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повний текст рішення виготовлено 22 лютого 2023 року.
Суддя С.Л. Клопот
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2023 |
Оприлюднено | 24.02.2023 |
Номер документу | 109136569 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Клопот С.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні