ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 лютого 2023 року ЛуцькСправа № 140/7623/22
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Андрусенко О. О.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «АРТІЛЬ» про припинення права користування надрами,
ВСТАНОВИВ:
Державна служба геології та надр України (далі Держгеонадра) звернулася з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «АРТІЛЬ» (далі ТзОВ «АРТІЛЬ») про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4897 від 05.02.2009.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТзОВ «АРТІЛЬ» надано спеціальний дозвіл на користування надрами, реєстраційний номер № 4897 від 05.02.2009; укладено угоду про умови користування надрами, яка є невід`ємними частинами Спеціального дозволу.
З моменту отримання Дозволу № 4897 у надрокористувача виникли права та обов`язки, передбачені цим Дозволом, Угодою про умови користування надрами, Кодексом України про надра (далі КУпН), Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі Порядок № 615), тощо.
На підставі Наказу Держгеонадра від 20.11.2020 № 528 затверджено річний план здійснення заходів державного нагляду контролю на 2021 рік; на підставі наказу Держгеонадра від 08.02.2021 № 146 Департаменту державного геологічного контролю було доручено провести планові перевірки діяльності надрокористувачів.
За результатами здійснення планової перевірки відповідача було складено акт № 02-04/11/2021-09/п-26 від 19.03.2021 та припис від 19.03.2021 № 135-21/02, в якому зазначено детальний опис виявлених порушень а саме:
- висновок з оцінки впливу на довкілля (державну екологічну експертизу) не отримано (п.1.8);
- не виконується Програма робіт, а саме: пункт 3 Оприлюднення Звіту в ЗМІ (термін виконання III-IV квартали 2020); Пункт 4 Отримання позитивного висновку Міністерства енергетики та захисту довкілля (термін виконання IV квартал 2020).
- не виконується угода про умови користування надрами від 10.08.2020 № 4897 щодо: пункт 5.3: проводити роботи у терміни та в межах, зазначених у Програмі робіт; дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов`язаних з користуванням надрами; 5.3.10 дотримуватися вимог та умов, передбачених Дозволом та цією Угодою (п.6.1).
Станом на 23.04.2021 до Західного міжрегіонального відділу надійшов лист надрокористувача від 19.04.2021 №3 про стан виконання припису.
Відповідно до подання на зупинення спеціального дозволу на користування надрами №4897 від 05.02.2009 було встановлено що надрокористувач повністю не усунув порушення, які встановлені у ході державного геологічного контролю.
Відповідно до пункту 21 Порядку 615 наказом Держгеонадра від 18.02.2022 №86 зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами № 4897 від 05.02.2009 та надано 30 календарних днів на усунення порушень; про вказане відповідача повідомлено листом від 03.05.2022 № 2382/02/2-22 (зазначений лист повернувся за закінченням терміну зберігання).
Надалі наказом Держгеонадра від 01.04.2022 № 122 надано додатково термін для усунення порушень до 01.07.2022.
Пунктом 5 частини першої статті 26 КУпН передбачено, що право користування надрами припиняється у разі: використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.
Зазначає, що відповідачу було у належній формі доведено перелік порушень шляхом вручення припису й надано термін для їх усунення, у свою чергу надрокористувач наділений не правом, а обов`язком вчасно усунути виявлені порушення, але у встановлений строк порушення не усунув.
Згідно із частиною другою статті 26 КУпН право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку.
Держгеонадра направило на адресу відповідача лист № 759/02/01/2-22 від 27.07.2022, відповідно до якого останнього повідомлено, що у зв`язку із неусуненням причин зупинення дії дозволу № 4897 Держгеонадра розглянуто питання щодо подальшої дії зазначеного спеціального дозволу та відповідно до частини другої статті 26 КУпН запропоновано відповідачу надати до Держгеонадр у 15-денний строк власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами згідно з дозволом № 4897; вказаний лист повернувся 13.08.2022 «за закінченням терміну зберігання».
Оскільки відповідач не дотримується вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов`язаних із користуванням надрами, не використовує надра відповідно до цілей, для яких їх було надано та не дотримується вимог, передбачених дозволом та Угодою, наявні всі підстави для анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4897 у судовому порядку згідно із статтею 26 КУпН.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 12.12.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у цій справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Копія ухвали від 12.12.2022 про відкриття провадження в адміністративній справі була надіслана відповідачу рекомендованою кореспонденцією за адресою місцезнаходження, що зазначена у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, проте поштове відправлення із довідкою відділення поштового зв`язку «адресат відсутній за вказаною адресою». Крім того, суд повторно направив за адресою місцезнаходження відповідача копію ухвали від 12.12.2022, проте поштове відправлення із довідкою відділення поштового зв`язку «неправильно зазначена (відсутня) адреса». З урахуванням положень частини шостоїстатті 251 КАС Українислід вважати, що копія ухвали вручена належним чином, а відповідач повідомлений про розгляд справи.
У встановлений судом строк відповідач відзив на позовну заяву не подав.
Згідно із частиною шостою статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення повністю з таких мотивів та підстав.
Судом встановлено, що ТзОВ «АРТІЛЬ» було надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 4897 від 05.02.2009, з метою видобування базальтів, придатних в якості сировини для виробництва щебеню, строком на 20 років, та як додаток до цього спеціального дозволу, укладено угоду про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин (нова редакція) від 10.08.2020 № 4897 з додатком 2 до угоди програма робіт з видобування корисних копалин базальту Малоосницького родовища.
Наказом Держгеонадра №528 від 20.11.2020 затверджено річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) на 2021 рік, та з додатку до якого вбачається, що ТзОВ «АРТІЛЬ» включено до вказаного плану, дата початку перевірки 09.03.2021, строк здійснення заходу 10 днів.
Наказом Держгеонадра від 08.02.2021 № 146 Департаменту державного геологічного контролю наказано провести планові перевірки діяльності надрокористувачів, зазначених у Переліках надрокористувачів, щодо яких буде здійснюватися державний геологічний контроль у березні 2021, до якого включено ТзОВ «АРТІЛЬ», а також видано направлення на проведення перевірки від 23.02.2021 №2752/01/07-21, копія якого 15.03.2021 вручена директору ТзОВ «АРТІЛЬ», про що в тексті направлення поставлено його підпис та печатку товариства.
За результатами планової перевірки було складено акт № 02-04/11/2021-09/п-26 від 19.03.2021, яким було встановлено порушення законодавства у сфері надрокористування, вказаний акт було підписано директором товариства.
Крім того, за результатами перевірки було складено припис від 19.03.2021 № 135-21/02, який вручений директору товариства Патлашинському Р. Я. 19.03.2021, та яким надано строк до 19.04.2021 на усунення порушень законодавства у сфері надрокористування згідно із актом № 02-04/11/2021-09/п-26 від 19.03.2021, а саме:
1) висновок з оцінки впливу на довкілля (державну екологічну експертизу) не отримано (п.1.8) (порушено вимоги статті 15-1 КУпН, пункту 9 частини другої статті 3, пункту 1 частини третьої статті 3, пункту 13 частини третьої статті 3, пункту 6 частини першої статті 15, частини третьої статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059);
2) не виконується Програма робіт, а саме: пункт 3 Оприлюднення Звіту в ЗМІ (термін виконання - III-IV квартали 2020); пункт 4 Отримання позитивного висновку Міністерства енергетики та захисту довкілля (термін виконання - IV квартал 2020) (п. 7.1) (порушено вимоги абзацу першого пункту 10 Порядку № 615);
3) враховуючи наявність порушень, описаних вище, не виконується Угода про умови користування надрами від 10.08.2020 № 4897 щодо: пункт 5.3: 5.3.3 - проводити роботи у терміни та в межах, зазначених у Програмі робіт; 5.3.4 - дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов`язаних з користуванням надрами; 5.3.10 дотримуватися вимог та умов, передбачених Дозволом та цією Угодою (п.6.1) (порушено вимоги пункту 1 частини першої статті 24 КУпН, пункту 10 Порядку №615).
23.04.2021 Західний міжрегіональний відділ департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр звернувся з поданням №217-21/02 на зупинення спеціального дозволу на користування надрами № 4897 від 05.02.2009, в якому зазначено, що 23.04.2021 до Західного міжрегіонального відділу надійшов лист надрокористувача від 19.04.2021 №3 про стан виконання припису, аналізом усунення порушень станом на 23.04.2021 встановлено:
- щодо 1 виявленого порушення, то зазначено - надрокористувач повідомив, що здійснено реєстрацію в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля повідомлення про планову діяльність щодо промислової експлуатації Малоосницького родовища базальтів; укладено новий договір від 19.04.2021 №11-04/21 з ТОВ «НВП «АПУ» на організацію комплексних послуг по розробці, збору необхідних документів для проведення процедури оцінки впливу на довкілля. Частково усунено порушення;
- щодо 2 виявленого порушення, то зазначено - надрокористувач повідомив, що здійснено реєстрацію в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля повідомлення про планову діяльність щодо промислової експлуатації Малоосницького родовища базальтів; укладено новий договір від 19.04.2021 №11-04/21 з ТОВ «НВП «АПУ» на організацію комплексних послуг по розробці, збору необхідних документів для проведення процедури оцінки впливу на довкілля. Частково усунено порушення;
- щодо 3 виявленого порушення, то зазначено враховуючи вищенаведене порушення не усунено.
Наказом Держгеонадра від 17.05.2021 №371 надано ТзОВ «АРТІЛЬ» термін на усунення порушень до 01.08.2021, про що відповідачу було надіслано лист №8172/01/07-21 від 24.05.2021.
20.08.2021 Західний міжрегіональний відділ департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр направив подання № 469-21-02 на зупинення спеціального дозволу на користування надрами № 4897 від 05.02.2009, у якому зазначено, що 20.08.2021 до Західного міжрегіонального відділу надійшов лист надрокористувача від 18.08.2021 №5 про стан виконання припису, аналізом усунення порушень станом на 20.08.2021 встановлено:
- щодо 1 виявленого порушення, то зазначено - надрокористувач повідомив, що здійснено реєстрацію в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля повідомлення про планову діяльність щодо промислової експлуатації Малоосницького родовища базальтів реєстраційний номер справи 2021677993; укладено новий договір від 19.04.2021 №11-04/21 з ТОВ «НВП «АПУ» на організацію комплексних послуг по розробці, збору необхідних документів для проведення процедури оцінки впливу на довкілля; надрокористувач повідомив, що станом на 01.08.2021 роботи по написанню звіту з ОВД знаходяться на завершальній стадії. Частково усунено порушення;
- щодо 2 виявленого порушення, то зазначено - надрокористувач повідомив, що здійснено реєстрацію в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля повідомлення про планову діяльність щодо промислової експлуатації Малоосницького родовища базальтів; укладено новий договір від 19.04.2021 №11-04/21 з ТОВ «НВП «АПУ» на організацію комплексних послуг по розробці, збору необхідних документів для проведення процедури оцінки впливу на довкілля. Частково усунено порушення;
- щодо 3 виявленого порушення, то зазначено враховуючи вищенаведене частково усунено порушення.
Наказом Держгеонадра від 14.09.2021 №662 надано ТзОВ «АРТІЛЬ» термін на усунення порушень до 01.02.2022 (а.с.55), про що відповідачу було надіслано лист №16486/01/02-21 від 21.09.2021.
Наказом Держгеонадра від 25.10.2021 №776 Департаменту державного геологічного контролю наказано провести у листопаді 2021 позапланові перевірки діяльності надрокористувачів, зазначених у Переліку, до якого включено ТзОВ «АРТІЛЬ», дата початку перевірки 22.11.2021, та видано направлення на проведення перевірки від 29.10.2021 №18988/01/02-21, копія якого 22.11.2021 вручена директору ТзОВ «АРТІЛЬ», про що в тексті направлення поставлено його підпис та печатку товариства.
За результатами вказаної позапланової перевірки було складено акт № 02-01/11/2021-94/у-158 від 26.11.2021, яким було встановлено порушення законодавства у сфері надрокористування, вказаний акт було підписано директором товариства без зауважень.
Також було складено припис від 26.11.2021 № 675-21/02, який вручений директору товариства Патлашинському Р. Я. 26.11.2021, та яким надано строк до 27.12.2021 на усунення порушень законодавства у сфері надрокористування згідно із актом №02-01/11/2021-94/у-158 від 26.11.2021, а саме:
1) не виконується програма робіт, що є додатком 2 до Угоди про умови користування надрами від 10.08.2020 № 4897 в частині: пункт 4 щодо отримання позитивного висновку Міністерства енергетики та захисту довкілля (термін виконання - IV квартал 2020) на час проведення перевірки висновок з ОВД не отримано; пункт 5 щодо розробки плану детального планування території розробки родовища (І квартал 2021) на час проведення перевірки плану детального планування території розробки родовища не розроблено (порушено вимоги частини другої статті 18 статті 15-1 КУпН, абзац перший пункту 10 Порядку № 615);
2) суб`єкт господарської діяльності протягом двох років з початку дії дозволу не розпочав користування надрами (порушено пункт 6 частини першої статті 26 КУпН);
3) приписи органів державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень у сфері надрокористування не виконуються в установлений строк, а саме не виконано пункти 1, 2, 3 припису від 19.03.2021 №135-21/02 (порушено вимоги частини восьмої статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»);
4) враховуючи наявність порушень, описаних вище, не виконується Угода про умови користування надрами від 10.08.2020 № 4897 щодо: пункт 5.3: 5.3.3 - проводити роботи у терміни та в межах, зазначених у Програмі робіт; 5.3.4 - дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов`язаних з користуванням надрами; 5.3.10 дотримуватися вимог та умов, передбачених Дозволом та цією Угодою (п.6.1) (порушено вимоги пункту 1 частини першої статті 24 КУпН, пункту 10 Порядку №615).
02.02.2022 Західний міжрегіональний відділ департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр направив подання №49-22/02 на зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 4897 від 05.02.2009, у якому зазначено, що станом на 02.02.2022 надрокористувачем не надано жодних матеріалів про стан виконання припису від 26.11.2021 № 675-21/02.
Наказом Держгеонадра від 18.02.2022 №86 зупинено дію дозволу № 4897 від 05.02.2009 та надано 30 календарних днів на усунення порушень, про що відповідачу було надіслано лист №2382/02/2-22, який повернувся із довідкою відділення поштового зв`язку «адресат відсутній за вказаною адресою».
Наказом Держгеонадра від 01.04.2022 №122 надано ТзОВ «АРТІЛЬ» термін на усунення порушень до 01.07.2022, про що відповідачу було надіслано відповідний лист.
06.07.2022 Західний міжрегіональний відділ департаменту державного геологічного контролю Держгеонадр направив подання №144-22/02 на анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4897 від 05.02.2009, у якому зазначено, що станом на 06.07.2022 надрокористувачем не надано жодних матеріалів про стан виконання припису.
Держгеонадра направило на адресу відповідача лист за№759/02-1/2-22 від 27.07.2022 з проханням надати до Держгеонадр у 15-денний строк власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами, згідно із спеціальним дозволом на користування надрами № 4897 від 05.02.2009. Копію вказаного листа було надіслано відповідачу, однак поштове відправлення повернулося із довідкою відділення поштового зв`язку від 09.08.2022 «адресат відсутній за вказаною адресою».
При вирішенні справи суд застосовує такі нормативно-правові акти.
За змістом частини першої статті 14 КУпН надра надаються у користування, зокрема, для видобування корисних копалин.
Згідно із частиною першою статті 19 КУпН надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.
Відповідно до частин другої, третьої статті 24 КУпН користувачі надр зобов`язані:
1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано;
2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр;
3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища;
4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві;
4-1) здійснювати підготовку і розкриття звітів (консолідованих звітів) про платежі на користь держави та інформації про укладені договори (угоди) щодо користування надрами в обсязі та у порядку, встановлених Законом України «Про забезпечення прозорості у видобувних галузях»;
5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.
Права та обов`язки користувача надр виникають з дня отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угоди про розподіл продукції - з дня набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено самою угодою, та діють до завершення строку дії спеціального дозволу на користування надрами або до набрання законної сили рішенням суду про дострокове припинення права користування надрами (анулювання спеціального дозволу на користування надрами) з підстав, встановлених цим Кодексом.
За приписами статті 56 КУпН основними вимогами в галузі охорони надр є:
забезпечення повного і комплексного геологічного вивчення надр;
додержання встановленого законодавством порядку надання надр у користування і недопущення самовільного користування надрами;
раціональне вилучення і використання запасів корисних копалин і наявних у них компонентів;
недопущення шкідливого впливу робіт, пов`язаних з користуванням надрами, на збереження запасів корисних копалин, гірничих виробок і свердловин, що експлуатуються чи законсервовані, а також підземних споруд;
охорона родовищ корисних копалин від затоплення, обводнення, пожеж та інших факторів, що впливають на якість корисних копалин і промислову цінність родовищ або ускладнюють їх розробку;
запобігання необгрунтованій та самовільній забудові площ залягання корисних копалин і додержання встановленого законодавством порядку використання цих площ для інших цілей;
запобігання забрудненню надр при підземному зберіганні нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захороненні шкідливих речовин і відходів виробництва, скиданні стічних вод;
додержання інших вимог, передбачених законодавством про охорону навколишнього природного середовища.
Згідно із частиною першою статті 57 КУпН у разі порушення вимогстатті 56та інших статей цього Кодексу користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) або припинено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або іншим державним органом, уповноваженим на застосування таких заходів реагування, в порядку, встановленому законодавством.
Пунктами 5, 6 частини першої статті 26 КУпН передбачено, що право користування надрами припиняється у разі: використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами.
Згідно із частиною другою статті 26 КУпН право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.
За правилами пункту 10 Порядку № 615 невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування ділянкою, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.
Відповідно до підпунктів 1, 3 пункту 21 Порядку № 615 дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням Міндовкілля, Держпраці, МОЗ, Держекоінспекції, органів місцевого самоврядування, ДПС у разі: порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушення вимог законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.
За приписами пункту 22 Порядку № 615 право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченихКодексом України про надра, Законами України«Про нафту і газ» та«Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
Частиною сьомою статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 № 2806-IV (далі Закон № 2806-IV) передбачено, що дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.
Законом можуть передбачатися інші підстави для анулювання документа дозвільного характеру.
Верховний Суд у ряді постанов (зокрема, від 26.05.2020 у справі № 460/1033/19, від 20.10.2020 у справі № 540/1296/19, від 12.09.2022 у справі № 120/8042/20-а) вказав, що анулювання спеціального дозволу на користування надрами у судовому порядку можливе у разі виявлення у встановленому законом порядку порушення надрокористувачем законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища, умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, та невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення цих порушень за відсутності поважних причин неможливості їх усунення й за умови, що надрокористувачем не надано згоди на припинення права користування надрами.
З матеріалів справи вбачається, що звернення з цим позовом про анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4897 від 05.02.2009 обумовлено виявленням порушень надрокористувачем ТзОВ «АРТІЛЬ» умов користування надрами, передбачених вказаним дозволом та угодою про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин (нова редакція) від 10.08.2020 № 4897, та не виконанням в установлений строк приписів від 19.03.2021 №135-21/02 та від 26.11.2021 № 675-21/02 щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування.
При цьому, встановлені судом фактичні обставини справи дійсно свідчать про не виконання відповідачем як надрокористувачем вимог законодавства та особливих умов спеціального дозволу на користування надрами, а також не усунення порушень у визначений в приписах від 19.03.2021 №135-21/02 та від 26.11.2021 № 675-21/02 строк.
Суд звертає увагу, що акт перевірки від 26.11.2021 № 02-01/11/2021-94/у-158 підписаний директором ТзОВ «АРТІЛЬ» без зауважень, приписи від 19.03.2021 №135-21/02 та від 26.11.2021 № 675-21/02 належним чином керівнику товариства були вручені, а до суду не подано жодних доказів на спростування виявлених перевіркою порушень у сфері надрокористування або ж виконання вказаних приписів про усунення таких порушень чи наявності поважних причин їх невиконання.
Крім того, відповідач не висловив згоди щодо припинення права користування надрами у відповідь на пропозицію позивача, викладену у листі від 27.07.2022 №759/02-1/2-22, а також не подав у цій справі відзиву на позовну заяву.
З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про те, що відповідач порушив умови та порядок користування надрами, що є підставою для припинення користування надрами відповідно до пунктів 5, 6 частини першої статті 26 КУпН та частини сьомої статті 4-1 Закону № 2806-IV, у зв`язку із чим позовні вимоги про припинення користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу належить задовольнити.
Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Відтак, судові витрати у вигляді сплаченого позивачем судового збору в сумі 2481,00 грн згідно із платіжним дорученням від 01.12.2022 №663 з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись статтями 243 - 246, 262 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Припинити право Товариства з обмеженою відповідальністю «АРТІЛЬ» (ідентифікаційний код 32269842) на користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами №4897 від 05 лютого 2009 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Державна служба геології та надр України (03057, місто Київ, вулиця Антона Цедіка, 16, ідентифікаційний код 37536031).
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю «АРТІЛЬ» (44600, Волинська область, смт. Маневичі, вулиця Луцька, 14, ідентифікаційний код 32269842).
Суддя О. О. Андрусенко
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2023 |
Оприлюднено | 27.02.2023 |
Номер документу | 109164056 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу охорони навколишнього природного середовища, зокрема щодо |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Святецький Віктор Валентинович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Андрусенко Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні