Постанова
від 20.02.2023 по справі 301/3845/22
ІРШАВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 301/3845/22

3/301/237/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"20" лютого 2023 р. м. Іршава

Суддя Іршавського районного суду Закарпатської області Даруда І.А., розглянувши матеріали, які надійшли з ВП №1 Хустського РУП ГУНП України в Закарпатській про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , старший оператор АЗС №0709 в м. Іршава, мешканець АДРЕСА_1 , -

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого за ч. 1 ст.164 КУпАП ,-

ВСТАНОВИВ :

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №ВАВ № 171530 від 20.12. 2022 року, встановлено, що 20 грудня 2022 року о 11.00 годині на АЗС №0709 ТОВ «Максі Енерджі», що знаходиться в м. Іршава, вул. Білецька, виявлено відсутність деяких документів дозвільного характеру, а саме дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, чим вчинив правопорушення, передбачене частиною 1 ст. 164 КУпАП.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, подав суду заяву в якій просив справу про адмінправопорушення розглянути без його участі, провадження в справі закрити за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, на тих підставах, що суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП, є спеціальний суб`єкт - суб`єкт господарювання, який здійснює господарську діяльність без відповідного дозволу (ліцензії).

На АЗС за адресою: Закарпатська обл., Хустський р-н, м. Іршава вул.Білецька,80 господарську діяльність здійснює ТОВ «МАКСІ ЕНЕРДЖІ» (код ЄДРПОУ 42048922). Керівником ТОВ «МАКСІ ЕНЕРДЖІ» є ОСОБА_2 . Таким чином ОСОБА_1 не є керівником чи посадовою особою товариства «МАКСІ ЕНЕРДЖІ», не здійснює самостійно господарську діяльність, працює на посаді оператора-заправних станцій. Відтак, протокол складено на особу, яка не є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП і не містить відомостей, які б підтверджували здійснення нею господарської діяльності.

Дослідивши матеріали справи, приходжу до наступних висновків.

Відповідно до ч. 1ст.9КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 247КУпАП обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події та складу адміністративного правопорушення. Наявність події та складу адміністративного правопорушення доводиться шляхом подання доказів.

Склад правопорушення - це наявність об`єктивних та суб`єктивних ознак, за наявності яких діяння вважається адміністративним правопорушенням. Склад правопорушення містить в собі: об`єкт; об`єктивну сторону; суб`єкт; суб`єктивну сторону. Відсутність хоча б однієї з ознак означає відсутність складу загалом.

Відповідальність за викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря без

дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади або недодержання вимог,

передбачених наданим дозволом, передбачена ст.78 КУпАП, що утворює окремий склад

адміністративного правопорушення, передбачений спеціальною нормою, а саме ст.78

КУпАП, яка і регулює даний вид діяльності, та попри це протокол складено за порушення

ч.1 ст.164 КУпАП, а не ст.78 КУпАП.

Згідно з ч. 1 ст. 164 КУпАП передбачено відповідальність за дії. які полягають у провадженні господарської діяльності без державної реєстрації як суб`єкта господарювання або без подання повідомлення про початок здійснення господарської діяльності, якщо обов`язковість подання такого повідомлення передбачена законом, або без отримання ліцензії на провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, або у період зупинення дії ліцензії, у разі якщо законодавством не передбачені умови провадження ліцензійної діяльності у період зупинення дії ліцензії, або без одержання документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди).

Відповідно до положень ч. 1 ст.20 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", за провадження виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, без ліцензії чи здійснення таких видів господарської діяльності з порушенням умов ліцензування посадові особи суб`єктів господарювання несуть адміністративну відповідальність, передбачену Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Таким чином, з аналізу наведених норм, слідує, що суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП, є спеціальний суб`єкт - посадова особа суб`єкта господарювання, який здійснює господарську діяльність без відповідного дозволу (ліцензії).

На АЗС за адресою: Закарпатська обл., Хустський р-н, м. Іршава вул.Білецька,80 господарську діяльність здійснює ТОВ «МАКСІ ЕНЕРДЖІ» (код ЄДРПОУ 42048922). Керівником ТОВ «МАКСІ ЕНЕРДЖІ» є ОСОБА_2 . Таким чином ОСОБА_1 не є керівником чи посадовою особою товариства «МАКСІ ЕНЕРДЖІ», не здійснює самостійно господарську діяльність, працюю на посаді оператора-заправних станцій .

Відтак, протокол складено на особу, яка не є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 164 КУпАП і не містить відомостей, які б підтверджували здійснення мною господарської діяльності.

Факт законності здійснення господарської діяльності ТОВ «МАКСІ ЕНЕРДЖІ» на АЗС за адресою: Закарпатська обл., Хустський р-н, м. Іршава, вул.Білецька,80 підтверджується копії наступних документів: Договір оренди АЗС №09/МЕ від 10 серпня 2018 року. Ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним №07070314201900212 від 01.07.2019р., видану ГУ ДПС у Закарпатській області; Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами № 2121910100-59 від 26.02.2019 року, виданий Департаментом екології та природних ресурсів Закарпатської обласної державної адміністрації. Витяг з ЄДР ТОВ «МАКСІ ЕНЕРДЖІ». Наказ про призначення директора ТОВ «МАКСІ ЕНЕРДЖІ». Дозвіл на технічне обслуговування машин, механізмів устаткування підвищеної небезпеки №111.19.21 від 09.04.2019 р., виданий Управління Держпраці у Закарпатській області. Копія дозволу з охорони праці для експлуатації потенційно вибухонебезпечного середовища №110.19.21 від 09.04.2019 р. виданий Управління Держпраці у Закарпатській області. Наказ про призначення ОСОБА_1 .

Згідно з ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

За змістом ст.280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, які використовуються при нагляді за виконанням правил, що мають функції фото - і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото - і кінозйомки, відеозапису, нормі стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, а також іншими документами.

Орган (посадова особа) відповідно до ст. 252 КУпАП оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення.

Виходячи з встановлених фактичних обставин справи, зібраних та досліджених в судовому засіданні доказів, суддя приходить висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.164 КУпАП.

Керуючись ст. ст. 247, 256, 268, 283-285, 289, 294 КУпАП, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження у справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 за ч. 1 ст.164 КУпАП закрити на підставі п.1 ст.247 КУпАП у зв`язку з відсутністю у його діях події та складу адміністративного правопорушення.

Апеляційну скаргу на постанову може бути подано до Закарпатського апеляційного суду через протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя : І. А. Даруда

Дата ухвалення рішення20.02.2023
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу109165626
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —301/3845/22

Постанова від 20.02.2023

Адмінправопорушення

Іршавський районний суд Закарпатської області

Даруда І. А.

Постанова від 17.01.2023

Адмінправопорушення

Іршавський районний суд Закарпатської області

Золотар М. М.

Постанова від 22.12.2022

Адмінправопорушення

Іршавський районний суд Закарпатської області

Золотар М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні