Провадження № 3/760/6547/23
Справа № 760/10787/22
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 лютого 2023 року м. Київ
Солом`янський районний суд міста Києва в складі:
головуючого - судді Зуєвич Л.Л.,
за участю: секретаря судового засідання - Коваленко А.С.,
представника Київської митниці Державної митної служби України - Келеберденка В.В. (довіреність від 08.11.2022),
представника особи, про притягнення якої до адміністративної відповідальності ставиться питання - ОСОБА_1 (ордер від 29.08.2022), в режимі відеоконференції,
розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби (далі - Київська митниця) про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_2 /далі - ОСОБА_2 / ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , директор ТОВ «ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ», місце проживання - АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код - НОМЕР_1 ) за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України (далі - МК України),
В С Т А Н О В И В :
Обставини, викладені у протоколі митного органу
23.08.2022 до Солом`янського районного суду міста Києва надійшов протокол про порушення митних правил № 0606/30500/22 від 20.06.2022 (а.с. 1-5), в якому зазначено, зокрема, наступне:
«17.05.2022 року з метою декларування товарів, що належать ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30), декларантом ПП МБФ «Брок-сервіс» ОСОБА_3 , на митний пост «Ужгород-вантажний» Закарпатської митниці подано митну декларацію типу ЕК10АА №305130/2022/013121 для проведення митного оформлення та випуску у вільний обіг за межі митної території України (експорт) товару «Клепка колото-пиляна дубова для виготовлення бочок для витримки вина», загальним об`ємом - 33,862 м.куб. (залікова кількість - 27,143 м.куб.), розмірами 0.032х1,00х0,04-0,18», загальною вагою брутто - 23700 кг. та загальною вагою нетто 23260 кг., призначена для виготовлення бочок для витримки вина. Статистична вартість товару становить 67857,50 євро, що згідно курсу валют станом на 17.05.2022 року становить 2 068 242,31грн.
Товар експортувався згідно контракту №02/10-21 від 11.10.2021 року, укладеного ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30) з компанією «OAK WINE S.A.R.L» (Grand Duchee de Luxembourg, 33, avenue de la Liberte, 1931 Luxembourg). ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" через декларанта ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30), декларантом ПП МБФ «Брок-сервіс» ОСОБА_3 до митного контролю та митного оформлення подано документи: рахунок-фактура №0000-000061 від 16.05.2022, контракт №02/10-21 від 11.10.2021 року, специфікацію №0000-000061 від 16.05.2022 року, експертне заключення Хустського відділення Закарпатської трогово-промислової палати №В-310 від 20.05.2022 року. У вказаних документах зазначено, що з митної території України експортується товар: «Клепка дубова для виготовлення бочок для витримки вина», загальним об`ємом - 33,862 м.куб. (залікова кількість - 27,143 м.куб.), розмірами 0.032х1,00х0,04-0,18, загальною вагою брутто - 23700 кг. та загальною вагою нетто 23260 кг».
На підставі вищезазначених документів, декларантом ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30), декларантом ПП МБФ «Брок-сервіс» ОСОБА_3 у графі 31 митної декларації заявлено відомості про товар: «Клепка колото-пиляна дубова для виготовлення бочок для витримки вина», загальним об`ємом - 33,862 м.куб. (залікова кількість - 27,143 м.куб.), розмірами 0.032х1,00х0,04-0,18, загальною вагою брутто - 23700 кг. та загальною вагою нетто 23260 кг, 22 пачки, які перевозяться автомобілем марки «DAF» реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , причіп реєстраційний номерний знак НОМЕР_3 . Одночасно, в договорі №02/10-21 від 11.10.2022 року, укладеному ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30) з компанією OAK WINE S.A.R.L» (Grand Duchee de Luxembourg, 33, avenue de la Liberte, 1931 Luxembourg), зазначено, що предметом зовнішньоекономічного договору крім клепки дубової є: обпалені та необпалені дубові планки, шматочки дубової деревини різної форми та розміру та відходи деревини.
Під час проведення повного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу з реєстраційним номерним знаком НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів даним, зазначеним у митній декларації виявлено, що кількість товару відповідає даним заявленим у товаросупровідних та товаротранспортних документах і митній декларації. (Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 17.05.2022 №UA305130/2022/013121). Разом з тим, з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно УКТ ЗЕД, здійснено відбір проб зразків в кількості 6 штук.
17.05.2022 року Закарпатською митницею направлено лист (вих. 402 від 18.05.2022 року) з запитом про проведення дослідження (аналізу, експертизи). 19.05.2022 року на адресу Закарпатської митниці надійшов висновок Закарпатського відділу експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 142000-3800-0073 від 19.05.2022 року, після чого Закарпатською митницею було ініційовано направлення листа до профільного підрозділу Державної митної служби України з метою надання методологічної допомоги у вирішенні питання класифікації вказаного товару.
15.06.2022 року Закарпатською митницею отримано лист Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Державної митної служби України №15/15-04-01/7/1946, згідно якого товар, заявлений до митного оформлення за митною декларацією ЕК10АА №305130/2022/013121 від 17.05.2022 року класифікується у товарній позиції 4407 згідно УКТ ЗЕД.
15.06.2022 року на підставі проведеного митного огляду, листа Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Державної митної служби України №15/15-04-01/7/1946, висновку Закарпатського відділу експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 142000-3800-0073 від 19.05.2022 року, управлінням митних платежів, контролю митної вартості митно-тарифного регулювання Закарпатської митниці винесено Рішення про визначення коду товару № КТ-UA305000-0049-2022 від 15.06.2022 року, згідно якого код товару змінено на 4407919000 УКТЗЕД - «пилопродукція з деревини дуба прямокутної форми поперечного перерізу, фізичними (лінійними) розмірами: товщиною - 30-32 мм, шириною - 71-112 мм, довжиною - 99-100 см», має паралельні сторони по всій довжині з приблизно однаковою товщиною, торці відпиляні під прямим кутом - 33,862 м3 . Призначена для виготовлення бочок для витримки вина.
Лісоматеріали та виготовлені з них пиломатеріали, які класифікуються за кодом 4407919000 УКТЗЕД підпадають під дію Закону України від 08.09.2005 року № 2860-IV "Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів" та Постанови Кабінету міністрів України від 21.12.2005 року №1260 "Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій" згідно яких «Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій» є обов`язковим документом під час здійснення експорту лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Відповідно до пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2005 р. N1260 «Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій», експортери несуть відповідальність за достовірність інформації в поданих ним документах.
Отже, директором ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30) ОСОБА_2 , з метою здійснення експорту пиломатеріалів без дотримання заходів нетарифного регулювання, а саме: не подання Сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій, свідомо подано, через декларанта ПП МБФ «Брок-сервіс» ОСОБА_3 , митному органу документи, що містять неправдиві відомості щодо найменування товару.
Таким чином, громадянкою України ОСОБА_2 , вчинено дії, спрямовані на переміщення товару: «пилопродукція з деревини дуба прямокутної форми поперечного перерізу, фізичними (лінійними) розмірами: товщиною - 30-32 мм, шириною - 71-112 мм, довжиною - 99-100 см», має паралельні сторони по всій довжині з приблизно однаковою товщиною, торці відпиляні під прямим кутом - 33,862 м3», через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо дійсного найменування товару, неправдиві відомості необхідні для визначення коду товару згідно УКТЗЕД, що є порушенням митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України».
Згідно з висновком Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 142000-3800-0096 від 26.07.2022 вартість предметів правопорушення становить 2 082 539,89 грн.(а.с. 94-100).
Безпосередні предмети правопорушення - «пилопродукція з деревини дуба прямокутної форми поперечного перерізу, фізичними (лінійними) розмірами: товщиною - 30-32 мм, шириною - 71-112 мм, довжиною - 99-100 см», має паралельні сторони по всій довжині з приблизно однаковою товщиною, торці відпиляні під прямим кутом - загальним об`ємом 33,862 м3» загальною вартістю 2 082 539,89 грн. в порядку ст. 511 МК України вилучені (а.с. 4), та зберігаються в зоні діяльності Закарпатської митниці (юридична адреса: вул. Собранецька, 220, м. Ужгород, 88000) (а.с. 57).
Правова позиція особи, про притягнення якої до адміністративної відповідальності ставиться питання
05.09.2022 до суду надійшли письмові заперечення представника Кадар К.Й., в яких ставиться питання про закриття провадження у справі № 760/10787/22 про порушення ОСОБА_2 митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, та повернення ТОВ «Вуд Інтернаціонал» в особі директора ОСОБА_2 вилученого товару, зазначеного у протоколі про порушення митних правил № 0606/30500/22 від 20.06.2022, як пилопродукція з деревини дуба прямокутної форми поперечного перерізу, фізичними (лінійними) розмірами: товщиною - 30-32 мм, шириною - 71-112 мм, довжиною - 99-100 см, має паралельні сторони по всій довжині з приблизно однаковою товщиною, торці відпиляні під прямим кутом, кількістю 33,862 м куб.
В обґрунтування таких вимог, зокрема, зазначається, що в даному випадку при визначені коду товару декларантом ОСОБА_2 не було порушено правил класифікації, оскільки через митний кордон готувався до переміщення саме задекларований товар - клепка колото-пиляна дубова, замовлена покупцем за контрактом № 02/10-21 від 11.10.2021, вимоги до якої узгоджені між продавцем-виробником ТОВ «Вуд Інтернаціонал» і покупцем компанією «OAKWINE» S.a.r.l. у додатковій угоді від 09.03.2022 № 3 до контракту № 02/10-21 від 11.10.2021.
Зауважується, що визначені сторонами вимоги до клепки узгоджуються із стандартом Мінагрополітики України від 03.02.2006 «Технічні умови СОУ 20.10.-370369:2006 - Клепка дубов», де розділом 4 «Основні параметри та розміри» пунктом 4.2. з урахуванням пункту 3.1. розділу 3 «Класифікація» регламентовано, що за умов погодження зі споживачем виробництво клепки дубової типів 4 (клепка дубова для витримки у резервуарах виноматеріалів) і 5 (клепка дубова для витримки у резервуарах спиртів при виробництві коньяку, бренді, віскі і кальвадосу) допускається за іншими розмірами. Що стосується клепки колото-пиляної дубової для виготовлення бочок, то розміри товару, у митному оформленні якого було відмовлено, повністю відповідають основним параметрам та розмірам, що встановленні стандартом Мінагрополітики України від 03.02.2006 «Технічні умови СОУ 20.10.-370369:2006 - Клепка дубова».
Вказується, що це підтверджується також, експертним заключенням № В-310 Хустського відділення Закарпатської торгово-промислової палати від 17 травня 2022 року, яке свідчить, що перевірена партія пилопродукції із деревини дуба загальним об`ємом 33,862 м3 згідно ТУ У 16.1-00994207-001-2018 та СОУ 20.10.-37-369:2006 «Клепка дубова. Технічні умови» відповідає дубовій клепці і придатна до експортування.
Звертається увага, що рішення Закарпатської митниці від 15.06.2022 № КТ- UA305000-0049-2022 про визначення коду товару ТОВ «Вуд Інтернаціонал» оскаржено в порядку адміністративного судочинства.
Крім письмових заперечень, пізніше представником ОСОБА_2 було направлено до суду повідомлення за змістом яких рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 16.11.2022 у справі № 260/2955/22 за позовом ТОВ «Вуд Інтернаціонал" до Закарпатської митниці Державної митної служби України рішення Закарпатської митниці Державної митної служби про визначення коду товару від 15.06.2022 № КТ-ІІА305000-0049-2022 було визнано протиправним і скасоване, а постановою від 07.02.2023 Восьмого апеляційного адміністративного суду в справі № 260/2955/22, провадження № А/857/18662/22, рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 16.11.2022 у справі № 260/2955/22 залишено без змін.
Щодо явки учасників провадження в судові засідання та наданих у засіданні пояснень
У судове засідання 24.02.2023 з`явились і представник Київської митниці, і захисник особи, про притягнення якої до адміністративної відповідальності ставиться питання.
Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської митниці щодо притягнення громадянки ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення ним митних правил.
Захисник Кадар К.Й. щодо вимог та доводів представника митниці заперечував повністю, вказуючи на скасування в судовому порядку рішення від 15.06.2022 № КТ-ІІА305000-0049-2022 Закарпатської митниці Державної митної служби про визначення коду товару, яке стало підставою для складання протоколу про порушення митних правил № 0606/30500/22.
Мотиви суду
Заслухавши пояснення представника Київської міської митниці та представника особи, про притягнення якої до адміністративної відповідальності поставлено питання, дослідивши матеріали справи, суд звертає увагу на наступне.
За змістом ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Адміністративним правопорушенням визнається винна (умисна чи необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність (ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення /далі - КУпАП/).
Аналіз положень ст. 458 МК України і ст. 9 КУпАП у поєднанні із положеннями ст. 280 КУпАП дає підстави стверджувати, що під час провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає доведенню наявність у діях особи як об`єктивної, так і суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення поставленого особі у вину.
Згідно з вимогами ст.ст. 245, 252 КУпАП, під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин справи, вирішення її в точній відповідності із Законом.
Відповідно до ст. 280 КУпАП суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються із наступних джерел: протоколу про порушення митних правил, протоколів процесуальних дій, додатків до зазначених протоколів; пояснень свідків; пояснень особи, яка притягується до відповідальності; висновку експерта; інших документів (належним чином завірених копій або витягів з них) та інформації у тому числі тієї, що перебуває в електронному вигляді, а також товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил.
Доказами в справі про адміністративне правопорушення, як це визначено у ст. 251 КУпАП, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами.
Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягається до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до ч. 1 ст. 318 МК України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Згідно з ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого МК України та сплатити митні платежі.
Відповідно до пункту 3.2 Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом, або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.
За змістом ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 8 ст. 264 МК України передбачено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно ч. 2 ст. 459 та п. 7, п. 43 ст. 4 МК України суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Частиною 1 ст. 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Відповідне правопорушення може бути вчинене умисно або з необережності.
Разом з тим, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення відповідно до статті 245 КУпАП є, зокрема, своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, а крім того, виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень і запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Об`єктивність суду, від якої напряму залежить вирішення справи, тісно пов`язана із безсторонністю і неупередженістю суду й забезпечується різними чинниками та шляхом регламентування судових процедур, у тому числі шляхом відсторонення суду від процесу збирання доказів вчинення чи невчинення адміністративного правопорушення, винуватості чи невинуватості особи (на користь чи проти обвинувачення), оскільки в іншому випадку суд в тій чи іншій мірі виступав би в інтересах певної сторони (учасника), що ставило би під сумнів можливість суду забезпечити об`єктивність під час вирішення справи, а отже, і статус суду як незалежного, безстороннього і справедливого органу правосуддя.
Суд першої інстанції за нормами КУпАП є судом «факту і права», а отже, має право і зобов`язаний встановлювати фактичні обставини, досліджувати і оцінювати докази для розгляду та вирішення справи про адміністративне правопорушення на основі суворого додержання законності як у частині кваліфікації дій особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, встановлення юридичного складу правопорушення, так і в частині застосування заходів адміністративного впливу до такої особи у точній відповідності із законом.
Як вбачається з матеріалів справи, 17.05.2022 з метою декларування товарів, що належать ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30), декларантом ПП МБФ «Брок-сервіс» ОСОБА_3 , на митний пост «Ужгород-вантажний» Закарпатської митниці подано митну декларацію типу ЕК10АА № 305130/2022/013121 для проведення митного оформлення та випуску у вільний обіг за межі митної території України (експорт) товару «Клепка колото-пиляна дубова для виготовлення бочок для витримки вина», загальним об`ємом - 33,862 м.куб. (залікова кількість - 27,143 м.куб.), розмірами 0.032х1,00х0,04-0,18», загальною вагою брутто - 23700 кг. та загальною вагою нетто 23260 кг, призначена для виготовлення бочок для витримки вина. Статистична вартість товару становить 67857,50 євро, що згідно курсу валют станом на 17.05.2022 становить 2 068 242,31 грн.
Товар експортувався згідно контракту № 02/10-21 від 11.10.2021, укладеного ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30) з компанією «OAK WINE S.A.R.L» (Grand Duchee de Luxembourg, 33, avenue de la Liberte, 1931 Luxembourg). ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" через декларанта ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30), декларантом ПП МБФ «Брок-сервіс» ОСОБА_3 до митного контролю та митного оформлення подано документи: рахунок-фактура №0000-000061 від 16.05.2022, контракт №02/10-21 від 11.10.2021 року, специфікацію №0000-000061 від 16.05.2022 року, експертне заключення Хустського відділення Закарпатської трогово-промислової палати №В-310 від 20.05.2022 року. У вказаних документах зазначено, що з митної території України експортується товар: «Клепка дубова для виготовлення бочок для витримки вина», загальним об`ємом - 33,862 м.куб. (залікова кількість - 27,143 м.куб.), розмірами 0.032х1,00х0,04-0,18, загальною вагою брутто - 23700 кг. та загальною вагою нетто 23260 кг».
На підставі зазначених документів, декларантом ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30), декларантом ПП МБФ «Брок-сервіс» ОСОБА_3 у графі 31 митної декларації заявлено відомості про товар: «Клепка колото-пиляна дубова для виготовлення бочок для витримки вина», загальним об`ємом - 33,862 м.куб. (залікова кількість - 27,143 м.куб.), розмірами 0.032х1,00х0,04-0,18, загальною вагою брутто - 23700 кг. та загальною вагою нетто 23260 кг, 22 пачки, які перевозяться автомобілем марки «DAF» реєстраційний номерний знак НОМЕР_2 , причіп реєстраційний номерний знак НОМЕР_3 . Одночасно, в договорі №02/10-21 від 11.10.2022 року, укладеному ТОВ "ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ" (код ЄДРПОУ 39322650, м. Хуст, вул. Сливова, 30) з компанією OAK WINE S.A.R.L» (Grand Duchee de Luxembourg, 33, avenue de la Liberte, 1931 Luxembourg), зазначено, що предметом зовнішньоекономічного договору крім клепки дубової є: обпалені та необпалені дубові планки, шматочки дубової деревини різної форми та розміру та відходи деревини.
Під час проведення повного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу з реєстраційним номерним знаком НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів даним, зазначеним у митній декларації виявлено, що кількість товару відповідає даним заявленим у товаросупровідних та товаротранспортних документах і митній декларації. (Акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 17.05.2022 №UA305130/2022/013121). Разом з тим, з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно УКТ ЗЕД, здійснено відбір проб зразків в кількості 6 штук.
15.06.2022 Закарпатською митницею отримано лист Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Державної митної служби України №15/15-04-01/7/1946, згідно якого товар, заявлений до митного оформлення за митною декларацією ЕК10АА № 305130/2022/013121 від 17.05.2022 класифікується у товарній позиції 4407 згідно УКТ ЗЕД.
15.06.2022 на підставі проведеного митного огляду, листа Департаменту митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Державної митної служби України № 15/15-04-01/7/1946, висновку Закарпатського відділу експертиз та досліджень Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби № 142000-3800-0073 від 19.05.2022, управлінням митних платежів, контролю митної вартості митно-тарифного регулювання Закарпатської митниці винесено Рішення про визначення коду товару № КТ-UA305000-0049-2022, згідно якого код товару змінено на 4407919000 УКТЗЕД - «пилопродукція з деревини дуба прямокутної форми поперечного перерізу, фізичними (лінійними) розмірами: товщиною - 30-32 мм, шириною - 71-112 мм, довжиною - 99-100 см», має паралельні сторони по всій довжині з приблизно однаковою товщиною, торці відпиляні під прямим кутом - 33,862 м3 . Призначена для виготовлення бочок для витримки вина.
Лісоматеріали та виготовлені з них пиломатеріали, які класифікуються за кодом 4407919000 УКТЗЕД підпадають під дію Закону України від 08.09.2005 року № 2860-IV "Про особливості державного регулювання діяльності суб`єктів підприємницької діяльності, пов`язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів" та Постанови Кабінету міністрів України від 21.12.2005 року №1260 "Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій" згідно яких «Сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій» є обов`язковим документом під час здійснення експорту лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.
Однак, як вбачається з доданих до матеріалів справи стороною захисту копій судових рішень, рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 16.11.2022 у справі № 260/2955/22 адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ» задоволено; визнано протиправним та скасовано рішення Закарпатської митниці Державної митної служби України про визначення коду товару від 15.069.2022 № КТ-UA305000-0049-2022.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.02.2023 у справі № 260/2955/22 апеляційну скаргу Закарпатської митниці Державної митної служби України залишено без задоволення, а зазначене рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 16.11.2022 у справі № 260/2955/22 - без змін.
Відповідно до ст. 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину (правопорушення) і не може бути піддана кримінальному покаранню (адміністративному стягненню), доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
У п. 53 рішення ЄСПЛ у справі «Федорченко та Лозенко проти України» вказано, що суд при оцінці доказів суд керується критерієм доведення "поза розумним сумнівом".
При цьому, обов`язок доказування винуватості особи, що притягається до відповідальності за адміністративне правопорушення (порушення митних правил), часу, місця, мети і способу вчинення порушення митних правил, покладається на орган, що розпочав провадження в справі, в даному випадку - Київську митницю Держмитслужби.
Статтею 7 КУпАП встановлено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
За змістом ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
За обставин відсутності доказів, які б вказували на те, що дії керівника ТОВ «ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ» ОСОБА_2 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо дійсного найменування товару, неправдиві відомості необхідні для визначення коду товару згідно УКТЗЕД, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, у суду відсутні підстави вважати в діях ОСОБА_2 наявність ознак порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Отже, суд приходить висновку про відсутність складу адміністративного правопорушення у діях ОСОБА_2 , що за ст. 247 КУпАП є підставою до закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення.
Відповідно до ч. 6 ст. 283 КпАП України постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, а також вказівку про порядок і строк її оскарження.
Безпосередні предмети правопорушення підлягають поверненню особі, у якої вони були тимчасово вилучені (або його законному представнику).
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 9, 247, 280, 283, 284, 294 КУпАП, ст.ст. 458, 483, 489, 527-529 МК України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Закрити провадження відносно громадянки України ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , директор ТОВ «ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ», місце проживання - АДРЕСА_1 , ідентифікаційний код - НОМЕР_1 ) за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутністю у її діях складу адміністративного правопорушення (протокол про порушення митних правил № 0606/30500/22 від 20.06.2022).
Тимчасово вилучений товар, зазначений у протоколі про порушення митних правил № 0606/30500/22 від 20.06.2022, як
- пилопродукція з деревини дуба прямокутної форми поперечного перерізу, фізичними (лінійними) розмірами: товщиною - 30-32 мм, шириною - 71-112 мм, довжиною - 99-100 см, має паралельні сторони по всій довжині з приблизно однаковою товщиною, торці відпиляні під прямим кутом, кількістю 33,862 куб м
повернути власнику (ТОВ«ВУД ІНТЕРНАЦІОНАЛ»).
Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя Л. Л. Зуєвич
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2023 |
Оприлюднено | 27.02.2023 |
Номер документу | 109191415 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Зуєвич Л. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні