Справа № 947/24860/22
Провадження № 2-о/947/52/23
УХВАЛА
27.02.2023 року
Київський районний суд м. Одеси в складі:
головуючогосудді Салтан Л.В.,
за участі секретаря судового засідання Остапчук О.Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі заяву представника Київської районної адміністрації, як органу опіки та піклування про роз`яснення ухвали суду у цивільній справі за заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), заінтересовані особи: приватний нотаріус Петрушенко Тетяна Анатоліївна (м. Одеса, вул. Довженка, 3), Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (м. Одеса, вул. Старицького, 10-А) про оголошення особи померлою, -
В С Т А Н О В И Л А:
19.07.2019 року заявник звернувся до суду з заявою про оголошення особи померлою.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями зазначена заява передана судді Салтан Л.В.
Ухвалою судді Київського районного суду м. Одеси від 17.11.2022 року було відкрито провадження у справі, витребувано докази та зобов`язано орган опіки та піклування Київської районної адміністрації Одеської міської ради вжити заходів щодо встановлення обсягу майна ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , та встановити над ним опіку.
23.02.2023 року до суду надійшла заява представника Київської районної адміністрації, як органу опіки та піклування про роз`яснення ухвали суду від 17.11.2022 року в частині зобов`язання орган опіки та піклування Київської районної адміністрації Одеської міської ради вжити заходів щодо встановлення обсягу майна ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , та встановити над ним опіку.
Дослідивши матеріали справи суд вважає заяву такою, що не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно дост.271 ЦПК Україниза заявою учасників справи, державного виконавця, приватного виконавця суд роз`яснює судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення. Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо судове рішення ще не виконане або не закінчився строк, протягом якого рішення може бути пред`явлене до примусового виконання. Суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може викликати учасників справи, державного чи приватного виконавця в судове засідання. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розглядові заяви про роз`яснення рішення.
За змістом зазначеної норми процесуального права, рішення суду може бути роз`яснено, у разі, якщо без такого роз`яснення його важко виконати, оскільки існує значна ймовірність неправильного його виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення. Тобто, роз`яснення рішення суду - це засіб виправлення недоліків судового акта, який полягає в усуненні неясності судового акта і викладенні рішення суду у більш ясній і зрозумілій формі. Суть роз`яснення судового рішення полягає в тому, що суд не повинен давати відповідь на нові питання та вирішувати невирішені вимоги, він лише має роз`яснити положення ухваленого ним рішення, які нечітко ним сформульовані, що позбавляє можливості його реалізації. Якщо у заяві про роз`яснення рішення фактично порушено питання про зміну рішення або внесення в нього нових даних, у тому числі й роз`яснення мотивів ухваленого рішення, суд ухвалою відмовляє в роз`ясненні рішення.
Відповідно до частини другої статті 44 ЦК України, опіка може бути встановлена нотаріусом також за заявою органу опіки та піклування, якими відповідно до частини першої статті 56 ЦК є районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах, сільських, селищних рад.
Згідно із статтею 307 Цивільного процесуального кодексу України суд до початку розгляду справи про визнання фізичної особи безвісно відсутньою встановлює осіб (родичів, співробітників тощо), які можуть дати свідчення про фізичну особу, місце перебування якої невідоме, запитує відповідні організації за останнім місцем проживання відсутнього (житлово-експлуатаційні організації, органи реєстрації місця проживання осіб або органи місцевого самоврядування) і за останнім місцем роботи про наявність відомостей щодо фізичної особи, місце перебування якої невідоме та одночасно вживає заходів через органи опіки та піклування щодо встановлення опіки над майном фізичної особи, місцеперебування якої невідоме, якщо опіку над майном ще не встановлено.
Згідно зі статтею 305 Цивільного процесуального кодексу України заява про визнання фізичної особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою подається до суду за місцем проживання заявника або за останнім відомим місцем проживання (перебування) фізичної особи, місцеперебування якої невідоме, або за місцезнаходженням її майна.
У разі звернення органу опіки та піклування нотаріус на виконання загальних правил вчинення нотаріальних дій, визначених Законом України Про нотаріат, крім встановлення особи, яка безпосередньо звернулася за вчиненням нотаріальної дії, перевіряє цивільну правоздатність та дієздатність такого органу, а також повноваження представника.
Згідно із підпунктом 2.2. глави 9-1 розділу ІІ Наказу Міністерства юстиції України від 22 лютого 2012 року № 296 «Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України» (далі Порядку), перед описом майна фізичної особи, яка визнана безвісно відсутньою або зникла безвісти за особливих обставин, та встановленням над ним опіки нотаріус, серед іншого, з`ясовує та перевіряє наявність майна, його склад, місцезнаходження, належність особі, яка визнана безвісно відсутньою або зникла безвісти за особливих обставин. При цьому, аналізуючи цю норму у сукупності із підпунктом 3.1. глави 9-1 розділу ІІ Порядку, де закріплено, що нотаріус описує заявлене майно, можна дійти висновку, що нотаріус на виконання норми, що аналізується, встановлює наявність лише заявленого майна, визначає його склад, встановлює місцезнаходження та належність особі, яка визнана безвісно відсутньою або зникла безвісти за особливих обставин такого майна. На підтвердження зазначеного заявником у заяві про встановлення опіки подаються відповідні документи, достовірність відомостей у яких має бути перевірена нотаріусом, у тому числі, за даними єдиних та державних реєстрів чи шляхом запитування інформації від органів влади, підприємств, установ та організацій, що відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав на майно. У разі відсутності (у тому числі внаслідок втрати або знищення) документів, що підтверджують право власності на майно, належність такого майна особі, яка визнана безвісно відсутньою або зникла безвісти за особливих обставин, перевіряється нотаріусом за відомостями реєстрів, кадастрів, автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, у тому числі шляхом безпосереднього доступу, або шляхом запиту до органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію таких прав, про надання відповідної інформації (довідок, засвідчених в установленому законодавством порядку копій документів тощо).
Відповідно до підпункту 4.1. пункту 4 глави 9-1 розділу ІІ Порядку нотаріус призначає опікуном над майном особи, яка визнана безвісно відсутньою або зникла безвісти за особливих обставин, фізичну особу з повною цивільною дієздатністю (за письмовою згодою), зокрема з числа близьких родичів або членів сім`ї відповідної особи, або орган опіки та піклування.
З викладеного вбачається, чіткий порядок звернення органу опіки та піклування з заявою до нотаріуса.
Заявником ОСОБА_1 вказано в якості заінтересованої особи у справі приватний нотаріус ОМНО Петрушенко Тетяна Анатоліївна, протее при поданні заяви про роз`яснення ухвали суду від 17.11.2022 року представником не надано доказів того, що вона зверталась до нотаріуса з вказаною заявою, та які трудноші у неї при цьому виникли, не надано відмови нотаріуса у вчиненні нотаріальної дії.
Ухвала Київського районного суду м. Одеси від 17.11.2022 року викладена повно і чітко, а в поданій заяві не наведено обставин, що підтверджують наявність труднощів її розумінні.
Підсумовуючи зазначене, суд приходить до висновку, що ухвала є чіткою, зрозумілою і встановлені судомфактичні обставини підтверджені відповідними доказами, що містяться в матеріалах справи, тому рішення додаткового роз`яснення не потребує.
Керуючисьст.271 ЦПК України, суд, -
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні заяви представника Київської районної адміністрації, як органу опіки та піклування про роз`яснення ухвали суду у цивільній справі за заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ), заінтересовані особи: приватний нотаріус Петрушенко Тетяна Анатоліївна (м. Одеса, вул. Довженка, 3), Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (м. Одеса, вул. Старицького, 10-А) про оголошення особи померлою.
Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення. Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Ухвалу складено 27.02.2023 року.
Суддя Салтан Л. В.
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2023 |
Оприлюднено | 28.02.2023 |
Номер документу | 109201424 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про визнання фізичної особи безвісно відсутньою чи оголошення її померлою |
Цивільне
Київський районний суд м. Одеси
Салтан Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні