ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
24 лютого 2023 року Справа № 280/6882/22 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
06.12.2022 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Управління Східною офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (далі позивач) до Районної адміністрації Запорізької міської ради по Шевченківському району (далі - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з районної адміністрації Запорізької міської ради по Шевченківському району 115775,28 гривень до міського бюджету міста Запоріжжя.
Ухвалою суду від 12.12.2022 позовну заяву було залишено без руху на підставі ст. 169 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) та встановлено відповідачу термін для усунення недоліків. Позивачем через канцелярію суду надані документи на виконання ухвали суду, якими були усунуті недоліки позовної заяви.
Ухвалою суду від 26.12.2022 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що з позивачем з 02.06.2022 року по 01.07.2022 року проведено перевірку закупівель відповідача, зокрема, за договором про закупівлю послуги від 19.10.2021 № 142 укладеного з TOB «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС», за результатами якої позивачем складено Акт від 01.07.2022 № 040808-24/2. На підставі висновків акту перевірки винесено вимогу, якою зобов`язано відповідача усунути виявлені порушення, а саме забезпечити відшкодування ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» відповідно до норм статей 216-229 ГК України, статей 22, 610-625 ЦК України шляхом перерахування до місцевого бюджету коштів у сумі 115775,28 грн, зайво сплачених Шевченківською РА, або в інший визначений законодавством спосіб. В зв`язку з тим, що відповідачем не усунуті порушення, а саме не перераховані кошти в сумі 115775,28 грн. позивач звернувся з даним позовом до суду.
До суду надійшов відзив від відповідача, в якому відповідач зазначає про безпідставність та необґрунтованість заявлених позовних вимог та зазначає, надані позивачем до позовної заяви довідка зустрічної звірки у TOB "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" від 24.06.2022 № 08.08 22/1 та акт перевірки закупівель від 01.07.2022 № 040808-24/2, складений на підставі дослідження наданих під час такої зустрічної звірки документів (якими позивач обґрунтовує наявність складу правопорушення), не можуть бути прийняті судом як належні та допустимі докази у справі, враховуючи обставини, викладені у запереченні від 14.07.2022 №22.01/01-27-406 до акту перевірки та листі від 08.07.2022 №471 від TOB «ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ». Зазначає, що позивачем безпідставно не було взято до уваги обставини, викладені у зазначених документах, та поза межами власної компетенції були визначені як такі, що мають ознаки фіктивності. Наразі, вказаним листом TOB «ВЕЛЬТУМ- ЗАПОРІЖЖЯ» фактично підтвердило допущення помилки в наданій ним інформації під час проведення зустрічної звірки, а саме TOB «ВЕЛЬТУМ- ЗАПОРІЖЖЯ» підтвердило факт надання послуг з навантаження, подрібнення, вивезення та утилізації гілля і щепи за договором від 19.10.2021 №142 у 2021 році в загальній кількості 526,5 т., а не 493,8 тонни, як зазначено в матеріалах зустрічної звірки та, як наслідок, в акті перевірки закупівель від 01.07.2022 № 040808-24/2. В задоволенні позову просить відмовити.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Суд, оцінивши повідомлені позивачем обставини та наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.
Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Відповідно до вимог частини 2 статті 2, частини 2 статті 5 Закону №2939, підпунктів 1, 2 пункту 4 Порядку № 631 та на підставі направлень від 01.06.2022 №№ 131, 132, 133 на проведення перевірки закупівель, ревізійною групою під керівництвом заступника начальника відділу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області Курільця В.В. проведено перевірку закупівель районної адміністрації Запорізької міської ради по Шевченківському району за період з 01.01.2021 по 01.06.2022.
Так, позивачем з 02.06.2022 року по 01.07.2022 року проведено перевірку закупівель відповідача, зокрема, за договором про закупівлю послуги від 19.10.2021 № 142 укладеного з TOB «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС», та за результатами якої позивачем складено Акт від 01.07.2022 № 040808-24/2 перевірки закупівель Районної адміністрації Запорізької міської ради по Шевченківському району за період з 01.01.2021 по 01.06.2022, який відповідачем підписаний із запереченнями.
Під час перевірки встановлені порушення законодавства, що призвели до збитків, у загальній сумі 115775,28 грн, а саме: в порушення вимог ст.629 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-ІУ, ст.193 Господарського Кодексу України від 16.01.2003 та Технічного завдання до договору про закупівлю послуги від 19.10.2021 №142, підрядною організацією ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС», впродовж жовтня - грудня 2021 року було завищено обсяг послуг з навантаження, подрібнення, вивезення та утилізації гілля і щепи на 30,712 тон, що призвело до завищення вартості виконаних робіт за договором від 19.10.2021 №142 на загальну суму 115 775, 28 грн.
Враховуючи не усунення встановлено перевіркою порушення па адресу Шевченківської РА направлено вимогу від 26.07.2022 № 040800Н-13/1770-2022, відповідно до якої Управління вимагало забезпечити відшкодування ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» відповідно до норм статей 216-229 ГК України, статей 22, 610-625 ЦК України шляхом перерахування до місцевого бюджету коштів у сумі 115775,28 грн, зайво сплачених Шевченківською РА, або в інший визначений законодавством спосіб.
У зв`язку з невиконанням відповідачем, метою усунення встановлених ревізією порушень позивач звернувся до суду з позовною заявою про стягнення з відповідача 115775,28 грн.
Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає наступне.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначаються Законом №2939-ХІІ, частиною першої статті 1 якого, установлено, що здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Пунктом 1 Положення про Державну аудиторську службу України, встановлено, що Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи (пункт 7 Положення про Державну аудиторську службу України).
Наказом Держаудитслужби України від 02.06.2016 № 23 затверджено Положення про Східний офіс Держаудитслужби, відповідно до якого основним завданням Офісу є реалізація повноважень Держаудитслужби на території Дніпропетровської, Донецької, Запорізької та Кіровоградської областей та у складі Офісу утворюються як структурні підрозділи, в т.ч. управління Східного офісу Держаудит служби в Запорізькій області.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону №2939-ХІІ головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, перевірки державних закупівель та інспектування (частина друга статті 2 Закону №2939-ХІІ).
За визначенням, наведеним у частині першій статті 3 Закону №2939-ХІІ державний фінансовий аудит є різновидом державного фінансового контролю і полягає у перевірці та аналізі органом державного фінансового контролю фактичного стану справ щодо законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів і майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку і достовірності фінансової звітності, функціонування системи внутрішнього контролю. Результати державного фінансового аудиту та їх оцінка викладаються у звіті.
За змістом пунктів 1, 7, 10 частини першої статті 10 Закону № 2939-XII органу державного фінансового контролю надається право перевіряти у підконтрольних установах грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, проводити перевірки фактичної наявності цінностей (грошових сум, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо); пред`являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що Держаудитслужба та її територіальні органи мають право здійснювати контроль за використанням коштів державного і місцевого бюджету та, у разі виявлення порушень законодавства, пред`являти обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення таких правопорушень. При виявленні збитків, завданих державі чи об`єкту контролю, контролюючий орган має право визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, та звернутися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не вжито заходів щодо усунення виявлених під час здійснення перевірки порушень законодавства.
Судом встановлено, що відповідачем за результатами проведеної процедури відкритих торгів по предмету закупівлі: ДК 021:2015: 90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Навантаження, подрібнення та вивезення гілля (оплата послуг із благоустрою) (номер UA-2021-09-10-003 694-Ь) заключено договір з TOB «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС».
У відповідності з договором про закупівлю послуги від 19.10.2021 №142, укладеного між Шевченківською РА з Товариством з обмеженою відповідальністю «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС», останній зобов`язується на власний ризик, своїми силами з використанням своїх механізмів та обладнання надати послуги «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Навантаження, подрібнення та вивезення і Ілля (оплата послу і із благоустрою)» згідно технічного завдання та інших умов, викладених в тендерній документації Замовника торгів за рахунок коштів місцевого бюджету, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити такі послуги на умовах, визначених цим договором та чинним законодавством України.
Згідно додаткової угоди від 24.12.2021 №1 до вказаного договору, строк дії договору та термін надання послуг встановлено до 01.04.2022, а додатковою угодою від 14.01.2022 №2 до договору збільшено ціну договору та подовжено строк його дії й термін надання послуг до 31.12.2022.
Обсяг закупівлі послуг за цим договором визначається Технічним завданням, а перелік видів та вартість робіт, що входять до складу послуги, визначаються у Договірній ціні.
За умовами договору від 19.10.2021 №142, Технічне завдання (Додаток №1) та Договірна ціна (Додаток №2) є невід`ємними частинами цього договору. Також, на підставі додаткової угоди від 14.01.2022 №2 до договору затверджено Договірну ціну (Додаток №3) та Технічне завдання (Додаток №4).
Так, згідно Технічного завдання, яке є Додатком №1 до договору, обсяг послуги складає: для прибирання гілля з навантаженням та вивезенням (перевезення на відстань до 15 км) 62 т, для прибирання гілля з подрібненням, навантаженням та вивезенням (перевезення на відстань до 15 км) 462,512 т.
Крім того, Технічним завданням, що є Додатком №4 до договору, затвердженим додатковою угодою від 14.01.2022 №2, обсяг послуги становить: для прибирання гілля з навантаженням та вивезенням (перевезення па відстань до 15 км) - 16 т., для прибирання гілля з подрібненням, навантаженням та вивезенням (перевезення на відстань до 15 км) 88,9 т.
Відповідно до умов Технічних завдань, зазначений обсяг послуг може уточнюватися (коригуватися) в межах вартості закупівлі послуг. Послуги надаються на прибудинкових територіях Шевченківського району м, Запоріжжя протягом 2021- 2022 років.
Ціна договору від 19.10.2021 №142 (з урахуванням додаткової угоди від14.01.2022 №2) складає 2 387 990,6 грн (без ПДВ), з яких сума фінансування у 2021 році складає 1990000 грн (прибирання гілля з навантаженням та вивезенням 175 000 грн, прибирання гілля з подрібненням, навантаженням та вивезенням 1 815 000 грн), а сума фінансування у 2022 році становить 397 990,6 гривень.
Ціна цього договору може змінюватись у випадках, передбачених ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (із змінами).
Розрахунки за договором проводяться шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця протягом 15 банківських днів після підписання оформленого належним чином акту про надання послуг, підписаного уповноваженими представниками обох сторін. Бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються після отримання Замовником бюджетних призначень на підставі статей 48 та 49 Бюджетного кодексу України.
В акті перевірки позивачем зазначено, що в ході контрольного заходу, для підтвердження надання послуг Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Навантаження, подрібнення та вивезення гілля (оплата послуг із благоустрою)» до перевірки надано акти приймання виконаних послуг (форма КБ-2в), підписаних посадовими особами Замовника та Виконавця, на загальну суму 2 383 338 грн, в тому числі: акт від 02.11.2021 №1 -94 812 грн; акт від 19.11.2021 №17/2-53 273 грн; акт від 19.11.2021 № 17/3 - 342 772 грн; акт від 01.12.2021 №1 -279 868 грн; акт від 09.12.2021 №2- 177 580 грн; акт від 21.12.2021 №3 -308 176 грн; акт від 21.12.2021 №4 - 732 596 грн; акт від 08.02 2022 №1 - 132 195 грн; акт від 01.04.2022 №1 - 53 107 грн; акт від 11.04.2022 № 1 - 208 959 грн.
Крім того, на вказані обсяги наданих послуг, підтверджених актами за юрмою КБ-2в, було складено довідки про вартість виконаних послуг (форма КБ-3), які підписано представниками обох сторін.
Після оформлення та підписання вказаних вище актів за формою КБ-2в замовником проведено оплату за надані Виконавцем послуги «Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (Навантаження, подрібнення та вивезення гілля (оплата послуг із благоустрою)» за рахунок бюджетних коштів на загальну суму 2 383 338 грн (КПКВ 4416017, КЕКВ 2240).
Згідно даних меморіального ордеру №6, де відображено операції по бухгалтерському субрахунку 6415 «Розрахунки з іншими кредиторами», станом на 01.06.2022 дебіторська або кредиторська заборгованість по обліку Шевченківської РА перед TOB «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» за договором від 19.10.2021 №142 №114 відсутня.
Позивач зазначає, що з метою перевірки виконання господарського договору із ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» від 19.10.2021 №142, до ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» здійснено вихід з метою проведення зустрічної звірки. Однак, ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» відмовлено у наданні документів, що унеможливило проведення зустрічної звірки у даного суб`єкта господарювання.
З метою звіряння обсягів сміття, яке ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» передано на утилізацію на санкціоноване звалище, була проведена зустрічна звірка в ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя», яке володіє ліцензією на право провадження господарської діяльності з захоронення побутових відходів.
В ході зустрічної звірки встановлено, що ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» у періоді з 01.01.2021 по 01.06.2022 мало взаємовідносини з ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» за договорами на надання послуг по захороненню відходів від 17.09.2021 №202101313 та від 22.12.2021 №202101313.
Згідно актів приймання робот (надання послуг) ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» прийнято від ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» за вересень-грудень 2021 рік (протягом дії договору від 17.09.2021 №202100984) тверді побутові відходи у загальній кількості 1224,8 тонн, у тому числі: відходи, зібрані в Шевченківському районі м. Запоріжжя 493,8 тонн, відходи, зібрані в Дніпровському районі м. Запоріжжя 87,9 тонни, відходи, зібрані у Вознесенівському районі м. Запоріжжя 643,1 тонн. Згідно актів приймання робіт (надання послуг) ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» прийнято від ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» за січень-травень 2022 року за договором під 22.12.2021 №202101313 тверді побутові відходи у загальній кількості 1221,5 тонн. у тому числі: відходи, зібрані в Шевченківському районі м. Запоріжжя 104,9 тонни, відходи, зібрані в Олександрівському районі м. Запоріжжя 1,7 тонни, відходи, зібрані у Вознесенівському районі м. Запоріжжя 1114,9 тонни.
При цьому, згідно даних актів приймання виконаних послуг за договором від 19.10.2021 №142, ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» надано послуг з утилізації сміття в загальній кількості 629,412 тонн, у тому числі: за 2021 рік 524,512 тон. за січень- квітень 2022 року 104,9 тонн.
Таким чином, ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» за договором від 19.10.2021 №142 виставлено Шевченківській РА у 2021 році до оплати послуги і навантаження, подрібнення, вивезення та утилізації гілля і щепи в загальній кількості 524,512 тонн. А зустрічною звіркою щодо взаємовідносин між ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» та ТОВ «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» підтверджено надання вищевказаних послуг у 2021 році в загальній кількості 493,8 тонни. Тобто, TOB «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» завищено обсяг послуг з навантаження, подрібнення, вивезення та утилізації гілля і щепи за договором від 19.10.2021 №142 у 2021 році на 30,712 тонн, у тому числі: 3,63 тонни гілля та 27,082 тонн щепи кількість гілля і щепи розрахована пропорційно обсягам гілля і щепи у загальній кількості вивезених відходів за 2021 рік згідно актів приймання виконаних послуг).
При цьому, п.2.3 договору від 19.10.2021 №142 передбачено, що завантажене гілля ТОВ «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» транспортує тільки в спеціально відведені місця. Вивезення гілок (щепи) здійснюється виключно на санкціоновані звалища. Забороняється вивезення гілля, щепи у місця, не призначені для цього та їх спалювання. У Технічному завданні (яке є додатком №1 до договору від 19.10.2021 №142) вказано, що після виконання робіт необхідно надати замовнику акти виконаних робіт з копією документів підтверджуючих захоронення відходів.
Таким чином, в порушення вимоги ст.629 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 №435-IV, ст.193 Господарського кодексу України від 16.01.2003 V2436-IV, вимог Технічного завдання до договору від 19.10.2021 №142, внаслідок завищення обсягу послуг з навантаження, подрібнення, вивезення та утилізації гілля і щепи за договором від 19.10.2021 №142 у 2021 році на 30,712 тонн, завищено вартість виконаних робіт за договором від 19.10.2021 №142 у жовтні-грудні 2021 року на загальну суму 115 775,28 грн, чим міському бюджету м. Запоріжжя завдано збитки на вказану суму (КПКВ 4416017, КЕКВ 1240).
Суд не погоджується із такими висновками позивача та вважає за необхідне зазначити наступне.
Судом встановлено, що загальний обсяг Закупівлі відповідно до договору від 19.10.2021 № 142 в 2021 році склав 524,215 тонн.
З метою підтвердження об`єму послуг на захоронення комунально- змішаних відходів та уточнення кількісті тонн послуг на захоронення комунально- змішаних відходів (ГІЛЛЯ) по Шевченківському району за 2021 рік наданих TOB «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 44564994) відповідачем направлено лист від 06.07.2022 № 22.01/01-27-392 до TOB «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя».
08.07.2022 відповідачу листом № 471 від TOB «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» повідомлено, що виявлено технічну помилку в даних Полігону твердих побутових відходів № 1 та надано уточнюючий розрахунок щодо прийнятих за вересень - грудень 2021 року (протягом дії договору від 17.09.2021 № 202100984) TOB «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» від TOB «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» твердих побутових відходів, зібраних в розрізі районів м. Запоріжжя та підтверджено надання зазначених послуг в загальній кількості, а саме: Шевченківський район м. Запоріжжя - 526,5 т.
Враховуючи вищезазначене, твердження щодо завищення обсягів та вартості наданих послуг за договором від 19.10.2021 № 142 є не обґрунтованим.
Крім того, згідно Додатку № 2 до договору від 19.10.2021 № 142 після виконання робіт необхідно надати відповідачу акти виконаних робіт з копією документів підтверджуючих захоронення відходів.
Тому, на виконання вимог договору від 19.10.2021 № 142 акти виконаних робіт надані з копіями документів підтверджуючих захоронення відходів (корінцями до талонів на полігон ТПВ, послуги на захоронення комунально- змішаних відходів), в яких зазначено обсяг утилізації гілля, що відповідає обсягу вказаного в актах виконаних послуг. Отже, об`єми послуг в 2021 році за договором від 19.10.2021 № 142 повністю підтверджені.
В актах приймання робіт (надання послуг) між TOB «ВЕЛЬТУМ-Запоріжжя» та TOB «КЛІНЕКСПЕРТСЕРВІС» зазначено інформацію тільки про загальну кількість тонн, без розподілу обсягу по районах м. Запоріжжя. Відповідно до зазначеного, відсутнє підтвердження, що саме по Шевченківському району м. Запоріжжя завищено обсяг послуг з навантаження, подрібнення, вивезення та утилізації гілля і щепи за договором від 19.10.2021 № 142 у 2021 році на 30,712 тонн.
Суд також вважає за необхідне зазначити, що надані позивачем довідка зустрічної звірки у TOB "ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ" від 24.06.2022 № 08.08 22/1 та акт перевірки закупівель від 01.07.2022 № 040808-24/2, складений на підставі дослідження наданих під час такої зустрічної звірки документів (якими позивач обґрунтовує наявність складу правопорушення), не можуть бути прийняті судом як належні та допустимі докази у справі, враховуючи обставини, викладені у листі TOB «ВЕЛЬТУМ-ЗАПОРІЖЖЯ» від 08.07.2022 №471.
Оскільки, вказаним листом TOB «ВЕЛЬТУМ- ЗАПОРІЖЖЯ» фактично підтвердило допущення помилки в наданій ним інформації під час проведення зустрічної звірки, а саме TOB «ВЕЛЬТУМ- ЗАПОРІЖЖЯ» підтвердило факт надання послуг з навантаження, подрібнення, вивезення та утилізації гілля і щепи за договором від 19.10.2021 №142 у 2021 році в загальній кількості 526,5 тонни, а не 493,8 тонни, як зазначено в матеріалах зустрічної звірки та, як наслідок, в акті перевірки закупівель від 01.07.2022 № 040808-24/2.
Таким чином, на думку суду, висновки акту перевірки не відповідають дійсним обставинам.
Суд зазначає, що фактично, єдиною підставою для нарахування збитків є помилка, допущена TOB «ВЕЛЬТУМ- ЗАПОРІЖЖЯ» під час надання інформації позивачу в межах проведеної зустрічної звірки. Враховуючи наведені обставини, суд приходить до висновку, що позивачем не було доведено належними та допустимими доказами наявність усіх елементів складу правопорушення, а саме, протиправних дій відповідача, розміру збитків, а також наявності прямого причинного зв`язку між допущеним порушенням та наявністю збитків.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що відповідачем не доведена правомірність стягнення з відповідача 115775,28 грн. у зв`язку із чим позовні вимоги є не доведеними, не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 139 КАС України, судовий збір не розподіляється.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250,255 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовної заяви Управління Східною офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (вул. Перемоги 129, м. Запоріжжя, 69057, код ЄДРПОУ 41127371) до Районної адміністрації Запорізької міської ради по Шевченківському району (пр. Моторобудівників, буд. 34 м. Запоріжжя, 69068, код ЄДРПОУ 37573885) -відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 24.02.2023.
Суддя О.В. Конишева
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.02.2023 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 109216679 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні