Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Харків
27 лютого 2023 р. справа № 520/8551/22
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Старосєльцевої О.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без призначення судового засідання з викликом (повідомленням) осіб справу за позовом Фермерського господарства "Писарівське" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
Позивач, Фермерське господарство "Писарівське" (далі за текстом - заявник, платник, підприємство, ФГ) у порядку адміністративного судочинства заявив вимоги про: 1) визнання противоправним та скасування рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Рівненській області від 26.08.2022 року №7257615/36797123; 2) зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 02.06.2022 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою його подання.
Аргументуючи ці вимоги зазначив, що спірна податкова накладна була оформлена правильно. Всі необхідні пояснення з приводу обставин проведення господарських операцій були надані контролюючому органу після зупинення реєстрації податкової накладної. Наголошував, що контролюючий орган не мав підстав для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Відповідачі, Головне управління ДПС у Рівненській області (далі за текстом - контролюючий орган, владний суб`єкт, адміністративний орган, ГУ, Управління) та Державна податкова служба України (далі за текстом - контролюючий орган, владний суб`єкт, адміністративний орган, ДПС, Служба), з поданим позовом не погодилися.
Аргументуючи заперечення проти позову зазначили, що у даному випадку повноваження контролюючого органу були реалізовані правильно, на вимогу контролюючого органу платник не подав достатніх документів для реєстрації спірної податкової накладної.
За таких обставин, суд не вбачає перешкод у вирішенні спору по суті, адже доходить висновку, що учасниками справи у прийнятні поза розумним сумнівом строки були реалізовані права на подачу відповідних процесуальних документів.
Суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, дослідивши добуті по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з наступних підстав та мотивів.
Установлені обставини спору полягають у наступному.
Заявник є резидентом України - юридичною особою приватного права, набув правового статусу платника податку на додану вартість; вказані обставини сторонами по справі не заперечується.
02.06.2022р. заявником були виписано податкову накладну №1 від 02.06.2022р. на загальну суму 587.599,55 грн. (в тому числі ПДВ 72.161,35 грн.) (далі за текстом - Спірна податкова накладна).
Засобами телекомунікаційного зв`язку заявник подав Спірну податкову накладну контролюючому органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом - Реєстр).
Спірна податкова накладна була прийнята до Реєстру 15.06.2022р. за №9081852108, але із зупиненням процедури реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки платник податків відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
Як стверджує позивач, що також не заперечується контролюючим органом, з метою продовження процедури реєстрації заявник 22.08.2022р. подав до контролюючого органу повідомлення №1 з поясненнями до Спірної податкової накладної з додаванням копій первинних документів щодо здійснення господарської операції між заявником та ТОВ «ЮГРЕЙН-ТРЕЙД» та інформації стосовно діяльності підприємства, зокрема: виписку з ЄДР від 03.03.2016р., наказ №1 від 12.07.2013р., договір купівлі продажу №01/06-1 від 01.06.2022р., платіжні доручення №31, №32, №2385 від 02.06.2022р., накладну №11 від 02.06.2022р., товарно-транспортні накладні №№51-55 від 02.06.2022р., акт прийому-передачі виконаних робіт згідно договору №18/02-21 від 25.11.2022р., платіжні доручення №65 від 18.02.2021р., №548 від 29.11.2021р., договорі №180221-1 від 18.02.2021р., акти про використання мінеральних, органічних і бактеріальних добрив та засобів хімічного захисту рослин №3 від 31.05.2021р., №4 від 31.06.2021р., №5 від 30.07.2021р., видаткову накладну №832 від 22.06.2021р., платіжне доручення №248 від 14.06.2021р., договір поставки №09/06/2021-АГХ-3 від 09.06.2021р., видаткову накладну №14458 від 16.04.2021р., платіжне доручення №51 від 12.02.2021р., договір №ОС-018/2020 від 27.05.2020р., видаткову накладну №861 від 23.04.2021р., платіжне доручення №50 від 12.02.2021р., договір поставки №178/21 від 12.02.2021р., видаткову накладну №65505 від 08.08.2020р., платіжне доручення №178 від 26.05.2020р., договір поставки №1792/20/87 від 31.01.2020р., видаткову накладну №674 від 10.02.2021р., платіжне доручення №456 від 30.11.2020р., договір поставки Д-ТО-21-00476 від 30.11.2020р., накладну №2 від 31.05.2021р., обігову відомість по рахунку 270, сальдо по рахункам на 01.06.2022р., що підтверджується квитанцією №2 від 22.08.2022 року.
За твердженням заявника підставою для складання Спірної податкової накладної є подія оплати товару на загальну суму 587.599,55 грн. (в тому числі ПДВ 72.161,35 грн.) за договором купівлі продажу №01/06-1 від 01.06.2022р. на поставку 113т кукурудзи ТОВ «ЮГРЕЙН-ТРЕЙД».
Це твердження заявника узгоджується із відомостями договору купівлі продажу №01/06-1 від 01.06.2022р., платіжними дорученнями, видатковою накладною, товарно-транспортними накладними.
Так, умовами договору купівлі продажу №01/06-1 від 01.06.2022р. (далі за текстом Договір) передбачено, що Продавець (ФГ «Писарівське») взяв на себе зобов`язання поставити і передати у власність Покупцю (ТОВ «ЮГРЕЙН-ТРЕЙД»), а Покупець прийняти і оплатити товар в кількості, асортименті, за якістю та цінами вказаними у відповідних додатках до Договору «Додаток №1», які є невід`ємною частиною цього Договору, насипом на умовах, передбачених даним Договором.
Відповідно до Додатку №1 від 01.06.2022 року до Договору купівлі-продажу № 01/06-1 від 01.06.2022 року сторони Договору домовились про поставку 113т кукурудзи загальною вартістю 587.599,55 грн. (в тому числі ПДВ 72.161,35 грн.).
Умови поставки FСА (завантаження на автомобіль на складі Продавця за адресою: Харківська область, Золочівський район, с. Писарівка).
Крім того, відповідно Додатку №1 від 01.06.2022р. до Договору купівлі-продажу №01/06-1 від 01.06.2022р. оплата за товар здійснюється на умовах 100 % передплати.
02.06.2022 року ФГ «Писарівське» отримано оплату у загальному розмірі 587.599,55 грн., що підтверджується платіжними дорученнями № 31 від 02 червня 2022 р. в сумі 56.000,00 грн., №2385 від 02 червня 2022 р. в сумі 424.000,00 грн., №32 від 02 червня 2022 р. в сумі 107.599,55грн.
02.06.2022 року ФГ «Писарівське» було здійснено постачання кукурудзи, що підтверджується видатковою накладною №11 від 02.06.2022 р. на суму 587.599,55 грн. (у т.ч. ПДВ 72.161,35 грн.).
Факт транспортування кукурудзи підтверджуються товарно-транспортними накладними №№ 51, 52, 53, 54, 55 від 02.06.2022 р.
Заявником за подією виникнення податкових зобов`язань з ПДВ виписано податкову накладну №1 від 02.06.2022 року на суму 587.599.55 грн. (у т.ч. ПДВ 72.161,35 грн.) та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, в реєстрації якої відмовлено спірним рішенням.
Відповідачами ані у ході вчинення волевиявлення з приводу реєстрації податкової накладної в Реєстрі, ані під час розгляду справи судом реальності та достовірності цих подій не спростовано, необґрунтованості твердження заявника шляхом подання відповідних доказів не доведено.
26.08.2022 року рішенням ГУ ДПС у Рівненській області в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову у такій реєстрації (далі за текстом - Комісія регіонального рівня) №7257615/36797123 у реєстрації Спірної податкової накладної в Реєстрі було відмовлено.
Як з`ясовано судом, фактичною підставою для вчинення відмови контролюючим органом в особі Комісії Головного управління обрані мотиви ненадання платником первинних документів: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Окрім того, в додатковій інформації зазначено: не надано звітності сг виробника, договорів на транспортне обслуговування та оплати за транспортне обслуговування.
01.09.2022 року заявником подано скаргу на рішення від 26.08.2022р. №7257615/36797123 до Державної податкової служби України (Комісії центрального рівня), рішенням якої від 19.09.2022 року № 44705/36797123/2 скаргу заявника залишено без задоволення, а рішення Комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації Спірної податкової накладної в Реєстрі - без змін.
Не погодившись зі відповідністю закону волевиявлення контролюючого орану з приводу відмови у реєстрації податкової накладної в Реєстрі, заявник ініціював даний спір.
Вирішуючи спір по суті та перевіряючи відповідність закону оскарженого рішення контролюючого органу, суд зазначає, що до відносин, які склались на підставі встановлених судом обставин спору, підлягають застосуванню наступні норми права.
Правила справляння податку на додану вартість з 01.01.2011р. регламентовані приписами розділу V Податкового кодексу України.
Так, відповідно до п.п. "а" п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з, зокрема, постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Згідно з п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Пунктом 201.1 ст.201 Податкового кодексу України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У силу п.201.10 ст.201 названого кодексу реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Відповідно до п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, вчинення діяння з приводу виписування/складання податкової накладної/розрахунку коригування та реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі є обов`язком, а не правом платника податку на додану вартість - постачальника товару (роботи, послуги).
Функціонування Єдиного реєстру податкових накладних (далі за текстом Реєстр) відбувається в автоматизованому режимі за правилами Порядку ведення єдиного реєстру податкових накладних (затверджено постановою КМУ від 29.12.2010р. №1246 із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №1246), а також Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість (затверджено постановою КМУ від 16.10.2014р. із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №569).
Зокрема, п.12 Порядку №1246 передбачено, що саме в автоматизованому режимі здійснюється перевірка одержаної від платника податків податкової накладної на предмет наявності підстав для зупинення реєстрації.
Відповідно до п.п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
З 01.02.2020р. в Україні діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою КМУ від 11.12.2019р. №1165 (далі за текстом - Порядок зупинення №1165).
Відповідно до п.п.3-5 Порядку зупинення №1165 податкова накладна, котра не відповідає критеріям (ознакам) безумовної реєстрації, підлягає перевірці на предмет ризиковості господарських операцій в аспекті наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання податкового обов`язку.
За правилом п.6 Порядку зупинення №1165 окремою та самостійною підставою для вчинення волевиявлення з приводу зупинення реєстрації податкової накладної в Реєстрі є відповідність платника критерію ризиковості.
Пунктом 11 Порядку зупинення №1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Постановою КМУ від 11.12.2019р. №1165 одразу з Порядком зупинення №1165 було затверджено і Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом Порядок прийняття рішень), затвердженим Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (Зареєстрований в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019р. за № 1245/34216).
Згідно з п.4 Порядку прийняття рішень у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п.6 Порядку прийняття рішень письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Як передбачено, п.7 Порядку прийняття рішень письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За приписами п.11 Порядку прийняття рішень Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.
Розглядаючи справу, суд бере до уваги, що відповідно до п.п. "а" п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
У пункті 75 постанови Верховного Суду від 17.12.2018р. по справі №509/4156/15-а (адміністративне провадження №К/9901/7504/18) міститься правовий висновок, у силу якого адміністративний суд під час перевірки правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, повинен надати правову оцінку тим обставинам, які стали підставою для його прийняття та наведені безпосередньо у цьому рішенні, а не тим, які в подальшому були виявлені суб`єктом владних повноважень для доведення правомірності («виправдання») свого рішення.
Суд вважає, що оскаржене рішення контролюючого органу не відповідає вимогам умотивованості, адже містить лише загальне твердження про ненадання платником первинних документів, хоча у дійсності копії таких документів були передані платником до контролюючого органу і реальність відомостей цих документів, а також правильність їх складання не була поставлена контролюючим органом під сумнів та більше того - не була спростована.
Так, підприємством були подані до контролюючого органу звіти про посівні площі с/г культур за Ф№4-сг під урожай 2021р., про площі та валові збори с/г культур, плодів, ягід і винограду за Ф№29-сг у 2021р., фінансову звітність суб`єкта малого підприємства за 2021р., звіт про витрати на виробництва продукції Ф№2-ферм за 2021р.
Стосовно договорів на транспортне обслуговування та оплати за транспортне обслуговування, то згідно п. 2 Додатку №1 від 01.06.2022р. до Договору купівлі-продажу №01/06-1 від 01.06.2022р. перевезення кукурудзи, щодо якої складено податкову накладу, здійснюється зі складу Продавця, транспортом наданим Покупцем, про що складено та надано до контролюючого органу товарно-транспортні накладні №№51-55 від 02.06.2022р.
Також, заявником контролюючому органу роз`яснено, що перевезення готової продукції з полів господарства - здійснюється транспортом іншого господарства (СВК ім. Фрунзе, код ЄДРПОУ 00707857), з яким укладено Договір №180221-1 від 18.02.2021р. та акт прийому-передачі виконаних робіт згідно договору №18/02-21 від 25.11.2022р.
Вказані документи також були подані підприємством до контролюючого органу.
Окрім того, будь-яких зауважень до форми, змісту чи походження поданих заявником документів контролюючим органом у даному конкретному випадку не висловлено, доказів їх удаваності, фальшивості чи штучності створення не наведено.
Суд відзначає, що з огляду на приписи ст.ст.185, 187, 192 Податкового кодексу України об`єктивними ознаками неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання податкового обов`язку можуть бути визнані обґрунтовані сумніви (розумні припущення тощо) контролюючого органу в дійсній наявності у спірних правовідносинах об`єкта оподаткування податком на додану вартість, тобто реальний ризик виписування особою податкової накладної/розрахунку коригування за відсутності визначених кодексом подій.
Проте, у спірних правовідносинах факт обґрунтованості такого сумніву не знайшов свого підтвердження у ході розгляду справи, що враховується судом як самостійна та цілком достатня підстава для скасування спірного рішення контролюючого органу.
Тому суд повторно наголошує, що оскаржене рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації спірної податкової накладної не задовольняє вимогам юридичної визначеності як невід`ємної складової запровадженого ст.8 Конституції України принципу юридичної визначеності, позаяк не конкретизує з достатньою чіткістю та поза розумним сумнівом суті та змісту претензій владного суб`єкта до платника податків.
За відсутності у розпорядженні контролюючого органу на момент видання оскарженого рішення доказів відсутності в господарській діяльності заявника - об`єкта справляння ПДВ, рівно як і доказів наміру платника на безпідставне одержання податкової вигоди у будь-якій формі та ураховуючи неподання таких доказів до матеріалів справи, оскаржене рішення контролюючого органу слід визнати таким, що суперечать ч.2 ст.2 КАС України і підлягає скасуванню.
Системно проаналізувавши положення ч.1 ст.2 КАС України та ст.ст.185, 187, 200, 201 Податкового кодексу України, суд доходить висновку, що у спірних правовідносинах об`єктом судового захисту є не суб`єктивне право платника податків (оскільки має місце імперативно встановлений обов`язок здійснити реєстрацію податкової накладної), а саме інтерес платника на усунення створеної контролюючим органом перешкоди у виконанні обов`язку з реєстрації податкової накладної.
У ході розгляду справи контролюючий орган не подав до суду жодних доказів існування об`єктивних перешкод у примусовій реєстрації спірної податкової накладної за рішенням суду, як-то: відсутність об`єкту справляння податку на додану вартість; вчинення платником протиправних діянь, зміст яких охоплюється приписами ст.ст.215, 216, 228 Цивільного кодексу України, ст.ст.207 та 208 Господарського кодексу України; недостатність залишку коштів на рахунку платника в СЕА ПДВ.
Згідно з ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Оцінивши добуті по справі докази в їх сукупності за правилами ст.ст.72-78, 90, 211 КАС України, суд зазначає, що владний суб`єкт при винесенні оскарженого рішення не забезпечив реалізацію управлінської функції відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України.
Факт створення додаткової та необґрунтованої перешкоди у виконанні обов`язку особи у спірних правовідносинах у галузі податкової справи знайшов підтвердження проведеним судовим розглядом, що є визначеною процесуальним законом підставою для задоволення позову.
Припинення дії створених оскарженим рішенням перешкод в реєстрації податкової накладної в Реєстрі зумовлює потребу в обтяженні ДПС України продовжити процедуру реєстрації.
При розв`язанні спору, суд, зважаючи на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом Конвенція; рішення від 21.01.1999р. у справі Гарсія Руїз проти Іспанії, від 22.02.2007р. у справі Красуля проти Росії, від 05.05.2011р. у справі Ільяді проти Росії, від 28.10.2010р. у справі Трофимчук проти України, від 09.12.1994р. у справі Хіро Балані проти Іспанії, від 01.07.2003р. у справі Суомінен проти Фінляндії, від 07.06.2008р. у справі Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії), надав оцінку усім юридично значими факторам, доводам і обставинам справи; дослухався до усіх ясно і чітко сформульованих та здатних вплинути на результат вирішення спору аргументів сторін; вичерпно реалізував юридичні механізми з`ясування об`єктивної істини в контексті змісту та мотивів оскарженого управлінського волевиявлення органу публічної адміністрації.
Розподіл судових витрат зі сплати судового збору слід здійснити відповідно до ст.139 КАС України та Закону України "Про судовий збір".
Суд також враховує, що необґрунтована перешкода у виконанні обов`язку особи у спірних правовідносинах у галузі податкової справи була створена рішенням ГУ ДПС у Рівненській області, а тому присуджену позивачу компенсацію судових витрат зі сплати судового збору належить стягнути саме з вказаного владного суб`єкта.
Питання щодо відшкодування витрат на правничу допомогу за заявою позивача, судом буде вирішуватися в порядку ч.7 ст.139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 6-9, ст.ст. 241-243, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -
вирішив:
Позов - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Рівненській області від 26.08.2022 року №7257615/36797123.
Зобов`язати Державну податкову службу України (ідентифікаційний код - 43005393; місцезнаходження - 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №1 від 02.06.2022 року, виписаної Фермерським господарством "Писарівське" (адреса: 62232, Харківська обл., Золочівський район, с. Писарівка, вул. Слобожанська, 15, код ЄДРПОУ 36797123) датою її подання до реєстрації.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області (ідентифікаційний код ВП - 44070166; місцезнаходження - 33023, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12) на користь Фермерського господарства "Писарівське" (адреса: 62232, Харківська обл., Золочівський район, с. Писарівка, вул. Слобожанська, 15, код ЄДРПОУ 36797123) витрати по оплаті судового збору у розмірі 2481,00 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня 00 копійок) грн.
Роз`яснити, що судове рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України (після закінчення строку подання скарги усіма учасниками справи або за наслідками процедури апеляційного перегляду; підлягає оскарженню до Другого апеляційного адміністративного суду у строк згідно з ч.1 ст.295 КАС України (протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення).
СуддяО.В. Старосєльцева
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2023 |
Оприлюднено | 01.03.2023 |
Номер документу | 109218995 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні