Рішення
від 21.02.2023 по справі 520/7509/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 лютого 2023 р. №520/7509/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Бідонька А.В.;

за участю секретаря судового засідання - Літвіщенко Д.О.;

представника позивача, Павловського Р.О.;

представника позивача, Логунова В.О.;

представника відповідача, Жури О.В.,

розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВАЛ-ОІЛ" (вул. 23 Серпня, буд. 55 А, кв. 19,м. Харків,61103, код ЄДРПОУ 38381921) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ВАЛ-ОІЛ", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 10.11.2021 № 00246470710 ГУ ДПС у Харківській області, яким було застосовано до ТОВ «ВАЛ-ОІЛ» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірі 800 000,00 грн.В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що положення ст. 128-1 Податкового кодексу України передбачають відповідальність за відсутність реєстрації рівнемірів і витратомірів, а не за порушення строку їх реєстрації.

Крім того вказав, що товариством були вжиті всі заходи спрямовані на виконання вимог чинного законодавства щодо встановлення рівнемірів-лічільників на АЗС у встановлений законодавством строк, зокрема, 10.02.2020 укладено договір на поставку рівнемірів та почато підготовку до їх встановлення, уклавши 24.03.2020 відповідний договір, однак через запровадження карантину роботи були виконані пізніше, що, у свою чергу, на думку позивача, не може мати негативних наслідків для платника податків.Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 19.09.2022 року відкрито провадження по справі.Представником відповідача надано відзив на позов, в якому сторона відповідача проти вимог поданого позову заперечує. В обґрунтування своєї позиції зазначає, що за результатами перевірки встановлено факт реалізації ТОВ "ВАЛ-ОІЛ" пального без наявності зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі витратомірів лічильників та рівномірів-лічильників, що є прямим порушенням вимог пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, тому вважає, що податкове повідомлення рішення №00246470710 від 10.11.2021 є обґрунтованим, законним та не підлягає скасуванню.

В судовому засіданні представники позивача підтримали доводи заявленого позову, просили суд його задовольнити з підстав, викладених у ньому.

Представник відповідача в судових засіданнях проти вимог заявленого позову заперечував.

Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.Як встановлено судовим розглядом, 08.09.2021 посадовими особами ГУ ДПС у Харківськвй області проведено документальну планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «ВАЛ-ОІЛ», за результатами якої складено Акт про результати документальної планової перевірки від 08.09.2021 № 15465/20-40-07-02-08/38381921 (а.с.240-276 т. 1).

За висновками акту перевірки зазначено про порушення позивачем ст. 128-1.1 ПК України, а саме встановлено, що:

- на АЗС за адресою: Харківська область, Валківський район, с. Сніжків, вул. Дорожна, 2, що у період з 01.08.2020 по 27.08.2020 року здійснювалась реалізація пального без наявності заресстрованих в Єдиному державному реестрі 5 витратомірів-лічильників та 5 рівномірів - лічильників;

- на АЗС за адресою: Харківська область, Вовчанський район, смт. Старий Салтів, вул. Харківська, 1, що у період з 01.08.2020 по 26.08.2020 року здійснювалась реалізація пального без наявності зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі 5 витратомірів-лічильників та 5 рівномірів - лічильників;

- на АЗС за адресою: Харківська область, Лозівський район, смт. Краснопавлівка, вул. Суворова, 8 Г, встановлено, що у період з 01.08.2020 по 11-27.08.2020 здійснювалась реалізація пального без наявності зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі 3 витратомірів-лічильників та 5 рівномірів - лічильників;

- на АЗС за адресою: Харківська область, Дергачівський район, смт. Мала Данилівка, Кільцевий шлях, окружна дорога Київ - Довжанський, 482 км, встановлено, що у період з 01.08.2020-14.09.2020 року здійснювалась реалізація 10 пального без наявності зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі 7 витратомірів-лічильників та 5 рівномірів - лічильників.На підставі акту перевірки контролюючим органом 10.11.2021 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 00246470710 за формою «ПС», яким застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) у сумі 800 000,00 грн. (а.с. 281-282 т.1).

Не погодилось з винесеним податковим повідомленням-рішенням позивачем надано скаргу № 19/11 від 19.11.2021.

За результатами розгляду скарги Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято рішення № 7472/6/990006-03-01-06 від 20.07.2022, яким податкове повідомлення-рішення № 00246470710 було залишено без задоволення, а оскаржене ППР без змін.Не погоджуючись з податковим повідомленням рішенням, позивач звернувся до суду з позовом.

Відповідно до пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України акцизний склад - це спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, а також приміщення, розташовані на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), за винятком приміщень для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального розпорядником акцизного складу.

Згідно пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПК України розпорядник акцизного складу - це суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), крім суб`єктів господарювання, які використовують приміщення, розташовані на митній території України, для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального.Приписами п. 230.1. ст. 230 ПК України передбачено, що акцизні склади утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьби з незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходжень до бюджету акцизного податку.

За правилами пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.Пунктом 12 підрозділу 5 розділу XX ПК України передбачено, що розпорядники акцизних складів відповідно до вимог цього Кодексу зобов`язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі в такі строки: акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року; акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Відповідно до вимог ст. 230 ПК України постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2017 № 891 затверджено Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку (далі - Порядок № 891).

Згідно п. 2 Порядку № 891 витратомір-лічильник (далі - витратомір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для безперервного вимірювання, запам`ятовування та відображення у фактичних умовах вимірювання кількості пального, що проходить через вимірювальний перетворювач у закритих, повністю заповнених трубопроводах; рівнемір - лічильник рівня пального у резервуарі (далі - рівнемір) - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки, призначений для вимірювання рівня пального, за яким обчислюється об`єм пального, що перебуває у резервуарі, за градуювальною таблицею резервуара; резервуар - законодавчо регульований засіб вимірювальної техніки у вигляді стаціонарної споруди або ємності, який призначений для здійснення операцій з обігу пального та його зберігання та для якого встановлена залежність його місткості від абсолютної висоти рівня пального в резервуарі, що оформлено у вигляді градуювальної таблиці; обіг пального - будь-які операції, що передбачають: фізичне отримання розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з виробництва, придбання, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції); фізичний відпуск (відвантаження) розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне (операції з реалізації, комісії, доручення, відповідального зберігання та інші операції).

Отже, при визначенні загальної місткості розташованих на акцизному складі резервуарів беруться до уваги стаціонарні споруди або ємності, які призначені для здійснення операцій, що передбачають фізичне отримання розпорядником акцизного складу пального чи/або фізичний відпуск (відвантаження) розпорядником акцизного складу пального з переходом права власності чи без переходу права власності на пальне та його зберігання, при цьому акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.Таким чином, обов`язок обладнання витратомірами-лічильниками кожного місця відпуску пального наливом з акцизного складу та рівнеміром-лічильником на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі, поширюється на розпорядника акцизного складу незалежно від здійснення фактичного відпуску нафтопродуктів. Самого факту зберігання пального на акцизному складі достатньо для необхідності виконання його розпорядником обов`язку із встановлення згаданого обладнання на резервуари та точки відпуску до 01.01.2020.

На момент проведення перевірки діяла редакція пункту 18 підрозділу 5 «Особливості справляння акцизного податку та екологічного податку» розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, яка передбачала, що норми пункту 128-1.1 статті 128-1 цього Кодексу застосовуються з 1 квітня 2020 року - до розпорядника акцизного складу, на акцизному складі якого розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів (крім розпорядника акцизного складу, який до 1 липня 2019 року не підпадав під визначення платника податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу).

Отже законодавець встановив, що відповідальність розпорядників акцизних складів за відсутність обладнання акцизних складів, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального, витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками може наступити лише з 01.04.2020.Таким чином, після 01.04.2020 розпорядник акцизного складу, де розташовані резервуари, в яких зберігається пальне, зобов`язаний був обладнати їх рівнемірами-лічильниками та зареєструвати на виконання вимог Податкового кодексу України щодо обов`язкового встановлення витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників.

Суд звертає увагу, що Позивачем не заперечується, що встановлення витратомірів/рівнемірів-лічильників рівня товарів (продукції) у резервуарі відбулася: по акцизному складу № 1002293 (м. Сніжків) 28.08.2020; по акцизному складу № 1002294 (смт Ст. Салтів) 26.08.2020; по акцизному складу № 1002295 (вул. Дружна, м. Харків) 19.08.2020; по акцизному складу № 1002296 (смт Краснопавлівка) 11.08.2020 (а.с. 45-48 т.2).

З урахуванням наведеного суд вважає за необхідне зазначити, що застосування штрафних санкцій за порушення наведених вище нормативних вимог визначене пунктом 128-1.1 ст. 128-1 ПК України, яким, зокрема, передбачено, що не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник/витратомір-лічильник спирту етилового.

Викладене свідчить, що складом правопорушення, за яке передбачена фінансова санкція, є необладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі. Водночас, як вірно підкреслено судом першої інстанції, указана норма та інші положення ст. 128-1 ПК України не передбачають відповідальності за порушення строку реєстрації зазначених рівнемірів та витратомірів, оскільки підставою для відповідальності є саме відсутність реєстрації такого обладнання.Як вже встановлено судом, у ході перевірки контролюючим органом було встановлено наявність на акцизному складі витратомірів/рівнемірів-лічильників рівня нафтопродуктів, невідповідність цього обладнання вимогам чинного законодавства в акті перевірки не зафіксовано. На час проведення фактичної перевірки витратоміри/рівнеміри-лічильники були зареєстровані в Єдиному державному реєстрі, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується ГУ ДПС у Харківській області.

З урахуванням вищевикладеного суд дійшов до висновку, що Позивач не допустив порушення вимог пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України, за яке п. 128-1.1 ст. 128-1 цього Кодексу передбачена відповідальність, оскільки на момент фактичної перевірки обладнання було зареєстроване, а, як було встановлено вище, відповідальності за несвоєчасну реєстрацію витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі положеннями п. 128-1.1 ст. 128-1 ПК України не передбачено.

Окремо судом враховується, що, як свідчать матеріали справи, 01.10.2019 між позивачем і ФОП ОСОБА_1 був укладений договір поставки обладнання, за умовами якого останній зобов`язався передати у власність ТОВ «ВАЛ-ОЙЛ» обладнання, а саме рівнеміри ТМ Petro Vend iTouch у кількості 18 шт. в термін не більше 30 (тридцяти) робочих днів з моменту зарахування попередньої оплати (а.с. 24-25).

Попередня оплата в сумі 10 050,00 грн. 0.10.2019 року була сплачена позивачем на рахунок ФОП ОСОБА_1 , що підтверджується платіжним дорученням №445 від 02.10.2019 року (а.с. 26 т. 1).

Натомість, останній свої зобов`язання не виконав та обумовлене договором обладнання не поставив, що підтверджується листом про неможливість виконати умови договору від 28.01.2020 (а.с. 27 т. 1).

Позивачем вказано, що у зв`язку з цим ТОВ «ВАЛ-ОЙЛ» було вимушене шукати інших постачальників рівнемірів та 10.02.2020 було уклало договір поставки №185 відповідного обладнання із ТОВ «Сканпринт (а.с. 28-33 т.1).

ТОВ «Сканпринт» мало поставити 18 рівнемірів марки ALISONIC DELFI, що підтверджується специфікацією №1 (а.с. 34).Позивач оплатив виконання вищенаведених робіт, що підтверджується платіжними дорученням від 19.05.2020 та 22.06.2020 року (а.с. 36-37 т. 1).

Поряд з цим, у зв`язку з форс-мажорними обставинами, викликаними пандемією коронавірусу Covid-19 не змогло своєчасно виконати зобов`язання за договором, що підтверджується листам постачальника від 12.02.2020 та 25.03.202, а також листом італійського виробника указаного обладнання від 31.03.2020 (а.с. 40,42, 46-47 т. 1).

В цей час ТОВ «ВАЛ-ОЙЛ», отримавши технічні характеристики рівнемірів, вже почало проводити підготовку до їх встановлення, уклавши 24.03.2020 із ФОП ОСОБА_2 особою, що має дозвіл на виконання таких робіт договір на виконання газонебезпечних робіт на АЗС (а.с. 48, 51 т. 1).

24.06.2020 виконання указаних робіт було завершено, що підтверджується Актом виконаних робіт №1 (а.с. 52 т.1).

Водночас, ТОВ «ВАЛ-ОЙЛ» проводило метрологічну оцінку резервуарів, що підтверджується Актами вимірювань базової висоти резервуарів, свідоцтвами про повірку резервуарів та технічними звітами про повірку резервуарів (а.с. 53-60 т. 1).

18.05.2020 ТОВ «Сканпринт» виставило рахунок на оплату обладнання за договором поставки, який одразу ж 19.05.2020 був оплачений ТОВ «ВАЛ-ОЙЛ».

07.07.2020 ТОВ «Сканпринт» поставило ТОВ «ВАЛ-ОЙЛ» перші 2 партії замовлених рівнемірів (а.с. 105 т. 1).

Водночас, 01.08.2020 між ТОВ «ВАЛ-ОЙЛ» і ТОВ «Сканпринт» був укладений договір №190 про надання послуг, предметом якого було встановлення та монтаж рівнемірів (а.с. 106-114 т.1).

03.08.2020 ТОВ «Сканпринт» поставило ТОВ «ВАЛ-ОЙЛ» останню партію замовлених рівнемірів.

За таких обставин суд прийшов до висновку, що Позивач здійснив замовлення, оплату та усіх залежних від нього заходів, щодо встановлення рівнемірів-лічильників, однак у зв`язку з об`єктивних причин не мав змоги до 01.04.2020 обладнати наявні у нього резервуари.

Також судом встановлено, що по мірі встановлення ТОВ «Сканпринт» рівнемірів на АЗС ТОВ «ВАЛ-ОЙЛ» позивач реєстрував їх в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі шляхом направлення довідок через програмний комплекс M.E.Doc, що підтверджується довідками (а.с.125-146 т.1).Під час розгляду справи позивач зазначив, що Державна фіскальна служба повинна була забезпечити технічну можливість здійснення заходів, необхідних для введення в дію системи електронного адміністрування реалізації пального, але не зробила цього.

У програмі M.E.Doc, якою ТОВ «ВАЛ-ОІЛ» користується для подачі всієї звітності підприємства, не реалізовано блок автоматичного зчитування звітних даних зареєстрованих рівнемірів-лічильників та заповнення довідки з реалізації пального.

Позивачем зазначено, що підприємство було вимушено власноруч створювати базу для надання щоденних звітів до ДПС та з цих причин були порушені строки подання даних про реалізацію палива з використанням рівнемірів-лічильників. До теперішнього часу підприємство формує всю звітність з даними рівнемірів-лічильників в ручному режимі.

21.09.2020 ТОВ «ВАЛ-ОІЛ» зверталось до ДПС з проханням надати інформацію щодо автоматичного заповнення довідок про розпорядника акцизного складу та отримало загальну відповідь без надання конкретних дій для вирішення вищевказаного питання (а.с. 49-52 т. 2).

При реалізації пального кінцевому споживачеві на АЗС облікові дані щодо обсягу відпуску пального на добу можуть передаватися до Єдиного державного реєстру на підставі показників фіскальних звітів, які формуються РРО та передаються до контролюючого органу, у разі, коли в таких фіскальних звітах міститься інформація про відпуск пального по кожному коду товарної підкатегорії УКТ ЗЕД (абз. 12 п. 6 Порядку № 891).

Позивач пояснив, що така інформація щоденно надавалась онлайн до ДПС України з кожного РРО діючої АЗС ТОВ «ВАЛ-ОІЛ», оскільки ця функція автоматизована на рівні ДПС України багато років. А нововведення з рівнемірамилічильниками не встигли реалізувати вчасно.

Також судом встановлено, що ТОВ «ВАЛ-ОІЛ» з початку 2020 року вело перемовини із розробником програмного забезпечення САУП «ОМНІС-Сервіс» щодо інтеграції існуючого обладнання, яке розміщене на АЗС до системи автоматизованої передачі даних до сервісу ДПС «Довідки про зведені за добу дані». Натомість проект не було реалізовано через відсутність технічної можливості обладнання постачальника, що підтверджується листами (а.с 53-57 т. 1). Тому підприємство було вимушене реалізувати вимоги законодавства самостійно, що, у свою чергу, також призвело до затримки реєстрації витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників в Єдиному державному реєстрі.

При цьому через відсутність електронної бази даних інформація щодо нереєстрації акцизних складів в Єдиному державному реєстрі не відображається в програмі M.E.Doc, відображається лише факт остаточної реєстрації таких складів без проміжних результатів, щр підтверджуться скрін шотом з сайту (а.с.58 т. 2).

Таким чином, в ході перевірки, перевіряючими не було взято до уваги вказані обставини.

Судом враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Відповідно до ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 14, 243-246, 291, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ВАЛ-ОІЛ" (вул. 23 Серпня, буд. 55 А, кв. 19,м. Харків,61103, код ЄДРПОУ 38381921) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 00246470710 від 10.11.2021 ГУ ДПС у Харківській області, яким було застосовано до ТОВ «ВАЛ-ОІЛ» штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у розмірі 800 000,00 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВАЛ-ОІЛ" (вул. 23 Серпня, буд. 55 А, кв. 19,м. Харків,61103, код ЄДРПОУ 38381921) сплачений судовий збір у сумі 12 000,00 (дванадцять тисяч гривень 00 копійок).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст судового рішення складено та підписано 27 лютого 2023 року.

Суддя Бідонько А.В.

Дата ухвалення рішення21.02.2023
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу109219077
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —520/7509/22

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 01.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 22.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 07.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні