Рішення
від 28.02.2023 по справі 925/101/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2023 року м. Черкаси Справа № 925/101/22

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Грачова В.М., при секретарі судового засідання Нестеренко А.М., без участі представників сторін, у відкритому судовому засіданні, в приміщенні суду в м. Черкаси, розглянувши справу за позовом Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) до Товариства з обмеженою відповідальністю БАМ ТРАНС ЛОГІСТИК про стягнення 25338 грн. 03 коп.,

ВСТАНОВИВ:

Позивач Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) звернувся в Господарський суд Черкаської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю БАМ ТРАНС ЛОГІСТИК (далі-відповідач) про стягнення 25338 грн. 03 коп. плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні та відшкодування судових витрат.

Позов мотивовано несплатою відповідачем плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, за результатами проведення 26.06.2020 року документальної перевірки посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Харківській області про що складено Довідку №0007297 про результати здійснення габаритно-вагового контролю та Акт №0023255 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів.

Ухвалою суду від 04.03.2022 року позовну заяву, після усунення недоліків встановлених ухвалою суду від 31.01.2022 року, прийнято до розгляду, по ній відкрито провадження у справі № 925/101/22 за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін, з урахуванням Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, Закону України № 2102-IX Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", запропоновано усім учасникам справи, виходячи з поточної ситуації, разом з заявами по суті справи направити в суд і іншим учасникам справи свої пропозиції щодо дати призначення судового засідання та можливості їх участі у розгляді справи в режимі відеоконференції.

Ухвалою суду від 26.12.2022 року, враховуючи ситуацію в регіоні та місцезнаходження сторін, призначено судове засідання на 16.02.2023 року, встановлено сторонам строки для подання заяв по суті справи.

Сторони явку своїх представника в судове засідання 16.02.2023 року не забезпечили, позивач подав суду 13.02.2023 року заяву (вх. №2323/23) про неможливість яки представника в судове засідання, просив відкласти розгляд справи. Відповідач письмовий відзив на позовну заяву не подав, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, ухвала Господарського суду Черкаської області від 26.12.2022 року адресована відповідачу у визначеному ч. 5 ст. 176 ГПК України порядку відповідно до даних Укрпошти про відстеження поштового відправлення особисто вручена відповідачу (а.с. 59).

Відповідно до ч. 1 ст. 252 ГПК України, розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим кодексом для розгляду справи в порядку загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Частиною 1 ст. 202 ГПК України визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з п. 1 ч. 3 статті 202 ГПК України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Враховуючи, що явка представників сторін судом обов`язковою не визнавалась, наявні матеріали справи є достатніми для всебічного, повного і об`єктивного розгляду справи, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання позивача (вх. № 2323/23 від 13.02.2023 року) та відповідно до ст. 202 ГПК України, визнав за можливе розглянути справу у відсутності представників сторін за наявними в ній матеріалами.

Згідно з ч.ч. 4, 5 ст. 240 ГПК України, судом підписано рішення без його проголошення, датою ухвалення рішення є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши наявні в справі письмові докази та оцінивши їх у сукупності, суд позов задовольняє повністю з наступних підстав.

26.06.2020 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Харківській області за місцем проведення перевірки: 471 км автомобільної дороги М-03 «КиївХарків-Довжанський» на пункті габаритновагового контролю 0307-AS2-PWIA-17-412 проведено габаритно-ваговий контроль транспортного засобу марки RENAULT модель MAGNUМ480, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 з напівпричіпом марки KNAPEN модель К-200, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 та виявлено факт порушення вимог законодавства щодо перевезення вантажу із перевищенням вагових обмежень, встановлених Правилами дорожнього руху України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 року №1306 (далі -ПДР), а саме: виявлено факт перевезення вантажу із перевищення вагових норм: навантаження загальної маси транспортного засобу на 2,25% від максимально допустимого (повна нормативно допустима маса 40 т, фактична маса 40, 9 т); перевищення навантаження на другу одиночну вісь становило 22,2% від максимально допустимого ( нормативно допустиме 11т, фактична маса - 13,45 т).

За результатами проведення документальної перевірки 26.06.2020 року посадовими особами складено:

Довідку №0007297 про результати здійснення габаритно-вагового контролю (а.с. 15), в якій вказано про повну масу транспортного засобу 40,9; навантаження на осі - 1) 7,3 т; 2) 13,45 т; 3) 6,6т; 4) 6,8 т; 5) 6,75 т;

Акт №0023255 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів (а.с.16), в якому вказано про повну масу транспортного засобу 40,9; навантаження на осі - 1) 7,3 т; 2) 13,45 т; 3) 6,6т; 4) 6,8 т; 5) 6,75 т;

Також 26.06.2020 року, на підставі Акту №0023255 від 26.06.2020 року про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування (а.с. 17), в якому нараховано відповідачу - Товариству з обмеженою відповідальністю БАМ ТРАНС ЛОГІСТИК плату за проїзд у розмірі 847,08 євро, яку зобов`язано сплатити протягом 30 календарних днів в гривні відповідно до офіційного курсу НБУ про що письмово повідомити Управління Укртрансбезпеки у Харківській області.

Із товарно-транспортної накладної №652 від 25.06.2020 року (а.с. 22) вбачається, що автомобіль RENAULT модель MAGNUМ480, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 з напівпричіпом марки KNAPEN модель К-200, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_1 прямував із пункту навантаження: м. Черкаси, пр. Комунальний. 29 до пункту розвантаження: с. Заводи Харківська обл.

Згідно свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу: автомобіль RENAULT модель MAGNUМ480, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 з напівпричіпом марки KNAPEN модель К-200, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 належать відповідачу - Товариству з обмеженою відповідальністю БАМ ТРАНС ЛОГІСТИК (а.с. 20-21).

Із акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №236620 від 26.06.2020 року складеного уповноваженими особами Управління Укртрансбезпеки Мартинець О.В, Гомеарова О.М. та водія транспортного засобу Нечитайла (а.с. 18) вбачається виявлення порушення - перевезення вантажу згідно ТТН з перевищенням вагових норм на 22,2% без відповідного дозволу, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, чим порушено п. 22,5 ПДО затверджених ПКМУ №1306 від 10.10.2001 року відповідальність за що передбачено абз. 16 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт». Водій транспортного засобу з вказаним актом ознайомлений під підпис.

03.07.2020 року позивач звернувся до відповідача з вимогою №49263/37/24-20 про зобов`язання сплати нарахованої, на підставі складених 26.06.2020 року Довідки №0007297 про результати здійснення габаритно-вагового контролю, Акту №0023255 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, плати за проїзд у розмірі 847,08 євро., що станом на 26.06.2020 року еквівалентно 25338 грн. 03 коп. на вказані у вимозі реквізити(а.с. 24-25). Відповідач отриману вимогу отримав, однак залишив без відповіді та виконання (а.с. 26), що стало причиною звернення позивача до суду.

Таким чином, предметом спору у справі, що розглядається, є вимога позивача про стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні у розмірі 847,08 євро, що станом на 26.06.2020 року еквівалентно 25338 грн. 03 коп., на підставі складених уповноваженими працівниками Управління Укртрансбезпеки у Харківській області 26.06.2020 року Довідки №0007297 про результати здійснення габаритно-вагового контролю, Акту №0023255 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів.

Статтею 3 ЦК України визначено загальні засади цивільного законодавства, якими, зокрема, є: свобода договору; свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом; судовий захист цивільного права та інтересу; справедливість, добросовісність та розумність.

Згідно з ст. 11 ч. ч. 1, 2 п. 1, ст. 16 ч. 2 п. п. 5, 8 Цивільного кодексу (далі ЦК) України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки; підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини; способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема, примусове виконання обов`язку в натурі, відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

Статтею 20 Господарського кодексу України передбачено право кожного суб`єкта господарювання на захист своїх прав і законних інтересів шляхом, зокрема, присудження до виконання обов`язку в натурі, відшкодування збитків, іншими способами, передбаченими законом. Порядок захисту прав суб`єктів господарювання та споживачів визначається цим Кодексом, іншими законами.

Відповідно до п. 3, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року №1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансбезпека, її територіальні органи. Державний контроль на автомобільному транспорті (далі - державний контроль) здійснюється посадовими особами органу державного контролю (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на перевірку, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку, шляхом проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Відповідно до положень Закону України Про автомобільний транспорт (у відповідній редакції):

центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм на автомобільному транспорті, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування ( ст. 6);

у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше п`яти відсотків (ч. 4 ст. 48);

адміністративно-господарські штрафи стягуються відповідно до закону центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), і зараховуються до Державного бюджету України, крім адміністративно-господарських штрафів, передбачених абзацами чотирнадцятим - шістнадцятим частини першої статті 60 цього Закону, та плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю, які зараховуються до державного дорожнього фонду. Плата за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, зараховується до державного дорожнього фонду (ч.ч. 6, 7 ст. 60).

Згідно зі ст. 33 Закону України Про автомобільні дороги передбачено, що рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Законом України Про дорожній рух передбачено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів, участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів(ч. 2 ст. 29).

Відповідно до п. 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 року №30 (далі - Правила № 30), транспортний засіб з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.

Положенням п.22.5 Правил дорожнього руху України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 року (у відповідній редакції) визначено, що за (для сільськогосподарської техніки, яка рухається за межами населених пунктів, дорогами сіл, селищ, міст районного значення, - 3,75 м), за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Відповідно до п. 16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №198 від 30.03.1994 року, перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним транспортом по дорожніх об`єктах допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.

Порядком здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними, дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 року Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування визначено зокрема наступне:

габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції (п.3);

габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів (п.п. 4 п. 2);

кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету(п.26);

плата за проїзд справляється з транспортних засобів вітчизняних та іноземних власників в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку (п. 27);

плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень(п. 28);

плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою

П = (Рзм + Рнв + Рг) х В,

де П - розмір плати за проїзд;

Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду;

В - відстань перевезення, кілометрів.

Осі вважаються здвоєними або строєними, якщо відстань між зближеними (суміжними) осями не перевищує 2,5 метра.

При визначенні розміру плати за проїзд транспортних засобів з осьовим сполученням більше трьох береться до рахунку схема, що спричиняє більші руйнування доріг з комбінацій одно-, двох- та трьохосьових сполучень, а найбільша сума навантаження на суміжні осі припадає на максимальну колісну формулу. Для строєних осей з одиночними шинами плата за перевищення допустимих навантажень на вісь (осі) збільшується у два рази (п.п.30, 31);

якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру:

до 10 відсотків - у подвійному розмірі;

на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі;

більше як на 40 відсотків - у п`ятикратному розмірі.

У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням ( п. 311).

Чинним законодавством України про автомобільний транспорт відповідальність за його порушення покладено на автомобільних перевізників (ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт), отже належним відповідачем у справах про стягнення плати є саме перевізник.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач є власником транспортного засобу марки RENAULT модель MAGNUМ480, державний реєстраційний номер НОМЕР_1 та напівпричіпу марки KNAPEN модель К-200, державний реєстраційний номер НОМЕР_2 , який одночасно є перевізником за товарно-транспортною накладною №652 від 25.06.2020 року з перевезення вантажу з пункту навантаження м. Черкаси, пр. Комунальний, 29 до місця розвантаження с. Заводи Харківської області. 26.06.2020 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Харківській області за місцем проведення перевірки: 471км автомобільної дороги М-03 «Київ Харків-Довжанський» на пункті габаритновагового контролю 0307-AS2-PWIA-17-412 проведено габаритно-ваговий контроль вищевказаного транспортного засобу та виявлено факт перевезення вантажу із перевищенням вагових норм: перевищення навантаження загальної маси транспортного засобу на 2,25% від максимально допустимого (повна нормативно допустима маса 40 т, фактична маса 40, 9 т); перевищення навантаження на другу одиночну вісь становило 22,2% від максимально допустимого ( нормативно допустиме 11т, фактична маса - 13,45 т), про що складено Довідку №0007297 про результати здійснення габаритно-вагового контролю, Акт №0023255 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів, копія якого вручена водію транспортного засобу.

З урахуванням встановлених порушень посадовою особою Управління Укртрансбезпеки Харківської області складено розрахунок плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, в якому з урахуванням п. 311 Порядку нараховано відповідачу плату за проїзд у розмірі 847,08 євро.

Судом враховано, що відстань від м. Черкаси до с. Заводи Харківської області становить 543 км; перевищення навантаження загальної маси транспортного засобу становило 2,25% від максимально допустимого та перевищення навантаження на другу одиночну вісь становило 22,2% від максимально допустимого, тому позивачем правомірно було застосовано потроєний коефіцієнт у своєму розрахунку плати за проїзд.

Незважаючи на те, що відповідно до п. 311 Порядку, перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки, за даними Управління Укртрансбезпеки згідно листа від 03.07.2020 року № 49263/37/24-20 відповідач у визначений вище термін кошти добровільно не сплатив.

За своєю правовою природою плата за проїзд великоваговим транспортним засобом є не штрафною санкцією, а є сумою на відшкодування матеріальних збитків державі внаслідок руйнування автомобільних доріг загального користування (судом врахована правова позиція викладена у постановах Великої Палати Верхового Суду від 06.06.2018 року у справі № 820/1203/17 та від 30.01.2019 року у справі № 803/3/18).

Згідно ч. ч. 1, 2 ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.

При вирішенні спору в частині стягнення спірної суми плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні суд керується приписами п.п. 30-31,311 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними, дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №879 від 27.06.2007 року Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування, Законом України Про автомобільний транспорт, її розрахунок позивачем методологічно і арифметично проведено правильно, відповідачем не заперечено, тому вимогу позивача суд визнає обґрунтованою і такою, що підлягає задоволенню у заявленому розмірі.

Нормами Господарського процесуального кодексу України, зокрема, встановлено, що:

учасники судового процесу та їх представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами; зловживання процесуальними правами не допускається (ч. 1 ст. 43);

кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч.ч. 1, 3 ст. 74);

належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч. 1 ст. 76);

обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (ч. 1 ст. 77);

достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи (ч. 1 ст. 78);

наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (ч.ч. 1, 2 ст. 79);

учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду (ч. 1 ст. 80);

суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили (ч.ч. 1, 2 ст. 86).

Згідно з ч.ч. 1, 3 ст. 13, ч. 1 ст. 14 ГПК України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

З огляду на викладені обставини справи і наведені норми законодавства суд вважає позов обґрунтованим, доказаним і з зазначених у ньому підстав задовольняє повністю.

На підставі статті 129 ГПК України з відповідача на користь позивача підлягає стягненню сплачений судовий збір у розмірі 2481 грн.

Керуючись ст.ст. 129, 233, 236-240, 256 ГПК України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю БАМ ТРАНС ЛОГІСТИК, код ЄДРПОУ 39692440, місцезнаходження:18035, Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Сержанта Волкова, буд. 66 в дохід Державного бюджету України (на р/р №UA 478999980313101216000020002, код бюджетної класифікації: 22160100, одержувач: УК у м. Харкові, банк: Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ банку: 37999649) 25338 гри. 03 коп. плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю БАМ ТРАНС ЛОГІСТИК, код ЄДРПОУ 39692440, місцезнаходження:18035, Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Сержанта Волкова, буд. 66 на користь Державної служби України з безпеки на транспорті, код ЄДРПОУ 39816845, місцезнаходження: 01135, м. Київ, пр-т Перемоги, буд. 14, банк отримувача: УК у Печер. р-ні/Печер.р-н, рахунок UA138201720343160001000092021, код класифікації видатків бюджету: 22030102 - 2481 грн. судових витрат.

Рішення може бути оскаржене до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 28.02.2023 року.

Суддя В.М. Грачов

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення28.02.2023
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу109239487
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань про відшкодування шкоди

Судовий реєстр по справі —925/101/22

Рішення від 28.02.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Грачов В.М.

Ухвала від 26.12.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Грачов В.М.

Ухвала від 03.03.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Грачов В.М.

Ухвала від 31.01.2022

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Грачов В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні