Постанова
від 20.07.2010 по справі 4670/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

20 липня 2010 р. № 2-а- 4670/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі г оловуючого судді Старосєль цевої О.В. при секретарі судо вого засідання Чубукіній М.В .

за участю:

представника позивача - н е прибув,

відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом

Харківського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Кулиничівсь кий хлібозавод"

про стягнення адміністратив но - господарських санкції та пені ,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Харківське о бласне відділення фонду соці ального захисту інвалідів з вернулось до суду з адмініст ративним позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальн істю “Кулиничівський хлібоз авод” та просить суд стягнут и з відповідача на користь Ха рківського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів адміністратив но-господарські санкції за н езайняті робочі місця, призн ачені для працевлаштування і нвалідів, в сумі 57005,20 грн., та пен ю за порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій в сумі 102,60 грн., вс ього 57107,80 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив що від повідно до ст. 19 Закону Україн и "Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні" (в редакції від 06.10.2005 року Закон № 2960-ІV), (надалі - Закону 2960-ІV), для підприємств, установ, органі зацій, у тому числі підприємс тв, організацій громадських організацій інвалідів, фізич них осіб, які використовують найману працю, установлюєть ся норматив робочих місць дл я працевлаштування інваліді в у розмірі чотирьох відсотк ів від середньооблікової чис ельності штатних працівникі в облікового складу за рік, а я кщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого м ісця.

Вказують, що статтею 20 Закон у 2960-ІV встановлено обов'язок д ля підприємств, установ, орга нізацій у тому числі підприє мств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, які використовую ть найману працю, де середньо облікова численність працюю чих інвалідів менша, ніж уста новлено нормативом, передбач еним частиною 1 статті 19 цього Закону, щороку сплачують від повідним відділенням Фонду с оціального захисту інваліді в адміністративно-господарс ькі санкції, сума яких визнач ається у розмірі середньої р ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві, уст анові, організації у тому чис лі підприємстві, організації громадських організацій інв алідів, фізичної особи, які ви користовують найману працю, за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м. Для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, які використов ують найману працю, на яких пр ацює від 8 до 15 осіб, розмір адмі ністративно-господарських с анкцій за робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом, визначається в розмірі по ловини середньої річної заро бітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю. Таким чином , Відповідачем не виконано но рматив робочих місць з праце влаштування інвалідів у кіль кості 7 осіб, станом на 15.04.2010 сума адміністративно-господарсь ких санкцій відповідачем не сплачена та складає 57005,20 грн. Р озмір пені за порушення терм інів сплати санкції становит ь 102,60 грн.

Представник позивача у суд ове засідання не прибув, нада в заяву в якій просив розгляд ати справу без участі предст авника відділення за наявним и в матеріалах справи докуме нтами, позовні вимоги підтри мав у повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро час, дату та місце розгляду справи був повідомлений нал ежним чином, правом надати за перечення на адміністративн ий позов не скористався.

Дослідивши матеріали спра ви, вислухавши пояснення пре дставників позивача та відпо відача, суд дійшов висновку, щ о позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до ст. 18 Закону 2960-І V, забезпечення прав інваліді в на працевлаштування та опл ачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом ї х безпосереднього звернення до підприємств, установ, орга нізацій чи до державної служ би зайнятості.

Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи.

Підприємства, установи і ор ганізації, фізичні особи, які використовують найману прац ю, зобов' язані виділяти та с творювати робочі місця для п рацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робоч і місця, створювати для них ум ови праці з урахуванням інди відуальних програм реабілі тації і забезпечувати інші с оціально-економічні гаранті ї, передбачені чинним законо давством, надавати державній службі зайнятості інформаці ю, необхідну для організації працевлаштування інвалідів , і звітувати Фонду соціально го захисту інвалідів про зай нятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встанов леному Кабінетом Міністрів У країни.

Згідно із ч. 3 ст. 18-1 Закону 2960-ІV д ержавна служба зайнятості зд ійснює пошук підходящої роб оти відповідно до рекомендац ії МСЕК, наявних у інваліда кв аліфікації та знань, з урахув анням його побажань.

Наведене свідчить про те, що обов'язок підприємства щодо створення робочих місць для інвалідів не супроводжуєтьс я його обов'язком підбирати і працевлаштовувати інваліді в на створені робочі місця. Та кий обов'язок покладається н а органи працевлаштування, щ о перелічені в частині перші й ст. 18 Закону 2960-ІV.

Однак, на підприємство покл адається обов'язок створюват и робочі місця для працевлаш тування інвалідів та інформу вати про таку кількість ство рених робочих місць органи п рацевлаштування інвалідів.

Частиною 1 статтею 19 Закону 29 60-ІV встановлений норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів у розмірі чоти рьох відсотків середньо облі кової чисельності штатних пр ацівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 ч оловік - у кількості одного робочого місця. Відповідно д о ч.3 ст. 19 підприємства, установ и, організації, у тому числі пі дприємства, організації гром адських організацій інвалід ів, фізичні особи, які викорис товують найману працю, самос тійно здійснюють працевлашт ування інвалідів у рахунок н ормативів робочих місць вихо дячи з вимог статті 18 цього За кону.

Судом встановлено, що відпо відно до ч.1 ст.19 Закону 2960-ІV та зг ідно форми 10-ПІ “Звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів” за 2009 рік середньо облікова чисельність штатни х працівників облікового скл аду Товариства з обмеженою в ідповідальністю “Кулиничів ський хлібозавод ”у 2009 році ст ановила 1789 осіб, з них середньо облікова чисельність інвалі дів - штатних працівників на п ідприємстві становить 65 особ и, чисельність інвалідів - шт атних працівників, які повин ні працювати на робочих місц ях, створених відповідно до в имог ст. 19 Закону України „Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні” стан овить 72 особу, що відповідає в имогам законодавства. У відп овідача протягом 2009 року прац ювали інваліди.

Відповідно до п. 2 “Порядку п одання підприємствами, устан овами, організаціями та фізи чними особами, що використов ують найману працю, звітів пр о зайнятість і працевлаштува ння інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування”, затвер дженого Постановою КМ Україн и N 70 від 31.01.2007р. інформацію про на явність вільних робочих місц ь (вакантних посад) для працев лаштування інвалідів робото давці подають центру зайнято сті за місцем їх реєстрації я к платників страхових внескі в на загальнообов'язкове дер жавне соціальне страхування на випадок безробіття за фор мою, затвердженою Мінпраці з а погодженням з Держкомстато м.

Відповідно до листа Харків ського районного центру зайн ятості № 210 від 20.04.2010 Товариство з обмеженою відповідальніст ю “Кулиничівський хлібозаво д ”подавав заявку на потребу в інвалідах у квітні, вересні та жовтні 2009 році (звіт за форм ою 3-ПН про наявність вільних р обочих місць для інвалідів).

Як вбачається із звіту по фо рмі № 10 - ПІ, наданого відповіда чем до Харківського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів, у 2009 році на підприємстві працевлашт овано 65 інваліди, кількість не зайнятих робочих місць, приз начених для забезпечення пра цевлаштування інвалідів 7 од иниць.

Згідно з п.п. 3.2.5. п. 3.2. Інструкці ї зі статистики кількості пр ацівників, затвердженої нак азом Державного комітету ста тистики України від 28 вересня 2005 р. N 286, зареєстрованої в Мініс терстві юстиції України 30 лис топада 2005 р. за N 1442/11722, середньообл ікова кількість штатних прац івників за період з початку р оку (у тому числі за квартал, п івріччя, 9 місяців, рік) обчисл юється шляхом підсумовуванн я середньооблікової кількос ті штатних працівників за вс і місяці роботи підприємства , що минули за період з початку року до звітного місяця вклю чно, та ділення одержаної сум и на кількість місяців у цьом у періоді, тобто відповідно н а 3, 6, 9, 12.

Таким чином, відповідачем ф актично не виконано норматив на 7 робочих місць по працевла штуванню інвалідів.

Суд дійшов висновку, що саме з вини відповідача, який своє часно не повідомляв центр за йнятості про наявність вакан сій для інвалідів, інваліди н е були направлені для працев лаштування до Товариства з о бмеженою відповідальністю “ Кулиничівський хлібозавод ” у 2009 році, що суд оцінює як нена лежне виконання відповідаче м норм ст.ст. 18, 19, 20 Закону Україн и “Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні ”.

Статтею 20 Закону встановлен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньо облікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим ст. 19 цього Зак ону, щороку сплачувати відпо відним відділенням Фонду соц іального захисту інвалідів а дміністративно - господарс ької санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, у станові організації, у тому ч ислі підприємстві, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м.

Відповідач не надав до суду доказів, що спростовують вим оги адміністративного позов у.

У відповідності до ч.2 ст.20 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пе ня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової с тавки Національного банку Ук раїни, що діяла на момент спла ти, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що позов Хар ківського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів про стягнення з Т овариства з обмеженою відпо відальністю “Кулиничівськи й хлібозавод ”на користь Хар ківського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів адміністративно -господарської санкції у роз мірі 57005,20 грн. та пені за порушен ня термінів сплати адміністр ативно - господарських санкц ій у розмірі 102,60 грн. є документ ально та нормативно обґрунто ваним, і таким, що підлягає зад оволенню.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 94 К АС України, судові витрати з в ідповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 4, 8, 17, 86, 87, 94, 138, 143, ч.1 ст.158, 161, 162, 163, 167, 186, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1.Адміністративний по зов Харківського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів до Товар иства з обмеженою відповіда льністю “Кулиничівський хіб озавод ” про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій та пені - задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з о бмеженою відповідальністю “ Кулиничівський хібозавод” (ю ридична адреса: 62404, Харківська обл., Харківський р-н, смт. Кули ничі, вул. Шкільна, 17 код ЄДРПОУ 35604220, МФО 351618, р/р 26008000126074 у ВАТ “Райф файзен Банк Аваль”) на кори сть Харківського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів (61022, м. Харкі в, Держпром,1 під.1, пов.1,к16, код ЄД РПОУ 14070760, одержувач: р/р 31219230700003, МФО 851011, код одержувача: 24134567, УДК у Дз ержинському районі м. Харков а) адміністративно-господар ських санкції за незайняті р обочі місця, призначені для п рацевлаштування інвалідів, в сумі 57005,20 грн. та пеню за поруше ння термінів сплати адмініст ративного-господарських сан кцій в сумі 102,60 грн., всього 57107.80 г рн. (п' ятдесят сім тисяч сто с ім гривень 80 коп.)

3. Постанова може бути оскар жена в Харківський апеляційн ий адміністративний суд чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом подач і заяви про апеляційне оскар ження постанови суду в десят иденний строк з дня її прогол ошення та поданням після цьо го протягом двадцяти днів ап еляційної скарги, або без поп ереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для под ання заяви про апеляційне ос карження.

4.Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.

Повний текст постанови виг отовлений 26.07.2010 року.

Суддя Старосєльцева О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2010
Оприлюднено01.09.2010
Номер документу10924956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4670/10/2070

Ухвала від 26.04.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

Постанова від 20.07.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Старосєльцева О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні