Рішення
від 27.02.2023 по справі 420/17742/22
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/17742/22

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Потоцької Н.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку ст. 262 КАС України) справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить:

скасувати податкове повідомлення-рішення від 18.08.2022 року №5030/0406, винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області.

В обґрунтування позовних вимог позивачем наголошується, що в Акті перевірки встановлено наявність розбіжностей між даними Єдиного реєстру податкових накладних щодо обсягу зареєстрованих податкових накладних та даними податкової декларації з ПДВ за січень 2022р. щодо суми податкових зобов`язань.

ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» не заперечує факту існування указаних розбіжностей, проте наполягає, що жодних порушень вимог податкового законодавства підприємство не допускало.

Причини виникнення таких розбіжностей та їх наслідки можуть бути з`ясовані лише під час вивчати первинних документів платника податків та даних його бухгалтерського обліку.

Саме тому п. 201.10 ст. 201 ПК України прямо встановлює, що «виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг».

Отже, Податковий кодекс прямо передбачає, що при наявності розбіжностей між даними податкової декларації та даними ЄРПН проводитись повинна саме документальна виїзна перевірка.

Натомість відповідачем проведена камеральна перевірка.

18.01.2022р. відбулась «перша подіям в розумінні п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України: отримання передоплати від нашого контрагента - ТОВ «Охоронна компанія «Київ-1» (індивідуальний податковий номер 398514426597) на суму 190 000 гри. з призначенням платежу «за юр супровід згідно рахунку №1 від 17.01.2022, в т.ч. ПДВ -20% 31666,67 грн.».

За правилами ст.ст. 187, 201 ПК України ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» зобов`язано було скласти податкову накладну на дату отримання зазначеної передоплати.

Проте, що під час складання податкової накладної було допущено помилку: замість вірного податкового номеру контрагента - 398514426597, було зазначено помилковий код - 325723515215 (який «підтягнув» і назву іншої компанії - ТОВ «Укрбудкомплект»).

Помилка не була виявлена одразу і помилкова податкова накладна №2 від 18.01.2022р. на суму ПДВ 31666,67 грн. була зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» ані до складання податкової накладної №2 від 18.01.2022р., ані після цього не мало будь-яких господарських відносин з компанією ТОВ «Укрбудкомплект».

Для виправлення допущеної помилки ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС»:

склало та відправило на реєстрацію розрахунок коригування №1 від 09.02.2022р. до помилкової податкової накладної №2 від 18.01.2022р, на загальну суму ПДВ «-» 31667,67 грн;

зареєструвало в ЄРПН правильну податкову накладну №22 від 18.01.2022р. на суму ПДВ 31666,67 гри. на ТОВ «Охоронна компанія «Київ-1» (оскільки згідно порядку заповнення ПН в одну й ту саму дату не може бути дві податкові накладні з однаковим номером, то правильній накладній було присвоєно схожий номер - 22).

Після цього, в Єдиному реєстрі податкових накладних залишилась лише правильна податкова накладна №22 від 18.01.2022р., а помилкова накладна №2 від 18.01.2022р. була таким чином «анульована».

Реєстрація помилкової податкової накладної мала місце у січні 2022р., а виправлення помилки - у лютому 2022р., проте, до кінцевого строку падання податкової декларації з податку на додану вартість за січень 2022р.

З огляду на викладене, позивач вважає прийняте податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Процесуальні дії

Ухвалою суду від 12.12.2022 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження (відповідно до ст. 262 КАСУ) без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

18.01.2023 року до суду за вхід. ЕП/1774/23 надійшов відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого представником зазначено, що оскільки ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» розрахунок коригування №1 від 09.02.2022 до податкової накладної №2 від 18.01.2022 на загальну суму ПДВ «-» 31667 грн., складений на отримувача - платника податку ТОВ «УКРБУДКОМПЛЕКТ», в якому передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, було виписано лише 09.02.2022 та зареєстровано 10.02.2022 і з урахуванням вимог п. 192.1.1 ст.192 ПК України в частині можливості зменшення суми податкових зобов`язань тільки після реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеним суб`єктом господарювання неправомірно зменшено податкові зобов`язання січня 2022 року на суму ПДВ 31 667 гривень. З огляду на вказане, зазначений розрахунок коригування повинен бути врахований у складі податкової декларації за звітний (податковий) період лютий 2022 року.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ

ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» зареєстровано 10.10.2018 за юридичною адресою: 65003, Одеська область, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, буд. 115, ЄДРПОУ 42542183. Керівником ТОВ є Полюганич Світлана Миколаївна.

Видами діяльності ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» є: основний: 69.20 Діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту; консультування з питань оподаткування. Інші: 69.10 Діяльність у сфері права; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами; 46.13 Діяльність посередників у торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами; 46.14 Діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткованням, суднами та літаками; 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами; 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування; 82.19 Фотокопіювання, підготування документів та інша спеціалізована допоміжна офісна діяльність; 62.01 Комп`ютерне програмування; 62.02 Консультування з питань інформатизації; 62.03 Діяльність із керування комп`ютерним устаткованням; 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп`ютерних систем; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.

Головним управлінням ДПС в Одеській області було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» за звітний (податковий) період січень 2022 року, за результатами якої складено акт від 27.06.2022 №3641/15-32-18-07.

За результатами проведеної перевірки встановлено порушення ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС»: вимог п.192.1 ст.192, п.200.1, п.200.2 ст.200, п.201.10, п.201.14, п.201.15 ст.201 ПК України, в результаті чого знижено податкові зобов`язання по декларації з податку на додану вартість за січень на суму 31 667 грн. та призвело до заниження позитивного значення між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 31 824 гривні.

Згідно з даними Єдиного державного реєстру податкових накладних підприємством ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» було виписано податкові накладні за звітний (податковий) період січень 2022 року, які згідно з вимогами п.201.10 ст.201 ПК України повинні бути включені до сум податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Здійснивши аналіз податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період січень 2022 року було встановлено, що підприємством ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС», не відображено податкові зобов`язання в повному обсязі.

Не погодившись з висновками Акту перевірки Позивач подав Відповідачу заперечення до Акту.

23.08.2022р. Позивач отримав лист №4337/КПР/15-32-04-06-06 від 15.08.2022р. в якому ГУ ДПС в Одеській області повідомляло Позивача про те, що заперечення залишені без задоволення.

02.09.2022 р. ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» отримало засобами поштового зв`язку податкове повідомлення-рішення №5030/0406 від 18.08.2022р., яким Позивачу було збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 39584,00 грн., у тому числі: 31667 грн. - сума основного зобов`язання, 7917 грн. - сума штрафних (фінансових) санкцій.

ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» подало скаргу до Державної податкової служби України на вказане податкове повідомлення-рішення.

25.11.2022 р. Позивачем було отримано рішення ДПС України від 15.11.2022р. №1457516199-00-06-01-03-06 про результати розгляду скарги, яким скаргу TOB «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» було залишено без задоволення, а оскаржуване ППР - без змін.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Відповідно статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Зазначені норми означають, що з метою гарантування правового порядку в Україні кожен суб`єкт приватного права зобов`язаний добросовісно виконувати свої обов`язки, передбачені законодавством, а у випадку невиконання відповідних приписів - зазнавати встановлених законодавством негативних наслідків.

Водночас, суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Так, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України визначено: «Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг».

Вказана норма є імперативною для ГУ ДПС в Одеській області, яка не передбачає відступу від неї.

Як встановлено судом, ГУ ДПС в Одеській області проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» за звітний (податковий) період січень 2022 року.

Перевірка є способом реалізації владних управлінських функцій податковим органом як суб`єктом владних повноважень, який зобов`язаний діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією України та законами України.

Згідно правової позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 14 січня 2021 року у справі №804/388/16 відсутність законних підстав для проведення перевірки має правовим наслідком визнання протиправними податкових повідомлень-рішень, винесених за результатами такої перевірки.

Такий правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 28 жовтня 2021 року по справі №826/5616/18.

Зважаючи на порушення податковим органом п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправним податкового повідомлення-рішення, винесеного за результатами такої перевірки.

Щодо висновків Акту по суті порушення.

Як встановлено судом, 18.01.2022р. відбулась «перша подіям в розумінні п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України: отримання передоплати від нашого контрагента - ТОВ «Охоронна компанія «Київ-1» (індивідуальний податковий номер 398514426597) на суму 190 000 гри. з призначенням платежу «за юр супровід згідно рахунку №1 від 17.01.2022, в т.ч. ПДВ -20% 31666,67 грн.».

За правилами ст.ст. 187, 201 ПК України ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» зобов`язано було скласти податкову накладну на дату отримання зазначеної передоплати.

Проте, що під час складання податкової накладної було допущено помилку: замість вірного податкового номеру контрагента - 398514426597, було зазначено помилковий код - 325723515215 (який «підтягнув» і назву іншої компанії - ТОВ «Укрбудкомплект»).

Помилка не була виявлена одразу і помилкова податкова накладна №2 від 18.01.2022р. на суму ПДВ 31666,67 грн. була зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Для виправлення допущеної помилки ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС»:

склало та відправило на реєстрацію розрахунок коригування №1 від 09.02.2022р. до помилкової податкової накладної №2 від 18.01.2022р, на загальну суму ПДВ «-» 31667,67 грн;

зареєструвало в ЄРПН правильну податкову накладну №22 від 18.01.2022р. на суму ПДВ 31666,67 гри. на ТОВ «Охоронна компанія «Київ-1» (оскільки згідно порядку заповнення ПН в одну й ту саму дату не може бути дві податкові накладні з однаковим номером, то правильній накладній було присвоєно схожий номер - 22).

Згідно п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України «для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій па підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту».

Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затверджено наказом Мінфіну від 28.01.2016р. №21.

Відповідно до цього Порядку:

«до декларації вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку (абзац другий п. 1 розд. III Порядку);

«дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника» (абзац перший п. 6 розд. ІІІ Порядку).

Згідно ч.1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій с первинні документи.

Первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію» (ст. 1 Закону).

Стаття 9 Закону визначає, що господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені (частина 5 ст. 9), відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи (ч.8 ст. 9), копії первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку можуть бути вилучені у підприємства лише за рішенням відповідних органів, прийнятим у межах їх повноважень, передбачених законами. Обов`язковим є складання реєстру документів, що вилучаються у порядку, встановленому законодавством. Вилучення оригіналів таких документів та регістрів забороняється, крім випадків, передбачених кримінальним процесуальним законодавством (частина 9 ст. 9 Закону).

Аналіз наведених норм законодавства свідчить про те, що в податковій декларації з податку на додану вартість платники податків повинні відображати лише реальні (ті, що фактично мали місце) господарські операції, які підтверджені належним чином складеними первинними документами.

Крім того, податкові органи також дотримуються аналогічної позиції.

Так, на веб-порталі Державної податкової служби України розміщено «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР).

Як зазначено в описі цього ресурсі на веб-порталі Державної податкової служби України «робота ЗІР направлена па забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією у вигляді відповідей на запитання із понад 37 напрямів...» (https://zir.tax.gov.ua/main/index/about/).

Зокрема в категорії «101.24 порядок заповнення та подання податкової звітності з ПДВ є питання з аналогічної ситуації:

«Який порядок відображення податкових зобов`язань в податковій декларації з ПДВ у випадку помилкового складання податкової накладної на операцію з постачання товарів/послуг (складання двох податкових накладних на одну операцію з постачання товарів/послуг)?»

У відповіді на це питання у ЗІР зазначено наступне:

«У випадку помилкового складання податкової накладної на операцію з постачання товарів/послуг (складання двох податкових накладних па одну операцію з постачання товарів/послуг) та реєстрації їх в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), платник податку, з метою виправлення допущеної помилки, має право згідно з п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) скласти розрахунок коригування до помилкової (другої) податкової накладної. Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем (отримувачем) товарів/послуг, з дотриманням визначених термінів реєстрації.

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій па підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.

Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку па додану вартість затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (далі - Порядок), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289.

До податкової декларації з податку на додану вартість (далі - декларація) вносяться дані податкового обліку платника окремо за кожний звітний (податковий) період без наростаючого підсумку (абзац другий п. 1 розд, III Порядку).

Дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (абзац перший п. 6 розд. ІІІ Порядку).

Отже, в декларації платником податку зазначаються дані, вказані в складеній на підставі первинних документів податковій накладній. Тому, обсяги постачання товарів/послуг та сума податку на додану вартість, вказані в помилковій (другій) податковій накладній і розрахунку коригування до неї, не підлягають відображенню в декларації».

Така ж позиція зазначена і у відповіді на інше питання в системі ЗІР (категорія 101.17 електронне адміністрування, питання щодо причин виникнення показнику SПеревищ при реєстрації в ЄРПН зайво складених податкових накладних):

«Отже, в податковій декларації з ПДВ платником податку зазначаються дані, вказані в складеній на підставі первинних документів податковій накладній.

Таким чином, у разі складання податкової накладної без факту здійснення господарської операції та її реєстрації в ЄРПН платник податку з метою виправлення помилок, допущених при складанні такої податкової накладної, відповідно до п. 192.1 ст. 192 ПКУ може скласти розрахунок коригування до неї.

Обсяги постачання товарів/послуг та сума ПДВ, вказані в такій податковій накладній (не підтвердженій первинними документами) і розрахунку коригування до неї, не підлягають відображенню в податковій декларації з ПДВ».

Аналогічну позицію зазначає і ДФС України в листі №2096/6/99-99-15-03-02-15/ІПК від 03.10.2017p., це ж зазначають і територіальні органи ДПС України: зокрема консультація на офіційному веб-сайті. ГУ ДПС у Дніпропетровській області за посиланням https://dp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/464427.html) тощо.

Таким чином, позивав не мав відображати у податковій декларації з податку на додану вартість за січень 2022 р. інформацію за помилковою податковою накладною №2 від 18.01.2022р., оскільки господарських операцій між ТОВ «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» та TОB «Укрбудкомплект» - це відбувалось, і первинних документів - не складалось.

Натомість, відповідач посилається на положення ст. 192 Податкового кодексу України, згідно якої: якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також v випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку - постачальника, то:

а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов`язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами, такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв`язку з отриманням таких товарів/послуг.

В акті перевірки та у відзиві на позов відповідач стверджує, що оскільки реєстрація помилкової податкової накладної №2 від 18.01.2022р. відбулась в одному податковому періоді (січень 2022р.), а розрахунок коригування до неї був зареєстрований у іншому податковому періоді (лютий 2022р.), то позивач мав відобразити у декларації за січень 2022р. податкові зобов`язання за податковою накладною №2 від 18.01.2022р., а у декларації за лютий 2022р. - відповідне зменшення суми податкових зобов`язань.

На переконання суду така позиція відповідача є помилковою, оскільки предметом регулювання ст. 192 ПК України є ситуація, коли господарська операція фактично мала місце і були складені відповідні первинні документи, але у наступному відбулась зміна суми компенсації вартості поставлених товарів чи виникла необхідність у виправленні помилок.

Коли ж господарської операції не було і первинні документи не складались, то до податкової звітності інформація по вноситься.

При цьому, згідно пункту 56.21. ст. 56 ПК України, у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Однією з основних засад податкового законодавства України є закріплена у підп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 ПК України презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Європейський суд з прав людини у справі «Щокін проти України» зазначив, зокрема, що верховенство права, один із основоположних принципів демократичною суспільства, притаманний усім статтям Конвенції; відсутність в національному законодавстві необхідної чіткості та точності, які передбачали можливість різного тлумачення, порушує вимогу «якості закону», передбачену Конвенцією, та не забезпечує адекватний захист від свавільного втручання публічних органів державної влади у майнові права заявника.

У постанові від 29.08.2018 р. у справі №492/446/15-а Велика Палата Верховного Суду, також врахувала правовий висновок ЄСПЛ, сформований у рішенні у справі «Щокін проти України», де Суд визначив концепцію якості закону, зокрема з вимогою, щоб він був доступним для заінтересованих осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні; відсутність у національному законодавстві необхідної чіткості й точності порушує вимогу «якості закону»; у разі коли національне законодавство припустило неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов`язків осіб, національні органи зобов`язані застосувати найбільш сприятливий для осіб підхід.

З урахуванням викладеного суд дійшов висновку про обґрунтованість доводів позивача, а відтак наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з ч.1 ст.6 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

При розв`язанні спору, суд зважає на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом - Конвенція; рішення від 21.01.1999р. у справі "Гарсія Руїз проти Іспанії", від 22.02.2007р. у справі "Красуля проти Росії", від 05.05.2011р. у справі "Ільяді проти Росії", від 28.10.2010р. у справі "Трофимчук проти України", від 09.12.1994р. у справі "Хіро Балані проти Іспанії", від 01.07.2003р. у справі "Суомінен проти Фінляндії", від 07.06.2008р. у справі "Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії") і тому надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору, та дослухався до усіх аргументів сторін, які ясно і чітко сформульовані та здатні вплинути на результат вирішення спору.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на зазначене та згідно із ст.139 КАС України судові витрати Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» у загальній сумі 2481,00 грн., сплачені згідно платіжної інструкції №1 від 02.12.2022 року підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області.

Керуючись ст. ст. 2-9, 242, 246, 250, 251, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.

Скасувати податкове повідомлення-рішення від 18.08.2022 року №5030/0406, винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» (адреса: 65003, Одеська область, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, буд. 115, ЄДРПОУ 42542183) судові витрати за сплату судового збору у розмірі 2481 (дві тисячі чотириста вісімдесят одна гривня) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП:44069166).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТІВАРІ ТРЕЙД СЕРВІС» (адреса: 65003, Одеська область, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, буд. 115, ЄДРПОУ 42542183, електронна пошта: recijen@ukr.net)

Головне управління ДПС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ ВП:44069166, телефон: (048) 725-83-58, електронна пошта: od.official@tax.gov.ua)

Головуючий суддя Нінель ПОТОЦЬКА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2023
Оприлюднено02.03.2023
Номер документу109249768
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —420/17742/22

Ухвала від 24.08.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 08.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Ухвала від 03.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Осіпов Ю.В.

Рішення від 27.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 12.12.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні