Рішення
від 22.02.2023 по справі 480/4388/22
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 лютого 2023 року Справа № 480/4388/22

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шаповала М.М.,

за участю секретаря судового засідання - І.С. Іуткіної,

представника позивача - М.Г. Березіна,

представника відповідача - Т.В. Юхименко,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/4388/22 за позовом Фермерського господарства «МІЩЕНКО-АГРО» до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство "МІЩЕНКО-АГРО" просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Сумській області № 6876242/35336811 від 27.05.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Сумській області № 6876246/35336811 від 27.05.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Сумській області № 6876245/35336811 від 27.05.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Сумській області № 6876243/35336811 від 27.05.2022;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Сумській області № 6876244/35336811 від 27.05.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 2 від 03.02.2022, № 3 від 04.02.2022, № 5 від 05.02.2022, № 4 від 07.02.2022, № 7 від 09.02.2022 Фермерського господарства "МІЩЕНКО-АГРО" датою їх фактичного подання.

Свої вимоги мотивує тим, відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України була складена та подана на реєстрацію в ЄРПН податкова накладна № 2 від 03.02.2022 на суму 1 318 401,72 грн, № 3 від 04.02.2022 на суму 1 199 214,66 грн, № 5 від 05.02.2022 на суму 1 203 651,66 грн, № 4 від 07.02.2022 на суму 1 483 335,81 грн, №7 від 09.02.2022 на суму 1 712 070,94 грн.

15.02.20222 позивачу надійшли повідомлення - квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних № 2, № 3, № 4, № 5 та № 7. У Квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначалось: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД ДКПП товару/послуг 1005, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Далі в повідомленні про зупинення реєстрації висловлена пропозиція надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН). При цьому, не визначено які саме документи слід надати для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З метою реєстрації податкових накладних господарством було 18.02.2022 подано повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Таке повідомлення було надано заблокованих податкових накладних № 2, № 3, № 4, № 5 та № 7 разом з 13 додатками та поясненням. Так, в поясненнях господарство описало, що для здійснення діяльності господарство повністю забезпечене комплексом сільськогосподарських машин та обладнанням. Зазначені об`єкти були відображені в повідомленні про об`єкти оподаткування (форма № 20-ОПП). Однак, рішеннями № 6876242/35336811, № 6876246/35336811, № 6876245/35336811, № 6876243/35336811 № 6876244/35336811 від 27.05.2022 позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних.

Позивач не погоджується із оскаржуваними рішеннями про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, вважає їх незаконними і такими що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 08.07.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи ухвалено проводити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

Ухвалою суду від 15.09.2022 замінено у справі № 480/4388/22 відповідача Головне управління ДПС у Сумській області належним відповідачем - Головним управління ДПС у Рівненській області.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала, просила суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідачів у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала та зазначила, що фермерським господарством "Міщенко-Агро" виписано для ТОВ "Агропросперіс Трейд" податкові накладні на постачання кукурудзи 3-го класу від 03.02.2022 № 2 на загальну суму 1318401,72 грн, від 04.02.2022 № 3 на загальну суму 1199214,66 грн, від 05.02.2022, № 5 на загальну суму 1203651,66 грн, від 07.02.2022 № 4 на загальну суму 1483335,81 грн, від 09.02.2022 № 7 на загальну суму 1712070,94 грн та подано їх на реєстрацію.

15.02.2022 контролюючим органом зупинено реєстрацію податкових накладних № 2 від 03.02.2022, № 3 від 04.02.2022, № 5 від 05.02.2022, № 4 від 07.02.2022, № 7 від 09.02.2022. в квитанціях відповідно до вимог п. 11 Порядку № 1165 зазначено, що: "Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 2 від 03.02.2022, № 3 від 04.02.2022, № 5 від 05.02.2022, № 4 від 07.02.2022, № 7 від 09.02.2022 зупинено, оскільки коди УКТЗ/ДКПП товару/послуг 1005 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються, та їх обсяг постачання дорівнює або перевішує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв здійснення ризи нових операцій. Платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податкових накладних/розрахунку коригування для розгляду та прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На думку представника, безпідставним та таким, що не відповідає нормам чинного законодавства є покликання позивача на те, що контролюючим органом в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено конкретного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної та без вказівки на норму права, котра такий містить, оскільки згідно з п. 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального півня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено.

Тобто, в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не перелічуються документи, які зобов`язаний надати платник, а зазначається пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, оскільки перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначений п. 5 Порядку № 520.

Крім того, позивачем було направлено контролюючому органу повідомлення від 18.02.2022 № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, а саме по податкових накладних № 2 від 03.02.2022, № 3 від 04.02.2022, № 5 від 05.02.2022, № 4 від 07.02.2022, № 7 від 09.02.2022 що не містило вичерпного переліку первинних документів відповідно до п. 5 Порядку № 520, між іншим позивачем в межах підтвердження відомостей господарських операцій з реалізації насіння соняшника для контрагента ТОВ "Агропросперіс Трейд" не надано документів на придбання насіння, ЗЗР, дизпалива, запчастин, розрахункових документів.

Тому представник відповідачів вважає, що прийняті спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є правомірними та обґрунтованими.

Щодо вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну зазначили, що за наявності прийнятих у межах повноважень комісією ГУ ДПС у Рівненській області, законних за формою та змістом рішень про відмову у реєстрації податкової накладної, реєстрація у ЄРПН складеної позивачем податкової накладної № 2 від 03.02.2022, № 3 від 04.02.2022, № 5 від 05.02.2022, № 4 від 07.02.2022, № 7 від 09.02.2022 не може бути здійснена.

Вислухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи й оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що відповідно до даних Єдиного державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Фермерське господарство "МІЩЕНКО-АГРО" є сільськогосподарським підприємством виробником, що зареєстроване 03.11.2010. Основний вид діяльності господарства - вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів. Інші види діяльності господарства:

- вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур;

- допоміжна діяльність у рослинництві;

- оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин. Статутний капітал господарства складає 10000 грн. Засновником і головою господарства є ОСОБА_1 . Кількість працівників станом на дату подання позову на господарстві становить 8 осіб. Фермерське господарство "МІЩЕНКО-АГРО" має в користуванні 464 га сільськогосподарських угідь, про що свідчать дані про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 року (статистична форма № 4-сг).

Господарство було задекларовано відомості про земельні ділянки та подано до контролюючого органу декларацію платника єдиного податку четвертої групи 03.02.2022 задекларувавши 464 га в тому числі ріллі, пасовищ та сіножатних. Земельні ділянки знаходяться у користуванні господарства на правах оренди відповідно до договорів оренди земельних ділянок.

Відповідно до статистичних відомостей - звіту про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду (форма 29-сг) за 2021 рік господарство зокрема зібрало:

- пшениці озимої - 867,9 тонн;

- жита озимого - 36,46 тонн;

- кукурудзи - 1 320 тонн.

02.02.2022 між ФГ "МІЩЕНКО-АГРО" (Постачальник) та ТОВ "АГРОПРОСПЕРІС ТРЕЙД" (Покупець) укладено договір поставки № К-АР-02539-G7D3. Предмет договору - Постачальник зобов`язується поставити а Покупець прийняти та оплатити сільськогосподарську продукцію українського походження врожаю 2021 року. Договором визначено, що поставлятимуть кукурудзу 3 класу у кількості 1 300 т (+/-10%). Ціна 1 тони без ПДВ становить - 6 710,53 грн.

Термін поставки товару - з 03.02.2022 по 14.02.2022. Товар поставляється насипом автомобільним транспортом на умовах DAP - поставка на місці Дубов`язівський елеватор ТОВ Сумська обл, Конотопський район, смт. Дубов`язівка (Елеватор). Доставка товару до Елеватора здійснюється силами та за рахунок Покупця.

Розділ 3 Договору описує порядок розрахунків. Так, відкладальною умовою для виникнення у Покупця обов`язку оплати Товару є надання Постачальником документів:

- податкової декларації виробника - платника єдиного податку 4-ї групи разом з додатками,

- звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2021 р (форма 4- СГ),

- звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур за 2021 р (форма 37-СГ),

- звіт про збирання врожаю сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду (форма 29-СГ),

- податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і утриманого з них податку (форма 1-ДФ),

- інформації з державних реєстрів,

- видаткові накладні,

- податкові накладні з квитанцією про реєстрацію.

Оплата 86 % вартості Товару здійснюється у банківський день, що передує даті відвантаження Товару та отримання оригіналу рахунку - фактури. Оплата 14 % вартості Товару здійснюється протягом 3-ох банківських днів, наступних за датою поставки Товару та за умови надання серед інших документів податкових накладних, які є належним чином зареєстровані в ЄРПН.

Покупцем - ТОВ "АГРОПРОСПЕРІС ТРЕЙД" було виконано умову щодо сплати 86 % вартості товару, це підтверджується копіями платіжних доручень:

1) № 10996 від 08.02.2022 на суму 1300000 грн;

2) № 11015 від 09.02.2022 на суму 400 000 грн;

3) № 11055 від 10.02.2022 на суму 4000000 грн;

4) № 11151 від 14.02.2022 на суму 2 023 689 грн;

5) № 11121 від 11.02.2022 на суму 1000000 грн.

Згідно з п.2.4 датою поставки є дата вивантаження транспортного засобу на Елеваторі, про що складається видаткова накладна на партію товару.

Факт поставки кукурудзи засвідчено копіями видаткових накладних, що містяться в матеріалах справи:

1) № 14 від 03.02.2022, у кількості 172,34 т, на суму 1 318 401,72 грн;

2) № 15 від 04.02.2022, у кількості 156,76 т, на суму 1199214,66 грн;

3) № 16 від 05.02.2022, у кількості 157,34 т, на суму 1 203 651,66 грн;

4) № 17 від 07.02.2022, у кількості 193,90 т, на суму 1 483 335,81 грн;

5) № 19 від 09.02.2022, у кількості 223,80 т, на суму 1 712 070,94 грн;

6) № 18 від 08.02.2022, у кількості 198,06 т, на суму 1 515 159,83 грн;

7) № 20 від 10.02.2022, у кількості 183,14 т, на суму 1 401 021,77 грн;

8) № 21 від 11.02.2022, у кількості 34,30 т, на суму 262 395,14 грн.

Поставка кукурудзи слугувала першою подією для формування податкових накладних. Господарством відповідно до п.187 ПК України сформувало наступні податкові накладні, копії яких містяться в матеріалах справи:

1) № 2 від 03.02.2022, кількість Товару 172,34 т, на суму 1 318 401,72 грн;

2) № 3 від 04.02.2022, кількість Товару 156,76 т, на суму 1 199 214,66 грн;

3) № 5 від 05.2022, кількість Товару 157,34 т, на суму 1 203 651,66 грн;

4) № 4 від 07.02.2022, кількість Товару 193,9 т, на суму 1 483 335,82 грн;

5) № 6 від 08.02.2022, кількість Товару 198,06 т, на суму 1 515 159,83 грн;

6) № 7 від 09.02.2022, кількість Товару 223,8 т, на суму 1 712 070,94 грн;

7) № 9 від 10.02.2022, кількість Товару183,14 т, на суму 140 1021,76 грн;

8) № 10 від 11.02.2022, кількість Товару 34,3 т, на суму 262395,15 грн;

Перевезення кукурудзи, відбувалось за рахунок Покупця. Факт перевезення з Сумської області, Конотопського району, с Попівки до Сумська області, Конотопського району, смт. Дубов`язівку було здійснено в день реалізації - 3,4,5,7,8,9,10 та 11 лютого, що підтверджується копіями товарно-транспортних накладних:

1) ТТН № 5 від 03.02.2022, Товар у кількості 21,86 т;

2) ТТН № 6 від 03.02.2022 Товар у кількості 20,56 т;

3) ТТН № 7 від 03.02.2022 Товар у кількості 21,72 т;

4) ТТН № 8 від 03.02.2022 Товар у кількості 21,00 т;

5) ТТН № 9 від 03.02.2022 Товар у кількості 22,06 т;

6) ТТН № 10 від 03.02.2022 Товар у кількості 20,34 т;

7) ТТН № 11 від 03.02.2022 Товар у кількості 22,08 т;

8) ТТН № 12 від 03.02.2022 Товар у кількості 22,72 т;

9) ТТН № 13 від 03.02.2022 Товар у кількості 22,30 т;

10) ТТН № 14 від 04.02.2022 Товар у кількості 21,30 т;

11) ТТН № 15 від 04.02.2022 Товар у кількості 22,44 т;

12) ТТН № 16 від 04.02.2022 Товар у кількості 22,12 т;

13) ТТН № 17 від 04.02.2022 Товар у кількості 22,30 т;

14) ТТН № 18 від 04.02.2022 Товар у кількості 22,34 т;

15) ТТН № 19 від 04.02.2022 Товар у кількості 25,18 т;

16) ТТН № 20 від 04.02.2022 Товар у кількості 21,12 т;

17) ТТН № 21 від 05.02.2022 Товар у кількості 22,44 т;

18) ТТН № 22 від 05.02.2022 Товар у кількості 22,04 т;

19) ТТН № 23 від 05.02.2022 Товар у кількості 22,62 т;

20) ТТН № 24 від 05.02.2022 Товар у кількості 22,24 т;

21) ТТН № 25 від 05.02.2022 Товар у кількості 22,62 т;

22) ТТН № 26 від 05.02.2022 Товар у кількості 22,04 т;

23) ТТН № 27 від 07.02.2022 Товар у кількості 21,44 т;

24) ТТН № 28 від 07.02.2022 Товар у кількості 21,90 т;

25) ТТН № 29 від 07.02.2022 Товар у кількості 21,12 т;

26) ТТН № 30 від 07.02.2022 Товар у кількості 21,66 т;

27) ТТН № 31 від 07.02.2022 Товар у кількості 21,84 т;

28) ТТН № 32 від 07.02.2022 Товар у кількості 21,76 т;

29) ТТН № 33 від 07.02.2022 Товар у кількості 21,48 т;

30) ТТН № 34 від 07.02.2022 Товар у кількості 19,74 т;

31) ТТН № 35 від 08.02.2022 Товар у кількості 21,96 т;

32) ТТН № 36 від 08.02.2022 Товар у кількості 21,40 т;

33) ТТН № 37 від 08.02.2022 Товар у кількості 21,88 т;

34) ТТН № 38 від 08.02.2022 Товар у кількості 21,88 т;

35) ТТН № 39 від 08.02.2022 Товар у кількості 21,90 т;

36) ТТН № 40 від 08.02.2022 Товар у кількості 21,22 т;

37) ТТН № 41 від 08.02.2022 Товар у кількості 21,68 т;

38) ТТН № 42 від 08.02.2022 Товар у кількості 22,50 т;

39) ТТН № 43 від 08.02.2022 Товар у кількості 22,96 т;

40) ТТН № 44 від 08.02.2022 Товар у кількості 22,64 т;

41) ТТН № 45 від 09.02.2022 Товар у кількості 21,42 т;

42) ТТН № 46 від 09.02.2022 Товар у кількості 22,22 т;

43) ТТН № 47 від 09.02.2022 Товар у кількості 22,18 т;

44) ТТН № 48 від 09.02.2022 Товар у кількості 22,34 т;

45) ТТН № 49 від 09.02.2022 Товар у кількості 22,14 т;

46) ТТН № 50 від 09.02.2022 Товар у кількості 22,56 т;

47) ТТН № 51 від 09.02.2022 Товар у кількості 22,32 т;

48) ТТН № 52 від 09.02.2022 Товар у кількості 22,08 т;

49) ТТН № 53 від 09.02.2022 Товар у кількості 23,20 т;

50) ТТН № 54 від 09.02.2022 Товар у кількості 23,34 т;

51) ТТН № 55 від 10.02.2022 Товар у кількості 23,06 т;

52) ТТН № 56 від 10.02.2022 Товар у кількості 22,86 т;

53) ТТН № 57 від 10.02.2022 Товар у кількості 23,22 т;

54) ТТН № 58 від 10.02.2022 Товар у кількості 22,26 т;

55) ТТН № 59 від 10.02.2022 Товар у кількості 23,02 т;

56) ТТН № 60 від 10.02.2022 Товар у кількості 22,86 т;

57) ТТН № 61 від 10.02.2022 Товар у кількості 23,32 т;

58) ТТН № 62 від 10.02.2022 Товар у кількості 22,54 т;

59) ТТН № 63 від 11.02.2022 Товар у кількості 22,44 т;

60) ТТН № 64 від 11.02.2022 Товар у кількості 11,86т.

Для здійснення господарської діяльності у позивача наявна наступна власна матеріально-технічна база, що підтверджується обліковими даними господарства та відображенням в розділі "Основні засоби" фінансової звітності, а саме: комбайн КЗС 1218 в комплекті молотарка самохідна КЗС-1218, жниварка зернова ЖЗК-7, жниварка для збирання соняшника ЖНС-7,4, візок жниварний універсальний, сівалка ВЕГА-8, обприскувач ОПК-300-24, плуг швидкісний комбінований ПШК-5, трактор колісний MASSEY 6713, культиватор т КПС-6 МРП, борона дискова причіпна, культиватор гребнеутворювач, глибокорихлітер ГРН,2,5, всмоктуючий подрібнювач, стрічковий зерновий елеватор, гичкоріз, сівалка зернова механічна СЗМ-4, транспортний пристрій ТР-4, ротаційна борона, жниварка для збирання сої, борона дискова легка причіпна БДЛП-8 з катком, резервуар з комплектом для заправки, склад для зберігання с/г продукції місткість 2300т, жниварка для збирання кукурудзи, мобільна зерносушарка AS 1750, навантажувач телескопічний з ківшем, агрегат полосового обробітку Narvesz, комплект автопілота з базовою станцією.

Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України була складена та подана на реєстрацію в ЄРПН податкова накладна № 2 від 03.02.2022 на суму 1 318 401,72 грн, № 3 від 04.02.2022 на суму 1 199 214,66 грн, № 5 від 05.02.2022 на суму 1 203 651,66 грн, № 4 від 07.02.2022 на суму 1 483 335,81 грн, №7 від 09.02.2022 на суму 1 712 070,94 грн.

15.02.20222 позивачу надійшли повідомлення - квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних № 2, № 3, № 4, № 5 та № 7. У Квитанціях про зупинення реєстрації ПН зазначалось: Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕДДКПП товару/послуг 1005, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Далі в повідомленні про зупинення реєстрації висловлена пропозиція надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в ЄРПН. При цьому, не визначено які саме документи слід надати для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З метою реєстрації податкових накладних господарством було 18.02.2022 подано повідомлення № 1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Таке повідомлення було надано заблокованих податкових накладних № 2, № 3, № 4, № 5 та № 7 разом з 13 додатками та поясненням.

Так, в поясненнях позивачем зазначено про те, що для здійснення діяльності господарство повністю забезпечене комплексом сільськогосподарських машин та обладнанням. Зазначені об`єкти були відображені в повідомленні про об`єкти оподаткування (форма № 20-ОПП). При цьому, позивачем разом із поясненням було надіслано копії документів щодо підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій.

27.05.2022 комісією ГУ ДПС у Сумській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН було прийнято рішення № 6876242/35336811, № 6876246/35336811, № 6876245/35336811, № 6876243/35336811 № 6876244/35336811 від 27.05.2022 позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав не наданням платником на розгляд документів у повному обсязі.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16. ст. 201 ПК України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 11.12.2019 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 000 гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50000 грн, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН (далі - Порядок № 520).

Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як встановлено судом, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 2 від 03.02.2022, № 3 від 04.02.2022, № 5 від 05.02.2022, № 4 від 07.02.2022, № 7 від 09.02.2022 стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, у зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.

З матеріалів справи судом встановлено, що позивачем було подано пояснення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовленим ПН.

За результатами розгляду наданих позивачем письмових пояснень та документів, комісією ГУ ДПС у Рівненській області прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

На момент розгляду даної справи позивачем надано необхідний обсяг документів на підтвердження проведеної господарських операцій та даних, зазначених у податковій накладній № 2 від 03.02.2022 на суму 1 318 401,72 грн, № 3 від 04.02.2022 на суму 1 199 214,66 грн, № 5 від 05.02.2022 на суму 1 203 651,66 грн, № 4 від 07.02.2022 на суму 1 483 335,81 грн, № 7 від 09.02.2022 на суму 1 712 070,94 грн.

При зупиненні реєстрації податкових накладних, податковий орган не навів переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній, а у спірних рішеннях не зазначив, що надані документи, складені з порушенням законодавства, про що свідчить відсутність відповідної відмітки у таких рішеннях.

У зв`язку з викладеним, суд визнає, що оскаржувані рішення є необґрунтованим і підлягають скасуванню.

Враховуючи викладене, відповідно до ст. 139 КАС України суд вважає за необхідне присудити позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача витрати по сплаті судового збору в сумі 12405 грн.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Фермерського господарства «МІЩЕНКО-АГРО» до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Рівненській області від 27 травня 2022 року: № 6876242/35336811; № 6876243/35336811; № 6876244/35336811; № 6876245/35336811 та № 6876246/35336811.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні Фермерського господарства «МІЩЕНКО-АГРО»: № 2 від 03 лютого 2022 року; № 3 від 04 лютого 2022 року; № 5 від 05 лютого 2022 року; № 4 від 07 лютого 2022 року і № 7 від 09 лютого 2022 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Рівненській області на користь Фермерського господарства «МІЩЕНКО-АГРО» судові витрати в сумі 12405 грн.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 28.02.2023.

Суддя М.М. Шаповал

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2023
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу109283193
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —480/4388/22

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 19.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Ральченко І.М.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 19.04.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Рішення від 22.02.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

Рішення від 22.02.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

М.М. Шаповал

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні